Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ha hiszed ha nem, de 15 évesen szkiban pont elsó osztályban volt valami fémipari óránk, ahol az esztergálásnál a tananyagban le van írva a kúpos kötés fogalma. Példákkal felsorolva.. mi tartja a fórótokmányt, mi tartja a kúpos szárú fúrót és lendkereket, kúpszögekkel felsorolva, mitől önzáró és egyebek.
De ezekről én nyilván keveset tudok, mert villanyos iskolába jártam :)
Nem nekem hengerfejes a dt-m, nem nekem kell két tömítéssel használni, nem nekem kell összevissza pasztázni és nem az én motorjaimon van szarul beállítva a présmagasság. :)

Hétvégén amikor bolt nincs nyitva és kell a motor, nincs tömítés akkor végülis mi az úristent kellett volna csinálnom áruld el?
De egyébként öröm benne, hogy így is sikerült úgy feltenni (veled ellentétbne, hogy nem lett hengerfejes).

Egyébként idézd be azt is, amire írtam. Pont egyik szerelési hibádról homályosítottalak fel.

Azt meg már nem is mondom, hogy a fórumban lehet idézni is :)
15 évesem te is valszeg annyira okos voltál mint most.
Erre értettem az egoizmust....
Ma éppen egy DT-t csináltam, a rajta lévő tömítésen a karterhűtés nyilván nem volt kivágva, de szívóoldalon is van két kicsi tér.
Tudom, hogy kötekedésnek fogod venni, de ha jó a felület, akkor mindenféle tömítés nélkül fellehetne úgy tenni, paszta és egyebek nélkül, hogy tömítsen rendesen a cucc.
Egyébként meg vizes fejnél az egyik legősibb ellenség pont hogy a paszta, mert ha nem nyomja ki, valahova több kerül, akkor pont amiatt nem fekszik fel rendesen, persze ennél én is pasztáztam, mert egyrészt használt fejtmítést raktam vissza, nem is bízom benne, hogy jó lesz. Node hengerfejtömítés magassága pedig baromira számít a présmagasság miatt. Magasabból persze gyengülésen kívül gond nem lesz, ez tény.

Ezt véletlen nem te írtad?
Akkor te miért törsz pálcát más felett he?
Oszt mi vagyunk a gánymesterek mi?
Éppen arról szólt, hogy felesleges az ék.
Azért örülök, hogy te is tanultál és beláttad mennyire felesleges volt 15 éven 3 perc alatt 10-es csavarból egyszerre két éket csinálnotok, mikor anélkül is ment :)
Shopból rendel.. Most erre mit mondjak. Én nem használok lendkerékéket, de ha akarnék és a környező boltokban nem kapnék, akkor nyilván vennék és nem belegányolnék valami szart 10-es csavarból. Szerintem ez a hülyeség.
"Amúgy hogy mikor zár a megszakító az számít a szikra leadási idejébe nem?"
Amúgy hozzád meg nem szóltam!
Mi csak a gányolástól szeretnénk megóvni, mert itt az folyik.
Mondjuk az már végképp nem értem, hogy miért a mi segíteni akarásunkkal van bajod és a mi egoizmusunkkal kell csupán foglalkoznod a topikban ahelyett, hogy úgy segítenél neki, hogy megértse, ha egyszer már ennyire ezen a témán lovagolsz. :)
Ezt inkább a hülye haverodnak kellett volna leírd, /a simsonos aki miatt itt vagytok állítólag/ aki 3 napig kézenállt a Dt-vel, és shopból rendelgeti az éket. 15 évesen, kb 3 perc alatt csináltunk 10-es csavarból egyszerre 2-őt, és 5 perc múlva már élveztük a motorozás adta feelinget.
"""Lehetsz jó szerelő ha az út szélén elakadsz, és nem tudod meggányolni a szarodat, hogy hazahozzon..."""
Haszontalan..
Figy, az a szerencse, hogy a belsőégésű motor egy baromira igénytelen dolog.
Ha nem lenne az, akkor a haszontalan dolgok hiányában pl a te motorod sem menne egyátalán, gyújtásgondok miatt. Most meg működik, persze a kérdés elvihetnénk a hogyan irányába de hagyjuk.
A másik ilyen haszontalan dolog a hengerfejesség. Éppen példa... Lecsiszolja síkra, gyári tömítés. Aztán alápasztáz, hogy feltartsa valahol és csodálkozás van. Bár az sem biztos, hogy egyenletesen van lehúzva.
Én nem akarok hitvitát nyitni, esetek 99%-ban tény, hogy nem szerelés folyik, hanem örületes gányolás. Pont ezek a felesleges dolgok különböztetik meg a kettőt.
Én magát az elvet nem értem, hogy ha már dolgozunk, akkor miért baszunk rá, miért csinálunk szart, amikor jól is lehet. Na mindegy.

