Persze hogy van,senki nem mondta hogy nincs.Akinek ennyi az igénye....mondtam már,az én igényeimnek viszont megfelelő elektromos autót még nem rajzoltak.
Nem. Azok visszevették a gyártást és a terveiket. Vagyis inkább átengedték a piacot kínának.
És ugye a kínai 3 millióért gyártja amit itt 15-ért elad, neki van miből engedményt adni, de a VW valószínűleg így is kicentizte a haszonkulcsot. Megjegyzem azért kaszáltak így is rendesen, de ha versenyben akarnak maradni, akkor kellenének az optimalizálások.
Tesla ebben is jó a platformja és a fejlesztési rendszere ehhez.
Mégis a SUV-ot veszi mindenki, pedig az a legdrágább fajta... az emberek szeretnek herdálni. Mndenkinek elég lenne egy Sudzuki Wagonyír, mégsem gyártják már...
Meg aztán milyen proli már az, hogy a 3 éves purdé az ovi előtt nem egy 2 tonnás SUV-ból száll ki 😆
Eddig mind3at a max. támogatással vette (2-3 millák) és az első 5 évben ingyen járt vele (akkoriban ingyenes volt a töltés) Újra cserélte 3 évente, a felárat bőven megtakarította
A mostani KIA Niro listaára 14 körül volt 3 éve, neki támogatással meg levont Áfával 10 alatt volt, most használtan 9-et kap érte.
110 ezer van benne, 3 év alatt elköltött volna 3,5-et csak üzemanyagra. Így meg éccakai+támogatott napelem...
Szóval van élet a 300-at futott dizel VW-n túl is.
Amúgy persze nem érdekes a teljesítmény. 100LE elég, de villanyautóknál a teljesítmény inkább mellékhatás, nem cél.
A teljesítményt főleg az akku határozza meg, egy erősebb villanymotor nem dobja meg úgy az árat mint egy erősebb benzinmotor.
Az akkuból kivehető teljesítmény pedig leginkább a méretétől függ. Tehát ha egy 100kWh-s akkut 30perc alatt fel lehet tölteni, akkor könnyű belátni hogy ez önmagában 200kW-ot tud felvenni az akku. Leadni meg sokkal többet.
Leaf esetén kicsi akkuból akartak kiszedni 100LE-t Ezért kicsi, de nagy teljesítményű akku kellett, amit egészen gyorsan lehetett tölteni, cserébe szar volt a hatótáv, viszont olcsó. (relatív)
A Zoe-nál fordítva volt a koncepció. Szintén 100LE-re tervezték, de elég gyenge teljesítményű akkut raktak bele, nagy kapacitással. Így éppen elviszi a 100LE-t amivel már kifejezetten virgonc az utakon az a kisautó, de baromi gyenge a töltési sebessége, cserébe olcsó volt, és jó hatótávú.
Teslánál rágyúrtak a töltési sebességre ÉS a hatótávra. Cserébe nem olyan olcsó, de mellékesen durva teljesítményre képes. Nem ezért veszi az ember, de ha már benne van, nem korlátoztatom le 😁 azért kifejezetten szórakoztató amikor a Zoli félék beragadnak egy 70-el menő mögé, én meg simán kielőzöm és teret váltok, miközben megelőztem az egész 70-el poroszkáló sort probléma nélkül. Jót tesz az ember vérnyomásának 😁
Sosem vallalok kozosseget blődivel.
De,kurvafelesleges az a 400 ló,legyen kicsi,olcso,megfizethető.
Ne 2,5 tonnas furgon meretű hombár,magasnak se kell lennie.
A 400 ló csak azert kell hogy mondhassa a tulaj kapam 400 at meg 2 mp es gyorsulast egy kisvarosi panellakás araert.
Összehasonlítottad,aha,értem.Én továbbra sem hasonlítom össze a 400lóerős autókat,mert nem foglalkoztat a 400lóerő.Ennyi erővel buszokat is összehasonlíthatnál ha csak az a lényeg.
A paekolás már talán csak pesten van inhyé, de az sem sokáig, a többi adó is kérdéses meddig, a töltés otthonról amíg nem találnak ki valamit még olcsóbb, utcáról már kevésbé. Amúgy egy dákót a corsához nézek ami majdnem felébe kerül, astrához már mást néznék, de az is jóval drágább a felszereltség pedig sokaknak másodlagos, ha nincs valami az nem akkora baj.
Persze, drága a villany, ha a Corsához nézed - és tényleg drágább is, főleg, ha nem nézed az egyébb költségeket. Pl. Pesten a belvárosban évi 2-300-at elparkolhacc, villany ugye ingyen... a cégautó adó is nulla, a haver, aki 7 éve villanyozik, csak ezen megspórolt 1,5 millát összesen - egy pumpedűze passát árát...
De mégiscsak ez foglalkoztat......azzal vagy elfoglalva hogy melyikből mennyi a 400LE-s autó.Engem pl nem érdekel hogy mennyibe kerül egy 400lóerős autó,mert közlekedésre a negyede is elég,a lámpánál meg bem akarok menőzni.
