A termosztát lényege.:
Hideg motornál zárt állapotban van, így kizárja a vízrendszerből a hűtőt.
Mikor felmelegszik a motorblokk üzemi hőmérsékletre, 85-90 C-fok akkor a termosztát kinyit, és elindítja a cirkulálást a hűtő és a motorblokk között, magyarul hűti a motorban lévő vizet.
Ha visszahűlt valamennyire, a termosztát bezár.
Így télen, és nyáron is, üzemi hőfokon tartható motorunk hőmérséklete...
Mutató szerint inkább korábban nyit a termosztátod!
Hengerfej, vagy tömítés hibánál, levegő kerül a vízrendszerbe, nagynyomást okozva, és ez a nyomás a vizet a kiegyenlítőtartály felé tolja. Hengerfej-hibánál, csak akkor forr fel a víz, ha a termosztát zárt állapotban van. Amúgy egyszerű megmérni, egy lézeres hőmérő kell hozzá. Autószerelőknek általában van.
De mi is konkrétan a hiba?
Ha melegen leáll, akkor máshol keresgélj...olyan dolgoknál, amik túlhevülhetnek. Ez inkább elektronikai gond lesz.
Lehet csak egy gyertya....
szigeteld le a gyertyakábelt, mind a pipa és a trafó felől. Ha így is csinálja, akkor lehet a pipába megy a víz, ezt úgy küszöböltem ki, hogy hőálló gumicsövet hosszában bevágtam és ráraktam a gyertyára és a pipára, lefedve ezzel a víztől. De egy olyan NGK pipa, aminek az alja gumis és nem mehet bele víz kb 2000Ft.
Akkor érdemes rendesen leszigetelni a gyertyánál ? haver valamit a légszűrőnél magyaráz, hogy nem e ott kap vizet olyankor és amiatt dadog vagy mi...:D
Hengerfej tömítés hibája, repedt hengerfej is hirtelen felhevülést idéz elő. a víz hamar felforr, és a forró víz a hengert nem hűti. egyik ismerősöm nsr 125-öse ilyen probléma miatt kapott nagygenerált, a víz forrt 20perc alatt, tovább használták ezután (gondolom), elkopott a dugó, a henger (már perselyesre volt megcsinálva), a tűgörgők sem szerették. Persze a hengerfejtömítés ki lett cserélve, de addigra már elment a kompresszió is, és attól is melegedett. ez utóbbit már a szakszervizben mondták, mert felújítani oda vitte.
nekem vízmentes pipám van, de ameddig régi volt, ha nagyon megázott, akkor víz került be a belsejébe és elvezette az áramot a vizes rész a blokkba. a pipa mindkét végén beázhat, és a trafónál is. Ha más nem szigetelőszalaggal körbe kell tekerni a pipát, ahol a kábel belemegy.
- mi lehet a gond a DT-n mert megy rendesen, de ha vizes helyen megyek és felveri épphogy a vizet a blokkhoz elkezd dadogni meg felpörög vissza esik a fordulat utána megint jár 1 picit és megy rendesen szerintem valami vizet kap csak nem tudom mi lehet az ! valakinek volt már valami hasonló vagy valami tipp esetleg ? száraz helyen megy rendesen amúgy....
olajcső nincs eltömődve? nem olvasok vissza, hogy volt-e róla szó, de le van légtelenítve az olajszivattyú? javítottam máskor olyan robogót, amiben a vékony olajcsövön volt egy szűrő, ami egyben egy olyan szelep is volt, hogy visszafele nem engedte áramolni az olajat, na az bemondta az unalmast és semerre sem engedte az olajat. olajhiányosan alacsonyabb az alapjárat, melegszik és kopik piszkosul, és romlik a gázreakció
yamahásoknál ne vegyél semmiképp se 11e ft /db ha szétszeded és beviszed egy csapágy boltba vagy egy valamien motoralkatrész boltba méret alapján hoznak, én is nemrég cseréltem 22e helyett 3500ért
A termosztát lényege.:
Hideg motornál zárt állapotban van, így kizárja a vízrendszerből a hűtőt.
Mikor felmelegszik a motorblokk üzemi hőmérsékletre, 85-90 C-fok akkor a termosztát kinyit, és elindítja a cirkulálást a hűtő és a motorblokk között, magyarul hűti a motorban lévő vizet.
Ha visszahűlt valamennyire, a termosztát bezár.
Így télen, és nyáron is, üzemi hőfokon tartható motorunk hőmérséklete...
Mutató szerint inkább korábban nyit a termosztátod!
Hengerfej, vagy tömítés hibánál, levegő kerül a vízrendszerbe, nagynyomást okozva, és ez a nyomás a vizet a kiegyenlítőtartály felé tolja. Hengerfej-hibánál, csak akkor forr fel a víz, ha a termosztát zárt állapotban van. Amúgy egyszerű megmérni, egy lézeres hőmérő kell hozzá. Autószerelőknek általában van.
De mi is konkrétan a hiba?
Ha melegen leáll, akkor máshol keresgélj...olyan dolgoknál, amik túlhevülhetnek. Ez inkább elektronikai gond lesz.
Lehet csak egy gyertya....