Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor valaki rendelhetne egyet nekem, mert sok más mellett ehhez is analfabéta vagyok.
Nagyon csípem a TS 125-öt, egy csomó jó tulajdonsága van. A váz és a futómű alapvetően könnyű és erős is, a blokkja meg egy igénytelen, mindent kibíró szerkezet legutolsó fejlesztése, ami még a 30-as évek nyomorúságából származik. Igazi túlélő motorok.
Hol tartasz vele?
Ez a fajta egy 10-es korul van ebayen, 300méterig sík terepen simán jó, utassal kiváló. Egyszerű kezelni, 2napot simán kibír az akksija.
Én nem bandázom és nagyon nem is áll szándékomban, viszont ha van utas, (aki csak az asszony, esetleg a gyerek szokott lenni) nem kellene kukáskodni egyik megállótól a másikig.
Én szeretem csinálni, csak annyi minden más van hogy nincs rá időm.
Pl. a régi MZ TS-em elkezdtem restaurálni. Sajnos ez a projekt is parkoló pályán van, de a végcél az, hogy megszerezzem az OT rendszámot.
https://1drv.ms/f/s!ArYQ5r5KRF2joQt4D19D4l0hIWW8
Az nem feltétlen gányolás, ha saját kezűleg precízen javítod. Kellenek hozzá a gyári vagy azzal azonos alkatrészek, de a gányolás inkább onnan kezdődik, mikor előkerül a szigetelő szalag, drót, bála madzag.
Én is minden motoromat magam tartottam karban, javítottam.
Nagyjából
Általában konkrét céllal építem, de ha már működik akkor elveszítem az érdeklődésem.
Néha azért előveszem, mert tipikusan olyan dolog ez, ha csináltatni akarsz piaci áron egy vacak egyedi alkatrészt, akkor vagyonokat elkérnek tőled, sok idő, meg utánjárás, én ilyenkor megcsinálom magamnak. Viszont amit lehet kapni boltban azzal nem foglalkozok én sem.
Építeni nem éri meg amúgy. Ha termelésre kell ilyen gép akkor meg kell venni a gyárit. Hiába kerül sokba, lényegesen olcsóbb.
Viszont amíg megépítettem kitanultam néhány szakmát közben, és érdekel is a téma.
Pl. a mozgás vezérlő elektronikát is én fejlesztettem az első ilyenhez...aztán megvettem töredéke pénzen a kínaiaktól, a sokkal jobbat
Precíziós mechanikák és megmunkálások terén is nagyon sokat tanultam. Ezek olyan tapasztalatok amit iskolában nem lehet megtanulni, és végeredményben elég sokat profitálok ebből a komplex tudásomból, tehát megtérült ez a hobbim.

Motorszerelést is azért csináltam, mert egyrészt csóró voltam, tehát szarból kellet jó várat építeni. Persze sokan ezt gányolásnak mondják, de azért az valahol büszkeséggel tölt el, hogy olyanból gányoltam megbízható motort, amit más a roncstelepre kitolt.
Ez az új CBR az első motorom amit nem szedtem atomjaira az első héten...fura érzés egyébként
Igen én is arra gondoltam. Jó lenne ha nem kéne a mellettem haladónak mutogatni hogy most tankolni kéne vagy hogy vigyázz kátyú. Vagy most mehetsz jó sokáig. Hanem csak átszólsz abba a sisakba. Egy halom keveredés meg bizonytalanságot ki lehet ezzel küszöbölni.
ilyen alkar+ könyök védő vagy sípcsont + térd védő Esetleg jóindulattal ilyen hátizsák felvehető gerincpáncélt ha úgy adja ki még esetleg berendelek. Mert őszintén az itthon súlyos 10 ezres tételben kapható is csak némi gumírozott szövet tépőzár meg fröccsöntött műanyag. Mert az olyan messze van a kevlártól amit a shoxben 15-20-ért adnak mint Makó Jeruzsálemtől. Ez még elmenne. De azért csizmát már nem vállalnám be. főleg úgy hogy ez is 30E egy közepes árfekvésű csizma pl a motoroázisban meg 40. Azon már nem sok lófaszt spóroltál. annyit nem ér meg a rizikó. Ha ez mondjuk 25 Euró lenne azt mondom próba cseresznye.
Ellenben az a sisak átbeszélő nem lenne rossz. A nyáron említette anyuka a túránk alkalmával, hogy jó lenne néha cseverészni menet közben is.
Nem dehogy csak pörgettem az oldalt és megláttam a sarokban. Csizmám az van. Igaz öreg kissé de rendben van. Egy régebbi típusú Forma csizmám van. Csak ahogy pörgettem ezeket az interphone-kat láttam meg és érdekelt. Aztán ezen a bovdenes rögzítésen megakadt a szemem mert ilyet még nem láttam.
Ugye nem aliről akarsz rendeni egy "nevenincs" csizmát?
Lesz megoldás, ne félj! ;)
Meg ezt kukkantsa meg már valaki. ez csak kíváncsivá tett. Mégis milyen rögzítés ez ? Mert cipzáros tépőzárast láttam enyém is olyan. ilyen biztonsági racsnist is. Komolyabb csizmák olyanok
De ilyen bovden szerűséggel ellátottat még nem láttam.

