Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez a fogyasztás teljesen ingoványos terep. Eredetileg asszem 100kmph sebességgel 100km úton nézzük. 100km terepen, nyél gázzal 40kmph-val, közelében sincs annak, mintha aszfalton menne vele az ember. Más a mértékegység. Relatív. Ha betonon eszik egy 80-as 15litert 100km-en az elég dermesztő, de ha 40cm homokban 2.ban nyélen mentél vele 100km-t, akkor egyrészt alkatrészben lehet mérni a fogyasztást, másrészt meg lehet, hogy a két 25literes kanna tartalmát is beletöltötted az úton. Terepen célszerűbb üzemóra/gázhasználat/terep erőssége mértékében nézni a fogyasztást.
------------------------------------------
Amúgy a DT-mhez 5ezer forintért+postáért vettem a hengert+hengerfejet, fúrni se biztos, hogy kellene, de megfúratom az a tuti. Amúgy hibátlan. 50-es levegős MX-ről van szó, ha valakit érdekel, adok linket, teló számot, volt neki bal blokkfél, olaj felöli dekni, váltó, olajszivattyú, kuplung, van neki még 1db henger+ még 1db hengerfej (ha még megvan), 2db főtengely (nem biztos, hogy nem kell újítani, nem láttam.) lendkerék(egyik hibás, másikat nem láttam) Ősi nevű településen.
Nekem van! Komplett láncszett, minden.
Hát pl. (Ennek semmi köze nincsen a nagy fogyasztáshoz csak leírom... ) hétvégén elmentünk túrázni, 40 km alatt az én DT-m megevett 3,5-öt. A haveromé ugyan ugy 80-as végig mellettem jöt. Az meg 2 litert evett.
Hali!

Valakinek nincs eladó DT hátsó lánckereke?

Fontos lenne!
Nem neked Uh sztem csin azt ah itt leírta a 25lc 2 tulaja,ragd csurig menny 100km et tölts utána!
450sx pl megfelel neked 600as régi 4T k ellenfeléül? Tudod itt van a karancs hegység...kb 500méter szintkülönbség 5km en....télen latyakban 1-2-3 fokozatban szinte alig halada sem haladta meg a 5,5-6litert! Pedig én azzal nyélen mentem mindig....sokan azon nevettek hogy még a gázt sem engedem vissza...és ez nem lajózás akar lenni!
Ezt kinek irtad?
Elismerem a témában nagyon otthon vagy,talán jobban is mint itt mindenki más...de maradjunk a tárgynál és ne a mellébeszéléseknél! Na pápás!
Az enyém is full gyári és terepen ha ilyen 600-asokkal menek, és küdöm neki akkor megszi a 15-öt 100-on. De ha terepen motorzunk, nem sok értelme van km-be mérni. Inkább üzemórában!
Látom nagyon ráérsz...itt én befejezem! Eltértél a tárgytól egy gyári 80as fogyasztásáról volt szó(írta a srác h neki az is megeszik 15öt)! Írtam rá h nagyon nagy hülyeség,van tapasztalatom a 80as kapcsán...lehetetlen még a 10is és nem azért mert ki hogy hajtja...(ah emlegetted a Td-t),hanem saját tapasztalat persze semmi sem lehetetlen lehet állsz egy dagonyában 2 órán át megtett út 2méter és addig 2* öntöttél utána 5litert Tehát nem 80as kihegyezett versenygépről volt szó...
Szvsz nem vitatkoztunk. Van egy mamis cikksorozat a karburátorokról, gyakorlatilag a bell féle kétüteműről szóló könyvből van fordítva, na az jó kiindulási alapot ad a működést illetően.
Mitől függ még:
kehelycső, tű alakja, tű állása, alapjárati rendszer, súber alakja/letörése, ha van akkor powerjet rendszer.

Még annyi, hogy nyilván különböző torokátmérőnél más-más légnyelésnél lesz az ideális az áramlási sebesség.
Persze a karbi torok alakja, térfogata meghatározza magát a szívórendszert is.
Ok,nem vitatkozok....nekem volt 80 lc2 tudom mennyit eszik az,hogy egy kihegyezett 80assal meg lehet etetni annyit az lehetséges,de most egy gyári lc 2 ő ről volt szó ami igen is irreális!
Ok,nem vitatkozok....nekem volt 80 lc2 tudom mennyit eszik az,hogy egy kihegyezett 80assal meg lehet etetni annyit az lehetséges,de most egy gyári lc 2 ő ről volt szó ami igen is irreális
20-as torkába mekkora légnyomáskülönbség ébred és mekkora légáramlás van és mekkora van a 28-as torkában.
Megkellene érteni a karbi működését.
Egy motornak van egy légnyelése, ez hengertöltés és hengerürtartalom, fordulatszám függvénye. Ehhez a levegőhöz megadott mennyiségű benyát kell hozzáadni, különben nem fog menni egy bizonyos határon kívül a motor.
Az, hogy ezt elötte kis torokátmérőn nagy légsebességből egy kis fuvókán keresztül szlopázza ki vagy nagyon kis légsebességgel nagy fuvókából ,az már édesmindegy.
Van különbség a karbiknál, az hogy pl nagyobb torkú karbi jobb tetőre, szarabb alúl, kisebbel fordítva, illetve jobban túlforog (bár kicsiny a különbség), de nem ez hogy mennyit fogyaszt.
De ez csak olyan urban legend, mint hogy fele autószerelő a ladájában kifúrta 2-es fúróval a főfuvókát és utána 180-at ment.

