Tudom, hogy nem csak a feszre kell figyelni, de kicsit szét voltam esve (első kereket vittük volna gumizni). A piros led nyitófesze 2 volt körül van és ahhoz már jó lett volna a 7806 ellenállással.
Nem boncolgatom tovább: nem jó a rajzom. Egyébként örömmel veszem ha tőlem okosabbak elmondják a véleményüket-hibákat. Ezt a kevéske tudásomat is a netről szedtem össze, mert hiába hogy 3.-os elektrós vagyok szakközépbe, semmit se tanítanak.
Egy valami biztos: valamilyen szabályzás kell, mert tönkre mennek a ledek.
Nekem 20-ba fájt hogy a a testet keresgéltem amikor nem volt a powermotorra a vezérlés rádugva. De ha neked a gyújtásvezérlő elektronika kell amiből kijön az a 10 valahány vezeték. Abban tudok segíteni van egy szaki Őrbottyányban aki házilag összeforraszt egy gyújtásvezérlőt nekem is ő csinált mert amikor (mert mér ne az is tönkre ment) kerestem nem volt sehol vagy 8 helyen érdeklődtem és a végén valahonnan megkaptam a címét elmentem és csinált egyet.
vagyis dugómérethez kell igazodni, és ha a mostaninál eggyel nagyobb dugó mérete sem elég ahhoz, hogy a kopás, deformálódás kijöjjön a hengerből, akkor a mégnagyobb dugó méretéhez kell fúrni.
fúratás munkadíj, 3-4 körül van+dugó. 0,5mm-enként lehet kapni dugót, de lehet, hogy 0,25mm-enként. Annyira érdemes fúratni, hogy ne legyen a hengeren öblösödés, vállasodás. Ha nincs agyonkopva 0,25mm fúratás elég, de ha csak fél milliméterenként lehet dugót kapni, akkor 0,5mm.
Sziasztok! segítsetek légyszi! Ma elvittem vizsgára szöcskét(DT125R) és ezek a faszok nem találták az alvázszámot, az a kis alu tábla meg nem elég nekik. Felhívtak h hol van mert nem találják és én arra emlékeztem hogy a kis alu táblánál a vázon kell lennie jobb vagy bal oldalt, De szentül állították h ott nincs. Most én vagyok hülye vagy ők vakok? Ha nem ott van, akkor hol kell keresni?
Rosszesetben azonnali tönkremenetel, jobb esetben elkezd az áram miatt idővel egyre halványabban világítani, közben egyre jobban melegszik és egyre nagyobb áramot vesz fel, majd egy szép napon kihal.
De szerintem te nem vagy tisztában a nagyfényerejű pl fehér ledek árával. Aztán lehet csak én nem születtem eléggé rócsildnek.
Dehogy rajzolom át, aki nem akar az is talál ilyen kapcsirajzot rengeteget.
Annyiban ezt kiegészíteném, hogy többszínű ledek használatával pl a színhőmérsékletet faján belehet állítani.
Én pl csinálta már ledes mono pontmátrixos kijelzőt, az természetesen MCU hajtású volt, PWM-el.
De végülis a színes fejlesztése már nem kellett, ott gyakorlatilag 3 mono mátrix van egymáson és az alapszínek különböző intenzitású hajtásával érhetjük el a képpont színét.
ehh.......
van bonyolítás
el kell menni a ledesbótba aztán kérni nagyon fíínyes ledeket
aztán 4esével összecinezni amennyi kell
csinálta már sok pecáslámpát indexet hátsóvilágítást
nem kell ide mzperx meg mittudomén......
6V a betápunk.
Soros ágakban két ledet szeretnénk sorbakötni.
Megnézzük az adatlapból, hogy ezek nyitóirányú feszültsége mondjuk 2.1V. Kettő sorban már 4.2V. Ebben az esetben örülünk, mert van esély hogy világítson, nyilván ha ez a betápfesz feszültség fölé esne, akkor nem fog világítani.
A betápunk 6V-jából kivonjuk a nyitóirányú feszt, 4.2V-ot, akkor kapunk 1.8V-ot.
Mivel a ledek sorban vannak, márpedig úgy vannak, mert bármilyen optoelektronikai tanóra első percében ezt elmondják, ezért ugyanaz az áram fog végigfolyni mindkettőn.
Megnézzük a vásárolt ledünk adatlapjából, hogy hány mA a maximális nyitóirányú árama. Mondjuk 20mA.
Ezután már csak kiszámoljuk az ellenállatot:
1.8 V / 20 mA = 90 Ohm
Szóval 90 Ohmos ellenállat kell sorba áganként. Persze ez egy kisáramú led, de nyilván ha olyan, akkor vizsgálnunk kellene mekkora disszipációt kell elviselnie az ellenállatnak.
Hibás a kapcsirajz az ágankénti előtét hiánya miatt. Természetesen lehet előtéttel egybeépített Ledet is kapni.
Egyébként ismerek egy lámpatesteket ledesítő céget, neveket had ne mondjak, de hasonló hibákat elkövetnek és évek óta működnek. Kínai ledekből, katasztrófális minőségben.. hihetetlen.
Azért itt álljunk meg egy szóra.
Milyen led?
Nyitóirányú áramára számolunk ellenállást. Ez ledenként baromira változó. A ledet áramra kell beállítani, nem feszültségre, különben elhalálozik.