https://www.aliexpress.com/ite...
ez rohadt jó tetszik nagyon. Amúgy elengedtem a témát mert csak magamat idegesítem vele a napomat úgy is elbaszta kb. Függetlenül attól hogy beszélgettünk róla avagy sem.
Na de most tapasztalat kéne. Erősen gondolkodok egy amolyan interphone szerű készlet beszerzésén de sóher fillérbaszó mocsok vagyok és a formája és stílusa alapján több sisakon láttam már ilyen netphone elnevezésű cuccot. Használ valaki ilyet? Gondolom hogy azért az ígért 1200 méteres hatótáv inkább csak egy vágyálom de már a fele is vállalható hiszen 600 méteres távolságnál egy kanyargósabb szakaszon a társad már simán látómezőn kívül van. És azért Intephone olyan 100-130 Euró körül megy darabonként itt meg 60-65 körül már kettő adnak.

https://www.aliexpress.com/ite...
A főnökös témához
Totál igazad van, bár most készülök egy gpz 500-at venni 116 ezer mérfölddel, csak azért, mert botrányosan olcsó. Abból még alkudni is fogok, aztán ilyen áron belefér egy hengerfej felújítás meg egy karbi felújító szett, úgyis egy szezon alatt ki akarom nyúvasztani a blokkját.
De hogy még egyszer nekiálljak belvizes pincéből előszedett romhalmazokból szalon tökéletes motort építeni, arra a Radai rosseb se vesz rá többé, elkészül 5 ilyen motorom, elég volt!
Pontosan erről van szó, 2 és fél éve ezért vettem meg az akkori kínálatból az egyik legdrágább GS500-ast. Egy akkut (a gyárit...) kellet kicserélni, meg a hátsó féktárcsát a betéteivel, és slussza. Azt meg le tudtam alkudni az árából. (Null kilométeres láncszettel, null kilométeres, legjobb gumikkal - Pilot Street Radial, végig vezetett szervizkönyvvel és természetesen karcmentesen). 100-150 ezerrel olcsóbban vehettem volna kétes előéletű, 5-6 évvel öregebb gépet, amin ezeket a drága kopó-fogyókat azonnal cserélhettem volna, meg meég ki tudja hogy miket. Ebbe már bele rámoltam 19 ezret, és az előírt karbantartáson kívül semmi teendőm nem volt vele. Télen is pöcc-röff, és ugyanannyiért el tudnám adni, mint amennyiért vettem.
Nem is utálok jobban mást, mint motorszereléssel szarakodni. Már 5 motort építettem újjá, mind-mind a motorozástól elvett idő volt csak. Százszor jobban megéri egyben, jó állapotban megvenni a gépet és motorozni, karbantartani, mint a romokat újjá építeni.
Na igen, a műszaki beállítottságú emberek hobbi szinten ritkán gyűjtenek lepkéket. Inkább motorokat építenek, meg hasonlók.
Na fasza
Akkor úgy látom olyan vagy mint a kollegám meg a motorozás. Megveszi a szart. szétszedi az utolsó csavarig. Porfestés felújítás minden amit kell kicserél építi építi néha 2-3 évig. Megy a végén vele 1000 Km-t majd eladja és kezdi elölről. Te is a gépet megépíteni szereted de használni már nem annyira.
Inkább mondok neked másik céget, csak engem hagyjál békén
Magamnak is lusta vagyok sok mindent megcsinálni, nem hogy másnak
Oké, akkor majd ha megszűnik a cnc esztergás kapcsolatom akkor tudom kit keressek