Az olajszivattyút nem kell kikötni, csak a 80-ason kb 1cm-rel jobban meg van húzva a bovden alapállása.
-------------------
A manualban le van rajzolva a szivattyú gyári állása 50-es és 80-as MX-eknél ha érdelek valakit szóljon.
Beidéznéd a javítást igénylő, de általatok ma kijavított tájékozatlanságból eredő sületlenségeket? Nem piszkálódásból, csak egy ember SAJÁT TAPASZTALATÉRA, VÉLEMÉNYÉRE írtad le a te véleményedet, ez nem tartozik bele a "csak megint tájékozatlanságból eredő sületlenségek lettek összehordva, ezt igazítottuk ki" kategóriába szerintem.
Amúgy ide kapcsolódik, hogy a nyáron szedtem szét egy szimó blokkot, amiben 45k km volt kb. akkor óra szerint. És én szedtem szét elsőnek !állítólag!. A kisipari lendkeréklehúzóban lévő csavar elszakadt, cserélni kellett, hogy le lehessen szedni a lendkereket. A főtengely végén még rajta volt az élesre hagyott megmunkálási felület. Persze lehúzás után el is tűnt. Főtengelycsapágyakat lettek benne cserélve kívánságra(de szimering miatt szórakozott, azért lett szétszedve, az is cserélve lett), más baja nem volt, enyhe kopás a hengeren, vállat se éreztem rajta(és gyári alapméret). Szóval meglepődtem. Ha tényleg én szedtem szét elsőnek, akkor jól bírta. A DT-mert is most újítom fel, 45k km-nél. De ez tropa. Meglátszik rajta, hogy honnan jött. Vagyis, hogy kitől.
Rá! Csak maratni kell a blokkfelekből. A főtengely ugyan az és a csapágyazás, meg a blokk is, csak az 50-esnek a henger szoknyájának kisebb helyet hagytak, azt kell kimaratni. Meg persze a karbi és a légszűrő is cserés. A gyári blokkra max 70-es henger megy rá, de annak már vékony a fala, és nem lehet majd fúrni. És az olajszivattyú beállításán is változtatni kell.
Ja hát a DT az istenes.
Gyakorlatilag Magyarországon a karbantartás istenes fogalom. Állítom, hogy pl az újabb gsxr-ek tualajai minimális százalékban tartják be a gyári karbantartási időket. Mondjuk szerintem ha eléjük tennénk a táblázatot számszerűsítve a földön keresnék az állukat. Persze mivel ma már a motorok kiváló menetdinamikával rendelkeznek, ezért minimális terhelést kapnak a motorok, pl egy gixer is, hiába hiszi azt a tulaja, hogy "kimotorozza" a 120Le-t. Emiatt elmennek nagyságrendekkel többet is. Nemrég volt egy cikk 2t-4t yamaha krosszokról itt a sportmotoron, ott is lehet látni karbantartási időket.
Ma Magyarországon karbantartás az nincs, az van, hogy ha kikönyököl, beáll, törik, akkor toldozgatják foltozgatják.
Újragyűrűzés, dugózás, főtengelyfelújítás már kérdéses, akkor már elbontás szokott lenni, vagy ha mégis, akkor a rajta lévő szar csapágyak jók lesznek még és társaik. Emiatt k*rvára, elnézést, de tényleg nincs jobb szó rá, iszonyat siralmas állapotban van a motorpark, mindegyik leéllt, lerúgott motorokból áll.
Na és pl hogy a fórum témájához visszatérjek, a dt ebben azért elégg hülyebiztos darab. Én nem vennék dt-t sosem, de az biztos, hogy mindenféle karbantartás nélkül rendkívül sokáig képes üzemelni. Lehet, hogy nem úgy, mint gyári új korában, lehet nem is jól, de működik. Egyszóval elég biztos motor.
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni!
Van egy Yamaha DT 50 MX-em (1NN) és arra akarok rárakni egy 80 MX hengerszettet (5G1) az lenne a kérdésem, hogy rá lehet-e rakni a motoromra a 80-asat?
Üdv
Nem szívtuk mellre, sem én sem Dzsi, csak megint tájékozatlanságból eredő sületlenségek lettek összehordva, ezt igazítottuk ki.
