125 nem egyenlő 350-el. Jawa nem volt gyenge gép gyárilag sem a CBR125-ös viszont az. Városi robogó helyett jó.
Hozhattam volna példát arra hogy a TS125össel is túráztam, de nem ezt mondtam.
És mint mondtam, mindig van erősebb, szebb jobb.
Ha gyorsan és kényelmesen akarsz leutazni a repülő a legjobb
De autópályán az autó is kényelmesebb.
Az erőt mindig meg lehet szokni, és akkor persze hogy gyengének érzed, főleg egy erős gép után.
FPV quadrocopterem 1,2kW fél kiló tömegre. Nincs olyan földi jármű amit ne hagyna állva, mégis egy idő után az is gyenge bizonyos helyzetekben.
Az hogy nem szereted a magas fordulatot hallgatni? Mert mi bajod lesz tőle? Ezért kell egy 1400-as motor, hogy a csúcsteljesítményének tizedénél használd, mert nehogy magas legyen a fordulat? Értelmetlen. Persze mindig meg lehet magyarázni, hogy minek olyan böszme nagy dög, de hacsak nem autót akarsz vele vontatni, akkor egy 600-900-as motor is jóval többet tud mint amire közúton szüksége van bárkinek is.
Persze nyugodtan megveheted, meg használd ha neked ez tetszik, senki nem szól bele, csak ne kezdjétek azt magyarázni hogy 1000-es motor alatt nem is lehet túrázni, mert az egyszerűen szánalmas önigazoló vergődés hogy, amivel önmagadat csapod be, miért vettél egy tökéletesen ésszerűtlen és drága motort.
én pl sokkal jobban szeretem a hegyi murvás utakat
sajna románoknál egyre többet leaszfaltoznak, igazándiból már szinte el is ment a kedvem tőle
nekem az aszfalt az csak a "szükséges rossz" amin muszáj végigmenni hogy a hegyhez érjek
már a hangja is 100x jobb ahogy ropog a murva a kerék alatt
És pont ezért, ha te is 1km-re laknál az osztrák határtól, és 20 perc alatt már tükörsima szerpentineken zúznál a hegyekben, akkor lehet hogy nem unnád az országutat, és nem mentél volna le terepre. Mellesleg volt idő, amikor én is terepeztem(is), mert szerencsére közel van Vejke és földúton is elérhető tőlünk. De én meg pont arról szoktam le ahogy öregszem és csökken az állóképesség. Mikor 5 kemény kör elég a krosszpályán, hogy már alig bírjam a kuplungot nehúzni, meg 3 napig alig tudjak felmenni a lépcsőn az izomláztól, az már nem olyan jó. Néha még közúton is szedni kellett a magneb6-ot hogy ne görcsöljön a lábam. Lassan mankóval megyek el a motorig is.
100at a dt 125 is tudott menni ehhez nem kell 200 lóerő
bár biztos előbb kihal mint a nagyobbak
na de nem vagyunk egyformák, nekem elég a kevesebb is......van akinek meg a 200 is kevés
a fogarasról hazafelé én is nagyon untam a dolgot, kb 600km pár megállóval és kb délután 2 felé indultunk
igazándiból ha nem egy nap alatt daráljuk le akkor nem lett volna baj, így azérrt elég szar volt, egy ezres 200 lovassal biztos hamarabb hazaértem volna pár órával ez igaz de az esetek többségében elég a kisebb is
az élmény meg olyan hogy a lassabbal útközben van több(ha nem sürgős a dolog) én pl kb mindig ráérek, nekem mindegy(volt) hogy 2 napot vagy 6 napot tart egy túra
pl én tudtam menni a 350es cagivával 1 nap alatt 600km távot pedig az még talán 20 ló sem volt
Ez nem szemellenző, egyszerűen élettelenért nem rajongok, élőért igen. Ő ad választ, egy Pár szerethet életed végéig, egy kutyus is míg él, hűséges marad, az égő házból kivonszol ha kell.
De egy autó vagy motor nekem (ismétlem nekem) csak egy tárgy marad. Bár van pár öreg motorom, amiket az együtt töltött km-ek és élmények miatt nem kótyavegyélek el, de rajongani értük nem fogok, nincs simogatás, törölgetés, megvannak anélkül is.
Mások vagyunk, ez ilyen. Véleményünk is megvan egymásról, én itt le is zárnám, ma nincs nagy hangulatom vitázni.
Szerintem is a Lawson replika az egyik legszebb motor, de a levegős bandit is nagyon ott van a szeren, ahogy a Cb1300 is egy piros fehér színben. Nekem a klasszikus "motor" motorok tetszenek a legjobban, de azért a többit se utálom.
Komoly szemellenző van rajtad, ha nem érted, hogy a szabadidő hasznos eltöltését mindig az ember maga dönti el, nem az hogy mások szerint mit kéne csinálnia, és akkor is, ha nem érted, hogy egyszerre több dologért is lehet rajongani, legyen az élő vagy élettelen, megfogható vagy megfoghatatlan.
