Így van.
Nem baj ha óvatos az ember amíg nincs saját tapasztalat, és a legrosszabbra készül.
És nem is kötelező még egy darabig.
Van egy, mindenkinél más, minimum küszöb, amikor hajlandó lesz váltani, ár, képességek, tapasztalatok birtokában.
Nyilván ezt neked kell mérlegelned, neked mikor jön ez el. Én csak annyit szeretnék ezen a téren, hogy az emberek valóban mérlegeljenek, valós információk alapján, és ne ostoba kifogásokat keressenek a változás ellen.
De én ezt nem mondtam. tegnap - vagy mikor - azt írtam, hogy a haver fia Hollandiában él, autót vennének és elmentek egy helyi tesla kereskedőhöz, ahol a kereskedő a megmutatott akármelyik (nem tudom melyik) tesla típusban egy tartalék aggregátor töltőt mutatott.
Ennyit írtam, de rohadjak meg, most rákérdezek Viberen, hogy pontosan hogyan is volt.
Úgy hogy összekeverted te és a haverod a Teslával.
Igen. Ezt tapasztalom szinte minden hozzászólásodban.
Alapvetően pedig értelmes ember benyomását kelted, de amikor olyanokon erősködsz amihez nyilvánvalóan nem értesz, mindig eljátszod ezt az illúziót. Szerintem ne erőltesd ezt a témát. Én sem akarlak rábeszélni a villanyautóra, mert nem neked való. De ettől még le fogom írni a saját tudásomat, tapasztalatomat, ha felmerül a téma. Ilyenkor simán hagyd figyelmen kívül és akkor nem lesz vita 😁
Ez a marha,megvette a szart,de nem baj hogy szar,hisz olcsó volt.Majd ez a barom rásózza a faterjára a szart amivel a boltig nem lehet elmenni,szegény öreg,szíve szerint biztos visszaülne valami benzines ignisbe,csak nem meri mondani a barom fiának.Baszki,egy autó amivel 40km-t lehet menni....
Ez egy atomvillanást is kibírna. Rendes gyalult lucfenyő 🤣 Oké, jól sípcsonton vágott az egyik szelemen, de az már régen volt 😆
Már össze felé rakom, az új alkatrészekkel. A régi de jó részeket még át kell csiszolni és átfesteni, de hétfőn jön a cserépléc, ha nem találnak ki nekem jövő héten valami faszságot, akkor talán a cseréplemezt is elkezdem felrakni.
Amíg ez nincs kész, nem nagyon fogok motorozni, mert 40fokban baromi szar a tetőn dolgozni, jó lenne befejezni.
Mondja az aki azt sem tudja mi a különbség a BMW i3 REX és a Tesla között 🤣
De hogy nézel te számokat, csak az önmegtévesztő önigazolást nézed, mert okosabbnak hiszed magadat annál akinek valódi tapasztalatai vannak.
Majd rad szakad a beallo,en lepek egy megszokott etyek@gánt-héreg kört reggel.Regota ez az elso hetveg hogy nem kotla hoddat herkelek vagy szallitok-rakok ossze valakinek valamit.
Pont Hollandia, ahol alapfelszereltségként aggregátorral árulják az elektromost...
Amúgy meg kár a frusztrációdat (nem hozza az elvártat a befektetés) rám kivetíteni, én egyszerűen a számokat nézem. Azok meg kegyetlenek.
Csak ha te hegesztetted a kaput 🤣
Én letoltam a motort a garázsba és a kocsibeálló ácsolatát szedem szét hogy felújítsam, szóval már az ács munkához is kurva okos vagyok 🤣
Megmondta, de hogy? Kit érdekel a melegítés meg a többi? Elindul, megérkezik, mennyit töltött rá, hogy a mutató ugyanott álljon, pont úgy, ahogy a belsőégésűeket szokták. Amikor egy sutyerák már elkezd okoskodni, hogy töltési veszteség meg infoizé, meg visszatáplálás, akkor lehet tudni, hogy hazudni fog. Ugyanis az emberek 99.999999%-át NEM-NEM-NEM-NEM a fogyasztás kWh-ban vagy literben érdekli, még ha ezt is kérdezi, hanem a forintban kifejezett értéke az, ami VALÓBAN érdekes. A többi csak egy kurva nagy mellébeszélés.
