úgy gondolom eddig még senkit se győzködtem a vételről, egyedül a sanyinak írogattam hogy olyan távon mint ahogy ő használja érdemes lenne számolgatni
csak neki nagyon magas a villanyos utálat miatti szorzó így sosem fogja neki megérni
én meg amennyit megyek a taxi lenne a legalkalmasabb közlekedési mód, esetleg a kocsi bérlés csak erre nincs lehetőség mert helyben ilyen nincs
amúgy én különleges eset vagyok csak annyit vagyok hajlandó dolgozni ami nagyon szükséges, nem tartalékolok nem gondolok a jövőre, maximum a következő peca szezonig tervezek(tavasszal őszig és fordítva)
a napelem is csak azért lett mert elment a ktm aztán vagy elbaszom valami faszságra vagy lesz egy "ingyen napelem" mert nekem ez olyan hobbi mint a motorozás, nem tekintek termelő egységre rá hanem inkább szórakozásra
de az biztos hogy ha lenne nekem való meló jó messze és az opel helyett kellene valami kocsi azért párszor átszámolnám hogy éri meg a villanyos kocsi és hogy éri meg a dízel/gáz/benzin
amúgy annyira vicces ez a villanyos ellenérzés, anno ugyanez volt a gázüzemre is, ott is kitaláltak mindent is hogy miért nem éri meg és miért nem jó......
ehhez képest haverék még a mai napig is szerelnek gázt új kocsikba is, igaz jóval kevesebbet mint a zsigulis korszakban
Ez nagyon jó, én büszke vagyok, hogy veled egy fórumon vagyok, azzal, aki a világ összes energetikai és pénzügyi szakértője mellett egyedül megtalálta a világ villamosenergia problémájára a megoldást, úgy, hogy a gyártók, a fogyasztók, a pénzügyi, a villamosenergetikai problémáját is figyelembe vette.
Nincs az a megváltozás ami a villanyverdához alkalmazkodást plusz a sok éven át tartó felár visszacsorgatását indokolná.
Te se teszed ezt de erről győzködsz
Elég egyszerű ember lehetsz, de az nem baj. Az nem megfelelési kényszer ha valami jó és meg tudom fizetni. Megfelelési kényszerből kevesen vásárolnak szerintem.
Ez tipikusan a kevés napelem eredménye, mert az pont kompenzálta volna a klímák többlet energia igényét direktben, akku nélkül is. Ráadásul a helyben megtermelt és elhasznált napenergia, csökkenti az elosztó hálózat terheltségét is.
Magyarország bár nem áll túl jó helyen a megújulók terén, de jól látszik hogy a déli órákban nem hogy nőtt, hanem még csökkent is az energia igény, mert ugye a helyben termelt/elfogyasztott energia itt nincs feltüntetve.
És az is látszik, hogy este amikor már nem termelnek a napelemek, ugyan annyival megnövekszik az energia használat amit importból fedeznek jelenleg. Na ennek a kiegyenlítésére lenne nagyszerű a kisebb akkus tárolók elterjedése is. Csak annyit kellene, hogy a drága import áram árát odaadni a felhasználónak ha este termel be, a napközbeni csúcsbetermelés esetén meg adnák olcsóbban az áramot, és persze ilyenkor kevesebbet is fizetnének. Ebből a különbözetből megtérülhetne az akku ára pár év alatt, mindenkinek jó lenne. Csak ugye itt olyan nem lehet hogy a polgár jól járjon esetleg.
Miért ne? Ettől szép a fórum 😆
Persze az fárasztó amikor Zoli, meg Freelac csak kötekedni akar mert nem egyezik valami a hitvilágukkal, de ezért is nem olvastam a napokban vissza, mert már a mennyiségből látom hogy nem érdekel engem. Küzdjél csak te velük. 🤣
A dolgok meg ahogy intézem magamnak nekem jó, minden hátrányával, előnyével, árával együtt. Az nem az én dolgom ha más ezt nem hiszi el. Én megosztom a tapasztalataimat, aztán felnőtt ivarérett emberekként mindenki eldönti hogy mit akar.
Alapbol akar igazad is lehetne reszben, de azt soha ne felejtsd el, hogy nem lehet mindet csak ugy nezni, hogy mi van, ha rosszabb kesz? Az ordog itt is a reszletekben rejlik, tudni kell az egeszseges merteket, ami raadasul emberenkent valtozik.
A masik minositese az ertekrendje miatt az meg kicsit uncsi, nem belertve, amikor mast mar sert valahol az az ertekrend.
at a helytet hogy ismét kurvára messzire mentünk az alap feltevéstől és már mindenki másról beszél
az akap az volt hogy valaki írta hogy azért nem tesz bele több pénzt egy bármibe hogy utána 10 vagy több év után visszacsorgasda az árát
erre írtam hogy ez egész adfig igaz amíg nem változik meg sz addigi élet körülménye ami azért ha nem is sűrűn de megesik
legyen sz villany verda napelem vagy éppen fűtés korszerűsítés vagy asszony csere
ezek mentén kellene ezt folytatni és nem piaci kofa stílusban 2 nap alatt egész más történetet kreálni a dologból
Már megint kisarkított feltételezések... HA egészségügyi okok miatt kevesebbet keresnék DE nyernék a lottón, még vennék is egy magasabb kategóriájút.
