Én azt is előírnám hogy a felfestett zónában meg kell állni és körbenéznie, és csak akkor léphet le ha az autós az úton felfestett vonalon kívül van. De ez túl egyszerű lenne és hogy néz már ki hogy felelőssége van a gyalogosnak.
Ezzel a módosítással nem fognak segíteni, ezzel egyet tudnak elérni, ha baj lesz, a jogszabályi környezet könnyen meglesz, hogy elítéljenek. Eddig ugye hol volt a gyalogosnak elsőbbsége? És ezután?
Én eddig ekkor engedtem át a gyalogost: ha már lelépett, de csak a kijelöltön, a nagyon öreget mert azok mindenre is képesek, és a kisgyerekkel-babakocsival gyaloglókat.
Végül is igen. Korábban írtam, de most is vallom, hogy aki korábban, amikor még nem ennyien és nem ennyi hülye volt az utakon akkor nem szerzett sok év, évtized rutint, az most megszopja. Állítom, hogy ha sokat megyek az előttem haladó után, jó eséllyel meg lehet mondani, ki vezeti.
románoknál egy csomó helyen láttam hogy a zebra 2 végén még a járdán van egy felfestett felület, aki benne áll az át akar menni
ha ők tudnak ilyet csinálni mi miért nem?
Nyilván te jobban látod, ki mennyire és hol blokkol le a kék villogós láttán-hallatán, de pont ma volt egy ilyen eset, csak körforgalomban. Nekem balról jöttek kocsik, jobbról a távolból tűzoltó. Kimentem a jobbszélre a gyalogátkelő előtt közvetlen, hogy hátha felém jön ki a nagy piros kocsi. Kb. ott álltam, ahol a nyíl meg a kéz alakú egérmutató van.
Egy (nem vén fasz) Audis épp behajtott a körforgóba és akkor látta meg a neki szemből érkező tűzoltót, egyből nyomott egy satuféket. A tűzoltó addigra odaért a körforgó elé, balra (felém) kezdett irányjelezni. Az Audis nem tudta köpjön vagy nyeljen, ott állt, ahol a fehér X van a képen, blokkolva a kijáratot. Én ugrottam fel a járdára a hárommázsás ezerötössel, hogy a körforgalmon átvágó tűzoltó elférjen és el tudja hagyni a körforgalmat. Így a kis járdaszigeten átpöccenve, de megoldották a fiúk.
Gyalogátkelőnél én felfestenék egy kb. 1.5-2m-es vonalat amin ha belül van figyelembe kell venni ha nem akkor nem számítana átkelési szándéknak még akkor sem ha épp az átkelő felé halad mert nonszensz amit akarnak így egy forgalmas belvárosi átkelőnél el sem indulhatok mert mindig van aki épp a közelben halad vagy csak áll.
Az új kreszben elég gázul akarnak szabályozni egy csomó dolgot, gumiszabályok tömkelege pl. az, hogy a gyalogost már akkor figyelembe kell venni amikor megközelíti az átkelőt, de mi számít közelítésnek? Ha 20, 10, 5m-re van? Ha egyenesen halad az átkelőhely felé, de ha előtte 2m-re elfordul vagy megáll nézelődni akkor az minek minősül majd? A bringásnak ezután nem kell leszállni a bringáról a gyalogátkelőhelyen, de nem lesz elsőbbsége, ez mi a bré? Oszt a legszebb, az állat müdjáta 200-al jobbrül-balrül bevágó baromra a szabályosan közlekedőnek ezután számítania kell hisz benne van ennek a lehetősége a közlekedésben. Na meg ami főleg a tgk-kat, de igazából mindenkit érint, hogy a gyengébbet, kisebbet védeni kell akkor is ha szabálytalan akkor is ha nem látom tehát ha egy bringás megy a járdán párhuzamosan velem és mikor mellé érek hirtelen lejön az úttestre és nekem jön akkor én leszek minimum 50%-ban hibás mert nekem védeni kell a kisebbet, agyrém ez az egész és hülye közlekedési szakértőnek magukat kikiáltók ilyesmikkel akarják teletömni a jövő márciusban megalkotandó új kreszt. Ezek a biztosítóknak lesz kánaán mert simán ha nem két egyenrangú ( tgk-tgk, szgk-szgk, bringa-bringa stb.) ütközik akko ezekre a szabályokra hivatkozva 50-50%-ra hozzák ki amiért nem kell fizetniük na meg a rendőr, mi lesz itt kérem?
