tőlem ne sajnáld mert tavasszal tankoltam és félig van
megyek vele heti 40-80 km távot
de ha valaki villanyosítja nekem úgy is jó csak menjen el 100 km távot -10 fokban is
100+ lovas villany kell mert nagyon fogja a körmös gumi az utat
Volt itt az őröknek Duster. 2 év alatt leamortizálták akkora hulladék. Most Vitara van, az sokkal jobb. Szóval nem azt mondom hogy nem lehet valakinek alkalmas, de azért azt érdemes észben tartani, hogy nem véletlenül olcsók ezek....kezdve a 3 hengeres motorral.
Úgy tized annyi, hogy a bevallottnak a 40szeresét eregeti 😁erről szólt a dízel botrány. Ettől lett ellenség. Előtte az volt a "green diesel" csak aztán lebuktak.
És nem sajnálom tőled a dízel Toyotát, meg Initől sem a terepjáróját, sőt még blőditől sem a Passátot, ha az az észszerű választás adott helyzetben, de azért lássuk be, nem baj ha ezek ki fognak pusztulni fokozatosan egy tisztább megoldásért.
Nekem a céges telefon ott van az asztalomon, csak néha a beosztást nézem meg rajta, de akkora hulladék hogy nem érdemes másra használni. Na az több mint egy hetet elmegy mire kikapcsol. Ha nem basztatod akkor nincs azon sem túl sok háttér esemény. Főleg ha benyomod az energia takarékos módot akkor meg le is tiltja az ilyesmit.
pont amiért te is leírtad felesleges a 160. (kezeit széttáró) Az arra jó, hogy egész úton azt lessem, hogy mikor szaladok bele valami trafiba(kezeit széttáró)
Én autópályán 130 nál már nem megyek többet mert halál felesleges(kezeit széttáró) Rövid távokon 50-60 km semmi szerepe nekem ez az általános hisz kb. ennyi autópályám van pestig. Hosszú távokon sem nyernék rajta túl sokat legfeljebb annyit, hogy én már 2 sört megittam amíg bevárom a többit 😅 Meg hát a hazai autópályáktól már egyébként is ki van a faxom. Az M5 nél végre nincs már pályafelújítás azon a szakaszon amerre én járok mert lajosmizse térségénél tart. Már a fagyalt se vágják meg most nem csinálnak rajta végre semmit. Akkor meg 3 balesetbe futok bele oda-vissza ami múltkor 6 órámba fájt a normál esetben max 1-1,5 helyett(fejét fogó) most, hogy voltam az m3 on ott se rózsás a helyzet. Ott az egész pályatestet mozaikszerűen újítják minden oldalát és teljes hosszban 🤣
Amúgy ki fenét érdekel már a Covid? A veszélyes variánsok kifutottak, aki eddig nem patkolt el annak már csak egy sima influenzaszerű megbetegedés.
Most a szamárköhögés járvány a sláger. Arra érdemes oltatni ha valaki nem fél a szuritól. Gyerekeknek kötelezően megvan ez az oltás, de a felnőttek már nem védettek, ezért érdemes ismételni.
Igazából az utolsó nokián WAP-on már tudtam bankolni, volt rajta térkép és navigáció, excel egy butított változata, meg könyvet is lehetett rátölteni. Filmeket is lehetett, csak azon a pici kijelzőn nem volt élmény. Tehát kb. ugyan azt tudta funkcionalitásra mint a mostani telóm, de azért a mostani sokkal kényelmesebben és jobban tudja.
Miért kéne elbúcsúzni 160-tól? Teslával az is megvan simán. 180 felett kezd el durvábban kajálni.
Amiért nem szoktam ennyivel menni annak az az oka, hogy a forgalom miatt nem lehet, nem érdemes.
Ha épp annyira gyorsul a forgalom, akkor simán követem, de legtöbbször kijön valaki előzni 110-el és akkor lehet a féket nyomni. Nem nyer vele az ember semmit.
Ha meg üres az út akkor lehet menni, de akkor is kb. a "mi a fasznak?" kategória. Az önvezető rendszer csak 10km/h sebességtúllépést enged. Ezzel még az osztrák autópályán sem büntetnek meg, és nagyságrendekkel kényelmesebb, pihentetőbb mint 160-180 környékén lesni hogy mikor basznak meg. 140-nél meg nagyon nem is előzget már senki, ezért lehet a belső sávban menni és aludni közben. Azt az 1-1 gyorsabb autót meg el tudom engedni. Így a legjobb utazni, nem egy kerregő dízelben 160-al, mert akkor én is annyira meghülyülnék mint blődi 😆
Jól hangzik, de nem látok benne sok jövőt. Amíg a kínai állam nyomatja a támogatást rá addig fog ez működni. Eleve kompatibilitási gondok vannak. Kisautó, nagyautó, ezer féle akku, nem lehet egységesíteni ezt, az pedig hogy minden gyártónak saját csereállomás hálózata legyen, nem megoldható, amikor a jóval olcsóbb töltőhálózattal sem bír a gyártók egy része.
Aztán közben a töltési sebesség meg folyamatosan javul. Nem nagyon lesz értelme a méregdrága cserélhető akkus autóknak.
Másik hogy elég jó csatlakozóknak és rögzítési pontoknak kell lenni, hogy ne menjenek tönkre a sok cserétől.
