Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Már lassan 1 éves a DTm ,de kezdem unni hogy 70km/h a végsebessége. (DT125r,1996) . Benne lennének a fojtások?
Tudom, hogy nem csak a feszre kell figyelni, de kicsit szét voltam esve (első kereket vittük volna gumizni). A piros led nyitófesze 2 volt körül van és ahhoz már jó lett volna a 7806 ellenállással.
Nem boncolgatom tovább: nem jó a rajzom. Egyébként örömmel veszem ha tőlem okosabbak elmondják a véleményüket-hibákat. Ezt a kevéske tudásomat is a netről szedtem össze, mert hiába hogy 3.-os elektrós vagyok szakközépbe, semmit se tanítanak.
Egy valami biztos: valamilyen szabályzás kell, mert tönkre mennek a ledek.
Értem thx szépen az INFO-t

---- majd kiderül még ez csak egy ötlet ha lesz is belőle valami majd sztm csak nyáron :) üdv.
Nekem 20-ba fájt hogy a a testet keresgéltem amikor nem volt a powermotorra a vezérlés rádugva. De ha neked a gyújtásvezérlő elektronika kell amiből kijön az a 10 valahány vezeték. Abban tudok segíteni van egy szaki Őrbottyányban aki házilag összeforraszt egy gyújtásvezérlőt nekem is ő csinált mert amikor (mert mér ne az is tönkre ment) kerestem nem volt sehol vagy 8 helyen érdeklődtem és a végén valahonnan megkaptam a címét elmentem és csinált egyet.
Ok köszönöm akkor holnap elmegyek személyesen mert lehet h a szintertől nem látják...
Hali

nem,külön van,de nagyon horror árakon mérik ahogy itt az oldalon régebbi hozzászólásokból láttam....

Elvileg akitől vettük a komplett elektronikát tud majd valamikorra...remélem lesz neki,mert a többi elektromos cucc az tökéletes
az enyémen nincs alu tábla, a jobb oldali villanyakba van beütve a vázszám.
Villanyak jobb oldalon!
vagyis dugómérethez kell igazodni, és ha a mostaninál eggyel nagyobb dugó mérete sem elég ahhoz, hogy a kopás, deformálódás kijöjjön a hengerből, akkor a mégnagyobb dugó méretéhez kell fúrni.
fúratás munkadíj, 3-4 körül van+dugó. 0,5mm-enként lehet kapni dugót, de lehet, hogy 0,25mm-enként. Annyira érdemes fúratni, hogy ne legyen a hengeren öblösödés, vállasodás. Ha nincs agyonkopva 0,25mm fúratás elég, de ha csak fél milliméterenként lehet dugót kapni, akkor 0,5mm.
Szinterezés vastagnak számít?
pedig ott kell lennie jobb oldalt, hacsak nincs annyira ráfestve hogy nem látszik.
AZ LC-nél magát a szervómotort vezérlő elektronika egybe van a motorral mint az R-nél? Ha igen akkor az egész csere. Lámpázás közben kakukkolt be?
Sziasztok! segítsetek légyszi! Ma elvittem vizsgára szöcskét(DT125R) és ezek a faszok nem találták az alvázszámot, az a kis alu tábla meg nem elég nekik. Felhívtak h hol van mert nem találják és én arra emlékeztem hogy a kis alu táblánál a vázon kell lennie jobb vagy bal oldalt, De szentül állították h ott nincs. Most én vagyok hülye vagy ők vakok? Ha nem ott van, akkor hol kell keresni?

Előre is köszi!
Üdv. all : 80-as henger fúrása kb. mennyibe mozog ? és mennyire ajánlott fúratni ?
Rosszesetben azonnali tönkremenetel, jobb esetben elkezd az áram miatt idővel egyre halványabban világítani, közben egyre jobban melegszik és egyre nagyobb áramot vesz fel, majd egy szép napon kihal.
De szerintem te nem vagy tisztában a nagyfényerejű pl fehér ledek árával. Aztán lehet csak én nem születtem eléggé rócsildnek.
Dehogy rajzolom át, aki nem akar az is talál ilyen kapcsirajzot rengeteget.

