Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Dehogy idióták... csak nem mindenki fillérbaszó. A gáz meg már jó ideje nem bomba üzlet. Ócóbb, de ha hozzáteszed a negatívumait (télen kapcsolgatni, kevesebb helyen tudsz tankolni, tartály helyet lop, beszerelés sok lóvé) sokan osztanak-szoroznak - és nem kérik 😅
volt pár éve az a -18 fok körüli hideg
éjszakás műszak után járattam a parkolóba alapjáratn vagy 10 percet mire levakartam a jeget a kocsiról, aztán legalább 5-6 km volt mire kiért a kékből a mutató
pedig ki lett cserélve a termosztát előző télen mert akkor is alig akart melegedni, de semmivel sem lett jobb, igaz fasza volt az is amit kivettem
Az astránál, de nekünk a swiftnél nagyon gyorsan melegszik.
meg szokták trükközni hogy a 40 inkább 30 aztán előbb átvált, de télen egy -10 fokos időben ha kint áll még így is sok perc minre 30 fokos lesz a blokk
Kb. 15000km alatt megtérül a befektetés, ez nekem fél év persze aki ennyit 5-6 év alatt tesz meg annak nem éri meg ha csak nem tartja meg az autót 20-30 évig. 😁
A kollégám neje városon belül kb 7-8km-re jár dolgozni, de mire a lakótelep parkolójából kiér átvált gázra a kocsi.
Nem tudom pedig rendkívül környezetbarát akár a villanyhoz képest is (bár ezt csak mondom mert nem tudom az előállítása az lpg-nek hogyan zajlik) mivel a kipuffgáz gyakorlatilag vízgőz és csak annyi károsanyagtartalom amennyi olajat a kocsi eléget (ugye ez vagy 20 éve minimális mert nem nagyon eszik az olajat a modern autók) ráadásul olcsó is és a kiépítése egy átlagos kisautón ( swift, astra, stb.) kb 200000huf míg a nagyobbakon talán 300000huf lehet tehát egy új autó árához képest nem túl sok. Talán sokan úgy gondolnak rá mint a régi zsigák gázszagú otthon összetákolt vackaira (mondjuk az aki ilyenre emlékszik még az lassan kihal) gázpalackkal a csomagtartóban, de hát ez vagy 30 éve a múlté amita itthon is legálisan lehet beépíteni, én vagy 4 autóba építtettem be és még legalább ennyi volt amit eleve így vettem és a gáztatrtályok sokkal biztonságosabbak mint a gyári tank balesetkor, mindenhol azonnal lezárnak a szelepek sérülés esetén a tartály meg kurva erős. Az Ignisben pl. pótkeréktartáyl volt ami a csomagtartóból helyet sem vesz el.
elsősorban azért mert a nép idióta és fél a gáztól 😂
plusz a szekvenciális gázbekötés elég drága, sok kilométer kell a megtérüléshez, plusz a tartály sok teret elvesz a kocsi rakteréből
a zsigulin kívül egyetlen autóban sincs olyan optimális hely a tartálynak
pl nekem pótkerék tartály van, de a pótkerék kurvára útban van mindig
az injektoros kicsit kevesebbet eszik
de azt azért figyelembe kell venni benzinnel indít 40 fokos vízig benzinnel megy, plusz még utána is van időalapú késleltetés
rövidtávokon ez jó sok benzin ám
havernak kb 1 literrel evett kevesebbet az injektoros 5 ajtós f astra mint nekem a keverős f astra kombi
ráadásul ő 1-2 személlyel járt én meg 3 személlyel, legalább +150 kg utas súly, plusz a kombi is nehezebb legalább ennyivel
kb azonos távokra jártunk
Most már csak az a kérdés, hogy miért nem terjedt el? Miért félnek az emberek tőle? Balesetveszélyes? A villanyos autókat mégis imádják, pedig az akkumulátor ott is eléggé balesetveszélyes. 🤔
A kecskét még csak-csak...
Nekem tetszene!
