Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elég jól számolható manapság már a mechanikai igénybevétel.
A csapágyakra konkrétan a katalógusban adják meg az élettartam számítási képletet.
Ha tudod a terhelést, hőmérsékletet, meg ilyesmiket elég pontosan ki lehet számolni így hogy hány fordulatot fog megtenni a csapágy.
Jó pár laptopban, meg elektromos gépben, konkrétan számlálót építettek be, nehogy tartósabb legyen véletlenül.
Illetve lehet üzemidő teszteket is csinálni.
Nem az a gond hogy van ilyen, meg élettartamra tervezik, hanem az hogy egyre rövidebb időre tervezik, és egyre drágábban adják parasztvakítással, és szándékosan úgy tervezik hogy ne is legyen javítható.
Ugye IKEA bútor vs. rendes fa. Nekem még csak drágább sem volt az utóbbi.

Mi a faszom az a bummedli? inkább tartsd meg, nem érdekelnek a perverzkedéseid
Azért fogyaszt többet, mert padlógáz, padlófékkel mennek. Az meg nem épp üzemszerű egy autónak sem, ha folyamatosan a maximális teljesítménnyel hajtják, majd elmelegítik a fékeken.
egy csaj jött nekem hátulról a szentendrein.... az autómnak nem lett semmi baja, de a a vonóhorgom aláakadt a lökősének, meg megigazított neki ezt azt elől ... nézett rám, mondom nem kérek betétlapot, csak tolass le rólam... de már röhögtem.... csaj beül tolat, első lökős szakadt is lefelé húúúú meg fogja ölni a férje, most mit csináljon.... mondom egy jó sertés pörköltet nokedlivel, mert azt szeretem....
Nekem ezzel 4 évnyi intenzív Thaliázás után (egy évig saját kocsival, területi képviselőként jártam a Dél-Dunántúlt) teljesen más a véleményem (szintén 1,4 8V 75 LE benyás): bár a könnyű kaszni miatt a menettulajdonságai egész elfogadhatók voltak kisautó szinten, de annyira kelletlen, utálatos, "menni nem szerető" motorom talán a régi 120-as Skoda óta nem volt. Utána az ezres Yaris picit gyengébb volt, de sokkal-sokkal nagyobb öröm volt vezetni, igaz rengeteget kellett váltogatni, meg a fordulatmérőt a piros szélénél tartani... ...de hát én ezt nagyon élveztem / élvezem a mai napig, és a kis Yaris így is 1 literrel kevesebb benyát kért amannál.
Miért? Bele raktak a zsebébe 68 ezret.
ha motorral jönnék, arra van egy people s200.... mert reggel nem fagyoskodom, majd ha jobb idő lesz reggel is, akkor robogózom
Egyelőre jobban állok anyailag, mint amennyit befizettem a biztosítónak:
Befizetés: kb. 5x35= 175 ezer
Lehúzás: 110+68 = 178 ezer
Szerintem nem én vagyok a kedvenc ügyfelük...
Na azért ilyenkor a kurva anyját a biztosítónak.
Thalia ára:
Volt egy koccanás egy taxissal, nekem elhajlott picit a vonóhogom, a taxi eleje meg lebontódott . A biztosító 68 ezret akart adni, írtam nekik, hogy többet kérek, erre illedelmesen közölték, hogy a járművem össz értékét 192.300 forintban állapították meg, ha a 68 ezernél többet akarok, akkor inkább gazdasági totálkárra veszik és elviszik...
Elfogadtam a 68-at inkább és otthon vissza barbárkodtam a helyére a voncsit.
Miért nem a motorral jársz be dolgozni ? Egy egész szerszámoskocsi elfér azon a motoron
Valamelyik nap beállt mellém egy, csak néztem. Az enyém sem egy kis motor de fel lehetne tenni a bmw-re keresztbe
miattam biztos nem
praktikus
Cseréld csak ki, van vagy 3000ft, ez még talán a thalia ára alatt van
180ezer km, 2004óta 2gazda, a második elvitte nyaralni a családot vele, 4hónapog volt nála aztán hozzám került. Osztrák tehát küszöböt kellett cserélni. Próbáltuk kiolvasni hogy mennyi lett tekerve de vagy borzasztóan ügyes volt a gyerek vagy tényleg ennyi, de a szervizkonyv szerint is ennyi.
Lehet ránézek a pollenszűrőre a maffia gépben, mert szerintem a 2001-be bele került gyári van benne...
Ha abból találsz jó és valós állapotút, akkor adj fel egy lottót is! Ezért a tippért cserébe csak egy Bmw K1600 Gt-t kérek a nyereményből és békén hagylak.
Modern autókban, úgy 30ève már van pollenszűrő. Nem érződik a kipufogófüst.
Egyébként trend a dízelt szidni, nekem a dpf-esek basszák az orromat meg a benzinesek, mert 80%-ból ki van rohadva a katalizator, vilagit a csekkendzsin lámpa és basznak rá. A motoromnak nincs olyan kipufogó szaga mint a legtöbb benzinesnek. (A megszokott 5-15éves autókra gondolok)
Akkor miattad köhögök most is, a dízel korom-kipu szagtól, füsttől úgy köhögök, mint ipari tanuló az ukrán cigitől.
Még februárban végig elzárt szellőzőkkel mentem dolgozni, mert olyan kipu füst szag volt volt a kocsiban pár perc után, hogy meg lehetett fulladni. Inkább megfagytam, fűtést se kapcsoltam, csak ne kelljen a sok dízel huszárt szagolnom.
Csak vw és csak pd
Ha arra használja az ember amire való akkor az 1.9pd az egyik legjobb motor egy átlag embernek. A 131lovasok eljárkálnak 5-6literrel haladós dinamikus tempóban. 5-600ezer km-eket gond nélkül, kuplungok akkor szoktak elfáradni és a lengőkarok is a soklengőkaros csodákban. Nem véletlen van mindegyikben 250ezer, simán vissza lehet csapni 600-ról oda őket.
Olyan ez mint a mondeo, galaxy, smax... 4-500ról visszarakják gond nélkül 150-re és csak egy egy apró jel utal arra hogy sokkal sokkal több a méter.
ugyis ingyenes a parkolás már ha van hely
én vagyok az.... azt mondták túl tiszta a levegő, úgyhogy a dízellel járok be 15l/100km-t mutatott most reggel.....
Milyen autóval nyomulsz most?

De addig milyen boldog volt a Lexus fasza, nagyon tetszik. De amíg csóró vagyok csak olyat veszek amihez van mindenhol bontott, én vagyok az igazi környezettudatos ember
haver új 450h lexusával téptünk... mondjuk ő nyomja neki, közúton is gazdagon mondja nézzem meg, milyen takarékos... 9l alatt eszik... mondom neki, kicsi tévedés, mert nem l/100km, hanem km/l mondom kicsit több mint 12l/100km kicsit rosszul esett neki....