Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudom hát. Csak az nem mindegy hogy tudatosan végzed az ellenkormányzást vagy tudat alatt. Mert ugye csak úgy megy. Fordulni csak így lehet ez egyértelmű. Csak a tudatosság kérdése a lényeg.
Tudod az ellenkormányzás nem egy ajánlott technika a kanyarodásra hanem az egyetlen lehetséges módja. Akkor is ha nem tudatosan tanulta meg valaki az évek alatt.
Nagy hiba ha a súlyodon múlik egy motor kormányzása.
Ez az ellenkormányzós dolog nagyon jó ha már tudatos. Tudom hülyén meg ovis szintnek hat de mikor először rendes könyvben olvastam a technikáról. Akkor tudatosult bennem hogy pontosan mi is ez. Lehet gagyizni mert szakkönyvet olvastam miatta de akkor jöttem rá hogy tudat alatt használom valamennyire a technikát de amit tudatosan kezdtem használni ami azóta már reflex szerű. Akkor onnantól ugrásszerűen fejlődtem egy nagyot.
De a tudatosság a kulcsszó.
Naja. Ilyen nekem is volt kezdőként. Szerencsére ott volt a szalagkorlát, felhúztam a lábam és szépen ívre tett, meg sem álltam :D bár ott a murva miatt nem tudtam bevenni a kanyart, de eleve azért kerültem a murvára, mert nem ismertem még az ellenkormányzást és rásodródtam.
Azóta volt hasonló necces szitu. Nehéz volt, de azonnal arra a nyomvonalra néztem amit követni akarok és hagytam hogy minden sikító frássz ellenére a motor kövesse a tekintetemet. Nagyon durván túldöntöttem a komfort zónámon, aggódtam is hogy kicsúszik a motor, de úgy voltam vele, hogy ez az egyetlen esélyem...bejött. Ha pánikolok, fékezek, szemebjövőt nézem, akkor egy hülyével kevesebb lenne itt a fórumon.
fasznak baszogatsz
és nem vagyok kislány, cica vagyok
Na jó,hagyjuk!
Amíg a szövegértelmezés nem megy addig nehéz beszélgetni
nem rakosgattam mivel épphogy akkor indultam el, na az az hogy nem tudod a körülményeket, ne képzelj bele .... mindenki magából indul ki :)
nem durciztam!!!
Akkor gondold ahogy akarod
Szerintem nem durcizott.
Ez csak természetes. Eleve a nők ne motorozzanak, és ha mégis, akkor sem lehetnek jobbak egy férfinál, ez alapvető
Az emberi agy nagy trükkje, hogy azt az érzetet kelti, nincs feldolgozási késleltetése, pedig van.
Gergő esete az őzzel elég klasszikus példa erre.
Én is így gondolom, bár ha ismersz jó manővereket, tudsz jól fékezni, vagy elkerülni, akkor van időd eldönteni, hogy mit alkalmazz. Viszont ha nem gyakoroltad ezeket, akkor arra már nincs idő hogy felidézd, mit olvastál a fórumban, hogy is kéne ezt megoldani, hanem ösztönből fogsz reagálni.
van mikor meg rám jön a kerülgetési mánia, de akkor meg minden kis vackot , utána meg semmit... tipikus fekete vagy fehér -.-"

köszönöm
Való igaz! De ezt pont jónak írod.Abban a dl-es videóban nézzük csak meg azt a fékezést,olyanokat bólint a motor,hogy azt hinné az ember pofára esik..
sztem sem motorozás kérdése, mész vagy nem mész, ennyi :)
De ez a testartás dolog kinek hogy jön össze. Van olyan haverom aki úgy ül a ZZR1400-en mintha karót nyelt volna aztán nem csak egyenesben de szinte sehol nem érem utol mert megy mint a meszes. Kanyarban is azt a lenyomós technikával fordul. Nézni is rossz. olyan természetellenes az összkép. De megy mint az állat.
Ja, futóművel én is inkább leadom haver szerelőnek.
Szerintem csak R1-es jelű ellenállást vett a forrasztási gyakorlathoz
Mi ebben a nagy szám? Vagy képes erre vagy nem. Vagy pánikba esik, vagy képes reagálni egy ilyen 1 bites problémára, hogy fékezzen vagy gyorsítson. Ha nem esik pánikban akkor az adrenalin miatt van idő ilyeneken gondolkodni, mert durván belassul az idő.
