Nekem 20 ezer volt a berugó+ a teleszkóp szimering megcsinálása. Rá 3 napra a berugó beszart. Vissza vittem és leugrott q zégely, mert el volt kopva a vájat. Ez még 6 ezer volt....., vasárnap hoztam el, akkor jó volt, azóta nem mentem vele.... Legküözelbb már én csinálom. Egy deknit csak le tok venni. xD
jó ötletet adtál!, de sajnos nem segít 0,1mm-ként próbáltam hézagolni ,de sehogyan sem jó. sajnos a köztes fogaskerék még az új persellyel is lóg mivel a perselyt a tengely legvégén lévő átmérőnél nem lehet kisebbre csinálni /ahol a fogaskerék van kb 0,1-0,15mm-el vékonyabb mint a tengely legvége/ mivel valahogyan rá kell dugni. megveszem azt az mx blokkot ezt a fogaskereket, karbit, olajpumpát, berúgókart leveszem róla a többit meg fillérekért eladom azt kész
Hát passz.
Maga a berúgó tengely nem csúszik tengelyirányban túl sokat el, amikor felteszed a deklit? Ha jól emlékszem ott is van egy hézagoló alátét. Nekem legalábbis volt a blokk és berúgótengely közt, ahol betolod a blokkba tengelyt. Bár erre nem esküdnék meg.
örülök ,hogy így értesz ,hozzá! igen ismerős minden amit írtál. lett esztergálva egy egész faja kis persely a köztes fogaskerékbe így kevésbé lóg a fogaskerék. A berúgó fog.ker., a köztes fogaskerék ,kuplung kosár, főtengely fogaskerekek ki lettek hézagolva, hogy mindegyik a lehető legnagyobb felületen feküdjön össze. mégt az alulméretezett buta zéger gyűrű hornya is ki lett mélyítve. szépen összeraktam ,erre kb34-40 rúgás után megint teljesen rossz lett. na mondom tuti leugrott a zéger mint mindíg. /mérgemben már majdnem toltám át a mocihoz a co-gépet ,hogy megpöttyölöm a zégert pont ahogyan mondtad/. láss csodát gyönyörűen a helyén, alatta a kis hullámos-hézagoló tárcsákkal együtt. most jutottam el oda ,hogy nem értem a hiba okát!, dekli nélkül beillesztem a helyére a berúgótengelyt, rárakom a berúgókart. És valamiért az Istennek nem tudom létrehozni azt a helyzetet amikor szalajt a berúgó. mivel a dekli nincs rajta a kezemmel "csapágyazom" és 100-ből 100 szor szépen összefordulnak a fogaskerekek és tökéletesen üzemel. bár milyen rendellenes helyzetet szimulálok, úgy hogy mozgatom a berúgótengelyt dekli hez illeszkedő részét ide-oda /amennyit enged a blokk oldali ""csapágyazása""/ sehogy sem akar rossz lenni. pedig előtte teljesen rossz volt. na itt tartok...
A dt80 manualjába nézd meg, vagy a motorban lévőn, elég ritka méret, én egyszer cseréltem csak valami spéci japán csapágyboltban tudtak nekem rendelni, 1000-1500 körül. Méretére már abszolút nem emlékszek...
Nekem most még jó, de szerintem leesett a kis zéger, mert jobbra megdöntve a motort, már nem rúg....
Amikor raktam össze, gondoltam is, hogy odakéne pöttyinteni a zéger helyett egy kis alátétet, de mondom adok neki egy próbát. Csak aezért meg most nincs kedvem levenni a deklit, szal amíg nem vészes,addig hagyom.
De amúgy több dolog kopásából, lógásából szokott összejönni a gond. Alapvetően maga az a kisfogaskerék is meg tud kopni, mind a fogazata szélessége, mind pedig benne a furat, aztán a váltótengely vége, amire felmegy ez a kisfogaskerék, az is meg tud rendesen kopni, és ennek a váltótengelynek a tűgörgős csapágya is tud lógni. Ha még ehhez hozzájön a kuplungkosáron lévő belső-hátsó fogazás kis kopása, esetleg a kuplung lógása, akkor már kész is baj. Az a baj, hogy olyan kis ráfedésekkel kapcsolódnak össze a berúgómechanizmusban a fogaskereke, hogy már a legkisebb kopások, nm megfeleő kihézagolások, illesztések gondot okoznak, mert ugye berúgáskor ez az egész mechanizmus megfeszül, és nem kap össze. Na meg ugye az a zéger is alulméretezett oda....oda kell csípni CO-val, nincs mese, ha tartósat akar az ember.
A levegősökben is amúgy ugyanez a mechanika van, de ott érdekesmód minden szélesebb, sosincs gond vele. Gondolom a 6.ik sebesség beépítése miatt, meg a nagyobb kuplung miatt az LC-éken helyet kellett csinálni.....a berúgó kárára.
szevasztok 1983mas lc1 esnek (6sebességes) vizes. Tudnátok váltó tűgörgő méretet mondani hogy milyen való bele és valami linket küldeni honnan tudok ilyet be szerezni?
köszi
Egyébként neked működik a berúgó szerkezet? Ha esetleg neked is szar lenne vagy szar volt és tán javítottad, Te mit csináltál vele? Ha nincs ilyen gondod irigyellek...