Nem akarod megérteni, vagy elfogadni, hogy én egyszerűen egy olyan szempontot is írtam, amit esetleg más nem vesz figyelembe. Én pl. amikor járművet vettem, soha az életemben nem vettem figyelembe, hogy majd mennyiért lehet eladni, soha nem a maradványérték volt a szempont a járműcserénél, egyszerűen amit rászántam (műszaki jellemzőkkel együtt) azt rálocsoltam, amíg nem vállalhatatlan a fenntartása, addig használtam.
Nekem egyszerű a járművel kapcsolatos elvárásaim, mert egészségesen kezelem a tárgyak mibenlétét. Lehetőleg szerelőmentesen, beázás, hűtve-fűtve vigyen el mindig ahová indulok, a forgalommal azért tudjam tartani az ütemet, szóljon a zene, az utcán járók ne köpködjenek meg érte. Ilyesmire gondolj, mielőtt megint feltételezésekbe bocsátkozol.
Nincs igényem, hogy a szomszéd körbecsodálkozza-irigykedjen, sem felhívni magamra a figyelmet.
(Mondjuk fiatalkoromban a városban talán nekem volt először - és azóta sem látok - hogy az autó alulról kéken világított körbe-körbe.)
Hát, asszony 16 évig fizette a casco-t az előző swift után mikor már csak 6-700000-et ért ezért lett maxi bonus a cascon is amit kissé csökkentett 7 éve egy szélvédőcsere igaz a végén már csak havi 2600ft volt. 😆
Jó az hitel nelkül is. Szélvédő, lámpa bármikor mehet a levesbe, vadkár is gyakori. De a ritkább is előfordulhat, parkolóban legyalázzák aztán tettes eltünt. Szóval nagyon nem okos vagy nagyon gazdag aki egy értékesebb autót nem cascoz. Nyilván egy másfélmiilás lomot értelmetlen.
Igazabol a csorok egy kidiobott babakocsival kozlekednek,amibe bele lehet tenni a lomis cuccot,zero koltsege van.
Meg van ket labuk.
Neked tuti hihetetlen,de megy azzal is a kozlekedes. 😆
asszonynak a 19éves toyotára 34ezera kötelező b7 vagy b8 már nem emlékszem
igazándiból nem nagy különbségek vannak kötelező téren
a cascoval nincs tapasztalat, a 90es évek óta nincs ilyen a családban
még a wartburgra lett kötve a 80as évek végén, de a rendszerváltás után nem sokkal egész jól megemelték aztán le lett mondva
cascot max új autóra kötnék ha kölcsönre van vásárolva, mert ha rommá töri az ember akkor a bank egyből kéri a pénzt hiszen a fedezet megszűnt
szóval te eladnád a meglévő villanyos kocsit egyből ha egészségi ok miatt érezhetően kevesebbet keresnél mint eddig és vennél helyette egy lomot ami egy tizedébe kerül mint a villanyos ?
tőlünk kecskemét kb 50 km, rengetegen járnak oda naponta, elég putri lett a környék munka szempontjából
Sanyi ,! Az igaz , hogy feszegettük a határokat , ez a baleset nem ennek volt betudható ! Noha a végkifejlet ugyan az ! A sebesség megvolt itt is sajnos , csak se kép se hang ! Aztán 43m -es repülés , landolás a kukoricában szarrá törve ! Aztán 1 hónap nullázva a fejbe ! A mutatóból a jobb oldalon törött le egy darabka ! Ès akkor már 90m-t motoroztam fölldön a becspódás elött !
csak neki nagyon magas a villanyos utálat miatti szorzó így sosem fogja neki megérni
én meg amennyit megyek a taxi lenne a legalkalmasabb közlekedési mód, esetleg a kocsi bérlés csak erre nincs lehetőség mert helyben ilyen nincs
amúgy én különleges eset vagyok csak annyit vagyok hajlandó dolgozni ami nagyon szükséges, nem tartalékolok nem gondolok a jövőre, maximum a következő peca szezonig tervezek(tavasszal őszig és fordítva)
a napelem is csak azért lett mert elment a ktm aztán vagy elbaszom valami faszságra vagy lesz egy "ingyen napelem" mert nekem ez olyan hobbi mint a motorozás, nem tekintek termelő egységre rá hanem inkább szórakozásra
de az biztos hogy ha lenne nekem való meló jó messze és az opel helyett kellene valami kocsi azért párszor átszámolnám hogy éri meg a villanyos kocsi és hogy éri meg a dízel/gáz/benzin
amúgy annyira vicces ez a villanyos ellenérzés, anno ugyanez volt a gázüzemre is, ott is kitaláltak mindent is hogy miért nem éri meg és miért nem jó......
ehhez képest haverék még a mai napig is szerelnek gázt új kocsikba is, igaz jóval kevesebbet mint a zsigulis korszakban
Te se teszed ezt de erről győzködsz
https://hirado.hu/kulfold/cikk...
