Hát sok sok csodát láttam már abban a műhelyben. Sok hülyeséget is csináltunk de voltak abban már olyan motorok hogy a közelébe sem mertem menni (Mert annyiba került vagy annyira erős volt). Meg jó sok baromság is. Pl a majd 3 méter hosszú CBR1000RR-ből készült oldalkocsis masina. Vagy a kerti traktorból készül hótoló vagy teherautó motorjából lefűrészelt V2-es csopper. Fordított trike. De volt 6*6 hajtású quad. Vagy CBR600 szívű gokart. Ritka sok baromság megfordult már ott
Hát de mindegy. A lényeg hogy bízom benne. Soha egyszer sem volt olyan hogyha valamit meg kellett csinálni akkor azzal utána bajom lett volna. Nem élhet az ember úgy hogy mindig mindent megkérdőjelez mert az egy idő után üldözési mániává válik. Bízom a szerelőmben ő meg nem játsza el a bizalmamat azzal hogy szarul csinál meg valamit. Szerintem ez a lényeg.
Gondolhatod. asszem 1977 óta szinte minden kiadott motorblokkhoz meg van a kiskönvecskéje. De pl nem tart a Malachoz külön mert a blokk alapjaiban ugyan az mint az XX ahoz elég egy könyv. Így tud kis helyet spórolni. De így is kartondobozokban van már a sok kiskönyvecske.
tudja hát de nem állszent csak azért hogy lenyűgözzön nem fog besaccolni egy számot. Ha nem biztos a dolgában 100%-ra akkor ő is előveszi a szerviz manuált és megnézi. De ha tudja tutira akkor nem fog turkálni a több 100 kiskönyvecske között hogy meg legyen a kiskönyv. Mert tudja.
Hozzávetőleg 20-25 éve szerel és csak is motorokat. Ha ilyen tapasztalt vagy amit nem kétlek szerintem te is legalább +-10 nyútonnal te is eltalálod a kívánt nyomatékot.
A egyetemen valahogy így mondta az egyik tanárom szereléstechnikán:
Az emberek többsége a kis csavarokat túlhúzza, a nagyokat pedig nem húzza meg eléggé.
Én a nyomatékkulcsra szavazok.
Nekem azért még így 15 év után sem kellett egyetlen kipufogó sor rögzítő csavart sem cserélnem egy naked gépen úgy hogy élete első 10 évét a sós tengeri levegővel bőven megáldott Olaszországban töltötte az azért szerintem jelent valamit. Pedig rozsdásak már mint az állat de nem tört el még semmi minden gyári csavarja meg van. Ez azért messze áll a gányolástól.
Ok, nyilván beépített érzékelő van a csuklójában és lekattan amikor kell........vagy nem és remekül tud menetet javítani. Erről nem győzöl meg mert a tapasztalatom mást mutat.
Tsanyi ne sértődj meg de ha egy szerelő aki épített már nem egy Topfuel dragsztert meg lenyomott a Honda azóta már sajnos megszűnt helyi kereskedésében (motor nem autó) nagyjából 10 évet mint műhelyfőnök és a Honda gyár továbbképzésein elérte a lehető legmagasabb képzettségi szintet. Ha ez az ember azt mondja hogy így jó lesz, és nem fillérbaszásból mert ha azt mondja ez kell bele akkor meg van véve, de ha azt mondja hogy nem ez így jó az nekem megfelel. Siófokiként ha olajcserére eljönnek hozzá Zalaegerszegről meg Kecskemétről. Akkor annyira nem lehet szar. Én bízok benne.
Azzal meg már játszottunk télen hogy fogott egy darab csavart meg valami szart amibe bele lehet tekerni és azt mondtam hogy 60 nyúton majd után leellenőriztük nyomatékkulccsal és kb 2-3 nyúton szórással eltalált mindig a kívánt nyomatékot akkor az már nem rossz. Az meg szerintem ha 60-ra kell lehúzni és az nem 60 lett hanem 61 ettól szerintem még nme tépi ki a menetet.
egyébként biztos jól dolgozik, kétségkívül
és tudja mennyi kell? :)
Az emberek többsége a kis csavarokat túlhúzza, a nagyokat pedig nem húzza meg eléggé.
Én a nyomatékkulcsra szavazok.
Azzal meg már játszottunk télen hogy fogott egy darab csavart meg valami szart amibe bele lehet tekerni és azt mondtam hogy 60 nyúton majd után leellenőriztük nyomatékkulccsal és kb 2-3 nyúton szórással eltalált mindig a kívánt nyomatékot akkor az már nem rossz. Az meg szerintem ha 60-ra kell lehúzni és az nem 60 lett hanem 61 ettól szerintem még nme tépi ki a menetet.