Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az nem fog gyorsitáskor plusz loeröket ráadni a pótkocsira:)
Csak energiát emészt fel,
A giga pótok , amik a John deere után lógnak ?
Kizárt. Közuton nem közlekedhetne:)
A Forma1-ben használatos KERS-rendszer egy öreg pótkocsin? Agyam eldobom!
Valami megközelítő, vagy mi a fasznak csúfolják... Három tengely, tandem, és nem fér fel a hídmérlegünkre, olyan széles. Aratákor néha bérbe jönnek.
Pótkocsi üresen 30 ? Mi a bánat az ?
Hát van, amit nem tudunk megmérni itt a telepen
Az új pótkocsik önsúlya valami 30 tonna...
Elég a rövid lassítás is ha 70 a tonna !
Ja, képes hosszabb lejtőn megforralni a vizet.
Csak a súly kérdése ! 15 évet lenyomtam gabonással ! Tudnék mesélni !
Bár nekem a Scania 620 hidraulikus retarder is fellobbantotta a vízet !
Olyat tudott melegedni , hogy füstbe borult az egész szar !
Így van.
Mint ahogy a gépesekről az elektromos retardert !
Olyat még csak a különleges pótok kapnak amin nem átlag szállítmány van hanem túlméretes vagy túlsúlyos, nem csak drága dolog hanem elég nehéz is és a mai kihegyezett súlykérdésnél igencsak számat az az 1-2 tonna, de még párszáz kg is, ezért hagyták el az amúgy szerintem igen hasznos segédeszközt az elektromos pótféket ami nem az üzemi féket hanem egy mágnesen féket használ és közben tölti az akkukat ami viszont emelkedőn felsegítették a szerelvényt ellenben kurva nehéz volt így csak az igen régi pótokon található még már ha nem dobták le róluk.
Régen is voltak , a Krazok húzták , drótkötéllel irányított hátsó forgózsámollyal dupla híddal ! Ma inkább forgó tengelycsonk a módi , van talaj kormányzott , rudazattal vezérelt , van elektromos , hidraulikus / PL. Volvó / de van hogy a félpóton a hátsó tengely zsámolyon van / Tartányos tápos félpót / stb.
Vagy nem tűnik fel. Nem annyit fordul mint a kormányzott kerék, csak a hosszra és a hátsó tengelyek távolságával arányos mértékben. Láttam már olyat is az ujabbak közt, melynek a hátsó három tengelye közül csak a középső volt fix, előtte mögötte kanyarodott a kerék.
akkor én csak a régieket látom.......
Sőt, már a dupla tengelyes buszokon is fordul a hátsó, nem ikerkerekes.
Írd a nyelvünkön, ne szarul!
Ugy is fordul:) A nagyon régieken nem.
igen-igen, csak szarul írtam
Ez tuti nem koptatja.
http://youtu.be/LewVEF2B_pM
Még én is a "szakmában" voltam, láttam nagyon csúnyán lekoptatott, szétmart gumikat pótokon. A szűk fordulók nyírták őket, de a flaszteron is szép nyomokat hagytak.
Ja?....mondjuk akkor sem értem miért gondolta, hogy nem külön forognak a kerekek, nem örökhajtós bringák ezek.