körbenéztem 50 ezer alatt vannak ezek az útdíjas dobozkák szóval nem egy érvágás.....
ennyit a legszarabb suzukit tulajdonló ember is ki tudna fizetni
én több lépcsőben vezetném be először autópálya utána főutak majd minden útra, így nem lenne az a nagy dömping vásárlás
a beszerelés annyi hogy bedugod a szivargyújtóba, de ha ez nem tetszik be is lehet szereltetni fixre, ez biztos plusz pénzes
igazából egy olcsóbb kis kapacitású vellynyautóra te lennél a legideálisabb felhasználó. Úgy is mondhatnám, hogy az ilyet szinte miattad gyártják(kezeit széttáró) Asszony is elmegy 12 ezret egy évben te minimum dupla ennyit elmennél vele de hiába is írom úgy sem fogod megérteni. Az, hogy egybe kellett kifizetni az árát nem ördögtől való akkor asszem még fel tudtál volna rántani rá 2-3 %-ért hitelt (kezeitszéttáró) Ha a dákó egyösszegű kifizetése gondot okozott volna akkor a klió aminek ugyan annyi volt az ára az is gondot okozott volna. Tehát ergó azt még törlesztgeted. és kb. mind1, ogy egy autóhitelt törlesztgetsz vagy egy személyi kölcsönt vagy bármi mást. persz most már nem jó buli mert a thm es értékek kvázi uzsorakamattá nőtte ki magát 😅
én nyáron nem nagyon tudok mit kezdeni a sok villannyal, még amikor 22 fok volt bent mert nyomta a légkondi a hideget reggeltől-estik akkor se ment el annyi villany mint amennyit tudna termelni a cucc
ilyen 6-7 kwh megy el egy nap, ha nagyon aktívak vagyunk és sütünk főzünk mosunk stb akkor max 12
a rendszer meg tudna 15 felett is ha el tudnám használni
bojlert akartam de ahhoz meg kevés az áram mert ugye nem minden nap süt a napocska egész nap emiatt az a másik 8 kwh környéke nem lenne meg minden nap
aztán szavazott a család inkább légkondi mint villany bojler
én még 17,2 kw-ot télen a -5 ben sem tudtam megetetni a dákóval, persze ha padlózod végig a dupláját is meg lehetne. Ha városban 50 külterületen 90-100 körül használod akkor viszont nem (ujjával nemet mutató) ha 4 ülitek akkor sem(kezeit széttáró)
legyen akkor mindenki biztonságtechnikai szakember és haljunk éhen?
fel kelene fogni hogy az "alja népre" is szükség van, mert a rendszerünk így fejlődött ki
Érdekes, állítólag nem vette észre, de ez nem valószínű mondjuk nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar és nagyobb baj nélkül leesik a kerékbilincs: http://youtu.be/beXwONKHvqc?si=Tq3rn8wBf9W9Nljc
Nem éri meg, vagy nem tudják betartatni, vagy ki fizesse a "dobozka" árát és beszerelését, egymillió oka van.
A korrepetálás EGY példa volt. A felvetésed rossz mint indok, hogy nem korrepetálhat mindenki, hiszen a földműves persze, hogy nem korrepetál, mert mire is?
De ha nem korrepetálás, menj el mérnöknek, ott legfeljebb a szoftverek problémáját kell megoldani, mint kiadás. Vagy menj el - mert két hete ezt kellett megoldanom - olyan biztonságtechnikai szakembernek, aki a gépek rendszeres, időközi felülvizsgálatát végzi, kockázatelemzést végez. A traktorosnak több még ettől is a pénze? Persze a támogatásból.
Életvezetési tanácsadásokra és bármiféle korrepetálásokra én is eljárnék, de csak akkor ha azonnali visszacsatolás lenne az oktató felé egy valamiféle elektromos sütögetés formájában az oktató golyóin amit a tanulók generálnának amennyiben nyilvánvaló hülyeséget mond az oktató. 🧐
azért nem tartatják be a sok előírást mert, nem hoz elég pénzt, emiatt nem éri meg vele foglalkozni
a robogókat nem tudo miért húzzák, én már simán megcsináltam volna
ez a korepetálás egy nagyon szűk réteget foglalkoztat
és mindenki nem tehetné hiszen akkor nem lenne kit korepetálni
amúgy a traktoros parasztnak több vagyona van mint egy falka tanárnak......
pl ahová néha elmászkálok van 11 traktor a legszarabb is 2 milla, nekik az a gond hogy kurva kicsi árréssel tudnak csak dolgozni
Ez az idealista elképzelés. Te is tudod, most is egymillió törvény és előírás kötelez mindenkit, hogy bizonyos dolgokat betartasson, és? Majd pont ezt? Még a robogók rendszámozását sem képesek elérni, de ezt igen?
