Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az M és MX-ek mind fém tankosak. Az újak ha jól emlékszem idom alatti műanyagtank megoldással futnak.
Az első széria az M (1979-81?) Megszakítós gyújtás, semmi komoly elektronika. Egy on-off kapcsoló van rajta, kulcs nincs. Strapabíró blokk, 4 sebességes váltó, mindegyik sebesség fölfele van. (ez a blokk van az első RD-kben is) Membránvezérlés, Külön szivattyús olajozás. Bölcsővázas kialakítás, nagyon masszív. Hátul nem központi rugós. Volt ilyenem, igazi ritkaság. Erő volt benne (3.ban egykerekeztem vele) de sajna nem gyári kipufogóm volt, hanem egy rátákolt szutyok. Gyárival jobban ment volna. A vége kb 70kmph, de szántásban 2.ban még lazán ment. Ha találsz, olcsón lehet venni, de a gyújtáshoz M.O.-n csak bontva találsz cuccokat. Persze rá lehet rakni az újabb MX gyújtását. A főtengely, csapágyak, henger, karbi, szivattyú, kuplung és a középblokk megegyezik az MX-ével. Az MX a legelterjedtebb a világon. Egészen 96'-ig gyártották. Jól összerakott gépek ezek is. Most ilyenem van. 5sebességes váltó(1. itt már lefelé, többi fel), megszakítós vagy tirisztoros gyújtás, elektronika ebben se sok van, de már indexek, olajvisszajelző, üresjelző, kulcsos gyújtáskapcsoló igen. Az újabbakban (vagy az utcai változatokban) van tompított és távolsági világítás, ami nekem van abban nincs, de endúrósabb kivitel a francia. Központi elrendezésű gáz-olajos hátsó felfüggesztés. Ezeket az 50eseket ugyanazzal a csapágyazással és főtengellyel szerelték, mint a 80asokat, szóval bírják a terhelést. Gyárilag 65-70-et mennek, de attól függ melyik országban gyártották. Enyém francia, és 70es hengerrel 97-et mentem vele. Gyárilag TK12-es karbik vannak rajtuk, cserével orvosolható. 81kg gyári száraz súly. A teljesítmény mindegyiknél más, gyártó országtól is függ, fojtásoktól, és gyárilag kétféle kipuffal jöttek ki. Olyan erőt képviselnek, mint az újabb gépek, pl derbi senda. Az alkatrészellátás jó, felújításhoz szükséges dolgok beszerezhetőek bárhol, viszont váltót, és egyebeket pedig bontóból, magánszemélytől meg lehet venni. Sok a bontott gép. Szervizelni nem kell. Ha már a végét járja kap egy felújítást és megy ki a világból. 8x lehet fúrni a hengert, de 4x legalább. Én most újítom fel teljesen 20 alatt kijön, persze attól függ hova viszi az ember. Én itthon csinálom. Van MX-ből vízhűtéses(DT50LC), több különbség nem is igen van rajta, de ilyennel nem találkoztam még csak képről. Aztán vannak az újak(DT50 R/X/SM), miarelli blokkosak (derbi senda, generic, aprilia rs) teljesen új konstrukció, kb mindent eldobott a Yamaha a létrehozásukkor. Kár volt szerintem. Azok már nem olyan strapabírók, de kétség kívül jól mennek és agyon vannak elektronikázva. Az MX 4-4,5 litert eszik kb nálam. De mindig kapja az ívet. Ha valamit kihagytam ezer bocs. És ha lehet valamit nem jól tudok, várom a javításokat.
Ja igen...és hány lovasok az 50-esek?Szigorúan karburátoros gép (már ha az újak injektorosak...nem tom)
Fém tankos mindegyik?
Sziasztok!
érdekelnének a Dt 50-esek...egy haveromnak volt,nagyon ment,mindenféle terepen nyúzta,bírta.
Mennyit esznek?léghűtéses régebbi "kevés müanyagos,kevés elektronikás " gép érdekelne...olvastam h az MX volt a leg sikeresebb széria...
Vki tudná ismertetni az eltérő szériákat?
Mennyire szervizigényes gép illetve van hozzá cucc boltban,milyen áron?
Ki jön kunmadarasra?
Az enyémen egy 6 felömlős polini 70ccm henger volt. Lehet már úgy alakították a hengerfejet, hogy a vastag "szarral" volt a jó
én az enyimből(80mx) kivettem azt a szart és höáló pasztával potoltam érezhető volt a kölömbség,de hozzátenném hogy akkormár nemsok életvolt a motorba(furás,felujitás elött vót...)
nehezen indult és nemvolt nagy erőgyáros, aztán így egy kicsit megjött az ereje és nem csörömpölt...
Most is igy használom de furás óta olyan szépen indul hogy jaj...
Égésnek. Erről van egy nagyon jó japán PDF ahol akompresszióviszonyt és az elősűrítést is fokozatosan változtatják, majd mérnek.
Érdemes lenne végignézni mindenkinek.
De tapasztalatok alapján is azt mondom, hogy csodát várni nem kell, minimális differencia lesz.
Van egy 49mm es ambika dugóm. Rossz méretet vettem. Ha kell valakinek irjon.
