Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ácsi! A Mirai nem is kéne. 😁
De ö úgy érti, hogyha kiheréled a csomagtérpadlót, meg kidobálod belőle gondolom a pótkereket, vagy defektjavítót, vagy ami benn van, meg az elsősegély csomagot, elakadás jelzö háromszöget, lebontod a burkolatokat, meg nem a hátsó ülések támlájáig (kalaptartóig) rakod, akkor lehet hasráütésszerű nagy számokat is mondani. Csak történetesen egy csomagtartó méretét nem így mérjük. Ez különben az autóipar szégyene, hogy így 2021-ben szinte bármivel kapcsolatban akkorát hazudhatnak, amekkorát akarnak. A fogyasztásuk és így a káros anyag kibocsátásuk tudjuk mennyire van a gyári adat közelében, de nem pontos a sebességmérő óra sem, vagy a forgalmiban megtalálható tömegadat, de a csomagtér mértet sem a jelek szerint...Az egész iparág egy hatalmas hazugságkupac tetején pöffeszkedik...
De miért számolnád bele a pótkerék helyét? Persze, leszeheted a burkolatokat is, meg kivághatod a tetöt is, aztán meglesz az 1000l is. A csomagtartó az amit látsz ha kinyitod az ajtót. Nem az ami a csomagtérpadló alatt van. És a kalaptartóig illik számolni...
Nem, külön írják hogy a csomagtértálca legalacsonyabb pontjával nézve. "wenn sich der variable Ladeboden in der untersten Stellung befindet"
Ez ránézésre is csak fele mint nekem az ASX-nél és az 420 liter.
Azért valami mégiscsak lehet, láttam egy amerikai! független statisztikát, ami a javításikról és minden olyanról szólt amihez a szervizt fel kell keresni, és számomra is meglepő módon a tesla volt az élen. Szóval valamiért mégis hordják őket szervizbe.
Meg a kinaiak. 😆
Azt meg mindig nem ertem Musk meg a nasa artemis/orion program hogy gondol egy mars missziot a Starshippel,meg az orionnal,az ha jol neztem ket fokozat,mindketto ujrafelhasznalhato az ok,de nem lenne esszerubb az orosz modon.Csak orbitalis palyara kell kemiai raketa,utana egy tobbszor felhasznalhato szallitorendszer.
Egy folyamatos 0,5-1 G gyorsitas megoldana a fizikai leepulest es roviditene az utat.
Mert a Mirai-ra lenne pénzed? 🤑 Többe kerül mint a Tesla.

Azért nem kell elásni a többieket sem. Most már sok jó és versenyképes villanyautó van a piacon nem csak a Tesla tud már ilyet csinálni.
Teslának annyi az előnye hogy a nulláról és teljesen más szemlélettel épített egy guruló számítógépet.
A többi gyártónak nehezebb a szemlélet váltás, és az ébredés, illetve a beszállítók sem győzik akkuval. A Teslának itt is van egy hatalmas előnye mivel ők korábban kezdték és az elejétől komolyan vették, így jelenleg ők rendelkeznek a legnagyobb akkugyártó kapacitással, amiből elég komoly piaci előnyük származik, de szerencsére már a többiek sem alszanak.
A modern rakétáknál a metán üzemanyag most a divat, pontosan a hidrogén tárolási problémái miatt, mert hiába hatékonyabb hajtóanyag, de a metánhoz annyival kisebb és könnyebb tartály is elég ami simán kompenzálja a hidrogén előnyeit.
A kirajzáshoz meg fúziós reaktor, és elektromos rakétamotor kell 😊
Bár az oroszok most akarnak indítani egy atomerőművel felszerelt elektromos rakétamotoros űrhajót, rendes dúsított uránnal, 500kW-os teljesítménnyel.
Ezzel már lehet olyan megnetodinamikus hajtóművet üzemeltetni amivel körbe tudják járni az egész naprendszert.
Ha nagyon akarnánk meg lehet csinálni persze, de még annyira sem éri meg mint a napelem neked 😁
Alacsony nyomáson, nem űrtechnikás tartályokban, valóban több értelme lehet. Ezt én is el tudom képzelni.
Mondom én hogy Tesla kell - csak nincs rá pénzem. 😁

