Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ok, csak ne az én kocsimból lopd ki 🤣
a grade b nem volt rossz ezelőtt pár évvel, nem nagyon ment az akku és a többsége csak azért lett b akku mert tovább tárolták mint kellett volna
egy ideje már nincs túltárolt akku a többinek meg van valami nyűgje, ha csak a csatlakozók helyzete nem sikerült százasra az még istenes, de ha nyomódott-felfújódott cellák vannak akkor az már nem olyan jó buli
majd nyáron beszélek pár pecással hátha kell nekik lifepo4 akku aztán ha van több rendelve össze lehet válogatni az egyformákat
vagy
beszerzek valalami lopott li-ion akkut kicsi pénzért és ytongból csinálok egy kamu kutyaházat az udvarra és ebben lesz az akku, aztán ha égni akar hát égjen nyugodtan 😂
anno a hármas bmw benzin/villany közti árkülönbség 200 ezer futással lett volna azonos árban
aki ilyen 50km körül ingázik az belever a gépbe évi 30 ezeret szóval 7 éven belül megvan a különbség
ha csak a viszonylag béna leaf kocsikat nézzük azok még 10+évesen is elmennek fele annyit mint új korukban szóval egy 300kb hatótávú kocsi még 15 évesen is ki fogja bírni azt a 2x50km ingázást ha nem akkor jó eséllyel egy vásárlásnyi idővel meg lehet annyira tölteni hogy kibírja a hazautat, 15 év múlva meg szerintem 10x ennyi helyen lehet tölteni mint jelenleg
persze ez csak feltételezés, de ha az elmúlt 5 évet nézzük akkor simán kijön a 10x szorzó 15 év alatt

és mielőtt bárki kötözködne miért nem veszek villanyos kocsit: karácsony előtt megtankoltam az opelt, mire hazakeveredtem lett benne 20 km, és még mindig 50km alatt vagyok aztán eltelt egy hónap...... áprilisig simán kitart az a 30 liter gáz amit tankoltam
utána 2 hónapig belemegy havi 150-200km és ismét áll 3 hónapot mejd ismét havi 200km a jelentősebb őszi esőkig
ennyi futással nagyjából 100év alatt térülne meg 😂
Azért abban van egy 2literes TFSI motor is ami termeli az áramot. 50kWh akkuja van, az nem lenne elég verseny tempó mellett a maximum 500km-es etapokra.
Majd az lesz vicces, amikor ezt pusztán akkuval is tudni fogja, de ahhoz pár év még kell. 1-2 év és szerintem lesz 500Wh/kg-os akku, azzal már nem lesz gond.
Aztán a pihenőkhöz meg a benzintartályok mellé leraknak napelemet meg akkut is, arról meg feltöltik. Karitatív jelleggel aztán ezeket ott is hagyhatják a helyi falvaknak, aztán ha nem lopják szét, akkor jövőre is használható.
Igen, így van. Csak ugye nekem is gyanús volt hogy miért ilyen olcsó, mert ugye ez minőségi gond miatt is lehet. B-grade akkut pl eddig is lehetett olcsón venni, csak az hát az kockázatosabb.
Én is filózok erősen, de annyi egyéb projektem van...lehet fel kéne mondanom hogy legyen időm ilyenekre, csak akkor pénzem nem lenne rá 🤣
Azért én még nem tapsikolok, mert lehet a jövőhéten megtámadják Taiwant, aztán megint egekben lesznek az árak, és csak évek múlva kerül vissza erre a szintre. Illetve nekem van egy tippem hogy az EU-s akkugyártókat akarják kivéreztetni, aztán visszaemelik az árat. Azért ez a taktika elég gyakran megfigyelhető a kínaiaknál. Ugyan akkor mostanában érdemes figyelni a villanyautó és a házi akku árakat is, mert el lehet csípni ennek köszönhetően jó vételeket.
Szerintem meg ha nem teslád lenne a szomszédban egy ingyenes töltő, vagy baszom napelem, akkor nem igazán dolgozná le az árkülönbözetet. Most ezt saccra mondom konkrét számolás nélkül.
Persze, mi a napi? A munkanapi, azaz évi 220-250 nap?
Pl. én sem számolok megtérülést soha, semmire. Használni akarom az eszközt - legyen az bármi - és nem befektetésnek tekintem. A racionalitást azért figyelembe veszem, az átlag évi 4500-6000 km autókázás miatt van olyan autóm, amilyen.
Úgy vélem, aki így vesz bármit, az szélsőségesen nézve, de naponta nézi a használtpiacot, hogy nem éri-e meg eladni és venni másikat helyette. Nekem erre nincs kedvem, lehet, maradi vagyok. Belőlem nem élne meg a fogyasztói társadalomra épító forgalmazó/gyártó.
