Olyat még csak a különleges pótok kapnak amin nem átlag szállítmány van hanem túlméretes vagy túlsúlyos, nem csak drága dolog hanem elég nehéz is és a mai kihegyezett súlykérdésnél igencsak számat az az 1-2 tonna, de még párszáz kg is, ezért hagyták el az amúgy szerintem igen hasznos segédeszközt az elektromos pótféket ami nem az üzemi féket hanem egy mágnesen féket használ és közben tölti az akkukat ami viszont emelkedőn felsegítették a szerelvényt ellenben kurva nehéz volt így csak az igen régi pótokon található még már ha nem dobták le róluk.
Régen is voltak , a Krazok húzták , drótkötéllel irányított hátsó forgózsámollyal dupla híddal ! Ma inkább forgó tengelycsonk a módi , van talaj kormányzott , rudazattal vezérelt , van elektromos , hidraulikus / PL. Volvó / de van hogy a félpóton a hátsó tengely zsámolyon van / Tartányos tápos félpót / stb.
Vagy nem tűnik fel. Nem annyit fordul mint a kormányzott kerék, csak a hosszra és a hátsó tengelyek távolságával arányos mértékben. Láttam már olyat is az ujabbak közt, melynek a hátsó három tengelye közül csak a középső volt fix, előtte mögötte kanyarodott a kerék.
Még én is a "szakmában" voltam, láttam nagyon csúnyán lekoptatott, szétmart gumikat pótokon. A szűk fordulók nyírták őket, de a flaszteron is szép nyomokat hagytak.
Csak energiát emészt fel,