Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

de minden elfordítható alapú gyújtásnál kb minden értelmes hézaggal beállítható akármekkora előgyújtás. A zárásszög viszont változni fog és hiába marad ugyanaggyi az előgyújtás, az ideális zárásszögön kívül mindenhol rosszab lesz vagy nem működik.
zoli! csak azt ne mond, hogy nem mászik el az előgyuszi, ha elállítom a hézagot, mert lepezézek
a diagram szerint, amit mondtam az csak 3500-as fordulattól igaz. ezer bocs. Hülye vagyok, de megjegyeztem ezt a leckét. Amelyik típusról beszélünk, abban van egy tekercs,ami adja az áramot, van egy megszakító, egy kondenzátor, és egy trafó. Fix.
de várj mert kapod az oltást másoktól, itt nem szabad olyan szavakkal dobálózni, hogy minden
Érdemes lenne utánajárnod a kétütemű motor gyújtásának. Vagy éppen strobival kimérni, hogy egy gyári szabályzott 2t gyújtás miért megy vissza csúcsteljesítmény után minimálisra.
Alapjáraton kb 15 fok környékéről indulnak, párezres fordulatszám környékén egészen feltolják 30 fok környékére, majd rohamosan ejtik az előgyújtás, csúcsteljesítménynél már egészen alacsony, túlforgásra meg 5-0 fok környékére visszahúzzák. Persze motorfüggő.
Fix 2t gyújtások 18-20 fok körül szoktak lenni.
Ez nem négyütemű motor.

Egyébknt a megszakítóhézag csak közvetetten változtatja az előgyújtást, elsősorban a zárásszöget változtatja. Mármint ha TCI jellegő a gyújtás.
kösz, hogy igazoltál e téren, mert kevergetem úgy tűnik
lyaly
Ha már tanulok, akkor mindent tudom kell, mielőtt megtanítják? Végülis igazad van.
a megszakítóhézag minden motornál meghatározza a gyújtási időpontot.
ennél a típusnál a megszakítóhézag határozza meg a gyújtáspontot. már csak azzal is bizonyítható, hogy a lendkerék elforgatása nélkül is lehet elő- és utógyújtása. Akkor légy szíves válaszolj helyettem a kérdésre! Örülök, ha vannak okosabbak is nálam. Arra is válaszolj, mert érdekel, hátha okosodok, hogy a 2t motorom miért megy jobban egy kis utógyújtás felé hajló gyújtással, mint alapból , viszont alacsonyabb tartományban rosszabbul. Szóval okosabb vagy, válaszolj te.
Legnagyobb tisztelettel :reklamálhatsz is.

Jellemző az oktatás színvonalára, hogy nem tudod, hogy a 2t és a 4t ezen a téren is TÖK MÁS!

"Hogy miért kell nagyobb előgyújtás egy nagyobb fordulaton üzemelő motornak, mint egy csettegőnek."

Ez a mondat igaz egy 4t-re(arre sem teljesen, de legalább kábé) viszont a 2t motorra abszolút nem igaz.
Hogy ezt nem tudod, ez arra vall, hogy nem vagy tisztában a 2t motor működésével, ami nem volna baj, ha mondjuk virágkertész lennél..

Arról az apróságról nem is beszélve, hogy kevergeted a megszakítóhézagot a gyújtásidőponttal.

Az, hogy valaki jobban ért valamihez, mint te, az nem személyeskedés, egyszerűen téves dolgokat írsz.
és ha már LC1-et gyártottak, akkor egy év után még MX-et is? Már kérdezni sem lehet?
Hétfőn reklamálok a tanáromnak. Hogy miért kell nagyobb előgyújtás egy nagyobb fordulaton üzemelő motornak, mint egy csettegőnek. Szóval kérlek javíts ki, hogy legyen mivel érvelnem. A robbanás-égést meg fölösleg vitatni, nem kell mindenhol szaknyelven írni. Az első sorra nem térek ki különösebben, ne személyeskedj, ha hülyének tartasz a szakmához tartsd meg magadnak.
Sziasztok! Kicsereltem egy biztositekot a motorban (DT50 RSM) es a kijelzön megjelent 4 különbözö felirat amiket váltogatott: 6 Endr, 12 Endr, 6 Mtrd, 12 Mtrd. Ez gondolom 2-2 féle enduro meg supermotard mód, de melyiket kell választani? És mi az hogy 6 vagy 12?
basszameg...