Egyébbként meg vagyok győződve róla, hogy a Dt többet elmegy normális karbantartással mint egy simson, mivel nyilván sokkal precízebb szerkezet.
Viszont, szakértetlen kezeléssel ugyan úgy ki lehet purcantani jóval idő előtt.
Pont van nálam bontása egy sutyuki rg ami legaláb olyan jó motor mint a Dt.
Szerencsétlen motor, gyakorlatiag mindene tönkre van téve.
Ehhez sajnos elég egyetlen idióta tulajdonos.
Nem, de az ilyen konklúzióktól a hajam égnek áll.
Nem akarom ismételgetni önmagam, de a hülyeség ellen nincs orvosság. Valaki odaadná ilyen célra a dt-jét én is megtudnám állapítani azt is akár, hogy egy napot sem bír ki egy addig gyári állapotú tökéletes motor :)
De nem is kell direkt gyilkolni, kötve hiszem hogy komolyabb problémák nélkül versenyszerű használatban 2 hetente futamokkal kihúzna egy dt fél évet :)
Nekem van egy cimborám, imprezája van. Kicist érdekes a vezetési stílusa. Nála 2 hetet bírt ki a blokk kikönyökölésig, megcsinálta, utána +2 két hetet bírt a váltó (vagyis 1 hónapot). Másnál százezer km-ket elfut ugyanaz a technika bontás nélkül.
A simson blokk NORMÁL felújtási szervizintervalluma18- 25 ezer kilométer.
Ez a széria 50esre vonatkozik.
Az enyém 18 nál lett felújítva, gyakoratilag teljesen feleslegesen, hiátlan volt benne minden.
(ez csapágycserét, és hajtórúd alsógörgő cserét jelentett, minden más ment vissza ahogy volt)
Legközelebb 36 ezernél találkoztam a blokk belsejével.
Ez az újabb 18 ezer kilométer már nagyon nem széria felszereléssel ment bele.
A csapágycserén, és hajtókar alsógörgő cserén kívül ismét minden ment vissza bele.(ekkor cseréltem le a gyári láncot)
Jelenleg mint mondtam 55 ezer van benne, a csapágyakon, és alsócsap görgőn kívül TÖK GYÁRI BENNE MINDEN.
Köszöni jól van.
Mindez pusztán karbantartás és beálíltás kérdése.
És mint mondtam, az első 18 ezer óta, nagyon nem széria.
A motor jelenleg 22 éves.
(de tudunk nem egy, 40ezernél többet futott gyári bontatlan blokkról, szép villanymotor hanggal, pusztán csak karbnatartás és kezelés kérdése)
Szóval nem kell félévente felújítani, mindössze anyi kell, hogy ne kerüljön fakezü idióták kezébe, mert azt egyik gép sem bírja
Egyébként baromi kiváncsi lennék, hogy náluk konkrétan mi romlik el benne, amit félévente cserélni kell.
Szétkopik a henger, hogy nem megy rendesen?
Azért ahhoz elég sokat kell menni fél év alatt, hogy ez bekövetkezzen.
(vagy persze hibás, beállítatlanul üzemelő motor, de hát az emberi hülyeségre orvosság sajnos nincs)
Nem jó emberekkel barátkozol.
Jellemzően kismotoroknak 10-es felső csapja van, Simsonnak 12-es gyárilag. Hajtókarral sosincs gond, ina kbk és kzk görgőkkel szintúgy, dugó is van megfelelő minőségű.
Egyszóval nem akarom megsérteni a haverjaidat, de ez őket minősíti, semmilyen motort nem adnék a kezük közé. Persze kis detonálással két ötperce kör után kilehet készíteni a főtengely csapágyazást és a görgőket MINDEN motortípusnál.
Az lehet, hogy egyszer se állt meg, de fél évente felső felújítást csinálsz rajta.... Legalábbis az én haverjaim akinek SIMSONa van az félévente újítja fel, hogy normálisan menjen...