A 380,- forintos árat tőled néztem. Van olcsóbb? Elhiszem, de az mindig pont éppen útba esik, mint a belsőégésűeknél a benzinkút? És akkor számoljunk máshogy. Számoljunk 9 literrel, az 620,-/liter árral 5.580,- forint. mennyiért kell venned 20,9 kWh-os elektromos autó fogyasztásnál az elektronokat, hogy ennyit fizess? 267,- forint. Jaaaaaaaa, ez is pont a te általad említett "normális gyorstöltő" tarifája? Tehát nem olcsóbb, csak dupla áron ülsz az autódban. Ja, persze az az info izé, így már elfogadható.
Az okoskodó buzik meg majd 2030-ban megnézik az elfogyasztott hajtóanyag és az autó árával együtt, hogy mennyibe is került 1 km utazás. Esetleg a menetidőt is hozzákalkuláljuk, amikor kerülni kell az eső elől menekülve, a pisi-szendvics kombós töltési időket, megfejelve az előttünk várakozó, szándékosan lassan töltikéző márkatárs viselkedésével.
És egy benzines Audinak mennyi a rezsióradíja?
A hajtásláncon kívül ugyan az a villanyautó is mint a többi. Pl. én a sarki futóműveshez vittem el a Leafet lengőkar cserére, és az alkatrészek is ugyan annyi mint más Nissanak a Bárdinál.
Az akku, elektronika, motorhoz kell spéci tudás. Az lehet hogy drága, főleg egy márkaszervizben és ráadásul nem is értenek hozzá, de szerencsére vannak független szerelők normális áron, ha esetleg lejárt volna a jellemzően elég hosszú garancia a hajtásláncra.
Nekem pl. 8 év van rá, beleértve az akkut is.
Ha meg öreg villanyautót veszel, és belefutsz valami szopásba, akkor bontott alkatrészekkel nem drágább mint egy dízel szokásos baromságait javítani, de a villanyos hajtásláncra nem példa nélküli, de nem is jellemző az elhasználódás.
Én pl. belefutottam. Megvettem relatív olcsón egy Nissan Leafet. Idővel kiderült hogy ennek az első szériának döglik az akkuja. Szarul nem jártam ennek ellenére, mert annyival volt olcsóbb, hogy így is ledolgozta az árát. Most akarok benne akkut cserélni. 2millió környékén tudok beletenni az eredeti 120km-es akku helyett egy 300km-est. És ha összeadom a vételárat és az akku árát még mindig 1 millióval vagyok a hasonló autók piaci ára alatt. Történetesen ha nem értenék az elektronikához és pénzért kéne akkut cseréltetnem még úgy is megérné. Ja és 12éves Leafről van szó ami még mindig működik, csak szeretném ha apáméknak télen nem 40km-el kéne gazdálkodnia, hanem el tudnák adni az Astrájukat, mert elég nekik egy autó.
Életben mindegyikük jó fej. Szerintem nem furcsa Balázs csak olyan mintha mindig zavarba lenne a nyilvános szerepléstől.
Természetesen előbb utóbb a panelproliknak is meg kell oldani az értelmes töltési lehetőséget és meg is lesz. Ez technológián nem, csak jogszabályi háttéren múlik. Hollandia a jó példa erre, ott a lakosság nagyon nagyon nagy része nem tud otthon tölteni, mégis náluk van a legtöbb villanyautó Norvégia után. Ezért baromi jó a célállomás töltő hálózatuk és durván olcsóbb is nálunk.
Nálunk EGYENLŐRE az a mentalitás a szolgáltatók mint a balatoni lángososnak. Hogy köcsög villanyautósnak van pénze húzzuk le, hogy minél gyorsabban megszedjük magunkat. Plusz a magyar elektromos hálózat monopólium miatt eléggé elszabadultak az árak. Ahol szabad piac van, ott van hogy havi 30$ért korlátlanul tölthetsz AC töltőn, vagy akár pénzt kapsz azért amikor töltesz, ha túl sokat termelnek a megújulók. Nem is kell messzire menni. Hozzánk Lölö és a bürokratikus akadályok miatt nem tudnak bejönni ezek a megoldások.
Nyilván nem lesz ez mindig így, amikor már alap lesz a villanyautó, akkor nem lehet annyira fejőstehénnek nézni a gazdag villanyautósokat, de Freelac a pillanatnyi állapot alapján extrapolál és köpköd, miközben a pillanatnyi állapotok alapján senkinek nem is javasolta senki a villanyautót otthoni töltés nélkül Magyarországon. Ebben az egyben határozottan egyetértenek a villanyautósok, hogy megszállottnak kell lenni, hogy ezt valaki bevállalja most.
Megint hülye vagy 🤣
Lövésed sincs a villanyautókról, de okoskodni tudsz.
Szóval akkor megmondta mennyi az össz fogyasztás vagy nem? De ezért cigány. Szerintem meg te vagy inkább hülye aki villanyautó nélkül okosabb.
