Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

peca van az jobban megnyugtat 😉
Nemreg jottem haza a Papukbol, hagyjal emeszteni :)
Motorozzatok, fotelmotorosok......
Ha már elektromos autózás akkor aki tudja mondja már el hogy mennyi a rezsióradíja egy - két e-autónak.Főnökömmel intéztük egy céges autónak a szervizét és kifelé mondja hogy láttam az óradíjakat a falon , mondom nem , Audi elektromos 85 000 Ft / óra .Gondolom ez helyre teszi a költségeket.Nem tudom hogy van a kötelező előírás de nekem sajnos ilyesztő nem kicsit .
Kedves mlas....nem én számoltam ki hanem aki az autót használta, ráadásul a számolás alapja adott utszakasz volt nevezetesen szfvár bp odavissza.....
És nem, nem azért tiltottalak mert matekbol meg mindenből is eminensnek hiszed magad, hanem a beképzelt felsőbbrendű stilusod miatt. És ez igy is marad, sajnos az előzményekből nem tudlak kiszedni. Pedig kéne......
melyik a cigány?
a szöcske kifejezettem jófej, a kopasz nekem egy kicsit fura, a főszerkesztőnek nevezett nevételfelejtettem na az nekem se szimpatikus
amúgy pl a bugattit miért nem fikázod hogy mekkora köcsögök hogy drágán adják a szarjaikat hiszem a opel corsa mennyivel olcsóbb már.....

amúgy még mindig fenntartom a véleményem hogy ha egy panel proli helyben dolgozik és saját kocsival jár dolgozni alapból hülye, szóval teljesen életszerűtlen hogy még ezt tetézze egy villanyos kocsival
meg van erősítve 😆
https://villanyautosok.hu/2022...

A faszkalap azért benne van a cigányság, mert habár a végén kiszámolja a teljes fogyasztást, de megpróbálja az emberekben elültetni azt, amikor halad az autóval, az előmelegítést meg a várakozás közben elhasználtat nem veszi először figyelembe, mintha a benzin/*dízeleknél ezt külön számolnák...
Na de.
Az otthoni töltés nem mindig és mindenkinek áll a rendelkezésére. A lakótelepesek - nem mintha jellemző lenne a panelprolikra a tesla birtoklása - 380-ért tankolják.
20,9*380= 7.942,- forint. Hát azért ez nem annyi, mint amelyik megérné, ráadásul egy DRÁGA autóval.
Persze, ott a szöveg, hogy gyorsulás, meg az inforendszer szolgáltatása... persze, a T-betű az elején lemaradt. Fontos dolgok ezek.
:-)
(Az említett "kötelező" szerviz SEM kötelező, az egy feltétel egy szolgáltatásra.)
Persze, akinek van otthoni napelemes töltési lehetősége, annak jó lehetőség ez. Szerződéssel előre fizetni a töltést, jó áron? Ez is csábító, pláne az összesen 9 kutas magyarországi supercharger lehetőséggel, amiből 5 a fővárosban és az agglomerációjában van.

Persze a villanyautosok.hu CIGÁNYOK a töltőhelyeken lévő kútfejek számát érdekesen számolják MAGYARORSZÁG viszonylatában, szerintük több, mint 100 van már az országban. Igaz, hogy ebből a 100-ból mondjuk Debrecenben vabn egymástól 3 méterre 8 db. de hát ki vagyok én, hogy ezt szóvá tegyem? A hülye, balfasz cigány szerkesztőség ezen- és ilywen cigánykodásai adják nekem a bizonyságot arra, hogy amikor szar-szemét cigányoknak nevezem őket, akkor az valóban így is van.
Nem mellesleg, ha olyan tökömöccse foglalja el a kútfejet, aki direkt lassúra állítja a töltést, hogy legyen ideje a szendvicsét és a kávéját elfogyasztani, mert akkor nem kell állásdíjat is fizetnie.