Ez jó. Csak az éremnek két oldala van, én emlékezem az OPEC-re, ahol rájöttek, ha összedolgoznak és egyeztetnek, akkor jobban járnak, mintha egymás ellen dolgoznának.
én egy időben számolgattam és arra lyukadtam ki ha napi 2x50 km távot akarsz menni naponta akkor kifizetődő lehet a drágább villanyos kocsi
persze nem egy 30éves f astra vs új tesla suv viszonylatban hanem azonos kategóriás kocsiknál
főleg ha anno be tudtál újítani egy támogatott napelem rendszert akkor a szaldós elszámolással ha nem is ingyen de nagyon olcsón lehet tölteni
a mostani akkus rendszerekkel ez már nem ilyen egyszerű mert egy 10kwh akku háztartásban mindenre is elég, a fűtésen és a kocsi töltésen kívül
kaja olyan kell amit tűzön meg lehet sütni, akkor talán nem fossa végig azt a 6-8 ezer km távot
vÍznek meg kell venni egy ilyet és nem lesz vele gond: https://tuleloviz.hu/lifestraw-mission/
Menj,de kajat vigyel es vizet csak palackost. 😆
Azért szerintem nem ilyen egyszerű számolni. Pipinek is van villanyszámlája, mondjuk tízezernyi, akkor már csak 40-nel van hátrébb sanyi úgy meg körülbelül három év alatt térül meg, illetve akkor vannak egálban. Persze erre pipi azt mondja hogy neki a villány is ingyen van, de ez se igaz mert ott meg a napelemre költött tehát akkor azt meg az 5 millióhoz kéne hozzáadni
azért az nem villany audi, hanem olyan mint a mozdony hogy egy generátot hajt a motor és villanymotor hajtja a kerekeket
ettől még a tesla is jobban "villany kocsi" még akkor is ha a generátor tölti éjjel az akkukat
szóval akkor van egy szűk 3.5 millába kerülő kocsid ami megeszik minden hónapban legalább 50 ezernyi üzemanyagot
pipinek meg 5 milla körül volt a dacia vételára
nem olyan nagy ám az a különbség, azokon a havi 50 ezreken gyorsan lecsökken nullára
Ehhez képest a dakaron Sainz elég jól tanította a mezőnyt egy villany audival 😁
Öcsém beszélt a szervezővel, 2 év múlva indulni akar és engem vinne magával szerelni........hááát nem tudom. 😅
De, számolok csak hiába mert ez az autó 2 éve volt 1.85m most kb 1.3-at érhet és ennyit költöttem rá, ha mindent összeadok még akkor sem jön ki a legolcsóbb használt villany ára sem ami ugyanennyi idős és ezzel ma is kb. 1000km-t megyek 1 tankkal sőt ha 10 év múlva még megy akkor is ugyanennyit fog elmenni. Tehát számolgatok, számolgatok oszt erre jutok, ezért jó hír hogy megy lefele az akkuk ára és menjen is csak legalább a felére vagy lejjebb mert akkor talán más lesz a matek.
Kis villanyautó,ismét.Mondja a Szabó G.András(Budapest Bamakó szervező)Hogy egyik évben volt egy teslás,mondván hogy majd rekordot dönt,aztán mondja hogy sehogy nem tudták róla lebeszélni,aztán úgy oldotta meg a tulaj hogy ment utána egy renault kangoo egy böszme nagy aggregátorral.Okos.......Azt mondta,imádták hogy ott zörgött az aggregátor egész éjszaka.
és most nem számolgatsz megtérülést? csak akkor szeretsz számolni ha villany hajtja? 😂
Sajnos bele lehet esni ebbe a hibába,azt mondja az ember hogy nem baj,ezt most megcsináltatjuk,aztán akkor jó lesz,aztán nem lesz jó utána sem.
szóval most annyi az ára ami ezelőtt volt pár éve
egyik csaj épp írta múlt év elején amit vett akkit 700ezer felé az akkor volt 1.2 milla, most meg visszament 700 alá
ha nem estek a minőségek akkor ezek az lifepo4 akkuk bírnak 6000 ciklust ami azért többet bír mint én
év végéig figyelem az árakat hátha esik még az ár aztán a szüreti pénzből be kellene újítani egy csomagot
Ez jó hír.
Na ja, de már eladni sincs értelme mert nem ér annyit se mint amennyit fél év alatt ráköltöttem, mikor megállt akkor kellett volna bármennyiért is eladni. Régebben ezt csináltam, de most valamiért meghülyültem.
Na itt van Ini. Ezért ilyen olcsó az akku.
https://villanyautosok.hu/2024...