Nagyon egyszerű a képlet, ledeket csak sorba egyetlen egy ellenállattal:
R(előtét) = (U(betáp) - Uny(ledek nyitóirányú feszének összegge)) / Id (led folyamatos üzemű áramterhelhetősége)
7806-ra pl két fehér, nagy nyitóirányú feszültségű led már ha éppen olyat kap meg sem szólal, mert akár 3 volt feletti nyitóirányú fesze is lehet darabjának.
Párhuzamos ledesítés meg felejtős. Vagyis pontosabb két ledet párhuzamosan nem kötünk, Led ágat (tehát led+előtét) már természetesen köthetünk.
Egyébként egyszerű áramgenerátort is csinálhat rá, akkor az feszültségfüggetlen. Illetve általában határozottan jobb fényerőt elérhetsz ha impulzusüzemben hajtod, persze adatlapból, de exhas 1:10-es kitöltési tényezővel lényegesen nagyobb árammal lehet küldeni.
Csináltam painttel egy kapcsrajzot, nagyon igénytelen, de nincs még fenn a sprint layout. A lényege látszik. Ha valakinek nem megy, akkor csinálhatok esetleg neki normális áron.
Nem boncolgatom tovább: nem jó a rajzom. Egyébként örömmel veszem ha tőlem okosabbak elmondják a véleményüket-hibákat. Ezt a kevéske tudásomat is a netről szedtem össze, mert hiába hogy 3.-os elektrós vagyok szakközépbe, semmit se tanítanak.
Egy valami biztos: valamilyen szabályzás kell, mert tönkre mennek a ledek.
---- majd kiderül még ez csak egy ötlet ha lesz is belőle valami majd sztm csak nyáron :) üdv.
nem,külön van,de nagyon horror árakon mérik ahogy itt az oldalon régebbi hozzászólásokból láttam....
Elvileg akitől vettük a komplett elektronikát tud majd valamikorra...remélem lesz neki,mert a többi elektromos cucc az tökéletes
Előre is köszi!
De szerintem te nem vagy tisztában a nagyfényerejű pl fehér ledek árával. Aztán lehet csak én nem születtem eléggé rócsildnek.
Annyiban ezt kiegészíteném, hogy többszínű ledek használatával pl a színhőmérsékletet faján belehet állítani.
Én pl csinálta már ledes mono pontmátrixos kijelzőt, az természetesen MCU hajtású volt, PWM-el.
De végülis a színes fejlesztése már nem kellett, ott gyakorlatilag 3 mono mátrix van egymáson és az alapszínek különböző intenzitású hajtásával érhetjük el a képpont színét.
van bonyolítás
el kell menni a ledesbótba aztán kérni nagyon fíínyes ledeket
aztán 4esével összecinezni amennyi kell
csinálta már sok pecáslámpát indexet hátsóvilágítást
nem kell ide mzperx meg mittudomén......
6V a betápunk.
Soros ágakban két ledet szeretnénk sorbakötni.
Megnézzük az adatlapból, hogy ezek nyitóirányú feszültsége mondjuk 2.1V. Kettő sorban már 4.2V. Ebben az esetben örülünk, mert van esély hogy világítson, nyilván ha ez a betápfesz feszültség fölé esne, akkor nem fog világítani.
A betápunk 6V-jából kivonjuk a nyitóirányú feszt, 4.2V-ot, akkor kapunk 1.8V-ot.
Mivel a ledek sorban vannak, márpedig úgy vannak, mert bármilyen optoelektronikai tanóra első percében ezt elmondják, ezért ugyanaz az áram fog végigfolyni mindkettőn.
Megnézzük a vásárolt ledünk adatlapjából, hogy hány mA a maximális nyitóirányú árama. Mondjuk 20mA.
Ezután már csak kiszámoljuk az ellenállatot:
1.8 V / 20 mA = 90 Ohm
Szóval 90 Ohmos ellenállat kell sorba áganként. Persze ez egy kisáramú led, de nyilván ha olyan, akkor vizsgálnunk kellene mekkora disszipációt kell elviselnie az ellenállatnak.
Rajzold már át légyszi.
Egyébként ismerek egy lámpatesteket ledesítő céget, neveket had ne mondjak, de hasonló hibákat elkövetnek és évek óta működnek. Kínai ledekből, katasztrófális minőségben.. hihetetlen.
Milyen led?
Nyitóirányú áramára számolunk ellenállást. Ez ledenként baromira változó. A ledet áramra kell beállítani, nem feszültségre, különben elhalálozik.
Nagyon egyszerű a képlet, ledeket csak sorba egyetlen egy ellenállattal:
R(előtét) = (U(betáp) - Uny(ledek nyitóirányú feszének összegge)) / Id (led folyamatos üzemű áramterhelhetősége)
7806-ra pl két fehér, nagy nyitóirányú feszültségű led már ha éppen olyat kap meg sem szólal, mert akár 3 volt feletti nyitóirányú fesze is lehet darabjának.
Párhuzamos ledesítés meg felejtős. Vagyis pontosabb két ledet párhuzamosan nem kötünk, Led ágat (tehát led+előtét) már természetesen köthetünk.
Egyébként egyszerű áramgenerátort is csinálhat rá, akkor az feszültségfüggetlen. Illetve általában határozottan jobb fényerőt elérhetsz ha impulzusüzemben hajtod, persze adatlapból, de exhas 1:10-es kitöltési tényezővel lényegesen nagyobb árammal lehet küldeni.