(azt meg még csak nem is ecsetelem, hogy az mindent elmond, hogy szerinted ez elméleti háttér, holott pl semmibevett szaros simsonnál is a totálfelesleges gyújtásgörbét nap mint nagy gyakorlatban csinálom)
köszönöm a segítséget! +rendelem a cuccokat és ha nem lenne jó a gázbowden akkor majd értekezünk!
Szia.
Szerintem ha feltetted a kivagyiság szinonímáját, ez jobban illik rátok, amit már egy hete műveltek az oldalon.
Fel kéne fogni, ez itt nem iskola, és ide nem tanulni jönnek az emberek. Ha elakadnak, gyors segítség kell nekik.
Erre mondtam, hiába magyarázod el profi módon, ha más semmit nem ért belőle. Ezt valahogy lehetetlen azzal az óriási tudással birtokolt agyatokkal felfogni.
A struccpolitika nálatok keresztezve van óriási egoizmussal.

speedshop79: mecadwee sehol nem írta, hogy zárásra jön a szikra.
inkább olvass vissza korábban te is mekkora baromságokat írkáltál.....
Hmm, el is kerülte figyelmemet.
Egyébként más..
HA nem lehet elforgatni a gyújtásalapot, attól még a lendkereket el lehet.
Az íves retesz (ék) csupán pozicionáló szerepet tölt be. Tévesen gondolják azt, hogy az fogja a lendkereket. Ebből van is egy olyan tévhit, hogy csak szar lendkerékékeket lehet kapni, mert mindig elnyírja. Ami fogja azt úgy hívják, hogy kúpos kötés. Ha nem jók, sérültek a felületek és nincs meg a kúpos kötés, akkor ki kell javítani vagy össze kell csiszolni a felületeket, nem ékekkel játszadozni.
Node elkalandoztam. Szóval teljesen nyugodtan fellehet rakni pozicionáló retesz nélkül a lendkereket, ezzel más előgyújtási szöget beállítnai egy ilyen motornál.
Pl rotyogóknál shopokban szoktam is látni pár fokkal eltolt éket.
Most már nem tudom ,hogy mit is csináljak .A víz nem fogy el,vagy is én nem vettem észre . De tavaj ősszel volt egy olyan jelenségem,hogy kinyomta a vizet hátul a tágulási tartálynál,de én annak tudtam be ,hogy túl sok vizet tettem bele mert előtte töltöttem fel .Soha többet ilyet nem csinált. Ja kaptam vízpumpa szimeringet! Végre! 4000 ft volt . Azt hittem le cum..... magam.De azt még nem tettem bele mert fölöslegesen nem akarom szétszedni mert itt a jó idő és már nagyon mennék vele .
Mi lenne ha két hengerfej tömítést tennék bele?
Most már hidegen föstöl csak.De az a furcsa szag még van. És mintha nagyon kormolna.
Mit tegyek?
Azért mert elfogadtam az okosok véleményét, annak ellenére, hogy nekem mást tanítottak, ezzel az iskola színvonalára utaltam.
nem kell elhinni Szimóblokkot fizikaprofesszor tud csak összerakni ez tény. Elismerem Nagyapáink is szervizbe vitték a motorjaikat. Otthon lehetetlen bármit is csinálni egy simsonon vagy babettán, vagy egy DT-n. Tényleg! Te jó ég! Mi lesz a motorommal Én szedtem szét. Akkor az biztos kuka lesz. Te jó ég! Nem tudom milyen a görbéje a Dt-m gyújtásának, szóval már rá se tudom rakni az alaplapot, lendkereket és összedugni a csatlakozóját! És nem én csináltam olyan szimót, amibe szervizben rakták bele fordítva a szimeringeket.... áhh Ugyan már emberek Nem akarok nektek beadni semmit, nem kértem engedélyt tőletek, hogy javítsak motort, nem is kértem, hogy szóljatok bele mivel töltöm a szabadidőmet, mit tanulok, itt be is lehet fejezni, el kellene olvasni a fórum címét és azzal foglalkozni. Mindenki jön az elmélettel, de olyan szinten, ami egy szét-összeszerelésnél szükségtelen, de kétségtelenül hasznos plusz tudás.
Nem, te vigyorfejekkel tűzdelve gúnyolodtál, hogy "akkor megyek felrobbantom az iskolát"
Ember! Ne javitgass motort, ha alapvető dolgokkal nem vagy tisztába! Legalábbis ne próbáld nekünk beadni!
Gondolj bele nyugodtan.
Látom ide csak az írhat aki szakértő. Bocs már.
olvassatok már vissza te jó ég Nemtom mire jó, hogy fikáztok engem. Személy szerint engem. Ha ti most tanulnátok japánul már egyből el lehetne tőletek várni egy profi fordítást? mit nem lehet ezen érteni: autószerelőnek TANULOK. az meg hogy
"Azt viszont, határozottan nem éretem, miért nem lehet tanulni a nyilvánvalóan nagyobb tudású emberektől." olvass vissza, még meg is köszöntem, hogy kijavítassz, írtam h örülök, hogy vannak nálam okosabbak. Nincs jobb dolgotok?
Valakinek nem kell 125 dt? Irj és megbeszéljuk.
Én tökre megértem, hogy mivel nem tanítják részletesen, nem ért sem a lendkerékmágneses gyújtáshoz, sem a kétütemű technikához, ezzel nincs is semmi baj, autókban ez kiment a divatból.
Még azt is hajlamos vagyok megérteni, hogy az akkumulátoros-megszakítós gyujtás működésével sincs tisztában, nyilván a modern autókon iylen sincs már vagy 25-30 éve, tehát nyilván csak érintőlegesen tanulják, tehát ez sem baj.
Azt viszont, határozottan nem éretem, miért nem lehet tanulni a nyilvánvalóan nagyobb tudású emberektől.
Én is azt csinálom.

Illetve értem, a kivagyiság előrébb való mindennél.
Bele se merek gondolni, mikor gyújtást állít egy "ismerősnek"...
És emberünk autószerelőnek tanul, és ha kijavítják a tévedéseit megsértődik, ahelyett, hogy tanulna.
Természetesen a hibái kijavítása nem vált ki "kösz az infót" választ, valahogy, mintha ciki lenne tanulni.
És az adatlap így szól:
"Motorfelújításokat, szereléseket vállalok ismerősöknek."