Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A blokk itt van a fejemben gondosan kategorizálva raktam el minden elemét, és úgy húztam szét a blokkot, hogy a váltórész is benne maradt a blokkfélben. Csak a kuplungot szedtem le (egybe is raktam utána) a főtengely végéről a dolgokat, és a gyújtást. Ennyi épp elég volt a főtengely kivételéhez.
Neten keresve Dt80-hoz C3 kell.
jajj de amatőr vagy.
Ami a repülőgépek elején van az a jó nagy csavar.
ha az nem forog, akkor asszem besokall a pilóta:)
A német/angol nyelvű manualban ennyi van a csapágyhoz összesen: 6204
Ha blokkot szerelsz, az lesz a legjobb, ha keresel, vagy kérsz, valamelyik kollégától.
Szar tud lenni, ha 117 szer kell szétszedni egy blokkot, egy nyomorult hézagoló alátét miatt:)
(tapasztalat:)
Hátőő, első körben nemtom:)

Másodikban:
A csapágyház és tengely túlfedése az valamekkora, nemtom a Dt ben mit alkalmaznak.

Az előírtnál szorosabb illeztés nem célszerű, mert a csapágy berágódhat, de a lazább sem jó.

Meg kellene nézned a manuálban milyen csapágyat írnak hozzá.
Manuálom nincs, de keresek neten. A csapágyak lehet nem gyáriak, amik benne voltak.
A terhelehetőséget, kN-ben(kilo Newton), a határfordulatszámot meg m/s ban vagy percenkénti fordulatban szokták megadni.
A C az illesztés(hézag)
emzoli, gi:
Köszönöm a választ, sokat segítettetek.
Szóval a C4-es az biztonságosabb egy igénybe vett főtengelyhez. Viszont, amiket belinkeltem csapágyak, azok mind főtengelyhez valók, de csak az egyik C4-es a többi C3. Ha C4-et rakok bele C3 helyett milyen negatívumai vannak?
Továbbá ha valaki tudja a konkrét négy csapágy közül - amiket belinkeltem korábbi hsz.-omban - melyiket rakjam a DT-be, kérem segítsen!
Neked mélyhornyú golyóscsapágy kell, oylan számozással(méretben)mint ami a motorodban van.
Az illesztés minima C3 de nem lennék meglepve, ha a manuál a főci csapágyhoz C4-et írna.
HA a boltban csak porvédőset(rs vagy 2rs) kapsz az nem baj, hazamész és kipattintod egy kis csavarhúzóval a porvédőt
A C akármi jelölés a csapágy futógyűrűi, és a gördülőtest közötti hézagot(illesztést) jelenti.
(nemtom már fejből a normál illesztés mennyi, de csapágykatalógusban benne van) a C 3-4 az úgynevezett "tágfutó" a normál ilesztésű meg a szűkfutó.

Felhasználás szempontjából, a szűkfutó csapágyakat olyan helyekre szánják, ahol a szerlés után a hézag(ilesztés) nem változik
És hőterhelés sincs.
Ilyen például egy talicska kerékcsapágya.

Járművekben rendszerint tágfutó(C3-C4) csapágyakat alkalmaznak, mert a csapágy rögzítése a tengelyen és a csapágyfészekben túlfedéssel történik.
Amely csapágyak rádásul még hőterhelést is kapnak üzem körben, és magas fordualtot is, (főtengelí)azokat rendszerint C4 csapággyal szerelik, a kívánatos üzemi gördülőtest hézag elérése miatt.

Túlfedéses illesztéshez szűkfutó csapágyat szerelni azért nem jó(ha melegszik akkor pláne) mert a túlzottan szoros illesztés miatt a gördülőtest a futógyűrűben megcsúszik, és a csapágy berágódik-tönkremegy.
Gondotlam még visszanézek, nem szándékoztam írni, de ha már ittvagyok:

Illesztés. C3 szorosabb, C4 lazább.
De mint megtudtam, a simson baromira túl van méretezve, mert abba is 6204 kell a főtengőhöz

