Kihíztam, vaze! 😆
Egyébként szerettük, nagyon sokszor megjártuk vele Erdélyt is.
Amit utáltam benne, hogy qrva hangos volt belül, már 100 körüli (valós) tempónál is. A CLIO az maga a csend és a nyugalom.
A másik meg a kellemetlen vezetési pozíció: a pedálok japánosan közel voltak, a kormány meg túl messze. Ha az ülést koppanásig hátra toltam hogy jó legyen a lábaimnak, akkor nem értem el a kormányt. (Csak le-fel volt állítható, hosszában nem). Na meg 18 éves volt....
Na igen. Mikor egy millát kérnek a Merci szervízben egy LED-LÉZER-mátrix-faxom lámpa cseréjéért, azt egy 20 éve Opel tulaja nem nagyon tudja mire vélni 😅
Drogkereső és bomba kereső kutyák vannak, illetve a vadőrnek van egy vizslája.
Amúgy a mondás tényleg a lőtéri kutyáról szól amelyik már megsüketült, illetve már semmitől nem tud megijedni a fegyver durrogás után, ezért extra mód leszar mindent.
Ezt minden autóm így csinálja. Prius az utolsó buta autóm, ami hagyja lemerülni az akkut a csomagtér világítással, de már amikor kijöttek ezzel akkor is elavult volt a Toyota mániája, hogy nem rakott bele ilyeneket, egy akkoriban full extrás autóba.
Mondjuk tényleg fura hogy a töltést így csinálja neked, de francia mild hibriddel még nem volt dolgom.
Azt tudtam hogy a töltés managment azt csinálja hogy gyorsításkor lekapcsolja a klímát és töltést is hogy ne fogják vissza a lovakat, motorféknél meg extrán tölt, de én azt gondoltam, hogy egy szintre egyenletes haladáskor is feltölti az akkut.
A startstop-ot meg kikapcsolom mindig. Halál idegesítő, se klíma, se fűtés és félmeleg motornál leállítja, nem tud bemelegedni rendesen.
Igaz is, mennyivel jobb volt 90-ben a LADÁm... büfögtettük a nagyzenét benne egy órát - aztán betoltuk 😁 Egyszerű volt, mint a faék.
Mondjuk 75 LE volt, és 10 litert evett, a mai autóm meg 184 LE és 6 literrel elvan - de basszák meg, nem tudok benne zenét hallgatni csak úgy, ha negyed óránként megnyomok egy gombot. Szörnyű...
Átestek a low másik oldalára. A qrva ezres Yarisnak 40 Ah-s akksija volt, és egy fél napig lehetett rádiót hallgatni rendes hangerőn, utána még mindig simán beindult. Ebben meg 60Ah-s akksi van, nem hiszem el hogy ennyire vigyáznia kellene az elektronokra. A túlzásba vitt emissziócsökkentés helyett az energiamenedzsment inkább a töltésre helyezhetné a nagyobb hangsúlyt.
Várakozol a parkolóban egy órát, és sem rádiót hallgatni nem tudsz, sem videót nézni unalmadban, pedig a cucc képes lenne rá. Azért szerintem is bosszantó.
Nem audival járok, nem fikázok minden mást,de az hogy 2021ben ott tartunk hogy már egy akksi töltöttséggel is ilyen kompromisszumot kel kötni, az egy fos.
A diesel megcsinálták úgy, hogy lófaszt bocsát ki amikor új és úgy használod mintha egy mérési ciklus lenne éppen. Ha hideg a motor, terheled, akkor meg 10x-100X úgy. Meg ahogy öregszik, ez a kibocsátási érték növekszik. Kopik a motor, csökken a katalizátorok hatékonysága, stb. Majd a 3-4. tulajnál kelet Európában már euro0-ás szinten vannak EGR, DPF és SCR katalizátor nélkül...Ellenben a villanyos már most 30-60%-ban megújulóból üzemel, kétszer akkora hatásfokkal mint a diesel és a zöldülése a másik végpont felé halad idövel...
Vannak kellemetlen mellékhatásai a fejlődésnek, ez kétségtelen. Viszont jobban megy (és jobb is vezetni) mint bármelyik eddigi autóm, miközben lényegesen kevesebbet fogyaszt mint bármelyik eddigi járgányom.
Ráadásul nem egy high-tech méregdrága járgányról beszélünk, hanem az egyik legolcsóbb autógyár legolcsóbb kisautójának majdnem teljesen fapados verziójáról.
Épp ez az, hogy nem láttam semmi mást azon kívül, hogy a veztengelyen volt pár kis karc ahol a törött himbák érték. A motort többször átforgattam és nem éreztem lógást, lötyögést. Az ehxik henger volt kicsit kormos gondolom az állt le, de nem annak a himbái törtek.
Olyasféle. Legalábbis ha szeretnék leállított motor mellett autórádiót hallgatni.
Öt perc után szól, hogy ez meríti az akksit. Tíz perc után le is lövi, bekapcsolni csak a gyújtás ráadása után lehet, de ha nem indítod be a motort, akkor ismét kikapcsol.
Egyébként szerettük, nagyon sokszor megjártuk vele Erdélyt is.
Amit utáltam benne, hogy qrva hangos volt belül, már 100 körüli (valós) tempónál is. A CLIO az maga a csend és a nyugalom.
A másik meg a kellemetlen vezetési pozíció: a pedálok japánosan közel voltak, a kormány meg túl messze. Ha az ülést koppanásig hátra toltam hogy jó legyen a lábaimnak, akkor nem értem el a kormányt. (Csak le-fel volt állítható, hosszában nem). Na meg 18 éves volt....