Nyilvan mindenki abbol indul ki, hogy 'az igniszre egy szazasbol megallt a negy gumi, a motorra meg a par kerul szazhuszba'.
A tengerentulon konkret fanklubja van az autogumit motorra pajszeroloknak (a darkside), mert olcsobb es sokkal tovabb birja. Nyilvan nem lapon fordulok csinaljak, de talan jobb is. :D
Mondjuk ha en csatornapartig jarnek otvenes kavedaraloval, nem nagyon ragodnek ezen a teman :)
Ez inkább a sóherség volt a motorosok részéről 🤣
Mi sem centriroztattuk soha. Volt egy kis házi készítésű szerszám amivel könnyen lehetett gumit cserélni, azzal volt átgumizva a pálya szélén. Aki adott magára az felrakta egy finoman csapágyazott villára és statikusan egyensúlyozta.
Nekem mérte a gumis haver csak kíváncsiságból. Nem volt ideális, de nem is volt benne vészes eltérés.
Mondjuk azt is tegyük hozzá, hogy egy normális felni és gumiban alapból nincs jelentős eltérés.
A kopás meg körkörös.
Azok a gumik amibe jelentős méretű kavics bele tud szorulni, azok meg nem mennek gyorsan, vagy ha igen, azok ki is repülnek azon a sebességen, ahol már számítana a súlya.
Így értem. Van benne logika, de Freelac-hoz hasonlóan én is nehezen képzelem el, hogy utcai gumi annyi anyagot veszítsen rövid idő alatt, hogy ne érje meg foglalkozni vele. Verseny slick vagy efféle esetén, ami lágy, mint az iskolai szagos radír, az oké.
Kiváncsivá tettél - következő gumicsere előtt megkérem a srácokat, hogy a régit mérjük meg csere előtt.
azért ez a motorgumi mekkora szivatás már
egy 50 ezres kocsi gumiban több anyag van, a technológia ugyanaz
max a sablon ami drágább a kevesebb darabszám miatt
de ha nem újít mintát 2-3 évente akkor az sem vészes
Anno mikor még szerelgettem volt egész jó gumis és centrírozógépem, voltam kint a hringen a gépekkel, hogy haveroknak meg aki akarja annak gumizok a futamok között, jöttek és mikor rá akartam tenni a centrírozóra azonnal lehorrogtak mondván tök fölösleges mert az első kigyorsításnál/féktávon annyi gumit lead/felszed, hogy köze nem lesz már semmilyen kiegyensúlyozáshoz és tényleg, elkezdtem magamnak utcára is ezt csinálni és semmi észrevehető különbséget nem éreztem a centrírozott és centrírozatlan között, ha a kerék ráz akármerre akkor inkább a guminak van baja nem a kiegyensúlyozásnak, kamionoknál pl. nem is csinálja senki vagy csak parasztvakításként, kitalálták a homokos félét, de annak se volt semmiféle értelme. Elég belegondolni, hogy utcán is milyen hamar változik a súlyozás? Kavics a barázdák közé, erősebb fékezés vagy bármi, gyakorlatilag mire a gumistól hazaérünk már nem is él a történet. Magamnak egyáltalán nem is csinálom motoron, autón meg a gumisok nem hajlandóak anélkül vagy ha ragaszkodok hozzá akkor is ugyanannyit kérnek így meg dolgozzon meg vele. 😁
Állítólag jók. Pocsesnek is Mitas gumija van/volt, ő is dicsérte.
Ha gumit cseréltetnek velünk ilyen ER jellegű motoron, jellemzően a BT021/023, Pirelli Angel, Metz Roadtec hármasból szoktak választani. Nagyon kevesen mennek Avon vagy Dunlop felé - előbbi drága, másik meg hamar öregszik, ha nincs használva.
Holnapután - ha a kereskedő meg tudja rendelni - egy Mitas Touring Force hátsó gumi tulajdonosa leszek. Holnap rendel, holnapután szerel.
Ha le tudtok beszélni, most lehet.
Amúgy a gumisok bekaphatják, megkérdeztem a szertelés árát, helyben mindegyik meglepően 3.300 -4.500 forintos árat mondott, de aztán kiderült, még kb. 3.000 a centír. Ilyen hülyeséget, ki szereltet bármilyen gumit centír nélkül?
a patronnak a külső fele nem zsíros
ha nem akarsz baszakodni vele kell egy mobil szerviz aki megcsinálja helyetted
de
ha alkalmanként megér 50ft neked hogy ne legyél zsíros akkor venni kell ilyet: https://carbonmedical.hu/terme...
Ez sima patronos csak vellany pumpával, én azt akarom elkerülni, hogy egyáltalán érintkezésbe kerüljek a zsírral, nyilván a 100000-es cuccoknak jobbak a tömítései, de azért az drága nekem, a mostanibis 20000 fölött volt 3 éve, de a patroncserénél mindig kínlódok na meg utálom a gépzsírt.
A tengerentulon konkret fanklubja van az autogumit motorra pajszeroloknak (a darkside), mert olcsobb es sokkal tovabb birja. Nyilvan nem lapon fordulok csinaljak, de talan jobb is. :D
Mondjuk ha en csatornapartig jarnek otvenes kavedaraloval, nem nagyon ragodnek ezen a teman :)
Jobban tapad?
Mi sem centriroztattuk soha. Volt egy kis házi készítésű szerszám amivel könnyen lehetett gumit cserélni, azzal volt átgumizva a pálya szélén. Aki adott magára az felrakta egy finoman csapágyazott villára és statikusan egyensúlyozta.
https://bhpgumi.hu/autogumi/ny...
Mert ugye egy sportgumit sportgumival hasonlíts, ne a 14"-os 175-ös Astra gumit vedd alapul, mert egy ETZ gumi 10ezertől indul.
Mondjuk azt is tegyük hozzá, hogy egy normális felni és gumiban alapból nincs jelentős eltérés.
A kopás meg körkörös.
Azok a gumik amibe jelentős méretű kavics bele tud szorulni, azok meg nem mennek gyorsan, vagy ha igen, azok ki is repülnek azon a sebességen, ahol már számítana a súlya.
Kiváncsivá tettél - következő gumicsere előtt megkérem a srácokat, hogy a régit mérjük meg csere előtt.
egy 50 ezres kocsi gumiban több anyag van, a technológia ugyanaz
max a sablon ami drágább a kevesebb darabszám miatt
de ha nem újít mintát 2-3 évente akkor az sem vészes
Ha gumit cseréltetnek velünk ilyen ER jellegű motoron, jellemzően a BT021/023, Pirelli Angel, Metz Roadtec hármasból szoktak választani. Nagyon kevesen mennek Avon vagy Dunlop felé - előbbi drága, másik meg hamar öregszik, ha nincs használva.
Ha le tudtok beszélni, most lehet.
Amúgy a gumisok bekaphatják, megkérdeztem a szertelés árát, helyben mindegyik meglepően 3.300 -4.500 forintos árat mondott, de aztán kiderült, még kb. 3.000 a centír. Ilyen hülyeséget, ki szereltet bármilyen gumit centír nélkül?
ha nem akarsz baszakodni vele kell egy mobil szerviz aki megcsinálja helyetted
de
ha alkalmanként megér 50ft neked hogy ne legyél zsíros akkor venni kell ilyet: https://carbonmedical.hu/terme...