Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

a gyári gázszettek szinte mindig olyanok hogy mennek ameddig mennek utána ki kell baszni a picsába mert nem kapsz hozzá alkatrészt
amúgy a gyárban is kb ugyanazok a plusz dolgok (furatok stb) vannak mint a maszek gáz átalakításnál
10+ éve kb minden hétvégénk arra ment el hogy a targoncákba kicseréljük a reduktorokat, mert sehol nem árultak hozzá felújítószettet, még az sem aki a targoncát forgalmazta, csak új reduktort lehetett venni
aztán nem mindegy hogy 3-5 évente veszel egy 80 ezres reduktort, vagy 10 ezerért egy felújítókészletet
Közel annyit mint a gyári tankkal benzinnel, 40l-es volt amibe 32-33l gázt bírtam tankolni ha tök üres volt amivel legalább 400km-t ment az ignis.
Új BMW-ben sztem nincs 😁 Egyébként nem "járok" az autóval rendszeresen sehova, ha beleülök, általában több100 km-t megyek.
A földgáz 3X több helyet igényel ezért alig alkalmazzák szgk-n inkább városi buszokon északon.
De minek, ha lehet venni gyárilag?
http://fos.hu/wqu
Én nagyon vágyom egy ilyenre, ezeket teljesen újan adták gázzal. Sima benzinesként egy rohadt iszákos cucc, de gázzal már inkább csak átlagosak a költségei.
kanapé készítés felsőfokon: http://youtu.be/hucWBaRTCb8
már a váz se semmi, ahogy nézem hulladék egyutas raklapból van a fa többsége
nem nagy barmolás az átalakítás, pár lyukkal lesz gazdagabb csak a kocsi 😂
szerintem az sem olcsóbb
Nálam a vezetékes gázt is be kellene vezetni, amihez lehet hogy kellene pár száz km gázvezeték is :-)
És mi van ha eleve olyan autot veszel, amiben van gáz. Cng-t kevés kúton lehet tankolni, az nálunk nem a legtutibb.
Én magamnak vennék, vettem volna gázos autót ha lenne pénz újra és megfelelne a használatnak.
Mert egy ingázó, városi, munkás autónak tökéletes volt a gázos az elmúlt 10-15évben. Most szerintem ebben is változás van a villanyos miatt.
Egy munkábajáró, városi autónak teljesen mindegy hogy mekkora a csomagtér és az is hogy csak 300km-t tud menni mert megtankolod 2hetente.
Felhasználás itt is a nagy kérdés.
ezért kell hozzá a vizsga, és máris be tudod fizetni a jövedéki adót, ami kb lófasz az egész egyenletben
inkább a kurva drága pumpa ami miatt nem csinálja senki
plusz nem sok kocsiba tudsz annyi 300 báros tartályt pakolni hogy legyen egy értelmes hatótávod
Teljesen két külön rendszer. Az LPG egy folyékony gáz , propán, bután, izobután, izobutilén és butilén keveréke. A CNG pedig földgáz, vagyis metán, gáz halmazállapotú 200bar nyomáson.
Hasznalt buvarpalack kompresszor kell.Meg gyarilag foldgazos kocsi.
Bar lehet repul a peco ha gebasz van.
Na ehhez pont nem értek, de nem félnék tőle... eddig azt se tudtam, hogy a LPG-CNG-földgáz üzem nem ugyanaz, ill. hogy mi a különbség - nekem eddig "gáz" volt mind 😅
Én kb. évi 100 rugót fognék vele - de nem vagyok meggyőzve. Új autóink vannak, garosak 3 évig, nem tudom, mit szólnának egy ilyen átalakításra (tudom, Himi-Humi Átalakító Bt biztos azt mondja, hogy a garit nem érinti 😅) meg őszintén: nem is akaródzik a zsír új 9-10 millás verdát átbarmolni (megjegyzem, már a pótkeréknek HELYE sincs, egy négyzetes tároló rekesz van helyette)
Otthon tankolni illegális. A kúton meg egyszerű..
nekem kicsike van, 32 literes, evvel 350km körül megy el, hosszútávon nyugger tempóval 400 fölé is kitolódhat a hatótáv
sok országban van lpg, annyit kell tenni hogy olyan átalakítót kell vinni amivel lehet tankolni, lehet kb 4-5 fajta szabvány
földgázzal az a baj hogy szar tankolni
sokkal lassabb a lpg-hez képest, ha otthon is szeretnél tankolni akkor a pumpa 500 ezertől indul plusz vám és jövedéki ügyintézői vizsga kell
Na de vannak akik nem csak egy országban járnak.
Azért egy pótkeréktartállyal nem jutsz messze
Az LPG-t valóban elö kell állítani ezért lenne még jobb megoldás a CNG.
Dehogy fél, de az LPG elég nagy marhaság, a sima földgáz lenne egy jó és szorgalmazni való üzemanyag..
egy jobb gázcucc inkább 30 ezer körül térül meg
de a lengyel hoki gázkészülékekkel előbb megtérül, de avval meg az ideget eszed mert mindig elszaródik
egész országot végigjártam gázzal, mindenhol tudtam tankolni
egy alkalommal volt az hogy székesfehérváron a gázkút előtt kifogyott kb 3km, de itt is csak azért mert győr oda vissza volt és a sok buzi kamiont elkezdtük előzgetni mert a faszunk kivolt a lassú haladás miatt
ha nyugiba megyünk mi is 80al akkor még maradt is volna benne 3-4 liter
amúgy szerintem olyan 70% azért nem kéri mert fél a gáztól, pedig láttam olyan rommá törött kocsit amiből kiszállt a tartály és benne maradt a gáz, kiégett kocsiba se robbant fel, igaz ezt nem láttam csak ismerős mesélte hogy ő már látott kiégett gázos kocsit, ami vicces hogy a benzines rész miatt gyulladt ki
Nem kell kapcsolgatni vagy 25 éve, full automata és észre sem veszed mikor átvált ez a lényeg, amúgy minden nagy német márka árul gyárilag szerelte lpg-s-t az olaszoknál volt a földgázos nagy szám sokáig csak hát az nálunk nem terjedt el. Helyet foglal az tény viszont megduplázza a jármű hatótávját nem beszélve, hogy gyakorlatilag rég pótkeréktartályok vannak amit úgy sem adnak csak felárért az új autókhoz. Ezek nem okok azzal szemben amekkora zöld tartalommal bír akár a vellanyhoz képest is és ahogy írtam a beszerelés ára kb 15000km alatt lesz nullszaldós utána hasznot hajt.
Termosztátokhoz hozzà kell tenni hogy az olcsók mind szarok, a drágábbak sem az igaziak már. Behr, Wahler ezeket használjuk de ezekben is van szórás, pont a saját jumperben volt jó 2hétig a Behr, most meg cserélhetem mert szar.