A mozgásban töltött fogyasztás az érdekesebb, mert attól függ a szent hatótáv. Az össz fogyasztás meg azért nem különösebben érdekes, mert összességében szart sem fogyaszt egy villanyautó. 380 forint az meg az apád valaga. Leírtam hogy 180-280 egy normális Gyorstöltő töltő amit ÚTKÖZBENi töltésre, Teslától függetlenül. 380 Lölö privát töltői, de persze a tényeket már nem hallod meg miszter racionális vagyok mindig. És mutasd már meg nekem hogy írtam én valaha hogy ha nem tudsz tölteni otthon, akkor vegyél villanyautót. Meg ugye nem te erősködtél, hogy a napelem faszság, most meg hirtelen csak azzal éri meg a villanyautó töltés szerinted is. 🤣
Az ilyen okoskodó buziknak mint te, kötelező jelleggel előírnám hogy SOHA nem vehetnek villanyautót, csak hogy teljesüljön a vágyatok, aztán röhögnék rajtatok amikor tüntetnétek 2030 tájékán hogy mégis megtehessétek 🤣
Nem baj ha óvatos az ember amíg nincs saját tapasztalat, és a legrosszabbra készül.
És nem is kötelező még egy darabig.
Van egy, mindenkinél más, minimum küszöb, amikor hajlandó lesz váltani, ár, képességek, tapasztalatok birtokában.
Nyilván ezt neked kell mérlegelned, neked mikor jön ez el. Én csak annyit szeretnék ezen a téren, hogy az emberek valóban mérlegeljenek, valós információk alapján, és ne ostoba kifogásokat keressenek a változás ellen.
Ennyit írtam, de rohadjak meg, most rákérdezek Viberen, hogy pontosan hogyan is volt.
Igen. Ezt tapasztalom szinte minden hozzászólásodban.
Alapvetően pedig értelmes ember benyomását kelted, de amikor olyanokon erősködsz amihez nyilvánvalóan nem értesz, mindig eljátszod ezt az illúziót. Szerintem ne erőltesd ezt a témát. Én sem akarlak rábeszélni a villanyautóra, mert nem neked való. De ettől még le fogom írni a saját tudásomat, tapasztalatomat, ha felmerül a téma. Ilyenkor simán hagyd figyelmen kívül és akkor nem lesz vita 😁
Ez most hogyan jön ide?
A te tapasztalatod az, hogy kétségbeesve keresel önigazolást.
Már össze felé rakom, az új alkatrészekkel. A régi de jó részeket még át kell csiszolni és átfesteni, de hétfőn jön a cserépléc, ha nem találnak ki nekem jövő héten valami faszságot, akkor talán a cseréplemezt is elkezdem felrakni.
Amíg ez nincs kész, nem nagyon fogok motorozni, mert 40fokban baromi szar a tetőn dolgozni, jó lenne befejezni.
De hogy nézel te számokat, csak az önmegtévesztő önigazolást nézed, mert okosabbnak hiszed magadat annál akinek valódi tapasztalatai vannak.
Amúgy meg kár a frusztrációdat (nem hozza az elvártat a befektetés) rám kivetíteni, én egyszerűen a számokat nézem. Azok meg kegyetlenek.
Én letoltam a motort a garázsba és a kocsibeálló ácsolatát szedem szét hogy felújítsam, szóval már az ács munkához is kurva okos vagyok 🤣
A 380,- forintos árat tőled néztem. Van olcsóbb? Elhiszem, de az mindig pont éppen útba esik, mint a belsőégésűeknél a benzinkút? És akkor számoljunk máshogy. Számoljunk 9 literrel, az 620,-/liter árral 5.580,- forint. mennyiért kell venned 20,9 kWh-os elektromos autó fogyasztásnál az elektronokat, hogy ennyit fizess? 267,- forint. Jaaaaaaaa, ez is pont a te általad említett "normális gyorstöltő" tarifája? Tehát nem olcsóbb, csak dupla áron ülsz az autódban. Ja, persze az az info izé, így már elfogadható.
Az okoskodó buzik meg majd 2030-ban megnézik az elfogyasztott hajtóanyag és az autó árával együtt, hogy mennyibe is került 1 km utazás. Esetleg a menetidőt is hozzákalkuláljuk, amikor kerülni kell az eső elől menekülve, a pisi-szendvics kombós töltési időket, megfejelve az előttünk várakozó, szándékosan lassan töltikéző márkatárs viselkedésével.
A hajtásláncon kívül ugyan az a villanyautó is mint a többi. Pl. én a sarki futóműveshez vittem el a Leafet lengőkar cserére, és az alkatrészek is ugyan annyi mint más Nissanak a Bárdinál.