Akinek nem tetszik, nyugodtan görgesse át.
http://rumed.szabolcs.net/?q=h...
megtaláltam egy táblázatot, de nem értek szaknyelven, nem tudom, most melyik csapágy kell a DT-be
azon vagyok, köszi, legalább már adott egy irányvonal.
az nem az anyagminőséget és terhelhetőséget jellemzi? Nézz utána mert lehet butaság amit írtam!
méret-tűrést akartam írni. sietek bocs
Nekem van konkrét és fontos kérdésem, előbb írtam le. Kérlek segítsetek, mert nem tudom mi a különbség a C3/C4 jelölésű csapágyak közt, vagyis gondolom a métertűrése lehet, de nem vagyok biztos, és itt ez a 4 csapágy és mérete ugyanaz, de mégsem mindegy melyiket teszem bele... valaki segítsen melyikkel járok legjobban. A tartósság a fő szempont. És, hogy bírja a terhelést
Úr isten! Én is most újítom fel kompletten a DT-m blokkját... remélem nem fog szétesni a szakszerűtlen javításom miatt.
Igaz nekem is segítségre volt szükségem.. a hengert nem tudom itthon megfúrni, és a főtengelyemet is úgy kell összerakatni az új cuccokkal. Valaki help nekem! DT 50 MX-be melyiket tegyem?
http://robogotuning.hu/spd/236...
vagy
http://robogotuning.h
u/spd/236...

vagy
http://robogotuning.hu/spd/KF0...
illetve utóbbinak a fémkosaras változatát?
Mi az a levegőcsavar?
Hogy mindenki megértse.....
...ami az 1 napban itt lezajlott.
Gondolom észrevettétek, konkrét dolgok, tények nem kerültek feltárásra. Ez nem arról szólt, hogy ki mekkora penge szerelésben, vagy ki milyen motorral jár.......
Kinek a pap.......
Ezért nem írogatok mindíg a fórumra, mert ilyen hsz-ekkel felesleges terhelni a fórumot, ami nem a szerelésről szól.
Ha valakinek kérdése van, azt felteheti msn-en is....
Ha érdemi kérdés van, azt érdemes itt feltenni, és slussz.
Lehet úgy is válaszolni hsz-re, hogy az ne kioktató hanem elmagyarázó stílusban jöjjön le.
Ezt itt tanultam meg.
Köszönöm mindenkinek.
Mindegyik fórumon, ugyanolyan emberek vannak, és ez az egyfajta anonimitás, az emberek egoizmusát megnöveli....
Csak vannak akik túllőnek a maximumon, és annak segítek.
Segítek?
Lehet ez egy kicsit Morbidnak tűnik, de így mindenki magát járatja le, és akkor gondolkozik el rajta igazán, mit is csinált.
Sajnos ennek így kell lennie, mert ha elmagyarázod nem fogja fel senki sem.
Mindenki saját kárán tanul.
Viszont így mindenki bölcsebb lesz, és tudja mit mikor érdemes...
Remélem sokaknak sikerül ezt felfogni, és a segítő szándékot meglátni benne...
Na ez a pszichológia.
Volt itt ma konkrét motoros kérdés?
Rájöttél? Túróst!.........
Az orrodig látsz.........ha nem írom le este 9h- ig itt vagy..........
1.: mert nem rád tartozik!
2.:tudod vannak azok az emberek akiket fel lehet buszni stílusúak.
Nem akarok most neveket említeni, nem az én stílusom.
(Hisz az ember egész életében ezt csinálja.... gondolj csak bele, mikor iskolában próbálgatják a gyerekek a tanár tűrőképességét....)
Most tudom megint ezzel jövök, de nem tudom másra fogni.
Ha annyi idős leszel, és figyeled az emberek viselkedését, akkor rájössz miről beszéltem. Nehéz lenne elmagyarázni....
Hidd el szeretnék én is olyan fiatal lenni mint te, mert akkor mindent másképp csinálnék...
Ú rájöttem mekkora butaságot csináltam, megint egy órát elcsesztem itt.
Na erre tényleg nem érek rá. Örömöt okozok nektek és tiplizek innen.
Mért privát levelet irtál, mi nem láthatjuk?

Illetve a pszihologia.
Mindig ezzel jössz, másodszakma?:)
Látod ez itt a baj.
Írtam emzolinak egy levelet, amit majd ha elolvas valószínűleg megkapsz Te is...ugye a barátod...
Remélem felfogod amit beleírtam.
És rájössz most is mekkora butaságot csinálsz folyamatosan...
Azt hiszed van problem?
Ez pszichológia.......és te jó donor vagy......