De van olyan, ami nem, vagy alig befektetéssel is hozná a pénzt, annyit igen, de inkább többet, mint a napelem. Igaz, azt a traktoros paraszt nem tudja megtenni. Oda kell ész, végzettség, helyzetfelismerés, ilyesmi. Menj el korrepetálni, irdatlan az óradíj.
most is képes csak be kell tenni egy kis dobozkát..... aztán aki nem kapcsolja be annak mondjuk elveszik a gépjárművét és bezúzzák, erre tuti lenne rendőr aki ellenőrzi
ezért írtam hogy ez csak elhatározás kérdése, tuti nem lesz egy jó ideig, de nem azért mert nem lehetne megcsinálni
a többit meg mindenki maga látja, ismerek olyat is aki kölcsönből csinálta a napelemet mert kevesebb a törlesztés mint előtte a villanyszámla volt, ismerek olyat is aki örökölt pénzt és nem baszta el nyaralásokra hanem szigetelte a házat betett légkondikat meg napelemet
igazándiból nem nagyon van olyan érték teremtő vállalkozás amibe be tudnál tenni pár millát és hozná a pénzt
még 10 millával se igen tudsz mit kezdeni az állampapírokon kívül
ha már van 20 millád akkor elkezdheted a pipi féle lefosott lakás vásárlásokat/felújításokat de ebben én csak a gondot látom
üzletbe még ennyivel sem tudsz beszállni, esetleg ha van egy jó szakmád és eddig akalmazott voltál, leesik 10 milla lesz pénz szerszámokra tudsz vállalkozni több lesz a bevétel
Nem, nem arra gondoltam, hogy ez nem létezik már most. Arra céloztam, hogy amikor már MINDEN jármű képes lesz erre a technikára.
..
Továbbra is azt állítom a számolgatások fényében, hogy egy modern belsőégésűvel szembeállítani egy drágább elektromosat, amihez pluszban kell beruházni, hogy tölthető legyen otthon is, nekem nem tűnik a legjobb "egyszerinek "sem. Az, hogy sokan költenek olyanra, ami nem térül meg, az szerintem nem elég jó érv arra, hogy akkor azt a pénzt költsük olyanra, ami egyeseknek talán elég jó, de nem mindenkinek. Az állampapír (és a többi) egy passzív vagyongyarapítási próbálkozás. Már írtam, ha ez az igény felmerül, akkor termelőbe kell fektetni, igaz, azért oda kis munkát is bele kell fektetni.
Tehát a vagyon gyarapításának vagy az értékvesztésének csökkentésére van kevésbé- és van jobban megtérülő lehetőség is, az én véleményem szerint a napelem a kevésbé közé tartozik. Megint megjegyzem, a támogatás összege azért ezt felülírhatja. de almát az almával hasonlítsuk össze.
bármire
akkor nem kellene keresgélni ingyenes ribiket hanem lehet dugni a lusxust is 😁
simán megtakarítanál a vilanyos kocsival 2-3 akciót egy-egy jobb formájú bérmuffnál
Igen valóban az lenne a jó, de 40 éven át kényelmetlen, bizonytalan fapadnál is ótvarabb romokkal jártam melózni és az utolsó melós éveket már inkább kényelmesen, jó klíma-fűtés, szemnek is jó beltérrel utazgatnám el még ha sokba is kerül, mire spóroljak?
én úgy gondolom a munkába járós kocsi legfőbb tulajdonsága az legyen hogy minél kevesebb költségbe legyen a munkába járás
hiszen ez a munkabér összegét csökkenti, és nem mindegy hogy pl évi 500 ezer a munkába járás vagy 50 ezer
ez egy 10 éves időintervallumban már nagyon nagy összeg ám
nekem ezekből egyik se lenne jó, már az astrából is alig tudok kimászni, emiatt lesz lecserélve egy alhambra/sharan típusra pár év múlva
Ne felejtsük azért el, hogy én sokat használom így valóban gyorsabban térülne meg ellenben attól még, hogy villany azt is szervizelni és javítani kell, egy 12-14 éves leafnél is kijöhet már bármi aminek még saccolni sem tudom az árát.
Viszont nem egyben adtam ki és a dákóra 4.5-et kellett egyben virítani na meg a támogatás is elég hamar elfogyott, vergődött is pipi itt a fórumon, hogy nem megy oszt örömködött mikor mégis sikerült, de ez sokaknak nem jött össze amúgy 6.5 volt akkor a kezdő ára így annyi lett volna ma meg a csillagos ég és még mindig csak a legkisebb dákó, a fogyasztás valóban jóval kevesebb, teszten olvastam, hogy 17.2kw/100km ami 70ft-al 1100 körül van míg én 4000ft/100km-ért megyek ami havi 50000-et spórolna jelenleg, ez tényleg meggondolandó, de a kocsimbabsaját faszságom miatt került nekem ennyibe amúgy a millás motorjavítást nem kéne számolni és ez akkor is 2 év alatt lett kifizetve nem egyben, az új cliót vettük 4.5-ért kb.
ugyanakkor és akkor még a kényelemről, teljesítményről nem beszéltünk bár tudom számodra az nem mérvadó pedig mondjuk abspringbe nem férnél bele igaz a clióba sem ellenben a citromban lehet tehénkedni.
a 3.5 tonna feletti gépjárműveknél már most van és mindegy hogy 20 éves a gép vagy 2 éves fizetni kell, ráadásul a régieknek többet
szóval ez csak elhatározás kérdése
én ezt a 15 évet nem beruházásként fognám fel, inkább egyszeri költés ami utána mindig hoz egy kis zsetont, és ez független mindentől
rengeteg ember költ mindenféle olyan dologra ami sosem térül meg, csak boldogsággal tölti el a tárgy tulajdonlása
pl nekem a napelem egy ilyen projekt, ha veszek rajta mindenféle faszságot akkor egy forintot se hozott volna, ha beteszem állampapírba akkor is minden évben egy kicsit csökken az értéke
így meg csökken a villany+gáz együttes összege évente 300 ezret
ennyit a legszarabb suzukit tulajdonló ember is ki tudna fizetni
én több lépcsőben vezetném be először autópálya utána főutak majd minden útra, így nem lenne az a nagy dömping vásárlás
a beszerelés annyi hogy bedugod a szivargyújtóba, de ha ez nem tetszik be is lehet szereltetni fixre, ez biztos plusz pénzes