Veszprém előtti piros lámpa megfogott mellém állt egy új oktávia mint kiderült ő azért nyomta, hogy a szélső sávba, én meg a belsőbe soroljak, és ne legyünk egymásnak útba. Na én soroltam be előtte az öreg szemétdombbal.
Azzal hogy nem Lg-t vettél 10 éve hibátlan a azt whirlpool mosogato gép is... a 8. évben eg reed relét cseréltem... hogy hogy nem esett szét az egész? Nem oda terveztek?
Nem oly rég jövök hazafelé Csopakot elhagyva jó kapatós emelkedőn ugye, erre látom 3om autó kettő skoda meg egy vitara vonatoznak felfelé a belső sávban. Én meg le a kapaszkodóra azt az elköszöntem. Baszottul nem mennek jobban ezek a turbós új motorok mint egy öreg szívó benyás.
Lehet, évekkel ezelőtt olvastam - de ez semmit nem változtat azon, hogy megtörtént. Tehát létezik "tervezett elavulás"
Azt mivel magyarázod, hogy veszek egy Gorenje mosógépet, szép, jó meg minden, de a vásárlás napján a z ajtó reteszére ránézve láttam, hogy OTT fog elromlani és tényleg, 2 év után be is szart.... persze én nem vettem új gépet, a régi 100 eFt-os gépet sem javíttattam 20 ezrért, hanem megcsináltam. A letört műanyag lemezt megerősítettem egy gyufacímke méretű fémlemezzel, azóta jó.
Ezt a Mérnök, aki tervezte, nem látta? Akkor adja vissza a papírját Egyébként még lemez se kellett volna oda, csak azon a részen kicsit szélesebbre fröccsönteni a tartó részt - ez, hogy ilyen, csak szándék kérdése volt, biztos vagyok benne.
Minden új fejlesztésnél lehetnek olyan hibák, amik csak nagy mennyiségű hosszú távú teszteknél jönnek elő... ez nem titok.... pl anno amikor a fastra melle kijött a vectra a 90-es évek elején, a ráncfelvarrottban több mint 1000 alkatrészt cseréltek.... ennyit a régen minden jobb volt elméletről közel 25- 30 éve
Azt elfelejted megemlíteni, hogy erről az egész elromlás mizériáról legtöbbet a környezetvédelmi szabályozás tehet. A belsőégésű motor elavult, szinte lehetetlen paramétereket várunk tőle... persze hogy elbaxiott megoldásokra kényszerülnek a gyártók
Legyen 2 t a telepjáró, de a motor csak 1300 ccm, mert arra kevés az adó. De legyen 180 LE, hogy menjen is. De ne fogyasszon sok benzint, mert EU6-nak kell lennie, és milyen cigány már, hogy nem 5 litert fogyaszt, hanem 6-ot, és ugye szeretünk spórolni (miután megvettük 10 milláért )
Szóval a hiba nem a TSI-ben van, hanem a fejekben
Erre van a minőség ellenőrzés nyilván van ami beadja hamarabb a kulcsot, de az elenyésző.... a többség bőven felette tud a tervezettnek....
Ez nem olyan, mint a magyar átlagkereset
De ha Zoli példájában nézzük a Mérnök Urat, aki 1000 órás üzemre tervezett csapágyról beszél? Azt szépen elmagyarázza, hogy az ÁTLAG 1000 óra, és lesz, ami beszarik 200 óra után (és nyilván lesz, ami 1800-at megy el) de ugye mi az átlagot nézzük, vagyis az átlag be fog szarni 1000 óra után.
Akkor miért is nem tervezett elavulásról van szó? Ez innentől már csak nyelvészkedés
Végy egy új wv platformon benzines kocsit!
Csak az olajat és a szűrőket cseréld, cirka 100ekm-ig
Nyugiii, 60ekm után már a kukába dobnád a kocsit!
Nem egy, hulladék közvetlen befecskendezős kocsit kellett szerelnem (50ekm se futott)
Vegyétek, vigyétek a mostani szarokat
Nekem csak jó
Eu4-ig nem volt gond a befecskendezéssel, utána már ejjj ejjjj
Nem hiába jobb a japán technika!
Pl. Egy első genes Mazda sky atcive benzines motor megbontása 250ekm után szinte gyári értéken van minden, koxosodás nulla!!!
Egy Tsi, Fsi motort minimum 4x kellett a koxot pucolni!
A csodálatos nepi ontudat kurvara kitekerve korít osszeskuveselmeletet a mérnöki elvart elettartam kore. Ami nem a tervezett avulas, csak ezt elfelejtik.
Erre ellenpélda vagyok.... persze általánosan az az igaz, amit írsz...
Pl az Audibol szándékosan a 140le 2.0 tdi-t kerestem, mert tudom, hogy sokkal megbízhatóbb, mint uaz, de 180le kivitel.... ugyanaz minden, csak nagyobb a turbó nyomás... nem is volt vele semmi probléma
A skynet se tudna minden kulon ember szokasaihoz ugy megtervezni egy kocsit hogy jurgen teruleti kepviselo event 80e autopalya km es marika titkarno naponta 2x 4km rakpartja alatt is ugyanugy 5 ev 300e km alatt menjen tonkre.
Nyilván egy műanyag fogaskerékbe nem tesznek titán betétet
Az egy létező dolog, hogy olcsositanak valamin, mert sokszor kis pénz sokat ad am ki a matek végén, de arról szó sincs, hogy egy autót 5 évre gyártanak vagy hogy azért nem tesznek valahova több zsírt mert úgy kevesebbet bír azért tesznek annyit, mert annyi kell, a többi meg felesleges.... nagy az emberekben az összeesküvés kényszer
Utána mesélek én is.
Igaz, én nem dolgoztam ott, de 25 éve csak azt használok.