Széria 80-al is meglehet etetni 15 litert szvsz. Nem irreális.
Biztos van gyári ajánlás, hogy teljesen be/kicsavart állapottól hány félfordulat, de azzal sem lesz tökéletes, sokszor még "jó" sem.
Ez nem így működik.
80 as lc2 be gyárilag 20as mikuniba 90es főfúvóka van,125lc2 be 28 mikunival 130körüli,kettő között elég nagy külömbség van....valszeg fogyasztásbeli is....még 25ös esetében ennyi időtartam alatt 3,5óra motorozás 32km hihető az a 100km ra kivetítve 15liter...de 80asnál már vicc lenne...persze nem csak ettől számít(torokátmérő,főfúvóka...)
Egyik reszelt motoromat gyakorlatilag nem járattam zéró időt, gyári illesztés, 15 század kúposságú dugó, melóbajárással kb lement 10000km-t, gyakorlatilag csak nyelet kapott, ezen kívül lement egy kupasorozatot, had ne mondjam milyen használat mellett, ezek után kidöglött alóla egy főtengely, kapott újat, aztán megint kapja az ívet rendesen, sosem akadt.
Igaz, alacsony hengerhőmérséklete van, csak előre kevert 1:25-el ment (Agip Racing 2t, utcára Synpower2t, Elf moto 2xt-t és társait kapta), nomeg sosem detonált.
Persze 1:25 nem követendő példa pl gagyibb olajokkal ,mert kenni nem fog jobban, max kokszol, telihányja a kiput. Agip Racing 2t-t meg azért nem mert a bekeveréstől számított két héten belűl elkell használni és leül az aljára a benyának az olaj.
Érezhető válla nincs, bár ez egy hülyeség megint, mert ha már kézzel érezhető van, akkor max harangozóterit játszik a dugó.
Na mindegy, nem akarom folytatni, mert úgy sem érdekel senkit sem.
Aki meg hülye hozzá, az 1500km finom menet után is úgy meg tudja akasztani az első kihúzatásnál mint a szél.
Mondjuk sajnos sok helyen a fúrás minősége is kifogásolható, hírből sem ismerik hogy milyennek kell egy hónolt felületnek kinéznie. Nomeg vannak komoly helyek ahol tetőlécre szerelt smirglivel hónolnak.. persze ezzel nyilván szar furatot készítve. Nyilván nincs mindenkinek otthon furatmikrométerje, de nem egyszerű az élet.
Bejáratásról Mzolinak van egy jó írása, azt lehet érdemes lenne elolvasni.
Sziasztok!
Nagyon örülnék neki ha tudna nekem segíteni valaki abban ,hogy hogy kéne belőni a karbi levegő és üzemanyag csavarját ,hogy jó legyen ? És hogy pontosan hol is kell és melyik csavart tekernem és mennyit? Köszönöm nektek a segítséget .
Puszi mindenkinek!
heló engem érdekelne felső láncvédő, esetleg lánc,ha jóállapotú,meg az ülésalatti idomot tartó gumik(ha jó állapotuak)
Vasárnap kipróbálom más terepen , és akkor megtudom
Bejáratás baromira nem úgy működik, hogy hány km, meg hogy az elején alapjáraton ennyi percig menjünk és ha lejártad az x km-t akkor onnantól kezdve bejáratott. :)
Neeee...
Meglepődnél, hogy 28-as és 20-as karbi között (közel dupla felület) mekkora fogyasztás difi van 70-es motornál. Az egy tévhit, hogy nagyobb torkú karbival sokat eszik. Persze ez szélsőséges, van különbség különböző karbiméretek között, teljesítményben is, persze ez is olyan téma, hogy amit nyersz egyik helyen, azt a másikon bukod.
Az meg már csak külön dolog, hogy általában mikor egy motor másik karbit kap, akkor az azt jelenti, hogy onnantól kezdve sosem fog látni jó karbibeállítást, de még közelit sem. Mert átlag user nem fog venni ezrekért tűkészletet, súbereket. Persze gondolom, hogy nálad jól volt beállítva, de ha hasonló színvonalon volt karburálva, mint a gyári beállítás, akkor egyátalán nem a 20-as torok a felelős a fogyasztásodért.
Elképzelhető, egyátalán nem szélsőséges.
Attól függ hogy téped a fülét. Tudod turbódízelre is azt mondják azért jó, mert ha tolják neki akkor is 5 litert eszik. Michelisz Norbinál 100-on meg 40-et, mert ő tényleg tolja neki. :)
3.5 órára teljessen normális az a benzinfogyasztás.