Nem mindig tudod elkerülni, mert ezek ez egybitesek azok, akik fordítva haladnak fel az autópályára. Neki arra van dolga - hiszi - akkor arra megy. Vagy akik az automata váltóssal összerombolnak mindent maguk körül. Meg amelyik a liftbe szaratja a kutyáját. Vagy amelyik áll a gyalogátkelő előtt a járdán, messziről néz és amikor odaérek lelép, mondván meg akart győződni, hogy megállok-e. Igen, ez a legjobb módja, hogy unokák örüljenek, mert örökölnek.
na ezek az esetek amikor el lehet kerülni a bajt, mert ilyenkor számítani kell arra hogy olyat tesz amit nem szokott
autóval jártam úgy hogy előttem 40-el mentek az úton aztán tekingettek oldalra, volt időm megfigyelni mert a seggükbe mentem vagy fél percig a szembejövők miatt, aztán egyszer csak lementek balra egy földútra
motorral az ilyen is veszélyes mert ahogy elmegy a szembejövő máris mellette vagy de amíg a harcigép opelt visszaszúrtam kettesbe meg kezdett volna erőre kapni már foldult is le
Ilyen vén buzi, hogy CSAK egyből választhatok és gondolkodnom kell ezen, és esetleg eltaposom a másikat, ilyen vén buzi nem leszek, ha mégis, én már előtte leteszem az autót.
DE ha mégis, majd meglátjuk amikor egy vén buzi rajtad halad át, hogy akkor is ennyire akarod-e játszani szavakban a jófiút.
Egyszer te is leszel ám ilyen "vén buzi".Csak tudod az ilyen magadfajta nagyarcok szoktak pont ugyanígy leblokkolni ha egy kéklámpás autó elől kéne elkotródni a piroslámpánál.
A mai nap történése:
Kereszteződés, balról egyirányú út a kereszteződés felé, tehát arra nem kanyarodhat senki, szembe út, de azt közműfelújítás miatt lezárták, tehát egyenesen sem mehet, eredetileg jobbra mehetne még, de most így CSAK arra lehet menni. A vén barom faszkalap a nyanyával a Vitarában áll a kereszteződésben középen (gondolom a kórházba mentek, a szembe út oda vezet, ami le van zárva) és áll a baromállatja és gondolkodik. Motorral jobbra mellette el, erre a nyomorék hülye a vén kurvával irányjelzés - és gondolom körbenézés nélkül - elindul jobbra, szorít le engem, mert amúgy mást nem is tehetne, és amikor rádudálok meg üvöltök vele akkor csak néz a hülye traktoros szemével és látszik, lövése sincs, hogy mi van.
A megszokott út, amit - gondolom valakijét látogatni menet - eddig megtett, most lezárva, kész, a vén buzi le is blokkolt.
Hát szóval mehetek én robogóval meg 250-300 ccm-es géppel, ha egy faszkalap csak megy, akkor megette a fene.
ez igaz de azért a motoros balesetek jelentős része elkerülhető lenne ha sokkal előrelátóbb és óvatosabb lenne a motoros
igaz akkor 250-300ccm-től nagyobb motort nem sokan vennének.....
a legtöbb baleset abból adódik hogy kihajtanak a motoros elé vagy eléfordulnak, és a motorosnak esélye sincs ezt elkerülni, de ha lenne ideje megfigyelni a másik felet akkor lehetne számítani rá
elém már hajtottak ki olyan úton is ahol egy nap 20 autó elmegy, de még földesúton is kocsival-traktorral
pesten egyszer majnem felkenődtem egy kocsi orrára de szerencsére megállt és elfértem szűken előtte
azóta sokkal óvatosabban közelítettem meg olyan helyeket ahol kocsi volt látható az útkereszteződésben
úgy tűnik bevált mert azóta se volt gondom
Ezt én úgy oldottam meg ,hogy 98-tól több éven keresztül a ZXR jött velünk Olaszországba utánfutón nyaralni két hetekre , és nem kellett vigyázgatnom rá , kapta az ívet ! 😉
Hát nem vagyok biztos benne hogy nincs ettől olcsóbb ugyanezekkel a feltételekkel. Az alkuszi oldalakon az alján látni ilyen mértékű árakat de nem azt kell választani.