Ismerünk itt ilyen embert?
Meg a lófaszt😀
Nem ilyenre emlékszem az Astra futóműnél 😆
380forint/kWh most a legdrágább töltő, de rendben, elfogadom hogy 400forint.
Vegyünk egy nagyon szar autópályás fogyasztású villanyautót. 26kWh/100km.
630forintos benzin ár mellett ez 16literes fogyasztás.
De személy szerint az is hülye aki 400 forintért tölt amikor 226forint nem Teslával előfizetés nélkül, 280forint egy Ionity elfizetés nélkül. Ezek az előfizetések már akkor megérik ha kétszer töltened kell egy hónapban. Olyankor 180 és 200forint lesz a kWh díj. De ahol nincsenek ezek a töltők ott van a TEA hálózat. Azok is kb. 180forintért vannak alapból. Egyébként pillanatnyilag egész európában szerintem nálunk a legdrágább tölteni nyilvános töltőn. Otthon viszont nálunk a legolcsóbb.
Igen. Nyilván helyi viszonyokra alakítják mivel lehet prolit hergelni, de jól látod.
Főleg hogy Debrecenben sem probléma ez. Berlin meg konkrétan egy mocsaras környék. Túl sok is ott a víz, miközben ugyan az a gyár Arizónában a sivatag közepén is probléma nélkül üzemel.
elkezdődött.....
Kawa még mindig nem tud számolni 😁 Ezt mondtam már neki, ezért tiltott - de most még1x nem tud...
23 literes fogyi, aha 🤣
Na jó,de biztos éjfél után amúgy is meg akart állni hugyozni meg enni.
Az akkugyár ellen debrecenben pont a viz miatt tiltakoznak.
Ez valami készre szerelt panel lehet amit mindenhol bedobnak globálisan?
Szerintem a gyárral.
Amikor TS125-el jártam Győrből Debrecenbe én is szerettem a kamionokat. Képes volt önerőből menni 90-et, ráadásul annyira alá volt méretezve a légcsatorna, hogy ezt tartósan is bírta, de kamion mögött felére esett a fogyasztás és nem is erőlködött annyira a motor.
Itt a víz kitermelési kapacitásokon ment a vita. A spárga farm ugyan úgy kiveszi a vizet a kutakból. Tesla sem szennyezi el jobban mint bármelyik lakossági felhasználó.
Most ezt így hirtelen találtam. Hatóság vizsgálta a vízhasználatot a "lakossági" bejelentések miatt, és ez derült ki.
Sorrendben. Tesla, BASF vegyi gyár, Papírgyár, Olajfinomító, Barnaszén bánya...de a Tesla ellen tüntetnek hogy sok vizet használ. Ráadásul míg a VW 3.75köbmétert használ fel egy autó gyártása során, (iparági átlag 3.68m3) Addig a Tesla 1.8köbmétert. Jó az is igaz, hogy a BMW új üzeme amit már a vízfelhasználás csökkentését szem előtt tartva terveztek, szintén ennyit. Az autógyártásban főleg hűtésre használják a vizet. Pontosan azért mert kevesebb energia felhasználásával lehet hűteni. De most hogy az lett a követelmény hogy vizet ne használjanak, és az energiát meg nem nézi senki, csináltak energia igényesebb de vízmentes hűtéseket ahol lehet.
Van olyan hülye, de nem csak a villanyosok. Még a Leaf-el mentem az M0-áson. 95-re állítottam a tempomatot, ezzel utolértem előbb utóbb egy kamiont és akkor a szélárnyékában mentem. Kis akkus villanyautóval ez a leggyorsabb és legtakarékosabb haladási mód. De rengeteg kis benzines autós volt aki ennél lassabban ment. Ezeket kamionnal együtt előztem. Viszont volt egy eset ami kirívó volt. 55-el ment stabilan egy Suzuki Altoval. Egyszerűen látszott hogy retteg a kormány mögött már ettől a tempótól is 🤣
Az ilyeneket azért ki kéne szedni a forgalomból és elküldeni egy alkalmassági vizsgára.
a szélárnyék fasza, anno a dt80 max 70km/h tempót tudott maxigázon, egyszer dunavarsánytól soltig kamion mögött 2 méterrel félgázon mentem 80-as tempót
sajnos elment baja felé aztán solt után nem volt szélárnyékom, majd meg fagytam hajnal kettőkor egy melegítőfelsőben
A Merci szar 😆
De nekem is érthetetlen. Spórolni úgy lehet a legjobban ha beáll egy kamion mögé a szélárnyékba, és azzal fel sem tart senkit.
Én akkor csinálok ilyet, amikor valamit turkálni akarok a kijelzőn. Pl. navigáción tervezem, hogy hova menjünk. Amúgy fasza a navigáció, mert a google mapson alapszik, és a nevezetes célpontoknak le lehet kérni a leírását, a hozzászólásokat, fotókat ugyan úgy. Ilyenkor bekapcsolom a robotpilótát, de a belső sávban figyelni kell a forgalomra, a külsőben meg hamar fennakadok egy kamionon vagy egy ilyen hülyén, de jó van az úgy amíg mással foglalkozom. Az hogy EQS-el miért kell lassabban menni a kamionoknál nem értem. Abban is van sávtartó és adaptív tempomat, tehát sokkal fárasztóbb lassabban menni, és a fogyasztása is rosszabb így. Az ilyen rágyorsítások azoknál jellemző akik manuálisan vezetnek. Valahogy ez ösztönös a rutintalanabb vezetőknél, nem tudatos. De többek között erre is jó a sok paci, hogy ezek már régen nem érdekelnek 😁 de a 120-as Skodám 25másodperces 0-100-ával engem is nagyon zavart.
a spárga farmmal vitatkoznék mert az a víz felhasználás teljesen más mint egy ipari célú felhasználás
a többihez nem értek, de a papírgyár tuti kurva sok szennyező anyagot használ fel