én a DT-mben a gyári 1mm körüli hengerfej tömítő lemezt (réz) kicseréltem egy vékony alura, de semmi gyakorlati különbség a teljesítményben, viszont jobban csörgött kicsit, ezért hagytam is
Hatásfoka a detonációnak...
ha te mondod
egykicsit lemaradtam:D:D
Elvileg van értelme ugyanis csökkented az égésteret és nagyob a hatásfoka a detonációnak!
Ha elbaszod és sokat veszelle akkor a gyertya beleér a dugóba és 1perc alat kilukasztja vagy szétveri a gyertyát,inkább vmi ablak polirozást javasolnék,vagy bővitést, vagy egy másik dugót 1 gyürüset,de akkor az nem hosszutávu buli!(üzemóra)
Többike? így pl GI?:D
Jók a videók(pisikaki)
Lehet kapni FOR dugót levegős DT 50 MX-be? 40,25mm-es vagy 40,5mm-es méretben? Amibikával érdemes összerakni szerintetel? A "haver haverjának az unokatesójának a szomszédjának szar volt"-féle véleményektől kérlek kíméljetek meg. Mert nincs nagy választék a megfizethető kategóriában(proxot feleslegesnek tartom, nem bír ki többet, mint egy mezei csak a márka más) és fogalmam sincs melyikkel rakjam össze.
Nagy csodát ne várj, présrés ha lecsökken akkor eleve elérhetsz túl nagy préssebességet, ami miatt detonálhat, még akkoris ha egyébként mind a geometriai, mind a japán kompresszióviszonya a biztonságos tartományban van. Szóval számolás nélkül nagyon ne csiszolgass.
Kérdés, hogy mennyire jön fel a dugó, mekkora a présrés szélessége, magassága, egész hengerfej geometriája. Ezekből térfogatszámítással megtudod kapni a geometriai kompressziót, a kipunyílás magasságát megmérve japán kompresszióviszonyt. Préssebességre meg vannak számolóprogramok, ólmozatlan 95-ös keverékkel én 25 m/sec fölé semmiképpen sem mennék.
Ja és ekkor még a présrés és az égéstér átmenetét szépen egy 1mm körüli rádiusszal érdemes lekerekíteni, sarkos részeket elkerülni, hogy ne alakuljanak ki helyi detonálások :)
DT 125 R
Első teleszkóp szimmeringcsere a szituáció. Fordított teleszkópról van szó. Szét kell szedni mindkettőt, mert az extulaj elhanyagolta a motort, és bele van rohadva a szimmering. Az egyiket szét tudtam húzni az levő imbuszcsavar kitekerése után. A másikat már nem, mert a csavar csak elforog. (a belső szár miatt) A kérdés a következő, hogyan szedjem ki az alsó imbuszos csavart?
Akinek van ötlete, az írjon! Nem véleményt kérek, csak tanácsot! Köszönöm!
Látom sok hozzáértő ember van itt :)

Ha a hengerfejből csiszolok le akkor nagyobb lessz a kompresszio, meg a nyomaték ugye? Megéri?
Némileg hosszabb hajtókarral például kevésbé fejmagas dugó zsinte ugyan azt adja.
Persze vezértlésben nem teljesen.
Nincs ráhegesztve.
Csak alúl volt egy talp és arra merőlegesen, peremen lett végighegesztve a víztér fala.
Neked a kávéfőző hengere rá van hegesztve? Ha igen és le kell szedni, akkor leflekszeled vagy mi? (ahányszor megnézem azt a képet, mindig elgondolkodom rajta.... )
Sok stage6 tungingmasina megy hosszabb hajtókarral. És nem gyengék, az oldalukon le van írva miért jobb.
Ennek télleg mi értelme?a hosszab hajtókarmiatt nem lessz gyengébb?
a nagyobb süritési tér miatt szintén gyengül a gép...
Holkapsz ilyen hajtó kart?
Ja nekem van dtmx alkatrészem pl 2 blokkfél 50-esé meg 80-asé ha vki mégis tuningol...
de én ugy vagyok vele hogy bele egy 4T vmi 150-es önindítós és helo...lehet túrázni
Ha a blokk ugyan olyan állapotban van, akkor egyben elcserélhetnétek, mert ugyanaz. Bontóban részletesen utána kell járni, hogy mennyire egyeznek a blokkfelek. Ha egyeznek a tőcsavaron és a henger alatti részen kívül, a haverodnak jobban megéri ha vesz pár ezerért üres blokkfeleket és átrakja a cuccokat, vagy a blokkfeleket cserélitek el. De pontosan ki kell deríteni, hogy az évjáratok mennyire egyeznek! A 80asat jóval régebben elkezdték gyártani. Amit én láttam az egyezett.
Az hogy nekem egy 50-es van és van egy valaki akinek meg egy 80-as MX-e van és elcseréljük a hengerszettünket.
Talpasan meglehet csinálni, de mondom, perverzión kívül még magamnak sem állnék neki. Egyébként a babettámra is így fog idegen henger kerülni, de én hülye vagyok, hogy ilyenekkel foglalkozom és belátom, sőt másoknak is azt tanácsolom, hogy inkább felejtsék el. Vegyél egy hozzávaló blokkot.
Lehet átsiklottam feletette, de ebben a 80-ról 50-re mi a ráció?