Annyiban ezt kiegészíteném, hogy többszínű ledek használatával pl a színhőmérsékletet faján belehet állítani.
Én pl csinálta már ledes mono pontmátrixos kijelzőt, az természetesen MCU hajtású volt, PWM-el.
De végülis a színes fejlesztése már nem kellett, ott gyakorlatilag 3 mono mátrix van egymáson és az alapszínek különböző intenzitású hajtásával érhetjük el a képpont színét.
ehh.......
van bonyolítás
el kell menni a ledesbótba aztán kérni nagyon fíínyes ledeket
aztán 4esével összecinezni amennyi kell
csinálta már sok pecáslámpát indexet hátsóvilágítást
nem kell ide mzperx meg mittudomén......
Számoljunk példát:

6V a betápunk.
Soros ágakban két ledet szeretnénk sorbakötni.
Megnézzük az adatlapból, hogy ezek nyitóirányú feszültsége mondjuk 2.1V. Kettő sorban már 4.2V. Ebben az esetben örülünk, mert van esély hogy világítson, nyilván ha ez a betápfesz feszültség fölé esne, akkor nem fog világítani.
A betápunk 6V-jából kivonjuk a nyitóirányú feszt, 4.2V-ot, akkor kapunk 1.8V-ot.
Mivel a ledek sorban vannak, márpedig úgy vannak, mert bármilyen optoelektronikai tanóra első percében ezt elmondják, ezért ugyanaz az áram fog végigfolyni mindkettőn.
Megnézzük a vásárolt ledünk adatlapjából, hogy hány mA a maximális nyitóirányú árama. Mondjuk 20mA.
Ezután már csak kiszámoljuk az ellenállatot:
1.8 V / 20 mA = 90 Ohm
Szóval 90 Ohmos ellenállat kell sorba áganként. Persze ez egy kisáramú led, de nyilván ha olyan, akkor vizsgálnunk kellene mekkora disszipációt kell elviselnie az ellenállatnak.
Azért hibás, mert azt hiszik, csak a feszt kell beálíltani.
Rajzold már át légyszi.
Hibás a kapcsirajz az ágankénti előtét hiánya miatt. Természetesen lehet előtéttel egybeépített Ledet is kapni.
Egyébként ismerek egy lámpatesteket ledesítő céget, neveket had ne mondjak, de hasonló hibákat elkövetnek és évek óta működnek. Kínai ledekből, katasztrófális minőségben.. hihetetlen.
Na, megin' itt a két köcsög, és okoskodik:)
Azért itt álljunk meg egy szóra.
Milyen led?
Nyitóirányú áramára számolunk ellenállást. Ez ledenként baromira változó. A ledet áramra kell beállítani, nem feszültségre, különben elhalálozik.

Nagyon egyszerű a képlet, ledeket csak sorba egyetlen egy ellenállattal:

R(előtét) = (U(betáp) - Uny(ledek nyitóirányú feszének összegge)) / Id (led folyamatos üzemű áramterhelhetősége)

7806-ra pl két fehér, nagy nyitóirányú feszültségű led már ha éppen olyat kap meg sem szólal, mert akár 3 volt feletti nyitóirányú fesze is lehet darabjának.

Párhuzamos ledesítés meg felejtős. Vagyis pontosabb két ledet párhuzamosan nem kötünk, Led ágat (tehát led+előtét) már természetesen köthetünk.

Egyébként egyszerű áramgenerátort is csinálhat rá, akkor az feszültségfüggetlen. Illetve általában határozottan jobb fényerőt elérhetsz ha impulzusüzemben hajtod, persze adatlapból, de exhas 1:10-es kitöltési tényezővel lényegesen nagyobb árammal lehet küldeni.
Úgy beszéltek, a ledekről, mint ha azok paraméterei csak egyfélék lehetnének, pedig nem így van ugyi...
Csináltam painttel egy kapcsrajzot, nagyon igénytelen, de nincs még fenn a sprint layout. A lényege látszik. Ha valakinek nem megy, akkor csinálhatok esetleg neki normális áron.