Én eddig ekkor engedtem át a gyalogost: ha már lelépett, de csak a kijelöltön, a nagyon öreget mert azok mindenre is képesek, és a kisgyerekkel-babakocsival gyaloglókat.
ha ők tudnak ilyet csinálni mi miért nem?
Egy (nem vén fasz) Audis épp behajtott a körforgóba és akkor látta meg a neki szemből érkező tűzoltót, egyből nyomott egy satuféket. A tűzoltó addigra odaért a körforgó elé, balra (felém) kezdett irányjelezni. Az Audis nem tudta köpjön vagy nyeljen, ott állt, ahol a fehér X van a képen, blokkolva a kijáratot. Én ugrottam fel a járdára a hárommázsás ezerötössel, hogy a körforgalmon átvágó tűzoltó elférjen és el tudja hagyni a körforgalmat. Így a kis járdaszigeten átpöccenve, de megoldották a fiúk.
mindent is nem lehet elkerülni, max a kanapén fekve
autóval jártam úgy hogy előttem 40-el mentek az úton aztán tekingettek oldalra, volt időm megfigyelni mert a seggükbe mentem vagy fél percig a szembejövők miatt, aztán egyszer csak lementek balra egy földútra
motorral az ilyen is veszélyes mert ahogy elmegy a szembejövő máris mellette vagy de amíg a harcigép opelt visszaszúrtam kettesbe meg kezdett volna erőre kapni már foldult is le
DE ha mégis, majd meglátjuk amikor egy vén buzi rajtad halad át, hogy akkor is ennyire akarod-e játszani szavakban a jófiút.
Kereszteződés, balról egyirányú út a kereszteződés felé, tehát arra nem kanyarodhat senki, szembe út, de azt közműfelújítás miatt lezárták, tehát egyenesen sem mehet, eredetileg jobbra mehetne még, de most így CSAK arra lehet menni. A vén barom faszkalap a nyanyával a Vitarában áll a kereszteződésben középen (gondolom a kórházba mentek, a szembe út oda vezet, ami le van zárva) és áll a baromállatja és gondolkodik. Motorral jobbra mellette el, erre a nyomorék hülye a vén kurvával irányjelzés - és gondolom körbenézés nélkül - elindul jobbra, szorít le engem, mert amúgy mást nem is tehetne, és amikor rádudálok meg üvöltök vele akkor csak néz a hülye traktoros szemével és látszik, lövése sincs, hogy mi van.
A megszokott út, amit - gondolom valakijét látogatni menet - eddig megtett, most lezárva, kész, a vén buzi le is blokkolt.
Hát szóval mehetek én robogóval meg 250-300 ccm-es géppel, ha egy faszkalap csak megy, akkor megette a fene.
igaz akkor 250-300ccm-től nagyobb motort nem sokan vennének.....
a legtöbb baleset abból adódik hogy kihajtanak a motoros elé vagy eléfordulnak, és a motorosnak esélye sincs ezt elkerülni, de ha lenne ideje megfigyelni a másik felet akkor lehetne számítani rá
elém már hajtottak ki olyan úton is ahol egy nap 20 autó elmegy, de még földesúton is kocsival-traktorral
pesten egyszer majnem felkenődtem egy kocsi orrára de szerencsére megállt és elfértem szűken előtte
azóta sokkal óvatosabban közelítettem meg olyan helyeket ahol kocsi volt látható az útkereszteződésben
úgy tűnik bevált mert azóta se volt gondom
plusz a sok robogózás miatt azért egész fejlett félelem érzetem lett