Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tök véletlenül lett ez az autó (pláne hogy kombi...): nagyon kényelmes, brutál jó futóműve van (hátul soklengőkaros, nem a "szokásos" félmerev), jó vezetni. Viszont nem lehet tolatáskor kilátni belőle, és túl hosszú, nehezebb vele parkolni, ezért is ülnék vissza megint - valami elöl kényelmes - kisautóba. A Clio kettőnknek szerintem tökéletes lenne a 100 lovas motorral.

Ha nincs ez a rohadt járvány, akkor szerintem már - félig hitelből - meg is vettük volna.
Én tuti kivártam volna egy 1.6-ost, Thalia-ból is volt 1.6 16v 109 lovas, de az meg egyáltalán nincs itthon sajnos.
122 LE
Ebből is volt 1,6-os, 120 LE-vel Alig megy jobban, viszont tényleg kevesebbet fogyaszt. Kevés került belőle forgalomba sajnos.
Ki vesz meg 1200 kg feletti autót 1.4-es motorral?
1100-1200-tól felfelé már nagyon kell az 1.6, ha benzinesről van szó, mert attól felfelé az 1.4 többet zabál és nem megy úgy, mint az 1.6-1.8, mert alig bírja el a kasznit.
Isteni ez a motor! (Mármint imádom a karakterisztikáját). Akkor lenne az igazi, ha ez egy 1 tonnánál nem nehezebb kisautóban volna. Nálam viszont sajnos egy 1327 kg-os kombi kasznit hajt....
1,4-es szívó benzines 109 lovacskával? Az egész huncutnak hangzik, nem mehet rosszul.
A Ceed-em meg 109 LE 6200-on, és 137 Nm 5000-nél.
https://www.carfolio.com/speci...
Mondjuk most nézem, azért a turbó miatt már 160 Nm 2750-en mégiscsak sokkal jobb, mint a 114 Nm 4200-on. Lehet meg kell barátkozni nekem is a turbós kis ördögökkel.
Újat nem tudom megfizetni - az utolsónak tervezett autóm meg mindenképpen szalonból lesz, nem használt. Ha lesz...
Azt nem hiszem...
Én sose szégyelltem kettőt visszaváltani, és üveghangon pörgetni a motort.... ...csak gyenge (kis) autóim voltak, mégis - a Thaliát kivéve v- többnyire élvezni tudtam a vezetést. A Ceed motorja - jellegét tekintve - pont olyan mint a Yaris volt: csak akkor megy, ha üvegeled, és bírja is azt. Végülis ugyanaz a 16 szelepes, gázbowdenes, szívó oldalon változó szelepvezérlésű motor, mint a Yarisé volt. Amennyivel nehezebb ez mint amaz, annyival erősebb is (109 LE)
Alfa Mito 1.4 Turbó? Az igen lelkesen halad, egy méregzsák és megkapod a turbó érzést is, nem is akármilyen szépségű körítésben.
Akkor a nagyobbat kell venni, mert 1.0-val emelkedőn, 2 személlyel, csomaggal vissza fogod sírni a Thalia 1.4 8v-t.
Dehogy lesz pánik: nem az a lényeg hogy gyorsan odaérjek valahová, hanem hogy jól érezzem magam autózás közben. Pont, mint motoron...
Már csak egyetlen egy "jobb" motor van a Clioban az ezres háromhengeresnél: az 1,33 négyhengeres. Az összes többit beszántották (nem lesz az új Clioból RS, csak "RS-line" - az előbbi motorral)
11.8-at na, nem 1.8-at
Bogyó bá... az 1.0 T 1.8-at tud 100-ra, míg egy sima 1.4 16v 11-11.5-öt, de egy sima szívó 1.6 16v már 10-10.5 körül. Neked lényegében akkor mindegy a teljesítmény, inkább játszós autó kell, hümmögjön, zizegjen, fütyüljön a mini turbó.
Bár tény, nehezebb is túlvállalni vele magad.
Csak légyszi, előzésnél ne hidd azt, hogy komoly kocsiban ülsz, mert lesz pánik...
Másfél tonnás autó 99 lóerővel, Atkinson-ciklusú motorral. Nagyon utálnám....
Megy mint a Zállat akár 180-al is meg 10 feletti 0-100 Keveset fogyaszt, az OK, de itt ki is merült...
https://www.auto-data.net/en/t...
Mondjuk a Clio-ban még vannak is izgalmas, erős motorok, de pont nem a 1.0 T
Előzgetni egy valóságban csak hangosan hümmögő, de lényegében alig gyorsuló mini motoros valamivel nem lesz élmény, inkább szerencse játék.
Az új Swift az "én szempontjaim szerint" életvidámabb autó mint a Clio, bár Winkler szerint a 100 lovas Clio-t is nagyon jó hajtani:
https://totalcar.hu/tesztek/20...
Nem kell nekem hogy "tényleg erős" legyen - de legyen életvidám, "ne tiltakozzon" a pörgetés ellen, legyen gyors a gázreakciója. Jó érzés legyen vele kanyarogni, előzgetni.
Ne basztasd klió lesz ezrestúrbóstáblafelismerőskanyarkövetőstávolságtartóstapogatósddszkatévéses.