Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm. Ez egy 80-as hajtókarszett. De 50esbe fogom rakni.(mert megegyezik) A tűgörgős kosarakat viszont nem tudom milyenek sajnos. Egyben volt 7200Ft (kar, közti csap, két kosár, "koptatók"). De jó ismerős rakta össze nekem, remélem nem felejtette el, hogy a család barátja
Köszönöm a Profi választ!
Itt a kép. A jobb oldali az 50-es(gondolom ugyis észre vetted volna)
És olyan lyukak kellenének az 50-esre mint amik a 80-ason vannak. (láttok helyet a csavaroknak?)
Kell csinálni egy közdarabot aluból. Lehuzatod a hengertalphoz a közdarabot és a közdarabon megcsinálod az új tőcsavarozást. Kitudod alakítani benne a karter és a henger közti átmenetet.
Persze kell hozzá hosszabb hajtókar és kartertérfogaton is gondolkozni kell. Bár én tuti nem szórakoznék vele csak azért, hogy rátegyek egy 50-es hengert. Egyébiránt a stage6 r/tnél is ilyen cnc mart közdarabok vannak a henger és a blokkfelek között, gyakorlatilag a csatornák alja így kiválóan kivitelezett.
A másik megoldás, hogy csinálsz tőcsavaroknak helyet a hengerben, egy valamire való gépműhelyben megcsinálják, már ha van hely hozzá.
Felhegesztést annyira nem ajánlanám, eltudja húzni az egészet, csapágyfészkeket. Persze ezt is sokan csinálták már és sok motor fut így, de szvsz én helyedben hagynám úgy ahogy van, kivéve ha nem szent cél érdekében teszed.
Kicsit büszkélkedek, mai munkám gyümölcse.
Még csak belehelyeztem a perselyt, aluval összekell még köszörülni, ne legyen lépcső. Bár szvsz ígyis sikerült elég pontosan dolgozni, hogy sok utómunkára ne legyen szükség.
Megnéztem, igen van külömbség, de leginkább a tőcsavar kiosztása aggaszt... Mert az 50-esé kisebb ugye a 80-asé meg kicsit nagyobb...
Tájváni asszem, magyar kisiparin kívül gyakorlatilag mindegyik jó. Rockettel forgattam 12 fölé is tartósan. No gond, de senkinek sem. Vagy rocket vagy Yoko és nincs gond. Bár be is b*szna, ha kis 50-es motornál ilyen kereszmettszetű hajtókarral gond lenne.
A hozzá adott kosarak viszont sajnos elég gagyik.
Megoldás pl timken, torrington, ina görgőskosár.
Inából kzk kell alúlra, kbk felülre. De pl Timkenből kbk kell alúlra.. szóval katalógus :) Direkt hajtókarba készített kosarak, sajnos áruk is olyan.
említetted a rocket hajtókart, milyen minőségű? nekem ismeretlen a márka, de van egy főtengelyem ilyennel a belsejében és érdekelne.
szerintem ha egymás mellé rakod a két hengert, láthatod hogy az oldalsó felömlőnyílások, a 80asnál gyárilag kijjebb esnek. Összevissza fog benne áramolni a keverék, ha rárakod az 50eset. De pontosan nem tudom mennyi az eltérés. Húzós terep. Nincs helye a hengernek, lötyög a blokkban, ha rossz helyen húzod meg könnyen megszívod vele.
Ha rárakom az 50-eset, akkor tömíteni fog normálisan azért, tehát rátudnám rakni ugy, hogy működjön is nem?
Üdv! Az már húzós lesz! Mert a felömlők máshova esnek, kijjebb vannak. 50-es át lehet alakítani 80asra, de fordítva húzós, de ha megy is vele, nem lesz erőben sehol.
Igen....BVF itt is....igaz még mindíg....(16n3-4,beállíthatatlan,luk,stb...)
rádobom holnap a dt-ét...hátha




