Tök véletlenül lett ez az autó (pláne hogy kombi...): nagyon kényelmes, brutál jó futóműve van (hátul soklengőkaros, nem a "szokásos" félmerev), jó vezetni. Viszont nem lehet tolatáskor kilátni belőle, és túl hosszú, nehezebb vele parkolni, ezért is ülnék vissza megint - valami elöl kényelmes - kisautóba. A Clio kettőnknek szerintem tökéletes lenne a 100 lovas motorral.
Ha nincs ez a rohadt járvány, akkor szerintem már - félig hitelből - meg is vettük volna.
Ki vesz meg 1200 kg feletti autót 1.4-es motorral?
1100-1200-tól felfelé már nagyon kell az 1.6, ha benzinesről van szó, mert attól felfelé az 1.4 többet zabál és nem megy úgy, mint az 1.6-1.8, mert alig bírja el a kasznit.
Isteni ez a motor! (Mármint imádom a karakterisztikáját). Akkor lenne az igazi, ha ez egy 1 tonnánál nem nehezebb kisautóban volna. Nálam viszont sajnos egy 1327 kg-os kombi kasznit hajt....
Mondjuk most nézem, azért a turbó miatt már 160 Nm 2750-en mégiscsak sokkal jobb, mint a 114 Nm 4200-on. Lehet meg kell barátkozni nekem is a turbós kis ördögökkel.
Én sose szégyelltem kettőt visszaváltani, és üveghangon pörgetni a motort.... ...csak gyenge (kis) autóim voltak, mégis - a Thaliát kivéve v- többnyire élvezni tudtam a vezetést. A Ceed motorja - jellegét tekintve - pont olyan mint a Yaris volt: csak akkor megy, ha üvegeled, és bírja is azt. Végülis ugyanaz a 16 szelepes, gázbowdenes, szívó oldalon változó szelepvezérlésű motor, mint a Yarisé volt. Amennyivel nehezebb ez mint amaz, annyival erősebb is (109 LE)
Már csak egyetlen egy "jobb" motor van a Clioban az ezres háromhengeresnél: az 1,33 négyhengeres. Az összes többit beszántották (nem lesz az új Clioból RS, csak "RS-line" - az előbbi motorral)
Bogyó bá... az 1.0 T 1.8-at tud 100-ra, míg egy sima 1.4 16v 11-11.5-öt, de egy sima szívó 1.6 16v már 10-10.5 körül. Neked lényegében akkor mindegy a teljesítmény, inkább játszós autó kell, hümmögjön, zizegjen, fütyüljön a mini turbó.
Bár tény, nehezebb is túlvállalni vele magad.
Csak légyszi, előzésnél ne hidd azt, hogy komoly kocsiban ülsz, mert lesz pánik...
Az új Swift az "én szempontjaim szerint" életvidámabb autó mint a Clio, bár Winkler szerint a 100 lovas Clio-t is nagyon jó hajtani: https://totalcar.hu/tesztek/20...
Nem kell nekem hogy "tényleg erős" legyen - de legyen életvidám, "ne tiltakozzon" a pörgetés ellen, legyen gyors a gázreakciója. Jó érzés legyen vele kanyarogni, előzgetni.
Ha nincs ez a rohadt járvány, akkor szerintem már - félig hitelből - meg is vettük volna.