Na, szövegértésed szokásos 😁 (és most Zoli komád is csatlakozott, ez annak hatása, hogy sokat vitázik veled 😁)
Nem azt írtam, hogy kell 400 LE-s, hanem hogy a Tekla árát az akkora belsőégésűhöz mérd! Persze ha a Dácsia Loganhoz hasonlítod a Teklát, az is drága 🤣
...és különben is, én csak 310 LE-st vettem 😁 - pont azért, mert nem kell 500. kapuzárási meg nálad lesz nemsoká, én már utána vagyok - úgy, hogy nem is vettem észre 😃
Sokkal inkább arra a részre gondolt hogy "Miért? Kína célba vette az európai piacot...."
És az sem érdekli ha pillanatnyilag nincs sofőr, raktár, kereslet. Ők tarolni fognak.
Alapból drágák az új autók a magyar pórnépnek így azok sem annyira fogynak, a swift, clio, corsa stb. 6 milla körül már van scross, vitara, tivoli, mg stb. meg alig 7 fölött, ehhez képest még drága a villany főleg ha a napelemet is hozzászámoljuk amivel igazán vanbértelme a dolognak.
Ha,es kell a fenenek 400 loeros 2,5 tonnas kocsi.
Nem tudsz 3 percig egyben menni 100 al se mert mindig van egy idiota aki fix 70 es baszakodik elotted,megelozni meg nem tudod mert szemben is ugyanaz a nyomorult kocsisor van legelol egy 70 el baszakodo idiotaval.
Autopalya detto.
Mondjuk teny hogy megoldja a tekla.🤣
https://www.blikk.hu/aktualis/...
És ugye a kínai 3 millióért gyártja amit itt 15-ért elad, neki van miből engedményt adni, de a VW valószínűleg így is kicentizte a haszonkulcsot. Megjegyzem azért kaszáltak így is rendesen, de ha versenyben akarnak maradni, akkor kellenének az optimalizálások.
Tesla ebben is jó a platformja és a fejlesztési rendszere ehhez.
Meg aztán milyen proli már az, hogy a 3 éves purdé az ovi előtt nem egy 2 tonnás SUV-ból száll ki 😆
Marad az aszma. 😄
A mostani KIA Niro listaára 14 körül volt 3 éve, neki támogatással meg levont Áfával 10 alatt volt, most használtan 9-et kap érte.
110 ezer van benne, 3 év alatt elköltött volna 3,5-et csak üzemanyagra. Így meg éccakai+támogatott napelem...
Szóval van élet a 300-at futott dizel VW-n túl is.
http://youtu.be/O01hAANUu-4?si=wHPbvrUZvmVmCEOa
Amúgy persze nem érdekes a teljesítmény. 100LE elég, de villanyautóknál a teljesítmény inkább mellékhatás, nem cél.
A teljesítményt főleg az akku határozza meg, egy erősebb villanymotor nem dobja meg úgy az árat mint egy erősebb benzinmotor.
Az akkuból kivehető teljesítmény pedig leginkább a méretétől függ. Tehát ha egy 100kWh-s akkut 30perc alatt fel lehet tölteni, akkor könnyű belátni hogy ez önmagában 200kW-ot tud felvenni az akku. Leadni meg sokkal többet.
Leaf esetén kicsi akkuból akartak kiszedni 100LE-t Ezért kicsi, de nagy teljesítményű akku kellett, amit egészen gyorsan lehetett tölteni, cserébe szar volt a hatótáv, viszont olcsó. (relatív)
A Zoe-nál fordítva volt a koncepció. Szintén 100LE-re tervezték, de elég gyenge teljesítményű akkut raktak bele, nagy kapacitással. Így éppen elviszi a 100LE-t amivel már kifejezetten virgonc az utakon az a kisautó, de baromi gyenge a töltési sebessége, cserébe olcsó volt, és jó hatótávú.
Teslánál rágyúrtak a töltési sebességre ÉS a hatótávra. Cserébe nem olyan olcsó, de mellékesen durva teljesítményre képes. Nem ezért veszi az ember, de ha már benne van, nem korlátoztatom le 😁 azért kifejezetten szórakoztató amikor a Zoli félék beragadnak egy 70-el menő mögé, én meg simán kielőzöm és teret váltok, miközben megelőztem az egész 70-el poroszkáló sort probléma nélkül. Jót tesz az ember vérnyomásának 😁
De,kurvafelesleges az a 400 ló,legyen kicsi,olcso,megfizethető.
Ne 2,5 tonnas furgon meretű hombár,magasnak se kell lennie.
A 400 ló csak azert kell hogy mondhassa a tulaj kapam 400 at meg 2 mp es gyorsulast egy kisvarosi panellakás araert.
Nem azt írtam, hogy kell 400 LE-s, hanem hogy a Tekla árát az akkora belsőégésűhöz mérd! Persze ha a Dácsia Loganhoz hasonlítod a Teklát, az is drága 🤣
...és különben is, én csak 310 LE-st vettem 😁 - pont azért, mert nem kell 500. kapuzárási meg nálad lesz nemsoká, én már utána vagyok - úgy, hogy nem is vettem észre 😃
És az sem érdekli ha pillanatnyilag nincs sofőr, raktár, kereslet. Ők tarolni fognak.
Nem tudsz 3 percig egyben menni 100 al se mert mindig van egy idiota aki fix 70 es baszakodik elotted,megelozni meg nem tudod mert szemben is ugyanaz a nyomorult kocsisor van legelol egy 70 el baszakodo idiotaval.
Autopalya detto.