Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az öreg, környezetszennyező xarokat kell kitiltani első körben. Rendes fuvaros cégnél most sincs 4-5 évesnél idősebb furgon, azt meg lehet gyári állapotra javítani.
Erdekes lesz ha az a rengeteg feher furgon eltunik.Te is battyoghatsz a legkozelebbi argus depoba pestre. 😂
Abban azért hülye voltam, hogy szétszedés előtt nem néztem meg, hogy egyáltalán jelen van-e mindenhol a vezérlés.
Az én kis vackom kb. 125-130-ig fogyaszt jól, utána elkezd zabálni rendesen. Szerintem tartós 150-nél beverné a 8-10 litert is.
Viszont én autópályán nem járok, országúton meg a 100 -120 közötti tempó bőven kellemes vele, és így nagyon jó a fogyasztása.
olaj? egy grammot sem füstöl kifelé, olyan száraz a kipufogó mint az öregasszony picsája, amióta kicserélték a szimeringeket már csak a beöntőnél szivárog, nem is kellett feltölteni már egy jó ideje
1300valamennyi kiló, tuti nekezebb a tiédtől
ha nem itt helyben téblábolok(csatornapart) és nincs a sok buzi 70es közlekedő akkor 90-95 között megyek általában, pecázni menet-jövet kb 3km szakasz az országút, a többi földút v agy lakott terület

ha gondolod és bízol az euro 6os szarodban csináljunk tesztet egyforma nagyságú garázsban járassuk a kocsikat alapjáraton, úgy hogy kintről szív a kocsi, aztán meglátjuk ki meddig marad talpon 😂

ez a baj az euro besorolással hogy az új kocsi értékeit veszi alapul, azt is amit a próba padon produkál
Haveromnak van egy 1.8tfsi multitronik a4, ami elvileg ugye egy nagy szar de az övé mégis csak megy megy és megy.
180-as utazóval sem eszik 7litert. Ha normálisan mész vele 5-5,5 max 6litert eszik. Csendesebb mint egy dízel, a rugalmassága ugyanúgy megvan. Jók ezek a szarok na.
Igazából én is erre gondolok leginkább, de akkor mitől? 7000km-el előtte volt komplett vezérlés csere amikor is mindent kicseréltünk, mondjuk volt előzmény amit tavaly leírtam, elindultam autópályán kissé gyorsan mikor is elkezdett az egyik henger leállni, de eleinte még beindult később végleg leállt ellenben siettem így toltam tovább 3 hengerrel még kb 50km-t a célomig ahonnan visszaindultam a melóhelyemre mikor is egy busz előzése közben visszaváltottam erőnyerés céljából mikor becsörgött és lekókadt, én is arra gondoltam, hogy a visszaváltásnál átugrott, de azért ebben tamáskodtam hisz minden új volt.........
Kit érdekel ki mit honnan utál ki.
Igen, az az én xaromban is van.
Ha sokat jársz - pláne autópályán - akkor a dízellel jársz jobban, mert még mindig kevesebbet fogyasztanak. Viszont a károsanyag kibocsátásuk rettenetesen sok, főleg az öregebbeknek. (A városokból előbb-utóbb ki fogják utálni őket).
Ja, meg jót tesz a kettőstömegűnek.
Na jó, de te 80-nal jársz, én meg 110-zel, és sokat előzgetek is (mert szeretem, enélkül elunnám az életemet is a kocsiban). A tied két mázsával könnyebb.
A gáz miatt CO2-ből valóban kevesebbet bocsájtasz ki, de az elégett motorolaj miatt viszont rengeteg egyéb (sokkal károsabb) xart igen.
Nem a tied EURO 6D-temp besorolású, hanem az enyém.
Az tény hogy a turbóbenzinesek már jobbak mint a turbódízelek. Lényegében mindegy melyiket veszed mert mind a kettőnek vannak tipikus hibái.
Jó sok benzines kell az utakra hogy megint olcsó legyen a gázolaj. 5éve még biztosan nem vettem volna benzinest, most már igen. Persze ez csak feltételezés mert nincs pénzem új autóra, amire meg van pénzem, a dízel mindenben ezerszer jobb.
ha neked megáll 5 literből, akkor is még jobb vagyok a lom 25 éves kombi astrával mert nekem 4500ft 210km helyben mászkálva úgy hogy 20km volt a leghosszabb hosszútáv benne, ha mennék egy nyugis miskolc távot a kedvenc utamon akkor simán 250km elmenne 4500ért
plusz még mindig negyed annyi károsanyagot se bocsájt ki......
Én csak a rövid, helyi járatoknál (nagybevásárlás, stb.) kapcsolom ki, mert képes a félig hideg motort is leállítani, az meg ellenkezik az elveimmel. 😂
Első dolgom azt a szart kikapcsolni mikor beülök
Nekem az pont elég, hogy egy dögnehéz, biztonságos kisautó (1178 kg - 100LE) elég dinamikusan hajtva 5,4 litert fogyaszt. Nem a computer mutat ennyit, hanem a Spritmonitor. Ha betartanám a sebességhatárokat, röhögve megállna 5,0-ból is. És BENZINES, nem dízel... 😆
De összeakadt csak úgy van megcsinálva hogy a himba törjön el
Értem, nem érzem a fontosságát de értem. Most kicsit plug in hibrid érzésed lehet, zöldnek érezheted magad 😎😂
Igen, erről van szó. Csak nálam a nagyon kevés város mellé hosszú, tempomatos országúti menetek jönnek (azok is ritkán - néha hetekig nincs beindítva a kocsi), így sosincs teljesen feltöltve az akksi, ezért havonta / kéthavonta egyszer a picike automata töltőt ráakasztom. Ennyi....
Én megszoktam, engem nem zavar - csak a "hektikussága". Hosszú alföldi menet után beérsz a városba, és az első két-három-öt lámpánál nem állítja le a motort. Ha jó hosszú a város (van tizenvalahány lámpa ahol lassítani / megállni kell) utána meg igen.
Annyi a nagy "varázslat ", hogy ezeknél az autóknál már nincs folyamatos töltés, mint régebben. Van egy " Charging manager" a kocsiban, ami szabályozza a töltést és valóban van olyan helyzet, amikor a szokásosnál jóval nagyobb árammal tölt. Épp ezért van Bogyónak abban is igaza, hogy nem "sima akksi" kell a start/stoppos kocsikba.
Nem érzem fontosságát a start/stopnak. Az első dolgom hogy kikapcsolom amint beülök a kocsiba. Azt a 2dl benzin inkább kifizetem. Az én felhasználásomnál nagyon nagyon ritkán működne mert nem araszolok a dugóban, azt a fél percet meg inkább ketyegjen amíg a pirosnál állok.

A másik, nem tudok elképzelni olyan élethelyzetet hogy ne legyen 1-2motorfékes gurulás amikor visszatölthetne akár tényleg 100ampereket. Az azért elég kemény töltés. Főleg országúton ahol jellemzőbben gurulok motorfékkel mint városban, legalábbis én a lakott tábla előtt elengedem a gázt és gurulok vele, több száz métert is 🤷🏼‍♂️
Ne nekem mondd (engem nem kell győzködni), hanem Levinek. 😆
Mondom, ford smart charging már tízéve is tudta ezt 😄