Ezelőtt 10évvel mèg nem volt elterjedve a villanyautó. Ez most egy kb 2 de max 3éves történet, nyugaton is. A hibridek jelen vannak már 20éve, de minek venne valaki hibridet ha ugyanannyit vagy inkább többet ettek mint egy ugyanolyan benzines?
Tehát ezelőtt 15évvel a gáz egy környezetkímélő olcsó tüzelőanyag lehetett volna de mégsem terjedt el. Miért nem ?
Nem a mai viszonyok között nézve, hanem 15évvel ezelőtti viszonyokhoz.
Megint hülyeséget beszélsz. Sosem szóltam le, aki berakatta, olcsó autóba, ha sokat megy. Aki viszont egy jobb új autóba kéri, annak nem látom értelmét... spórol 100 rugót egy évben? annál az écs több - havonta 😅
És hogy miért nem terjedt el? Hát ez nem nehéz kérdés... benzin jövedéki adó fogalma megvan? Kőolajra alapozott gazdaság megvan?
Szted rajtad kívül kinek érdeke, hogy te olcsón autózz gázzal?
- Mert Nyugat-Európában kevés az LPG-kút, nem annyival olcsóbb az LPG mint a benzin, és az ottani fizetésekhez képest még a benzin is megfizethető az átlag népnek is. A tehetősebb emberek pedig - ha a környezetvédelemre tényleg adni akarnak - simán megtudják venni a benzines hibridet, vagy éppen most már a villanyautót is.
- Itt keleten meg szegények vagyunk, olcsó az LPG a benyához képest, viszont "nagy az arcunk": nálunk ha valakinek (csak) 4-5 millája van autóra, akkor nem egy benzin /gázos Dacia Sanderoba akar beleülni, hanem egy 6-8 éves BMW-be, Audiba vagy éppen Volkswagenbe. Mert az sokkal menőbb a szomszéd és az ismerősök szemében...
A Dacia tulaj jellemzően nem tisztán, hanem olcsón akar járni. Az LPG-s is inkább Kelet-Európában hódít, mert itt van még mindig komoly árkülönbség a gáz javára.
Fogalmam sincs, hogy egy nem gyári rendszer esetén hány lyukat fúrnak, mennyi kárpitot, vagy mittudom én mit csinálnak, mire belekerül. Az meg csak úgy benn van gyárilag, garanciával, rendesen.
Részben igazad van - fillérbaszó autó szegény embereknek.
De más oka is van: mivel az LPG-s verzió 11%-kal kevesebb CO2-t bocsájt ki, így viszonylag egyszerű eszközökkel, olcsón lehetet a flotta CO2-kibocsájtást csökkenteni. A Dacia ára nem bír el mild-hibridet, meg mindenféle drága műszaki megoldásokat.
Tehát ezelőtt 15évvel a gáz egy környezetkímélő olcsó tüzelőanyag lehetett volna de mégsem terjedt el. Miért nem ?
Nem a mai viszonyok között nézve, hanem 15évvel ezelőtti viszonyokhoz.