Csak azt nem veszed figyelembe hogy nem akar a nép mást venni
Az hogy az új szebb az relatív. Kinek ez jön be kinek az evvel ne számoljunk
De ha van 2 autó ami kb ugyanolyan árban van és az egyik 130 ló a másik 150 akkor nem a 130 lovast veszed mert az esetleg 100 ezerrel többet el fog menni
Újonnan kb senki sem gondol arra hogy mikor lesz maxi generál a kocsin, 300 ezer vagy 500 ezer után mert addig már nem nála lesz
Bogyó is egy nagyon jó példa. Csóró és mégis mindenfele extra szarról álmodik. Akkor egy olyan ember akinek pénze is van rá hol fogja érdekelni mi lesz a kocsival 8-10 év múlva.....
Olyan van hogy a rendszerben levő leggyengébb alkatrészhez tervezik a többi rész élettartamát
Szóval ha úgy is ki van cserélve az az alkatrész akkor miért legyen mondjuk atom biztos a burkolata
El kell keserítselek Titeket, de nincs ilyen összeesküvés, hogy “maximális élettartam”
de így terjednek a “legendák”
Tervezési szempontból minimális élettartam van és az nem pl. 5 évben v. 300e km-ben van meghatározva
Ez nem meglepő, ez a fogyasztói társadalom. A világ valaha volt legstrapabíróbb személy gépkocsija talán a Merdeces-Benz W123-as a 2.4-es szívó dízellel. 1.5-2 millió km-t is elmegy és a mai napig is itt vannak, mennek az utakon. Hamar rájöttek az autógyártók, hogy nem éri meg ilyen megbízható autókat csinálni.
Ha jól tudom, a világ legjobb matematikusait nem a Nasa és nem is a gyógyszeripar foglalkoztatja, hanem a Toyota. Gondolom km-re pontosan meg van határozva az egyes alkatrészek élettartama, de általánosságban a 300.000 probléma mentes km a limit, afelett sorban hullik szét minden egy kocsin.
erre van két sztorim,az egyik az enyém,még a 2000-es évek eleje,pedig ott még nyomokban elvileg voltak jó autók,szóval bedolgoztam a porsche-nak pesten,ott mondta a góré igaz,nem a porsche-ra mondta,hogy az autó 5 évre van gyártva,utána úgy is eladja a tulaj onnantól pedig már nem a márka tehető felelőssé a hibákért.értem én mire gondolt,de ezt akkor hallani elég rossz volt.
a másik,ez nem rég történt a haverral,a BMW-nél dolgozik valami gépbeállító mérnök vagy mi a tököm ,valami kapcsoló gyártásnál történt hogy váltáskor nem állította vissza a zsír adagolót,lényegébe több zsír került a kapcsolóba,akkora balhé volt belőle,legyártottak nem tudom hány ezret és nem az "elpazarolt"zsír miatt volt a balhé,hanem hogy meg van adva hogy mennyit kell bírnia a kapcsolónak,mert ezek számításokat végeznek hogy mennyit kapcsolják adott év alatt és hány év után cserélni kell és hogy ezek így többet fognak bírni.betegek.
Jobb hát, de sajnos nincs így. A műanyag patentek, lámpatestek meg az egyre gagyibb megoldások az autóipar szégyenei. 2 fillérért az anyjukat is megbasznák, pedig lehetne normálisan is csinálni az egyszerűsítéseket, de az nem cél hogy jó terméket adjanak el, mert ha túl tartós nem dobod ki és nem veszel másikat.
hát nem tudom,pont a múltkor néztem LED lámpa javítással foglalkozó emberke videóját,ő mondta hogy a javítás ott kezdődik hogy 200ezer.mintha azt mondta volna hogy 7féle elektronika van benne.és az a baj hogy pont ezért emelkednek folyamatosan a biztosítás díjai is.
az én autóm 10 éves de 40 ezer a lámpa bele,a TYC 25ezer.
Hát ja. Ez a fejlődés. Kitalálták hogy lehet olcsóbban és silányabb minőségben gyártani valamit, aztán meg ezt sokkal többért eladni, és nincs választásod ha nem egy 20 éves tragaccsal akarsz mászkálni mert minden autónak ilyen.
Világos.... a tégla is ingyen kellene legyen, csak agyag van benne, azt meg ingyen lehet találni
Sőt a szoftverfejlesztő is csak buzi, a karakter leütés ingyenes
Ha megnézed, főleg a német autók extra listáját, gyakorlatilag ez mindenre igaz. Erősen eltúlzott árral számolnak mindent, mert utólag nem lehet belerakni, és ezzel visszaélnek.
Minél újabb típusnál?
Igazából minden 15évnél fiatalabb autóban megy a lehúzás a lámpatestekkel.
2012-es Toyotámba 170 volt csak az utángyártott. Eredeti a duplája.
A LED-es nappali menetfényből csak gyári volt, az 70rugó.
Amúgy javítható pár ezer forintból, ha elszállna az elektronika.
Inkább az a szívás ha összetörik, mert arra hivatkozva hogy LED-es pofátlan árakat tudnak kitalálni a fröccsöntött szarjaikért.
Egy normál lámpa mondjuk 300e, a LED meg legyen 700e - ez azért érdekes, mert Kínában egy 50W LED chip előállítása kb. olcsóbb, mint egy H7 izzóé sőt maga a lámpatest is egyszerűbb (nincs foglalat, egy fröccsöntött fos az egész)
...de amíg a LED villanyért adnak 2x annyit, miért adják olcsóbban?
Az hogy az új szebb az relatív. Kinek ez jön be kinek az evvel ne számoljunk
De ha van 2 autó ami kb ugyanolyan árban van és az egyik 130 ló a másik 150 akkor nem a 130 lovast veszed mert az esetleg 100 ezerrel többet el fog menni
Újonnan kb senki sem gondol arra hogy mikor lesz maxi generál a kocsin, 300 ezer vagy 500 ezer után mert addig már nem nála lesz
Bogyó is egy nagyon jó példa. Csóró és mégis mindenfele extra szarról álmodik. Akkor egy olyan ember akinek pénze is van rá hol fogja érdekelni mi lesz a kocsival 8-10 év múlva.....