"(ha esetleg nem tudnád, a differencia abban van, hogy az akkumulátorosnál a gyujtótrafó primerjén zárt megszíkító esetén is folyik áram, mágnesgyújtásnál meg nem, illetve elhanyagolható, csak a gyulatek zárlati árama)
"

Helyesen:

(ha esetleg nem tudnád, a differencia abban van, hogy az akkumulátorosnál a gyujtótrafó primerjén zárt megszíkító esetén is folyik áram, mágnesgyújtásnál meg nem, illetve csak a gyulatek zárlati árama folyik a zárt megszakítón)
És te autószerelőnek tanulsz?

Naharagudj, de nézd át a könyvedben a megszakítós gyújtás müködését, mert tévedésben vagy.
Továbbá ajánlom figyelmedbe, hogy a motorokban MÁGNESGYÚJTÁS van, nem akkumulátoros.
(ha esetleg nem tudnád, a differencia abban van, hogy az akkumulátorosnál a gyujtótrafó primerjén zárt megszíkító esetén is folyik áram, mágnesgyújtásnál meg nem, illetve elhanyagolható, csak a gyulatek zárlati árama)

Szóüval ez: "mert ha kicsi a hézag, akkor alacsonyabb fordulatszámra van optimalizálva. Ha nagy akkor a magasabb fordulatszámnál idéz elő jó időben robbanást. "

Úgy tévedés, ahogy van.
(arról nem is beszélve, hogy "robbanás" az ugye nincs csak égés.
Legalább a szakemberek ne beszéljenek zöldségeket)
Miért nem hiszed el, hogy '86-os a motorja? Ez egy Dt50 LC1, ugyan az, mint a 80-as LC1, csak a henger más. Pontosan nem tudom, hogy mettől meddig gyártották, de '86-ban biztos, hogy volt.
és ha az illető nem tud elég embereset rárúgni a motorra, az a kis különbség is elég.
de ezt csak a szerény autószerelői oktatásom alapján állítom, de a számtalan gyújtásállítás alkalmával a gyakorlatba is átültethetőnek mutatkozott. Ilyen 50-es megszakítós DT-m volt pár évig.
Mert ha kicsi a hézag, akkor alacsonyabb fordulatszámra van optimalizálva. Ha nagy akkor a magasabb fordulatszámnál idéz elő jó időben robbanást. Persze itt nem úgy értem, hogy totálisan el van állítva.
Viszont ha még járatós, ne aggódj, ha összekopik lehet jó lesz. Kímélni kell. Ha már nem járatós és továbbra sem indul egyből, akkor kell keresni a hibákat. Karburátor beállítás is csinálhat ilyet. Gyújtás is, de ha a tied van a képen, amit beraktál, akkor az 1996-os lesz, nem 1986. Abban már tuti nem megszakítós gyújtás van, vagyis nem tud elállítódni és nem is lehet állítani.
Nagy megszakítóhézagnál miért is indul nehezebben (csak tolásra) ?
(úgy értem, rendellenes megszakítóhézag mellett mindenképpen nehezen indul, tehát kicsinál is, csak akkor még külön öröm, hogy be is ég a megszakító:)
Ami a képen van, amit beraktál, az egy vízhűtéses DT 50. A szerelő lehet összerakta, de ő is ember, hibázhat. Én megnézném. Egy takarítás után mész vele, és utána nem-e látszik a hengernél valahol, hogy koszolódik, vagyis nyomja kifelé az olajos benzint, amibe beleragad a por, illetve maga az olaj is ott marad.
http://p1.bikepics.com/pics/20...
így néz ki egy 1986-os DT50, ez francia gyártmány, enyém is ilyen.
Valaki hall esetleg vmi rendelleneset a motorom hangján,vagy csak én beszélem be magamnak: http://www.sportmotor.hu/motor... ...Direkt nem úgy írtam a vidi címét mert akk mindenki találgat h ez meg az...:) Előre is kösz!