Kifogyott mindkettőböl a benzin
Tolhattam is ...de ezenkívül a simsonnak tényleg nem volt....vagyis de,egyszer mikor a "pillangó"(ami a tűt biztosítja)valahogy beszállt a hengerbe...nemtudom hogy...szétkapta rendessen sajnos...azóta viszont semmi gond,baj nincs vele
Én eddig szimóval csak szoptam, de ez azért van mert hulladékot vettem és csak széthajtani. Ja és mert nekem kellett őket vontatni. Gondolom te nem terepeztél vele állandóan és egykerekeztél 2.ban, mint a motoros pajtás +egyéb nyalánkságok. De már megint afelé tartunk, hogy ejj az én szimóm, ejj az én Dt-m Alattam MINDEN MOTOR megáll előbb-utóbb Nincs kivétel! Szóval úgy adja bárki oda egy körre a gépét.
Azért elmondom, az én cimconyom hányszor állt meg műszeki hiba miatt.
Egyszer sem.
Azaz, egyszer dadogni kezdett, feladta a 19 éves gyertyapipa.
Jelenleg 55 ezer van benne.
KArbantartás....
Hát nekünk 25 km-re hazulról a pusztában ez gyakori élesztési módszer volt. A szimó oldalában benne az acélsodrony vontatáshoz, meg a szerszámkészlet :D Nekem meg egy gyertyakulcs, egy gyertya, csavarhúzó, fogó meg egy méter drót(hadd ne részletezzem mire kellett, aki már motorozott régi motorral hosszútávon az tudja, hogy mindenre jó. olyan, mint a sebtapasz) xD
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem h az első kerékbe a tárcsa felőli oldalon gyárilag nincsen szimering vagy van? (mert nekem csak ha a motoron ülök akkor a jobb oldalon volt szimering)
-------------------
A manualban le van rajzolva a szivattyú gyári állása 50-es és 80-as MX-eknél ha érdelek valakit szóljon.
Amúgy ide kapcsolódik, hogy a nyáron szedtem szét egy szimó blokkot, amiben 45k km volt kb. akkor óra szerint. És én szedtem szét elsőnek !állítólag!. A kisipari lendkeréklehúzóban lévő csavar elszakadt, cserélni kellett, hogy le lehessen szedni a lendkereket. A főtengely végén még rajta volt az élesre hagyott megmunkálási felület. Persze lehúzás után el is tűnt. Főtengelycsapágyakat lettek benne cserélve kívánságra(de szimering miatt szórakozott, azért lett szétszedve, az is cserélve lett), más baja nem volt, enyhe kopás a hengeren, vállat se éreztem rajta(és gyári alapméret). Szóval meglepődtem. Ha tényleg én szedtem szét elsőnek, akkor jól bírta. A DT-mert is most újítom fel, 45k km-nél. De ez tropa. Meglátszik rajta, hogy honnan jött. Vagyis, hogy kitől.
Gyakorlatilag Magyarországon a karbantartás istenes fogalom. Állítom, hogy pl az újabb gsxr-ek tualajai minimális százalékban tartják be a gyári karbantartási időket. Mondjuk szerintem ha eléjük tennénk a táblázatot számszerűsítve a földön keresnék az állukat. Persze mivel ma már a motorok kiváló menetdinamikával rendelkeznek, ezért minimális terhelést kapnak a motorok, pl egy gixer is, hiába hiszi azt a tulaja, hogy "kimotorozza" a 120Le-t. Emiatt elmennek nagyságrendekkel többet is. Nemrég volt egy cikk 2t-4t yamaha krosszokról itt a sportmotoron, ott is lehet látni karbantartási időket.
Ma Magyarországon karbantartás az nincs, az van, hogy ha kikönyököl, beáll, törik, akkor toldozgatják foltozgatják.
Újragyűrűzés, dugózás, főtengelyfelújítás már kérdéses, akkor már elbontás szokott lenni, vagy ha mégis, akkor a rajta lévő szar csapágyak jók lesznek még és társaik. Emiatt k*rvára, elnézést, de tényleg nincs jobb szó rá, iszonyat siralmas állapotban van a motorpark, mindegyik leéllt, lerúgott motorokból áll.
Na és pl hogy a fórum témájához visszatérjek, a dt ebben azért elégg hülyebiztos darab. Én nem vennék dt-t sosem, de az biztos, hogy mindenféle karbantartás nélkül rendkívül sokáig képes üzemelni. Lehet, hogy nem úgy, mint gyári új korában, lehet nem is jól, de működik. Egyszóval elég biztos motor.