Nekem is volt már ilyen, és nem a tapasztalaton múlik, hanem az élet ösztönön.
Persze utólag meg lehet magyarázni hogy szándékos volt, főleg ha jól sikerült a manőver, ahogy azt is megmagyarázzák sokan, hogy szándékosan elfektette a motort, amikor látta hogy csattanni fog
Nem vagyok álszent. Egy krossz suliban hogyan kezdik az oktatást? Testtartás. Nem voltam vezetéstechnikai tréningen de több írásban is olvastam hogy már sokak nak az is nehéz, hogy üljenek fel a motorra, utána a testtartás.
ezt javasolták nekem is Ausztriában. Hogy még távolabbra tekintsek.
Végül is a kiscica is állat
Szerintem egy kicsit álszent vagy és előítéletes. 1 év és kb 10-12E km van eddig a kezében főleg városban. Okés hogy valószínűleg te is meg én is ennél sokkal több Km-el rendelkezünk. Magamból kiindulva. Kiskerekű robogóval ami messze nem motorozás van olyan 40-50E km rutinom meg váltóssal még olyan 35E. mindez ha jól számolom 8-9 év alatt. Esetedben ez nem tudom hogy adja ki.
Ő nálunk jóval könnyebb és tudjuk mindannyian hogy a könnyed egyszerű hétköznapi motorozásnál a pici tömeg inkább gátol szerintem mint sem segít. Mert nagyobb tömeggel én is könnyebben borogatom a malacot mert százalékosan nagyobb részt tesz ki az össztömegből az élő súly. azaz a súlypontot könnyebben húzom el ellenkormány meg minden technika nélkül is. Szóval még az elején jár nagyon. Ehhez képest szerintem a technikája egyáltalán nem rossz. Picit görcsös, picit talán darabos. DE egyáltalán nem reménytelen. Mindenki elkezdi valahol. Láttam én már sok sok éve motorozó egyént sokkal komolyabb motoron ennél sok sokkal szarabbul menni.

Minap is azt néztem mikor apuka meg anyuka a zsír új túra bömbit ketten próbálták megfordítani a Tagorén Füreden mikor a sétálón ember alig volt. Én simán felülök behajtok lépésben a sétányra majd 10 méterrel később a következő leburkolt kijárón meg kihajtok és akkor nem tudtam volna min röhögni vagy 5-10 percet a motorra támaszkodva. Aztán az biztos hogy nem életük első motorozásán voltak.
Most fényeztetni akarod magad? Najó.
A tartásodról nem tudok nyilatkozni, ahogy írtam, nem értek hozzá.
Nem úgy tűntél hogy fagyott kutyaláb lennél
Biztonságosan, és defenzíven vezetsz. Jól észreveszed és hárítottad a veszélyforrásokat, ugyan akkor nem tötymörögsz, kellően dinamikusan mész.
Nagyobb ívű, hosszú kanyarokban szépen mész, de a kisebbekben egyenlőre nem jó ívet és tempót választasz. A kanyarban lévő úthibákra sem figyelsz kellően, vagyis valószínűleg nem méred fel eléggé előre a kanyart, nem nézel eléggé előre a bejárandó íven, ezért mentél rá a kőre is, meg csúsztál meg a murván, mert mire elkezdesz vele foglalkozni, már nincs idő elkerülni. És ezért is mész óvatosan, mert a potenciális veszélyforrásokat, csak így van esélyed elkerülni. Persze ez még mindig a biztonságosabb felállás, én is minden szezonkezdéskor újra tanulom ezeket. Kell hozzá egy kis élő gyakorlati rutin, mire minden ilyesmire oda tud figyelni az ember, addig meg óvatosabban kell menni, szóval nincs ebben hiba. Ahogy Ekecselek, is meg én is mondtam, majd az évek meg a kilométerek meghozzák ezt, persze eleinte az sem árt ha kicsit odafigyelsz hogy csiszold a technikádat.
Ugyan akkor, amikor megcsúszott a hátulja, jól reagáltad le, nem estél kétségbe. Természetesen és jól kezeled a motort, nem vagytok idegenek egymásnak, szóval felelősségem tudatában kijelentem hogy, nem vagy béna, legfeljebb egyes területeken tapasztalatlan.