Köszönöm szépen a válaszod! sokat segített, akkor lehet ,hogy elbótolom mert az a kis fogaskerék legalább kis átalakítás után használható lenne. ami meg nem kell belőle azt eladnám.
Valaki nem tudna nekem olcsón egy fordulatszámmérő spirált?
Yamaha DT 50ccm motorhoz kellene.
Ami elég olcsón van és ha valaki tud olyat hogy Borsodba lakik akkor személyes átvétel is lehetséges!
Sziasztok!
Az érdekelne engem, hogy 125-ös LcII-esen nektek hidegindításkor szivatóval mennyi az alapjárat?
Nekem 5000körül, nagyon sokallom.
Nektek?
És melegen mennyire állítsam?1000-1500?
Helló!
Az MX és LC belseje más, mind a váltó, mind a berúgó. A berúgóból mondjuk a kis közlő-fogaskerék felhasználható, nekem is az van, ez még jobb is, mint a LC-jé, mert szélesebb. De nekem már túl széles is volt, flexxel kissé megsimítottam a fogakat, hogy ne érjen bele a kuplungba, vagy a berúgótengelyen levőbe. A berúgótengely is eltérő. A váltó az tök más, a kuplung is kisebb(bár ez cakkpakk lehet cserélhető), a lamellák ugyanazok.
Maga a berúgó tengely nem csúszik tengelyirányban túl sokat el, amikor felteszed a deklit? Ha jól emlékszem ott is van egy hézagoló alátét. Nekem legalábbis volt a blokk és berúgótengely közt, ahol betolod a blokkba tengelyt. Bár erre nem esküdnék meg.
Amikor raktam össze, gondoltam is, hogy odakéne pöttyinteni a zéger helyett egy kis alátétet, de mondom adok neki egy próbát. Csak aezért meg most nincs kedvem levenni a deklit, szal amíg nem vészes,addig hagyom.
De amúgy több dolog kopásából, lógásából szokott összejönni a gond. Alapvetően maga az a kisfogaskerék is meg tud kopni, mind a fogazata szélessége, mind pedig benne a furat, aztán a váltótengely vége, amire felmegy ez a kisfogaskerék, az is meg tud rendesen kopni, és ennek a váltótengelynek a tűgörgős csapágya is tud lógni. Ha még ehhez hozzájön a kuplungkosáron lévő belső-hátsó fogazás kis kopása, esetleg a kuplung lógása, akkor már kész is baj. Az a baj, hogy olyan kis ráfedésekkel kapcsolódnak össze a berúgómechanizmusban a fogaskereke, hogy már a legkisebb kopások, nm megfeleő kihézagolások, illesztések gondot okoznak, mert ugye berúgáskor ez az egész mechanizmus megfeszül, és nem kap össze. Na meg ugye az a zéger is alulméretezett oda....oda kell csípni CO-val, nincs mese, ha tartósat akar az ember.
A levegősökben is amúgy ugyanez a mechanika van, de ott érdekesmód minden szélesebb, sosincs gond vele. Gondolom a 6.ik sebesség beépítése miatt, meg a nagyobb kuplung miatt az LC-éken helyet kellett csinálni.....a berúgó kárára.
itt a gépem még fiatalon!
köszi
Egyébként neked működik a berúgó szerkezet? Ha esetleg neked is szar lenne vagy szar volt és tán javítottad, Te mit csináltál vele? Ha nincs ilyen gondod irigyellek...
Szerintetek dt125r-be milyen lenne hátra a 17"-os kerék?elől 21"
mert a régit +gyilkoltam és találtam 1 17"-os alut jó áron.
vélemény?
125-ös LcII-eshez van valami leírásod?
Előre is köszönöm.
üdv
N
Valaki nem tudna nekem olcsón egy fordulatszámmérő spirált?
Yamaha DT 50ccm motorhoz kellene.
Ami elég olcsón van és ha valaki tud olyat hogy Borsodba lakik akkor személyes átvétel is lehetséges!
Az érdekelne engem, hogy 125-ös LcII-esen nektek hidegindításkor szivatóval mennyi az alapjárat?
Nekem 5000körül, nagyon sokallom.
Nektek?
És melegen mennyire állítsam?1000-1500?
Az MX és LC belseje más, mind a váltó, mind a berúgó. A berúgóból mondjuk a kis közlő-fogaskerék felhasználható, nekem is az van, ez még jobb is, mint a LC-jé, mert szélesebb. De nekem már túl széles is volt, flexxel kissé megsimítottam a fogakat, hogy ne érjen bele a kuplungba, vagy a berúgótengelyen levőbe. A berúgótengely is eltérő. A váltó az tök más, a kuplung is kisebb(bár ez cakkpakk lehet cserélhető), a lamellák ugyanazok.