Az akku, elektronika, motorhoz kell spéci tudás. Az lehet hogy drága, főleg egy márkaszervizben és ráadásul nem is értenek hozzá, de szerencsére vannak független szerelők normális áron, ha esetleg lejárt volna a jellemzően elég hosszú garancia a hajtásláncra.
Nekem pl. 8 év van rá, beleértve az akkut is.
Ha meg öreg villanyautót veszel, és belefutsz valami szopásba, akkor bontott alkatrészekkel nem drágább mint egy dízel szokásos baromságait javítani, de a villanyos hajtásláncra nem példa nélküli, de nem is jellemző az elhasználódás.
Én pl. belefutottam. Megvettem relatív olcsón egy Nissan Leafet. Idővel kiderült hogy ennek az első szériának döglik az akkuja. Szarul nem jártam ennek ellenére, mert annyival volt olcsóbb, hogy így is ledolgozta az árát. Most akarok benne akkut cserélni. 2millió környékén tudok beletenni az eredeti 120km-es akku helyett egy 300km-est. És ha összeadom a vételárat és az akku árát még mindig 1 millióval vagyok a hasonló autók piaci ára alatt. Történetesen ha nem értenék az elektronikához és pénzért kéne akkut cseréltetnem még úgy is megérné. Ja és 12éves Leafről van szó ami még mindig működik, csak szeretném ha apáméknak télen nem 40km-el kéne gazdálkodnia, hanem el tudnák adni az Astrájukat, mert elég nekik egy autó.
Természetesen előbb utóbb a panelproliknak is meg kell oldani az értelmes töltési lehetőséget és meg is lesz. Ez technológián nem, csak jogszabályi háttéren múlik. Hollandia a jó példa erre, ott a lakosság nagyon nagyon nagy része nem tud otthon tölteni, mégis náluk van a legtöbb villanyautó Norvégia után. Ezért baromi jó a célállomás töltő hálózatuk és durván olcsóbb is nálunk.
Nálunk EGYENLŐRE az a mentalitás a szolgáltatók mint a balatoni lángososnak. Hogy köcsög villanyautósnak van pénze húzzuk le, hogy minél gyorsabban megszedjük magunkat. Plusz a magyar elektromos hálózat monopólium miatt eléggé elszabadultak az árak. Ahol szabad piac van, ott van hogy havi 30$ért korlátlanul tölthetsz AC töltőn, vagy akár pénzt kapsz azért amikor töltesz, ha túl sokat termelnek a megújulók. Nem is kell messzire menni. Hozzánk Lölö és a bürokratikus akadályok miatt nem tudnak bejönni ezek a megoldások.
Nyilván nem lesz ez mindig így, amikor már alap lesz a villanyautó, akkor nem lehet annyira fejőstehénnek nézni a gazdag villanyautósokat, de Freelac a pillanatnyi állapot alapján extrapolál és köpköd, miközben a pillanatnyi állapotok alapján senkinek nem is javasolta senki a villanyautót otthoni töltés nélkül Magyarországon. Ebben az egyben határozottan egyetértenek a villanyautósok, hogy megszállottnak kell lenni, hogy ezt valaki bevállalja most.
Lövésed sincs a villanyautókról, de okoskodni tudsz.
Szóval akkor megmondta mennyi az össz fogyasztás vagy nem? De ezért cigány. Szerintem meg te vagy inkább hülye aki villanyautó nélkül okosabb.
A mozgásban töltött fogyasztás az érdekesebb, mert attól függ a szent hatótáv. Az össz fogyasztás meg azért nem különösebben érdekes, mert összességében szart sem fogyaszt egy villanyautó. 380 forint az meg az apád valaga. Leírtam hogy 180-280 egy normális Gyorstöltő töltő amit ÚTKÖZBENi töltésre, Teslától függetlenül. 380 Lölö privát töltői, de persze a tényeket már nem hallod meg miszter racionális vagyok mindig. És mutasd már meg nekem hogy írtam én valaha hogy ha nem tudsz tölteni otthon, akkor vegyél villanyautót. Meg ugye nem te erősködtél, hogy a napelem faszság, most meg hirtelen csak azzal éri meg a villanyautó töltés szerinted is. 🤣
Az ilyen okoskodó buziknak mint te, kötelező jelleggel előírnám hogy SOHA nem vehetnek villanyautót, csak hogy teljesüljön a vágyatok, aztán röhögnék rajtatok amikor tüntetnétek 2030 tájékán hogy mégis megtehessétek 🤣