Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja, ez így van, csak ha megnézed a szerződést, van kártérítési limit.
" ha a járművel kárt okozok valakinek akkor helyt áll helyettem"Ez így van,ha TE kárt okozol a járművel.
Szerintem túljogászkodjatok ezt....is 🤣
Te dolgod annyi hogy karbantartsd az autót. Ha a gányolás okán gyullad ki akkor te vagy a felelős. Ha hordod rendszeres szervizbe, és sérülést sem okoztál ami a tüzet eredményezte, akkor te nem lehetsz egyszerűen felelős.
Ilyenkor ha az akku gyullad ki akkor a gyártó a felelős, vagy az aki nem a gyártói előírás szerint tartotta karban.
Ilyen eset volt a BMW kigyulladó EGR hűtője, amikor hiába vitte vissza a tulaj a visszahívás keretében, meg soron kívül elvitte szervizeltetni hogy ne gyulladjon ki a kocsija, mégis kigyulladt. Ilyenkor a tulaj megtett mindent hogy ez ne következzen be. A tüzet konstrukciós hiba okozta, tehát a gyártó a felelős.

És ez akkus autótól független dolog.

És persze hogy kapásból mindenki hárít. Erre való a bíróság, meg az igazságügyi szakértő. Szerencsére a bizonyítási kötelezettség nem az ügyfelet terheli soha.
te 😃 nekem volt ilyen ........................ szidtam is mint a bokrot hogy ilyen buzin hogy lehet parkolni , amikor kiderült hogy én nem is ott parkoltam le 😂 😂 😂 ah nem amott 😬
Attól függ.......egyébként pont az ilyen esetekben kell megfontoltnak lenni.
Ha a benzines kocsim elgurul akkor ki fizeti az okozott kárt ?
Azért ez felvet pár kérdést. A kötelező biztosítás egy felelősségbiztosítás, ha a járművel kárt okozok valakinek akkor helyt áll helyettem. A díjat is 0-24, 1 évre állapítják meg, arról egy szó nincs, hogy nem kell fizetni amikor parkolok. Akkor legyen használatfüggő a kötelező, futott km vagy valami alapján. Visszaélnek vele hogy az egyszeri ember kerüli az ügyvédeket meg bíróságokat, ezért még akkor sincs igazad ha igazad van, mert lesöpörnek.
Ja,biztos.Főleg olyan matekkal mint a pipié
jó,de előtte volt biztos haszon is
Lehet az öreg is visszasírja már a 40éves 2T wartburgot.
Na ezért nem veszek ilyen öregen villanyautót! Lassan lecserélem az összes akksis gépemet fosszilisre, a fúrógépeket is. 🧐
Már javasolták a tulajnak,mivel már viszonylag öreg,írjon rá mindent a gyerekeire,az ügyet meg húzni kell ameddig lehet.
Hát akkor nemzetközi bíróság... az eleve milliók, min. 5 év, és nem biztos, hogy nyer - főleg, ha ő is hibás.
Nem,a gyártóval vették fel a kapcsolatot,azok hajtották el.Ügyvéden keresztül,angol nyelven,amit nem fogadtak el,akkor kerestek egy koreai fordítót,megírták koreaiul aztán elutasították.
Ekkora összegnél nem csoda, hogy hárít, de gondolom a magyar forgalmazó, ha ebből nemzetközi ügy lenne a koreaiak fizetnének.
A gyártó hárít,nem ismeri el a felelősséget.
Azert egy elektromos autonal ezt erosen inkorrektnek erzem. A toltes is resze az uzemeltetesnek - ha jogilag felremagyarazhato, akkor is. Azt a toltoaramkort es akkumenedzsmentet a gyarto tette bele, az o felelosseguk kellene legyen annak a hulyebiztossaga is.
A mélygarázsos ügy szempontjából ez mindegy,a lényeg hogy parkolt az autó így nem fizet.
Ez érdekes hozzáállás, tehát ha csak nyitogatom az ajtót az nem üzemeltetés viszont ki bizonyítja, hogy nem épp elindulni akartam és a beszálláshoz nyitottam ki? Tudom ez pusztán szemantika és nagy eséllyel sima nyitásos kárért ha azt mondom beszállni akartam nemnvergődnének ellenben habépp szerelem vagy szerelik a kocsit akkor nyilván életbe lép ez.
Üzemállapot, de nem üzemeltetés.
A toltes is egy uzemallapot, nem?
Ez sztem nem igaz így, bár én (sem) vagyok jogász... hisz "üzemelteted" a járművet akkor is, amikor épp állsz vele, tehát parkolsz. Ha meg nekimész valaminek, akkor az abban keletkezett kárra is kiterjed a biztosítás.
A gyártó hárít,a töltőé megint nem,mert a tűz az autóba keletkezett.Az autó biztosítása pedig csak üzemeltetés közbeni károkozásra fizet,ami lényegében ott fejeződik be hogy kiszáll az ember és neki nyitja az ajtót a másiknak.
Az autóé vagy a töltőé vagy a gyártó attól függ melyik volt a hibás.
Engem mint felhasználót nem érdekel.
De kinek a biztosítója?