Növeli a kocsi súlyát, bonyolultságát, és árát, miközben az a trend, hogy az akku már nem csak egy felcsatolt valami, hanem a kocsi szerkezeti merevségéhez hozzájárul, szerves része az önhordó kaszninak. Erősen integrált szerkezeti akkukkal jelentős költség és súlymegtakarítás érhető el, és inkább ebben az irányban hiszek. Ahogy a régi nokiák akkujai is cserélhetőek voltak. Manapság pedig már nem cserélhetőek a telefon akkuk, mert nincs értelme. Bőven kibírja a telefon élettartamát az akku, a töltése meg elég gyors hogy ne legyen szükség a cserélgetésre.
Végül pedig érdemes tudni hogy az első Tesla ModelS, Nissan Leaf, Renault Zoe is úgy lett tervezve hogy cserélhető legyen az akku. A Teslának volt is néhány ilyen állomása, de arra jutottak hogy semmi értelme a Supercharger hálózat mellett. Renault és Nissan esetén pedig meg sem épültek már ezek.
Persze a NIO nagyon nyomja most. Főleg norvégiában, de nyugat európában is vannak csereállomások, viszont itthon egy darab sincs, pedig itt gyártják ezeket Magyarországon 😄
Nagyjából a világ 1%-a kezében van az összes lajvé. Akkor 99% annak az 1 %nak fog termelni? Egy ültő helyükben azok sem fognak 5 grillcsirkét megenni fejenként(gondolkodós) Ha mindenki csóró lesz csak az az 1% nem akkor már nem kell termelni(kezeit széttáró)
Megyek a körforgalomban, jó kis csúszós fehér aszfalt, ráfolyva a teherautókból az olaj egy sávban. Látom csávókám nagyon néz, gondoltam be fog jönni, ehhez igazítottam a tempót, szépen el is indul ahogy kell, nincs ezzel gond, hagytam neki elég helyet hogy még csak zavaró se legyen. Igen ám de amikor már bent van akkor vett észre és nyomott egy blokkolást előttem, én meg elkezdek csúszni felé, esélytelen módon hogy megálljak vagy kikerüljem. Húztam neki egy tiltást, amitől eszébe jutott hogy menni kéne, szerencsére időben, így nekem is lett helyem elkerülni.
De komolyan mi a faszért csinálnak ilyet az emberek? Ha már előttem van, minek nyom féket? Simán ha változatlan sebességgel megy, akkor semmi gond nincs. Esetleg ha gázt nyom akkor meg a közelembe sem kerül.
Meg aztán ha nem vagyok ennyire defenzív akkor tuti elesek, ő meg meglép. Ezért van mondjuk fedélzeti kamerám, abból azért látszott volna hogy nem adta meg az elsőbbséget és ő okozta a balesetet.
Amikor szénnel, kőolajjal meg égéstermékeivel temetjük be magunkat, akkor az miért nem zavar?
Akkuból sokkal kevesebb kell mint kőolajból, ráadásul az nem ég el. Az hogy felfuttatják valami új dolognak a gyártását az nem baj.
Az akkugyárak csak most lettek ilyen mumusok, hogy a baloldali politikusoknak nincs haszna belőle, de semmiben sem különbözik mint bármely más gyártó üzem. Teljesen zárt rendszerű a gyártás, nem eregetnek füstöt, nem öntik a szennyvizet a Dunába. Azt ipari balesetnek nevezik ha megtörténik, de nem ez az általános. Igen oda kell rá figyelnie a hatóságoknak és megelőzni, de attól hogy akkugyár nem rossz. Egy kőolaj finomító sokkal, de sokkal rosszabb....és lehet nem tudtad, de több kobaltot használnak egy finomítóban mint egy akkugyárban, szóval a kongói árvák vérében tocsogó gázolajat használsz 🤣miközben az akkumulátorok felében már nincs is kobalt. Sőt!!! van már olyan akku amiben lítium sincs.
Az hogy itt telepítenek egy csomó akku technológiás gyárat, pedig magyarország versenyképességét és gazdaságát erősíti. Szóval sose bánd!
Persze termelhetnénk kukoricát is minimálbéren, de akkor felejtsd is el a kényelmes életedet, mert ebből nem fogja futni.
szerintem 1-2 milláért már nincs valamire való napelem a tetőn(gondolkodós) Nekem még volt mert akkor léptem amikor kellett és erre volt több mint 2 év(kezeit széttáró) Aztán a napelem nem csak arra jó, hogy autót töltögessél vele(kezeit széttáró) Nekem ellátja a háztartásomat ingyen árammal, mert még időben meg lett az eszközhöz a megfelelő szerződés(meghajlós) A mostani felturbózott árak miatt szűk 5 kilát spórol az is jelenleg(kezeit széttáró)
Meg aztán ha átfordultál? És??? Ez nem egy vallás, nem rajongói klub (normális esetben) objektív információk alapján dönti el az ember.
Kezdetben mindenkinek vannak fenntartásai, félelmei egy új technológiával kapcsolatban. Ez normális. De egy értelmes ember nem ragad le ennél az állapotnál. Nem ragaszkodik hozzá, hanem tájékozódik. Egy új technológia fejlődik és ahogy fejlődik a technika, objektíven ezek a problémák visszaszorulnak, és eljön az a pont amikor már alkalmas lesz neki. Ez a pont egyénenként eltérő lehet, de ez nem árulás. És nem erény, hanem ostobaság ragaszkodni egy technológiához csak elvek miatt.
Az elvek miatt a családunkhoz, barátokhoz, vallásunkhoz, erkölcshöz, nemzetünkhöz, focicsapatunkhoz ragaszkodunk. Az erényes, de nem a dízelhez, mert az csak szimplán idiotizmus.
megyek vele heti 40-80 km távot
de ha valaki villanyosítja nekem úgy is jó csak menjen el 100 km távot -10 fokban is
100+ lovas villany kell mert nagyon fogja a körmös gumi az utat