Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ok, de magyarázd meg miért kell minimum 1000-es motor a túrához?
Mert mindent tud a 650-esem is amit itt felsorolták követelményeket.
A CB1300-as feleslegesen brutál erős. Kezelhetőség és a kényelem rovására megy.
Élvezze az aki akarja, nem erről megy a vita.
De még mindig nem tudtál kielégítő magyarázatot adni, hogy miért CSAK ezzel lehet túrázni, amikor a buszt ennél jóval gyengébb motorral is meg tudom előzni erőlködés nélkül. Sebességet is tudnak 170-et kényelmesen a kisebbek is. Pakolhatósággal sincs gond.
Szóval akkor miért akarod megmondani hogy 1000+ alatt nem lehet túrázni?
irigykedhetnék én is az osztrák 3 ezres fizetések miatt, de engem a pénz nem nagyon érdekel
ha egy amg mercivel járnék dolgozni akkor se tenném boldogabban mint a mostani f astrával. bár a gimnázium előtt biztos több kismuffot be lehetne ültetni
a kaviárt se szeretem, a drága piákat se, szóval nemigen tudok mire költeni
Ósztriában ez nem így megy. 5 hét, nem napra számolják, és még soha nem sikerült mindet kivenni Ez van, nem szeretek szegény lenni, inkább legyen kevesebb időm, de abban azt akarom csinálni, amit akarok és ehhez pénz kell. Ezzel persze nem kell egyetérteni, van más út is.
Csak te tehetsz róla hogy dögunalmas az a 700km, mert felhajtottál az autópályára.
A lentebb linkelt CB450N sem erőlködik.
A túragépek MOSTANÁBAN azért ekkora szarok, mert a marketing elhitette az emberekkel hogy ez kell a boldogsághoz.
Gyakorlatban meg a 650-es DL-el is kiválló túragép. Jól pakolható, és van elég erő, meg nyomaték benne, csak ugye az egy olcsó motor, 1000-es alatt, és hát marketing kapitány megmondta, hogy ez már nem túragép.
Már egy Monster 620 i.e.-val vagy egy őskövület ST2-essel minimalizálni tudnám az unalmas utazási holtidőket, mindkettő bőven 100 lóerő alatt van. Egyet értek, annyi kb elég is lenne.
De mi az értelmetlen a cb1300-ban? Hogy nagyon megy ha húzod neki? Az miért baj, miért értelmetlen ha valaki azt szereti? Hegymászás, sziklamászás, ejtőernyő stb, azok mind értelmetlennek tűnhetnek annak, aki nem csinálja, de attól még nem az. A autópálya is afféle szitokszó lassan a motorosok közt. Hát én már jó pásrzsor eltátottam a számat az osztrák vagy szlovén viaduktokon elémtáruló látványtól a hegyeket átszelő autópályán, semmivel sem érzem kevesebbnek mint országútról látni ugyan ezt, és 170-el vigigdöngetni egy kanyargósabb pálya tág kanyarjain semmivel sem kisebb élmény, mint 80-al egy szűk kanyargós országúton. Persze itt megint jön az erő, persze hogy utálnám egy gyenge és lassú motorral.....
Nyilván realizálni kell a dolgot időben.

Arra gondolok inkább, hogy a Jawa 350-nel 4 nap volt a Keleti-Kárpátok végig motorozása, le egészen a tengerpartig, egy nagyobb géppel meg 3 nap lett volna.
10 nap nyaralásból 2x4 nap az 2 maradék tengerparti heverészős napot ad ki.
De 10 napból 2x3 nap motorozás már kiad 4 napot a tengerparton.
Mindezt ugyan azokon a távokon.
Meg ha 3 napom van, akkor nem tervezek túrát Portugáliába, hanem megjárom mondjuk a Tátrát.
neked 30 nap szabid van..... mert te még vénebb vagy mint én
gondolom az anyagi javakért be van áldozva a szabi, szóval nem kell irigykedni
van akinek sok pénze van van akinek sok szabadideje

én már arra jó régen rájöttem hogy sok pénzt nem szabad sok munkával csinálni, aki ezt csinálja az nem ügyes
Oké, de ehhez sem kell 200 LE
80LE is megy 200km/h-t az meg valljuk be semmivel nem utazó sebesség.
CBR-em is bírja folyamatosban, tökéletesen uralható is, csak kb. értelmetlen ez a tempó. Nem ad semmivel több időt, mert a tankolásra elcseszed amit megspórolsz.
Na Gyula, ebben totál egyet értünk látod.
én elmentem egy céghez, a legutolsó szaros melót csinálni, van évi 29 napom mert már vén vagyok, + 2x 2 hét tervezett betegszabi és még ami beesik
a műszak után meg semmi gondom semmire sem
pl éjszakás héten péntek reggel 6 kor végzek aztán hétfő 14:00ra megyek, ha veszek ki két nap szabit akkor szerda reggelről ráérek hétfő délig(pl valahonnét hazajönni pont elég idő)
ezért is jó ha az ember idióta semmire sincs gondja
eltitkoltam az érettségit, a targonca jogsit meg sok mindent.....ha a főnök valamit kérdez csak egy bárgyú vigyorra meg egy igen-nem a válasz és békénhagynak
igaz a pénz is szar most is utaltak szűk 140 ezeret, de nemigen érdekel a dolog, a nyugalom mindennél fontosabb számomra
Mert imád motorozni a srác (én ültettem először motorra életében, azóta Jawa Mustang - Jawa 350/634 - Kawasaki Er-5, halad szépen felfelé). De a pokolba kívánta a 90-110 közötti haladást, csak 10 nap volt a nyaralása, egyszerre akart motoroz túráz és tengeparti hempergést is.
Az idő milliomosokat mindig is irigyeltem,nekem sajnos abból van a legkevesebb. Ez az egyik oka pl annak, hogy még nem voltam erdélyben, pedig nagyon mennék látva némely haver képeit. De a szabim 1 hét, és ha választhatok hogy abból elbaxak-e egy napot oda, egyet meg vissza arra, hogy átvágjak a dögunalmas 700km-en, akkor a vége mindig az lett eddig, hogy inkább ausztria, szlovénia, isztria meg ilyenek, mert több élmény ugyan annyi időben.És itt be is jön a képbe a gyenge motor hosszabb út is.....
Miért nem szált repülőre? Pár óra alatt ott lett volna
Annyiban egyet értek, hogy igazából bárhova bármivel el lehet jutni közúton. Ezt én tudom a legjobban, Simsonnal túráztam hegyekben is...de soha többet, bár akkoriban imádtam és kihívásnak tekintettem, ma már cikinek tartom. Hiába volt felspécizve, sík úton csomagokkal 80-nal, de a hegyekben néha majdnem elvérzett párszor, üveghangon 2-3-ban küzdöttem fel.