(Látjátok,normálissan is belehet egy "eszmecserét" fejezni,úgy hogy ne legyen sértődés )
De, de voltak sokkal brutálisabb kimenetelű tönkremenetelek. Mondjuk régen volt, BVF porlasztót max motoron nálam a 250-es ETZ-men látsz, azon is csak azért mert csont gyári :)


elfelejtettem írni,hogy ez egy gyári S51 simsonról lett volna szó...1.túlméret....Mibe hogy nemláttál még beszálni "pillangót" a hengerbe?
Nekem sikerült bedobni ...amúgy még most is menne a kis simson
Hali megint!
Délután már beszéltünk erről...
Adott egy 80 MX-es blokk (5G1-es számmal) Arra rálehet rakni az 50 ccm-es hengert? Merthogy az kicsit kisebb mint a 80-as.
Van egy cimbi, aki 48-as furató prox dugót használ, de 3-ad áron tökéletesen ugyanolyan jót kapsz, tesztelve komoly igénybevételeknél. Illetve a prox árán meg haveri alapon jobbat lehet gyártatni, olyat ami magyar bajnokit nyert :)
Prox-ot szerintem felesleges is simsonba....

igazából nem értem mit akatál írni ezzel....nem kell elhinni,de 17.000 magyar forintot fizettem,igaz haveri alapon...egyedül a kuplung komplett marad az előző,az jó volt.ezenkívül Minden cserélve lett...
ugye rocket hajtókart meg nem is kell magyaráznom neked

ha nem nekem lett volna csinálva,akkor is maximum 30 körül megvan,ennyit megérdemel egy simson SZERINTEM
Szerintem témát lehetne váltani, mert még megharagszanak páran.
Hát prox dugó kb mindenhez van, csak átkell lapozni egy katalógust. :)
Széria Simsonnál biztosan jobb valamivel. Bár a nullával való szorzásnak nincs sok értelme :)
70-es *



hagyuk szerintem mára...50/80 Dt-t nem vennék,viszont már simsont se ....bejött ez a '25,pont ideális...de annyit sz**ok vele mint az állat
Nekem egyik fő támogatóm miatt a szimering ingyen van, de darabonként fpm alapanyaggal számolva számolhatsz ezer forintot. Ebből kell 4db.
Egy sajtos féle féltrapéz krómgyűrűs dugó kb 5k, jó minőségű, tudom vita lesz, de a 15k-s prox sem különb. Főtengelyhez hajtókar szett mondjuk Yoko az olyan 5k, ez teljesen rendben van, ugyanúgy válogatni kell, mint a proxoknál persze, hogy ne legyen félrefúrva a csapfurat, hanem központosan legyen, bár ezt belátom hülyeség, mert a furatok távolsága pontos, jó minőségűek szoktak lenni a furatok köszörülései is, szóval aki nem válogat annak sincs gondja. Egy ina kbk felső görgőskosár 70-eshez 12-es csapra 12x16x16-os legyen 2k, de a 12x16x13-as kbk is ekörül van.
Az alsó valamivel drágább, 3-4-5k körül mozog darabja. Felújítószettben lévők a kukában végzik. Gépműhelyben 2k-ért összerakják, persze figyelni kell hogy hol csináltatja az ember.
2k-ért pedig meg is fúrják a hengert normális minőségben ha ismer az ember jó helyet.
Csapágyszett SKF vagy Koyo.. na ezt németektől érdemes rendelni, csapágyak töredék árba kerülnek, mint ahogy nagyon sok minden más is kb 6k-ból jön ki.
Valahogy így jön ki a fő költség, persze ekkor még pl csapágyhoz hézagolókról, tömítésekről és mindenféle apróságról, esetleges hibás, kopott alkatrészek cseréjéről még nem is beszéltünk.
Persze tény és való, hogy dt-hez lényegesen drágább egy hajtókar, dugó, de pl normális minőségű 6204 C3-as csapágy hót ugyanannyiba kerül a kisdétébe is mint a simsonba.
De mindjárt megkapom a magamét, hogy megint erről beszélek. :)
Illetve igen,többet tud egy széria 50 ellen....és mit szólna egy 50k körül összerakott Normális simson ellen? (semmi tuning persze)
JA igen,neked 80-as dt-d van,akkor keverlek valakivel...
Bóbita a racing?
DT 80-ba nincsen PROX dugó! Hát persze, drágább a DT-t megcsináltatni meg minden, de ha jól meg van csinálva, szerintem több mindent tud mint egy simson.