Remélem tudtok segíteni!
Van egy Yamaha DT 50 MX-em (1NN) és arra akarok rárakni egy 80 MX hengerszettet (5G1) az lenne a kérdésem, hogy rá lehet-e rakni a motoromra a 80-asat?
Üdv
Egyébbként meg vagyok győződve róla, hogy a Dt többet elmegy normális karbantartással mint egy simson, mivel nyilván sokkal precízebb szerkezet.
Viszont, szakértetlen kezeléssel ugyan úgy ki lehet purcantani jóval idő előtt.
Pont van nálam bontása egy sutyuki rg ami legaláb olyan jó motor mint a Dt.
Szerencsétlen motor, gyakorlatiag mindene tönkre van téve.
Ehhez sajnos elég egyetlen idióta tulajdonos.
Nem akarom ismételgetni önmagam, de a hülyeség ellen nincs orvosság. Valaki odaadná ilyen célra a dt-jét én is megtudnám állapítani azt is akár, hogy egy napot sem bír ki egy addig gyári állapotú tökéletes motor :)
De nem is kell direkt gyilkolni, kötve hiszem hogy komolyabb problémák nélkül versenyszerű használatban 2 hetente futamokkal kihúzna egy dt fél évet :)
Nekem van egy cimborám, imprezája van. Kicist érdekes a vezetési stílusa. Nála 2 hetet bírt ki a blokk kikönyökölésig, megcsinálta, utána +2 két hetet bírt a váltó (vagyis 1 hónapot). Másnál százezer km-ket elfut ugyanaz a technika bontás nélkül.
Ez a széria 50esre vonatkozik.
Az enyém 18 nál lett felújítva, gyakoratilag teljesen feleslegesen, hiátlan volt benne minden.
(ez csapágycserét, és hajtórúd alsógörgő cserét jelentett, minden más ment vissza ahogy volt)
Legközelebb 36 ezernél találkoztam a blokk belsejével.
Ez az újabb 18 ezer kilométer már nagyon nem széria felszereléssel ment bele.
A csapágycserén, és hajtókar alsógörgő cserén kívül ismét minden ment vissza bele.(ekkor cseréltem le a gyári láncot)
Jelenleg mint mondtam 55 ezer van benne, a csapágyakon, és alsócsap görgőn kívül TÖK GYÁRI BENNE MINDEN.
Köszöni jól van.
Mindez pusztán karbantartás és beálíltás kérdése.
És mint mondtam, az első 18 ezer óta, nagyon nem széria.
A motor jelenleg 22 éves.
(de tudunk nem egy, 40ezernél többet futott gyári bontatlan blokkról, szép villanymotor hanggal, pusztán csak karbnatartás és kezelés kérdése)
Szóval nem kell félévente felújítani, mindössze anyi kell, hogy ne kerüljön fakezü idióták kezébe, mert azt egyik gép sem bírja
Szétkopik a henger, hogy nem megy rendesen?
Azért ahhoz elég sokat kell menni fél év alatt, hogy ez bekövetkezzen.
(vagy persze hibás, beállítatlanul üzemelő motor, de hát az emberi hülyeségre orvosság sajnos nincs)
Jellemzően kismotoroknak 10-es felső csapja van, Simsonnak 12-es gyárilag. Hajtókarral sosincs gond, ina kbk és kzk görgőkkel szintúgy, dugó is van megfelelő minőségű.
Egyszóval nem akarom megsérteni a haverjaidat, de ez őket minősíti, semmilyen motort nem adnék a kezük közé. Persze kis detonálással két ötperce kör után kilehet készíteni a főtengely csapágyazást és a görgőket MINDEN motortípusnál.
Kifogyott mindkettőböl a benzin
Tolhattam is ...de ezenkívül a simsonnak tényleg nem volt....vagyis de,egyszer mikor a "pillangó"(ami a tűt biztosítja)valahogy beszállt a hengerbe...nemtudom hogy...szétkapta rendessen sajnos...azóta viszont semmi gond,baj nincs vele
Dt-vel meg főleg...amióta pihen
Egyszer sem.
Azaz, egyszer dadogni kezdett, feladta a 19 éves gyertyapipa.
Jelenleg 55 ezer van benne.
KArbantartás....