? azt mondod a haverod gépe 60km alatt fogyaszt 2 litert. ebből ,hogy jött az "akkor százon az is 6 litert fogyaszt"? mert szerény számításaim szerint az kb 3,5 liter/100km re jön ki. vagy a srác úgy motorozik ,hogy 60 km 4000 ig forgatva, 40 km meg 1-2-3 10.000 ig?
Jajj nem két litert 100 on :D hanem 60 km alatt. De végülis, akokr az is ilyen 6 körül eszik 100-on. Mondjuk akk annyira nem vészes, csak lehetne kevesebb is
Nekem se jól volt bekötve. Nézd meg hogy nem e keresztben áll a két bovden. Ha igen, akkor meg kell cserélni. Aztán beállítani a két bovdennel hogy vagy gyújtás nélkül vagy csekk után (erre már nem emlékszem, de több videó is van róla youtube-on) a lyukon legyen. Nekem azóta jobban megy.
1979-es első széria Azóta lecseréltem egy 1986-osra. Ott már nincs megszakító, sem állítási lehetőség. Nem forgatható a panel sem. A sulit meg hétfőn felgyújtom
Ahogy mondod, de az sem megoldás, ha a zárászöget elcsesszük az előgyújtás oltárán, mert idővel ott vagyunk, ahol a part szakad.
Egyébként mikori az a Dt, hogy megszás gyújtás van rajta?
kell rá dikhálni egy CDI-t aztán megszűnik a probléma. Belőni egy strobival aztán kész.
Persze, hogy elmászik, de csak azér,mert a bütyök később ér oda.
Gyújtást nyilván nem a megszakítóhézag változtatásával kell állítani.
A megszakítóházagnak van egy célszerű minimális, és maximális értéke.
A minimális egyrészt az, hogy egy bizonyosnál kisebbel garantáltan beég a megszakító, és a szikraképződés is bizonytalan lesz a ygertyán, a maximális, meg a zárásszög csökkenése miatt nem lehet egy bizonyosnál nagyobb.
Mindennek a világon semmi köze az előgyújtás mértékéhez.
Nem, félreértelmezed a görbét. Te fordítva mondtad. Ahogy tanítják is. Négyütemű motorhoz még nagyvonalakban igaz is. Fordulatszám emelkedésével növelni kell az előgyújtást. Ez meg tökfordítva működik.
Egyébkét van jóféle programozható gyújtásom, több is. Azokon ezt gyönyörűen végiglehet játszani, menet közben többféle karakterisztika közül választani, különböző jeladókat kezel. Szóval okos dolog, bár egy árán jóformán kijön egy kisebb dt :)
igen. elméletben igen. De A Yamaha DT 50M 1979-es motor gyújtását aztán forgathatod. Amúgy hogy mikor zár a megszakító az számít a szikra leadási idejébe nem? És ha kisebb hézaggal hamarabb zár, akkor előrébb helyeződik a gyújtáspont nem? ill. fordítva
sziasztok!
Tudom hogy ezerszer le írtátok már de nincs kedvem meg keresni.
van 1 80-as dt-m lc2-es és azt szeretném kérdezni hogy mien hajtóműolajat vegyek bele?
köszi.
Magyarázat:
Itt van pár görbe.
az első kép, egy egyenes gyújtású motor hőgörbéje, előgyujtás a szokásos fix 20 fok körüli
A második kép, tök ugyan az a motor, csupán a gyújtás a nyomatéksáv tetején LEFELÉ azaz csökkenő módon váltpztatva van
Látható, hogy az égés csúcshőmérséklete az előgyújtás CSÖKKENTÉSÉNEK HATÁSÁRA a rútul detonáló tartományból szépen visszajon.
A harmadik képen az előző hőgörbe képhez tartrozó előgyújtáscsökkenés látható
Mindebből nyilvánvalóan következik hogy a 2t motor előgyujtása a fordulatszámmmal arányosan nemhogy növekedne, hanem egyfajta, a tetején erősen visszahajló görbét kell hogy produkáljon.
Sajna Dt 125 gyujtásgörbét nem találtam, de az általam betettnél biztos lehetsz benne hogy cifrább, de még véletlenúl sem oylan, mint amit állítottál.
Kolega.
A gyújtást, a megszakító NYITÁSA váltja ki, a zárás, csak a zárásszögre van hatással.
Elmászik, de mivel a hézag csak egy helyen lehet jó, ennek semmi jelentősége, nincs köze az időponthoz.
Egyébként mikori az a Dt, hogy megszás gyújtás van rajta?
kell rá dikhálni egy CDI-t aztán megszűnik a probléma. Belőni egy strobival aztán kész.
Gyújtást nyilván nem a megszakítóhézag változtatásával kell állítani.
A megszakítóházagnak van egy célszerű minimális, és maximális értéke.
A minimális egyrészt az, hogy egy bizonyosnál kisebbel garantáltan beég a megszakító, és a szikraképződés is bizonytalan lesz a ygertyán, a maximális, meg a zárásszög csökkenése miatt nem lehet egy bizonyosnál nagyobb.
Mindennek a világon semmi köze az előgyújtás mértékéhez.
Egyébkét van jóféle programozható gyújtásom, több is. Azokon ezt gyönyörűen végiglehet játszani, menet közben többféle karakterisztika közül választani, különböző jeladókat kezel. Szóval okos dolog, bár egy árán jóformán kijön egy kisebb dt :)
Tudom hogy ezerszer le írtátok már de nincs kedvem meg keresni.
van 1 80-as dt-m lc2-es és azt szeretném kérdezni hogy mien hajtóműolajat vegyek bele?
köszi.
Itt van pár görbe.
az első kép, egy egyenes gyújtású motor hőgörbéje, előgyujtás a szokásos fix 20 fok körüli
A második kép, tök ugyan az a motor, csupán a gyújtás a nyomatéksáv tetején LEFELÉ azaz csökkenő módon váltpztatva van
Látható, hogy az égés csúcshőmérséklete az előgyújtás CSÖKKENTÉSÉNEK HATÁSÁRA a rútul detonáló tartományból szépen visszajon.
A harmadik képen az előző hőgörbe képhez tartrozó előgyújtáscsökkenés látható
Mindebből nyilvánvalóan következik hogy a 2t motor előgyujtása a fordulatszámmmal arányosan nemhogy növekedne, hanem egyfajta, a tetején erősen visszahajló görbét kell hogy produkáljon.
Sajna Dt 125 gyujtásgörbét nem találtam, de az általam betettnél biztos lehetsz benne hogy cifrább, de még véletlenúl sem oylan, mint amit állítottál.