De van meredekebb sztorim, Babetta-val a Király-hágóra.

Erről van szó, és nem azt mondom én sem hogy ne vegyen senki 1800-as motort.
Ha neki az tetszik, tegye, csak ne kezdje a mantrát hogy csak azzal lehet normálisan túrázni, mert azért van rá ellenpélda szép számmal.
És persze van amikor jól jön a nagyobb erő, de azért a Jawaval sem rágtam egy pillanatra sem a kefét hogy jaj, ez most milyen szar nekem, hogy csak 24LE.
És ennek ellenére, a túra motor, amit annak is hívnak hogy túra, nem csak arra használnak, azok valahogy mind ilyen nagyobb gépek. Egyszerűen azért, mert alkalmasabbak arra a célra, mint a kicsik, jobb velük messzire menni izzadtság szag meg erőlködés nélkül.
Te mit dolgozol, hogy rengeteg a szabad időd? Nekem mérnökként minden perc ki van számolva, utálom is. Ha itt nem akarod megírni, írd meg privátban, mert az engem is érdekel, ahol éves szinten nem 28-32 nappal kell sakkozni.
KLE-t nem ismerem, de GS500 teljesen jó.
Mentem CB1300-as al. Arra azt mondtam kell a fenének, ez értelmetlen.
Meg azért amikor valaki egy ~40LE-s 4-500-as motorral azt mondja, hogy nem megy fel az emelkedőn, meg nem tud előzni, ott nem a motor a gyenge, miközben tudjuk hogy még így is sokkal dinamikusabb mint a legtöbb autó.
Szerintem ennyi kell az élvezethez, gyorsulás terén hogy jobban menjen a többieknél. (faszméregetéses rész miatt)
De ugyan azt a kört a CB750-esemmel is megtettem, mint a Jawaval. Pontosan ugyan annyira élveztem.

Autpályán meg túrázzon a f--om. Annál még az utánfutó is jobb.
én értek mindent, de engem sosem korlátoz az idő, rengeteg szabadidőm van
szóval ha én robogóval akarnék elmenni a tengerhez avval mennék és nem érdekelne hogy 3 nap vagy 7
engem inkább az bosszant hogy mindenki kapkod siet, ki van számolva minden perc
Újra nem meggyőzve senkit, szerintem van az az alsó határ ami már elvesz az élményből, ezért szerintem kerülendő, meg persze van a feleslegesen erős is, de míg a gyenge akkor is gyenge, ha erősebb kéne, addig a nagyon erősből mindig pont annyit tudsz használni, amennyi kell, vagy amennyit akarsz. Ennek a tájnak a látvány 60-100-140-nél is ugyan olyan szép, de a busz segge sokkal kevesebb ideig takarja ki ha van elég erő. Osztán persze peace híveim, mindenki menjen annyi lóval amennyivel akar, demokrácijja vagyon!
Ezzel mondjuk egyet értek, a Thalia-val 140-150-nel mentem tengerezni a nyáron a pályán, magas fordulaton igazán jó az olajnyomás, van tempó, hogy a 40 fokban is hűtse a motort, sokkal szarabb a 90-nel tötymörgés.
Anno a Gilera se szerette a 4000 alatti fordulatot, 6000 felett lett jó a gázlengés, semmi baja nem lesz tőle egy belső égésű motornak, ha az adott optimális üzemi tartomáányban van forgatva, oda van tervezve.
Inkább úgy fogalmaznám meg, hogy én sem száguldoznék nagy motorokkal, de ha 3 nap van egy túrára, akkor 3 nap, nincs idő szarolni, kell az erő a gépbe. Vagy ha sürgős dolgom van egy adott helyen, akkor is kell az erő...bármekkora motorral lehet krúzolni 70-nel és óvatosan nézelődni, de ha sietned kell, akkor a gyengébb elvérzik.
Érted mire gondolok? Esélyed van több élményt zsúfolni a szűkös szabadságodba, vagy a pénteki meló után hamarabb ott lenni az ország másik felén lévő házibuliba és több időt tölteni azokkal, akiket szeretsz.

Egy erősebb gép sokszor pont az emberi kapcsolatok ápolására ad több időt.