Na igen: de úgy hagyja 60%-ig merülni az akksit, csak utána kezd el tölteni egyenletes menet közben. Ami amúgy semmi problémát nem okoz (bazinagy az akksi), csak éppen inaktiválja a Start / stopot.
Ha városban járkálsz vele, akkor mindig van START-stop (mindig csurig az akksi), ha az Alföldön krúzolgatsz szép egyenletes tempóban, akkor meg nincs. Viszont jelent 2-3 decit ez is a benzinfogyasztásban.
Olvasd át megint, amit te írsz nem igaz. A szövegben benne van hogy minimum töltöttség alatt bármikor tölt a generátor. Nem csak motorfék üzemben. Ha úgy lenne ahogy te írod, egy Budapest-München úton le is merülne az akku teljesen.
Nem értem miért kell töltögetni, vagyis értem hogy unalmasak a napjaid és le kell foglald magad ilyenekkel de ezek nem indokoltak 🤷🏼♂️
Szétszedtem ma a tavaly tönkrement 2.0-ás hdi motort, szelepfedél levétel után láttam, hogy 3 szelephimba eltört erre levettem a hengerfejet is mondván nyilván valamiért beleért a dugóba és az törte el, de se a szelepeken se a dugókon nyomát sem láttam, hogy összeért volna (bár ettől akár még lehet csak nem vettem észre) és lepróbáltam benzinnel a szelepeket, hogy áteresztenek-e és 3 szívóváléppemhogy bevilágítva lehetett valami átengedést látni a kipuffoknál az egyik hasonlóan csak alig láthatóan. Tehát a kérdés, hogy mi a bánattól törhettek el a himbák?
Sima menet közben a generátor nem kap gerjesztést, viszont ha nagy a motorfordulat anélkül hogy le lenne nyomva a gázpedál (=motorfék), akkor állat módon felgerjeszti azt.
Utána olvashatnál egy kicsit a mai - üzemanyagtakarékos - generátoroknak. Sokkal nagyobb a névleges teljesítményük mint a szokvány típusoknak, viszont egyenletes menet közben "nem fogyaszt" (nem tölt) csak a motorfékezéseknél. Akkor viszont rövid ideig iszonyatos árammal. Ezért is kell spéci akksi a kocsiba, a sima olcsó az pár nap alatt megmurdelna ettől a fajta (100A-es vagy nagyobb) töltéstől.
Ez nekem is furcsán hangzik, bevallom. Pláne a motorféknél hirtelen 100A-rel töltés :D Az injektorokra rákerül a szájkosár és hirtelen felszabadul a generátor kapacitása? :)
Szerintem téged átvertek. Vagy hibrid kocsi ez ? Mi az hogy országúton nem tölt? Egy sima egyszerű gerjesztésű generátor, nem ? Az meg annyit tölt amennyit kér tőle az akku. Start/stopban semmi extra, csak egy leállítja magát.
Ezeknek "mindig szar" az akksija: hibátlanul indul, semmi gond vele - de a Start / Stop funkció csak 100%-ra feltöltött akksival megy. Én meg átlag hetente / két hetente egyszer indítom be, így a fedélzeti rendszer azért meríti rendesen. Télen havonta, nyáron kéthavonta egyszer rádugom az Aldi-s automata töltőre. 3-4 órát rajta van, és "koppig lesz". Az akku az 60Ah-s, a picike töltő viszont csak max 3,6A-rel tud tölteni.
Nyáron amikor első éves kötelező szervizre vittem, akkor rádugták a műszert és hibátlannak mérték az akksit (600A fölötti indító árama van). Akkor mondták hogy ez ilyen, rendszeres napi használat mellett (főleg városban) töltődik annyit hogy mindig működhessen a start / stop. Én viszont ritkán használom, akkor is jellemzően országúton. Egyenletes menet közben alig tölt, viszont gázelvételkor / motorfékezéskor akár 100A-rel is, másodpercekig.
- Kocsi lemosva, akkuja éppen a töltőn.
- Motor lemosva, leápolva (lánc is), és beásva a fáskamra mélyére. Két nap múlva - ha teljesen leszárad mindenütt - akkor megy rá a ponyva is.
én nem nagyon szeretem a szerpentint, felfelé még elmegy, ha elkap a lelkesedés és jó formában vagyok akkor simán tudok úgy menni hogy érzem azt hogy bütyökről-bütyökre csúszik ki a segge, ez tetszik, lefelé félős vagyok(sokat estem lefelé terepen mert kurvára benéztem a sebességet) túl lassan megyek és el van baszva minden, bár 1x voltam olyan formában hogy a csapatból egy ember tudott utánam jönni a többire jó sokat vártunk, de ez a ritka
most volt az lc4es ilyen full aszfaltos sima gumi, hát avval mekkora szar volt már menni, nem akart csúszni az istennek sem, aztán egyszercsak baszta ki a picsáját minden átmenet nélkül, duna parton teszteltem a bicikli úton, itt már mentem bütykössel is avval sokkal bátrabb voltam
Ha városban járkálsz vele, akkor mindig van START-stop (mindig csurig az akksi), ha az Alföldön krúzolgatsz szép egyenletes tempóban, akkor meg nincs. Viszont jelent 2-3 decit ez is a benzinfogyasztásban.