1. Ez már pontosítás, a fagymentes hideg valóban előnyös
2. Ez igaz, de ha tartósan 10 V alatt marad a feszültsége károsodnak a lemezek
3. Ebben teljesen egyetértek, de egy csepptöltő hamarabb kéznél van, olcsóbb is és közel olyan hatékony.
Én ezzel úgy vagyok, hogy a fék dolga hogy kopjon. Olyat használok ami nekem tetszően viselkedik, a többi nem izgat.
Ez meg egyéni dolog.
Betétből is, tárcsából, meg fék méretezéből is van sokféle, szóval bármit elhiszek meg az ellenkezőjét is.
CBR-en én nem szeretem a gyári szinter betéteket pl.
sok a tévedés
1 az akku kedveli a hideget, a fagymentes hideget. az hogy nem indít úgy az a kémia miatt van semmi köze az akku közérzetéhez
2 ha fagymentes helyen van akkor nem tud megfagyni kimerült állapotban se, mondjuk ha áll sokat kimerülve akkor a fagyás a legkevesebb gondja
3 a csepptöltés helyett jobb lenne egy olyan készülék ami x időnként meríti, majd feltölti és megbombázza olyan áram impulzusokkal hogy az esetleges szulfátot leveri
mondjuk ez a szulfátellenes funkció már egy csomó töltőben megvan
Az mondjuk esélyes gyári tárcsánál is, vagy csak kimondottan cserével hozható össze. Fék, futómű távolabb áll tőlem, viszont hasznos dolgokat nem árt tudni.
Áltában ha jó ez akku alig van önkisülés. Tehát pillanatok alatt csepptöltésbe megy át, ami jó. Én se tartom rajta egész télen, de ki se veszem a motorból. Van, hogy rajta van egy-két hónapot is, de inkább csak a töltő meghibásodásából fakadó tűzveszélytől tartok inkább, mint bármi mástól. Az akkunak egyértelműen az lenne a legjobb ha folyamatosan rajta lenne, de már annak is örül ha nem megy tartósan 12,5 V alá az üresjárási feszültsége, igy akár éveket lehet nyerni az élettartamában. Nagyobb gond hogy elég silány némely akkunak az anyaga, az ólom tisztasága és az ólom-oxid felvitele eléggé meghatározza az élettartamot.
Én havi 1-2 hetet szoktam csepp tölteni szezonon kívül. Ezzel gazdagon meglehet hosszabbítani az élettartamát. Mikor legutóbb töltőre tettem szerintem max 3 perc volt és már átkapcsolt csepptöltésre.
Ez hasznos info, mert nekem is szinter betét van benne. Fog is mint az állat, de a tárcsán is látszik a nyoma, holott km még alig van benne. Ráadásul ugyanolyat vettem, mert ez mekkora jó, bár még nem tettem bele. Régebbi motorjaimon Ferrodo platinumot használtam, elbizonytalanodtam hogy belerakjam, vagy nézzek valami kiméletesebbet.
Tévedés.....Az akku nem szereti a hideget, max elviseli - azt is rosszul mert csökkenő kapacitással reagál rá. Tárolás szempontjából mindegy hol van, a meleget hülyebiztos megoldás okán javasolják, ha mégis merülne és ezáltal csökken a savszint akkor se fagyjon szét. Amit viszont szeret és meghálál, az elektronok folyamatos mozgása - akár kifelé akár befelé, ezért jó a csepptöltő. A szulfátosodás gyakorlatilag megszűnik olyankor, illetve az olom oxid is nagy eséllyel a helyén marad így a cellazárlat esélye is csöken.
az biztos hogy amikor hegyról lefele jöttünk a szinter ette a tárcsát és szinte mindig megfort a fék
az organikussal 1x forrt csak meg
ugyanaz a ferodo 5.1 fékfolyadék évente cserélve
a szinter puszban még nyikorog is....gondolom ekkor fogyassza a tárcsát lelkesen
A karbon kerámia és organikus ugyan az
A szinter, az fémreszelék, azért cseszteti a tárcsát, és azért drága.
És ahogy mondtad, a tárcsát jobban eszi a szinter, viszont viszont melegedésre gyakorlatilag növekszik a fékhatás, míg a másiknál fordítva történik, plusz a fémtartalom miatt jobb a hővezetése is.
Kb.
Lényeg hogy valami növényi anyagot ledarálnak összepréselik valami kötőanyaggal is addig égetik míg egy tömör valami széndarab lesz belőle.
A nem organikusban nyilván valami más szerves anyagot szenesítenek el, szóval szén-szén mindkettő, csak van olyan ami szar, meg van ami jó.
Utcai motoron én szeretem. Kellemes, jól kezelhető, és intenzív használatból eredő melegedést is jól kezeli, nem úgy mint a régi ferodolos vackok, amik megégtek, feltükrösödtek és nem fogtak többet....ugye mivel itt már szénné van égetve, nem változik az anyag tulajdonsága.
én mostanában rászokta a "hagyományos" organikus betétekre
fékezéskor semmit se vettem észre( nem olyan mint a gagyi hogy 2 kézzel kell fékezni) de a tárcsát szinte semmit se koptatja, a szinter elég jól eszegeti
karbont nem próbáltam még
http://youtu.be/J_OWH-STkQY