A ló fejemmel!
Az is sokat drágolt, most valami 360 körül láttam a drágább kutaknál ha véletlenül néztem, az injektoros (már nincs is más) gyakorlatilag ugyanannyit eszik gázból mint benzinből, kollégám vett a nejének egy gyárilag lpg-s 5 éves corsát és igen meg vannak elégedve vele, tulképp nem lehet észrevenni mikor átvált egyikről a másikra illetve ha kifogy a gáz és átvált benyára akkor csippan párat, hogy tudd most már benzin van csak.
Ez kb 2008 lehetett de lehet 2005, San-Marino. Városi szaladgálós kocsinak tökéletes, de igazából egy átlagos családi autónak is hibátlan a gázos.
Mennyibe kerül most egy liter lpg? A gugli nem volt a barátom ebben most.
Xar lehet felvinni a kecskét a másodikra. 😂
Hááát az Ignisben amit tavaly adtam el 540000 volt és a tulaj elmondása szerint aki autós oktatásra használta kb 250000-nél volt hengerfej javítás és mikor én eladtam akkor ment el az egyik hengerből a kompresszió gondolom szintén szelepégés miatt, a többiben megvolt, a gáz úgy égeti, hogy amint kikezdi a szelepet akkor alig párezret megy el míg végleg V alakban tövig átégeti az inzultált szelepet. 😁
A mélygarázsokból voltak kitiltva a gázosok, de mióta gyárilag teszik bele (mint az opel) az lpg-t azóta nem láttam tiltó táblákat, igaz ritkán járok mostanság mélygarázsokba.
Tyűűűű,de csicsás istálló. 😆
Egy normál mondjuk 2liter altti benzinmotor ritkán megy el 250-et úgy hogy ne kelljen belenyúlni mert eszi az olajat vagy a forralja a vizet. Ha elmegy a gázzal 250-et, felújíttatod a hengerfejet, meggyűrűzöd mert miért ne, még mindig sokkal sokkal olcsóbb és tisztább vagy.
Jó dolog a gáz szerintem is, kivéve ha nem engednek be az olasz parkolóházba és feltörik az utcán a kocsit 🤷🏼‍♂️ Most már lehet beengednek.
A régi autóim a zuk-ok és az LT 30-40000-ként lettek szelepesek a modernebbek a kemény szelepüléssel rendelkezők amiket már az ólommentes benyára gyártottak azok kb. 200-250000-et bírnak ki mire átég valamelyik szelep.
nekem 200 ezren túl van gázüzemben de nincs gond a szeleppel
a zsigulin évente 2x be kellett állítani, valamiért mindig elment
Nekem sok gázos kis tgk-m és 1 szgk-m volt és a gazellák kivételével minddel elégedett voltam, sokat spóroltam velük miközben a teljesítményvesztés a karbisoknál sem volt jelentős az injektorosnál meg szinte semmi na meg gázzal a legszarabb kocsim is egyenletesen járt amíg a szelepek jók voltak (az mondjuk mindnél még a moderneknél is beég csak tovább tart).
Na meg a régi karbisokra feltett cuccok elmentek csak lpg-vel, nekem is volt olyan VW LT-m ami karbis volt még és benzinnel be sem indult annyira szar volt így csak gázzal tudtam vele járni a legszebb az, hogy csak azzal a kocsival mérték meg a kipuffgázt egyszer az út szélén (azóta sem soha és ez még kb. 96-97'-ben lehetett) valahol Szolnok környékén az akkori kpm-esek és megdicsértek milyen jók az értékek, igaz mikor mondták, hogy kapcsoljam át benziznre az nem ment csak bemondtam, hogy most már azzal jár és az olajat is ette meg a vizet forralta állandóan, de hát ami jó az jó. 😆
Annyit termel amennyi olajat megeszik a motor, de ha a kartergáz csövet kiengedi a szabadba (fiatalabb esetén az eger-t iktatja ki) akkor még az sem kerül a szívótorokba. 😁