Cimborám egy Jawa 350-essel le is ment a bulgár tengerpartra, 4 nap oda és 4 nap vissza, 2 nap a parton. A vissza úton már rohadtul unta a 22 lóerőt, haladni akart, annyi szabadsága volt. Egy lassú motor a cél élményeitől veszi el az időt, nem feltétlen mindig az út a cél. Mondjuk ők a fél Kárpátokat bemotorozták oda-vissza, de akkor is, érted mire gondolok.
Az nagy baj, ha nekem az osztrák szerpentineken nem a felezővonalon van a szemem, hanem folyamatosan jár az út két széle közt az érintési pontokat keresve?Mi a baj azzal, ha nem egyfolytában a tájat nézem, hanem néha az utat is? Mert bizony 100-nál is meglátom a hegyet, és ha olyan az a látvány, meg is állok jobban megnézni. aztán persze tépek tovább. Szeretem a gyors délutáni csapatásokat, a nagy túrákat, hegyeket, hágókat, tengerpartokat, egy dolgot utálok, a sík egyenes utakat.
De ez csak egy tárgy ember! A nőm csinos és dögös, a kutyám jó házőrző, imádom őket...Őket, nem tárgyakat helyettük. A sajnálatodra meg egy nagyobb közönnyel szarok, ez már csak ilyen, hol nem pattan le énrólam pont a te sajnálatod, hehehe. Szerinted engem mit zavar, ha te vigyorogva törölgeted a motorod...te dolgod, úgy fecsérled ahogy akarod.
Ne csak egy irányba nézz!
Én pl. lejöttem a betonról már akkor ius amikor még rendszámos motorral jártam.
Egyszerűen meguntam!
Innen debrecenből min. 100km ,hogy valami élvezhetőbb helyet találj,az vissza is annyi!
Huszon év alatt az elérhető helyeket bejártam,soknapos túrákra vagy ritkán vagy egyáltalán nincs lehetőségem!
Az alföldön meg nics nagy adrenalin,nekem meg az kell!
Isteni szerencse,hogy megtaláltuk egymást az off road-al!
Arra sincs sokkal közelebb lehetőség,de sokkal töményebb élmény és új!
Itt akkor sincs üresjárat ha az egyik helyről megyünk a másikra!
Van utcai motorom is,egy XT 550,valami 35 ló de nagy nyomaték!
Nem nagy tűz,de csak azért kell,hogy legyen,ha pedig elindulok vele akkor nem szeretnék lemondani a lehetőségről,hogy szarabb helyekre is bemenjek!
Nyáron itt voltak a haverék egy 600 Hornet-tel,elkértem,megtoltam de nem éreztem azt a nagy boldogságot!
Szóval változunk s nem vagyunk egyformák!!
Én ha valaha váltani fogok, akkor "lefelé", teljesítményben és hengerszámban is: lehet hogy nem vagyok normális, de most a Ktm Duke 390-eseket nézegetem. Hülyén fog kinázni felmálházva, de lexarom. Na nem a közeljövő projektjéről van szó....
a lóerrőbajnokok kb olyanok mint a kocka gyerekek, annyira beszűkült a gondolkozásmód hogy hiába mond bárki bármit a véleménye nem fog változni, sőt igazándiból fel sem fogja mit is akar a másik fél
pl elcsattog az ember erdélybe akkor simán mehet akár 60al is, vagy még lassabban, lehet nézelődni és nem csak a felezővonalat bámulni órákon át.......
nézelődni meg bőven elég egy kisebb motor is, egy ősi 350essel már simán lehet szabályosan vagy kicsivel gyorsabban közlekedni, egy 50 lovas motor meg bármilyen középkategóriás kocsit egy gázhúzással leelőz
stbstb
Ha a motorodra, nődre, kutyádra stb nézve nem azt érzed hogy "azanyámúristenit!" Akkor rossz motort, nőt, kutyát, stb választottál, és méltó vagy a sajnálatomra, hisz szerencsétlenül kell leélned az életed. Émmeg szerencsés vok, oszt szarok rá, ki nem az!
Időpazarlásnak semmiképp sem nevezhető, ha az ember olyanra fordítja, amit szeret csinálni, legyen az birka etetés vagy kutya sétáltatás, esetleg motor mosás. Én mindegyiket örömmel csinálom, és kizárólag a saját időmből pazarlok rá. Van aki öltözésben vintage, telóban harapott alma, én meg őket nem értem, miközben a motoromat vakargatom.
Jó is a rajongás egy tárgyért, de fogadd el, mindenki más, én sem tudok tárgyért rajongani már, a kutyám százszor többet jelent például, mint a valaha volt vagy valaha lesz bármelyik motorom. Én a motor mosogatókat, törölgetőket, simogatókat piperkőcnek, időpazarlóknak tartom, de ez már csak ilyen, mindenki máshogy látja a világot, nincs ezzel baj.