Azért furcsa, hogy az európai / japán autógyártók még mindig csak "kerülgetik" a témát, próbálkoznak, de tényleg jelenleg (lassan már kompromisszumoktól mentesen) még mindig csak ők tudnak "rendes" villanyautót gyártani, ráadásul nem drágábban, mint a többiek eddig elég hitvány próbálkozásai.
szerintem ezek a dolgok csak attól függenek hogy akarja-e az ember vagy sem
eddig nem akartuk, mert ha vakami örökké tart abból csak 1x van haszon
sanyi féle kirajzás hogy valósul meg ha 15 évente újra kell építeni az űrhajót? 😂
pl egy állat tartó farmon simán el tudom képzelni hogy van 8-10 ezer liter tartály leásva csomó felesleges tetőfelületen napelem és bontogatja a vizet
A hegesztő gáztartályokat is kidobják X nyomáspróba után anyagfáradás veszélye miatt.
A rozsdamentes amúgy is szarabb anyag ilyen szempontból, szóval nem véletlenül nem abból csinálják.
A karbon tartályok is elfáradnak, és még csak nem is olcsóak.
Szóval szép elképzelés hogy tartályban könnyebb tárolni a hidrogént, de elég közkelettű tévhit hogy csak egyszer kell megvenni.
Valójában ha megnézed egy hidrogénes autó szervizciklusait rögtön kiderül hogy az akkumulátor a legtartósabb dolog benne.
Mert ugye azt mindenki tudja? hogy a hidrogénes autó is villanyautó, csak egy tüzelőanyag cellával töltik az akkuját, hiszen a cella jellemzői miatt lehetetlen közvetlenül hajtásra használni, mert se a fékerő visszanyerés, se a hirtelen teljesítmény változásokat nem bírja lekezelni.

"Ezeket az alkatrészeket kötelezően ellenőrizni/cserélni a 2021-es Mirai-on:

12 havonta ellenőrizni
■ Fuel cell air filter
■ Fuel cell cooling system for leaks
■ Hydrogen sensor
■ Hydrogen supply system for leaks and damage
■ Hydrogen tank (with valve) for leaks and damage
■ Hydrogen tank band for looseness and damage

3 évente cserélni
■ Replace fuel cell air filter
■ Replace ion exchanger element

6 évente cserélni
■ Replace breather pipe tip part (Gore film)

15 évente cserélni
■ Hydrogen tank (with valve)

A gyári garanciaidők így alakulnak:
■ Basic - 3 év / 36.000 mérföld
■ Powertrain - 5 év / 60.000 mérföld
■ Fuel Cell system - 8 év / 100.000 mérföld
■ Hybrid Battery Pack - 10 év / 150.000 mérföld"

Ezzel szemben egy Tesla kötelező szervizei:

"------"
azért mert a hajtásmódon változtatni akar a világ a koncepción nem(röhögős) nem kell örök életnek lenni a egy tartálynak sem. elég ha 5 évig bírja(röhögős) venni kell az ujjat(bologatós)
mert nem rozsdamentes anyagból van, és a kocsik alján rohad rendesen
ráadásul a nyomáspróba csomó pénz(ki-be szereléssel) emiatt inkább kidobják mert alig olcsóbb mint egy új
30+ báros levegős tartályokat tudok jó sokat ami 20-30 év közöttiek(lpg most 35 bar, régen 45volt)
levegős gépeken már sok évvel ezelőtt is alkalmazták a saválló légtartályokat, azoknak sosem lesz bajuk, max ha az atomrobbanás megolvassza
búvár palackok pcp tartályok is vannak idősek 20 év felettiek sima vasból bár ott nem spórolnak az anyaggal mert az egyben súly is
amúgy az iparban már itt ott előfordul 1000 bar tartály is én még nem láttam de létezik
Ha így lenne, akkor honnan volt annyi leselejtezett gáztartályod?
Sajnos nem örök élet.
1x kell a tartályt megcsinálni utána örök élet
Nem feltétlenül kocsi szinten kell gondolkodni
Akku még nem örök élet
Ekkor viszont maradhatnak a belsőégésű motorok, még az én kis Cliom is.
Úgy meg túl nagy (és még mindig nem olcsó) tartályok kellenek. Akkor már kémiai úton benzint / etanolt kellene belőle gyártani, az petpalackban is eláll. 😁
Ha nem olyan fontos a kis méret, akkor elég mondjuk 200bar-on tárolni. Azért úgy már egy fokkal egyszerűbb lenne.
Valamint az acélt ridegíti, törékennyé teszi. (Bár ez ellen lehet bevonattal védekezni).
Igen. Elvben, de egyenlőre még drágább mint az akku.
Plusz azért a hidrogén szeret megszökni a tartályokból.