Ez tipikusan a kevés napelem eredménye, mert az pont kompenzálta volna a klímák többlet energia igényét direktben, akku nélkül is. Ráadásul a helyben megtermelt és elhasznált napenergia, csökkenti az elosztó hálózat terheltségét is.
Magyarország bár nem áll túl jó helyen a megújulók terén, de jól látszik hogy a déli órákban nem hogy nőtt, hanem még csökkent is az energia igény, mert ugye a helyben termelt/elfogyasztott energia itt nincs feltüntetve.
És az is látszik, hogy este amikor már nem termelnek a napelemek, ugyan annyival megnövekszik az energia használat amit importból fedeznek jelenleg. Na ennek a kiegyenlítésére lenne nagyszerű a kisebb akkus tárolók elterjedése is. Csak annyit kellene, hogy a drága import áram árát odaadni a felhasználónak ha este termel be, a napközbeni csúcsbetermelés esetén meg adnák olcsóbban az áramot, és persze ilyenkor kevesebbet is fizetnének. Ebből a különbözetből megtérülhetne az akku ára pár év alatt, mindenkinek jó lenne. Csak ugye itt olyan nem lehet hogy a polgár jól járjon esetleg.
Persze az fárasztó amikor Zoli, meg Freelac csak kötekedni akar mert nem egyezik valami a hitvilágukkal, de ezért is nem olvastam a napokban vissza, mert már a mennyiségből látom hogy nem érdekel engem. Küzdjél csak te velük. 🤣
A dolgok meg ahogy intézem magamnak nekem jó, minden hátrányával, előnyével, árával együtt. Az nem az én dolgom ha más ezt nem hiszi el. Én megosztom a tapasztalataimat, aztán felnőtt ivarérett emberekként mindenki eldönti hogy mit akar.
A masik minositese az ertekrendje miatt az meg kicsit uncsi, nem belertve, amikor mast mar sert valahol az az ertekrend.
az akap az volt hogy valaki írta hogy azért nem tesz bele több pénzt egy bármibe hogy utána 10 vagy több év után visszacsorgasda az árát
erre írtam hogy ez egész adfig igaz amíg nem változik meg sz addigi élet körülménye ami azért ha nem is sűrűn de megesik
legyen sz villany verda napelem vagy éppen fűtés korszerűsítés vagy asszony csere
ezek mentén kellene ezt folytatni és nem piaci kofa stílusban 2 nap alatt egész más történetet kreálni a dologból
Nem akarod megérteni, vagy elfogadni, hogy én egyszerűen egy olyan szempontot is írtam, amit esetleg más nem vesz figyelembe. Én pl. amikor járművet vettem, soha az életemben nem vettem figyelembe, hogy majd mennyiért lehet eladni, soha nem a maradványérték volt a szempont a járműcserénél, egyszerűen amit rászántam (műszaki jellemzőkkel együtt) azt rálocsoltam, amíg nem vállalhatatlan a fenntartása, addig használtam.
Nekem egyszerű a járművel kapcsolatos elvárásaim, mert egészségesen kezelem a tárgyak mibenlétét. Lehetőleg szerelőmentesen, beázás, hűtve-fűtve vigyen el mindig ahová indulok, a forgalommal azért tudjam tartani az ütemet, szóljon a zene, az utcán járók ne köpködjenek meg érte. Ilyesmire gondolj, mielőtt megint feltételezésekbe bocsátkozol.
Nincs igényem, hogy a szomszéd körbecsodálkozza-irigykedjen, sem felhívni magamra a figyelmet.
(Mondjuk fiatalkoromban a városban talán nekem volt először - és azóta sem látok - hogy az autó alulról kéken világított körbe-körbe.)
Meg van ket labuk.
Neked tuti hihetetlen,de megy azzal is a kozlekedes. 😆
igazándiból nem nagy különbségek vannak kötelező téren
a cascoval nincs tapasztalat, a 90es évek óta nincs ilyen a családban
még a wartburgra lett kötve a 80as évek végén, de a rendszerváltás után nem sokkal egész jól megemelték aztán le lett mondva
cascot max új autóra kötnék ha kölcsönre van vásárolva, mert ha rommá töri az ember akkor a bank egyből kéri a pénzt hiszen a fedezet megszűnt
A CASCO az sok rá, de nem több mint egy ugyan ilyen árú bármi másra.
tőlünk kecskemét kb 50 km, rengetegen járnak oda naponta, elég putri lett a környék munka szempontjából