Jó olvasni hogy valaki így megvan elégedve a motorjával és így megbecsüli. Én hasonlóképpen.
Néha beszélgetésekben úgy ócsárolják a motorjukat hogy már én érzem kellemetlenűl magam. Pedig nem rosz gépeket. Csak hát a született rossi-nak semmi se jó.
És bár azt mondom kell egy jó gép ami megy rendesen, de ha van mellette egy kicsi csúnya gyenge, valami néha igenis jól eshet vele menni.
A GPz blokk, ami a Kle-ben is van, nyitott 60 lovas változatban egy kistermetű motoros alatt(mint pl az én Zsuzsikám) meglepő dolgokra képes, és már bőven a vigyor kategória. Mikor rendesen nyüstölte(és úgy szokta) akkor néha a Tdm-el is kapaszkodni kellett a gázba hogy le ne maradjak.
Tán megbocsájtható egy motoros fórumon, ha az ember a saját motorjáról hozsannázik kicsit. De az igazság az, hogy a Zrx egy istentelenül jó és szép motor, amiből már millió alatt találni nagyon jó vételt, és ebben már az átírás, 2 új gumi meg a nagyszerviz is benne van. Szóval kevés pénzért kapsz nagyon komoly ellenértéket. Ha az ember rászán egy kis időt, hogy a mindenfele állítható futóművet magára alakítsa, aztán felpattint pár jó gumit (a Z8 mostanság nagyon jó áron elérhető én pl 56.000-ért vettem az oponeon egy szettet) és még a fékeket is tiptoppra teszi, akkor akkora fülig érő szájjal fog motorozni minden elképzelhető úton, hogy ihajj. És nem kell majd szégyenkeznie a parkolóban letámasztva se, mert minden értő szem megbámulja ahogy csillog a napon. Mióta megvan, azóta 10x gyakrabban mosok motort, és mosás után még egy Wd-s ronggyal is áttörlöm hogy még szebb legyen. És szarok azokra (a szerintem igénytelen népekre) akik szerint ez csak egy tárgy, amit csak használni kell, nem mosogatni. Ez az én motorom, majd azt én tudom, hogy mit és hogyan kell csinálni vele.
Még így, egy bő év és 12.000km után is, ha kihagyok 2 hetet aztán újra ráülök, még mindig eltátom a szám, hogy mit művel egy komolyabb gázra, vagy hogy milyen magától értetődő magabiztossággal tud suhanni olyan tempóval, hogy az ember meglepődik mikor lenéz az órára.
Atya ég, nem nagyon tudom elképzelni azt az embert, aki a gyengébb (50-60 paci) alatti teljesítményre vágyik. A múltkor egy KLE 500-assal motoroztam, 48 alvilági lóerő, nyilván a szoci gépek után nem volt rossz, de éreztem, hogy nem is egy erődítmény. A tulaj is mondja, hogy csomaggal és 2 személlyel már csak gurulászik, nincs érdemi rúgás, erő benne.
A 636-os meg Gpz 750 már jobban tetszett, ott nem fogyott el a kakaó.
A Monster 1000 meg maga volt a vigyor, mikor mentem vele, mindenhol volt erő és nyomaték, minden fordulaton, nem kellett várogatni, hogy meginduljon.
Szóval ez sci-fi, hogy valaki gyengébb motort akarjon, legalábbis szerintem. Tortát nem cserélünk pizzás csigára.
Hozhattam volna példát arra hogy a TS125össel is túráztam, de nem ezt mondtam.
És mint mondtam, mindig van erősebb, szebb jobb.
Ha gyorsan és kényelmesen akarsz leutazni a repülő a legjobb
De autópályán az autó is kényelmesebb.
Az erőt mindig meg lehet szokni, és akkor persze hogy gyengének érzed, főleg egy erős gép után.
FPV quadrocopterem 1,2kW fél kiló tömegre. Nincs olyan földi jármű amit ne hagyna állva, mégis egy idő után az is gyenge bizonyos helyzetekben.
Az hogy nem szereted a magas fordulatot hallgatni? Mert mi bajod lesz tőle? Ezért kell egy 1400-as motor, hogy a csúcsteljesítményének tizedénél használd, mert nehogy magas legyen a fordulat? Értelmetlen. Persze mindig meg lehet magyarázni, hogy minek olyan böszme nagy dög, de hacsak nem autót akarsz vele vontatni, akkor egy 600-900-as motor is jóval többet tud mint amire közúton szüksége van bárkinek is.
Persze nyugodtan megveheted, meg használd ha neked ez tetszik, senki nem szól bele, csak ne kezdjétek azt magyarázni hogy 1000-es motor alatt nem is lehet túrázni, mert az egyszerűen szánalmas önigazoló vergődés hogy, amivel önmagadat csapod be, miért vettél egy tökéletesen ésszerűtlen és drága motort.