Ez is típusfüggő, a renault kamionok (azzal van tapasztalatom) simán indult -18-ban rossz izzítással (kiírta csak nem érdekelt mondván nincs hideg soha 😁) a mostani 1.6hdi tavaly simán indult 2 rossz izzítóval, 1-2 rándulás, de gyakorlatilag azonnal sima alapjárat volt indítás után. Igazából ahogy lát8m a mostani nagynyomásúaknak nem annyira számít a hideg ha van kompresszió.
Az enyémben tutira szar az izzító de mióta hideg van megint jól indul. Vettem egy flakon hidegindító sprayt, azóta indul, biztos beijedt tőle 😁 Pár mp.-ig zakatol mintha nem menne az összes henger de aztán beáll, az utóizzítás miatt világít a villáskulcs aztán az is elalszik ahogy picit melegszik 😁
Meg mindig villanykocsi töltesnel vagytok leragadva?
A handras megmondta a tutit.
Most legalabb nem dobta le a láncot mint a fűkasza vs. parizeres kenyét flame-ben. 😆
Nem tudom hogy tudták így elcseszni. Lehet este nem rakta töltőre, mondván majd reggel ráér, lehűlt az akku, és hopp nem elég a töltés. Elvánszorgott 0%-al a töltőig és kiderült hogy éppen az nem működik. Ami fura, mert a navigáció eleve nem is tervez vele, illetve meg tudom nézni az állapotát, terheltséget, meg a becsült sorbanállási időt is ha van. Gondolom nem használták a navit, mert okosabbak voltak, pedig ha használja elintéz mindent a kocsi automatikusan, úgy nehéz hibázni.
Meg ritkán, de előfordul hogy bedugom és nem kezd el rendesen tölteni, csak valami kicsi teljesítménnyel. Gondolom valami szenyződés vagy pára lecsapódás miatt. Ilyenkor kihúzom, visszadugom és másodikra menni szokott. Az is lehet hogy a nagyeszűek ezt nem csinálták meg, nem néztek rá a kocsi kijelzőjére, aztán pedig csodálkoztak hogy nem töltött fel, csak fogyasztott a fűtés. Valami ilyesmire tudok gondolni.
* a lítium ion akku ami az enyémben van működik úgy -20 fokig, de a hideggel csökken a teljesítménye. Tehát képes felfűteni magát.
A másik elterjed az LFP akku, az 0 fok alatt nem tölthető, de korlátozott teljesítményt az is le tud adni.
Alapvetően érdemes bedugva tartani ilyen hidegben, hogy a hatótáv vesztés nélkül fel tudja magát fűteni, de amíg van töltés az akkuban működik töltő nélkül is.
Fedett beállóm van. -9 fok volt reggel. -11 meg a munkahelyi parkolóban. Az előfűtés időpontra van beállítva, de kézzel is indítható telefonról.
A chicagói lerohadt sofőrök nagyobb része simán hülye volt. Ezt magyarázom már mióta.
Igen, nem való mindenkinek. Van az ostobaság és beleszarás olyan foka, amira azt mondom menjen inkább tömegközlekedéssel.
És igen, létezhet elhanyagolható számú olyan élethelyzet (amennyiben az autó árát ki tudja fizetni, és tölteni is tudja otthon) amikor célszerűbb a belsőégésű, de ugye azért benzinessel meg dízellel is megtanulja a többség, hogy mikor tankoljon, hideg motort melegítse, hogy tankolja meg, és melyik üzemanyaggal, szóval ha az a kérdés hogy agy nélkül használható e egy elektromos autó, akkor igazad van. Nem használható agy nélkül egyetlen jármű sem.
Megjegyzem az Uber sofőrök pont azért szeretik a Teslát használni, mert amúgy a bérleti díj mellett ezzel keresnek a legtöbbet az alacsony üzemeltetési költségek miatt.
A svédeknél nincs hideg ? Rekord hideg -30fok volt nem olyan rég Finnországban, Temperebén. Havazás, hideg de a teslák is mennek. Ha kevesebb a hatótáv hát kevesebb.
Az újabb dízeleknél is a -20 vagy hidegebb egy elég jó teszt, vagy elindul, vagy nem. Gyengébb akku, rossz hibás izzítógyertya és mehet a matek hogy na vajon séta vagy kocsikázás.
Villanyoson, a teslán biztosan van ilyen. Telefonról elindítod a fűtést, felfűti a fülkét és az akkumulátort is hellyel közzel melegíti ha nem is üzemmelegre.
Lehet más lenne a szoftver egy skandináv és egy usa kocsin ahol nem számítanak állandó hidegre ?
Elhiszem hogy aki nem tudja otthon tölteni annak a hideg nagy akadály mert lassabban töltenek a töltők és sorban kell àllni, de ha fűt akkor az akku dolgozik, nem lehet hideg, nincs olyan hogy nem veszi fel a töltést.
BIZTOSAN csökken a hatótáv és előjön a hátrány a villanynak a hidegben de most komolyan teslákról beszélünk ami 20fokos időben tud 4-6-800km távot ha ez harmadolodik a -20ban akkor is van bő 100km hatótáv… hogyan lehet hogy ennyire mélytorokra vették a faszt? Felhasználói hiba ?
Szerintem van rajta egy funkció, hogy megnyom a telefonon 1 gombot fogmosás után azt elkezdi az ótó az akksi és az utastér felfűtését(kezeit széttáró) Mire beleül frissen borotválkozva már egy felfűtött utastérbe ül bele, meg az akksi is fel van fűtve(kezeit széttáró) Mintha valami ilyesmit rebesgetett volna múltkor ez a technológia már nem egy nagy kaland a mai világban(kezeit széttáró)
Ezek szerint a rohadt jenkiknél vagy hidegebb van, vagy hülyébbek a fosőrök. Egyikből sem tudok arra következtetni, hogy jól működik a villanyautós rendszer, mert vagy egy bizonyos hőfok felett működik* a csillaggarázsban tárolt autó (gondolom, de tényleg csak gondolom, hogy a KériLaci garázsban tárolja, ezért is írja, hogy a melegbe ül bele és láss csodát, elindul), vagy a jenki felhasználók hülyébbek mint az átlag (ezt amúgy is gondolom), tehát a villanyautó nem jó mindenkinek, válogatós egy szerkezet.
Ne is mond, halomban állnak a lerohadt Teslák a nagy hideg miatt, megbénult Budapest közlekedése, de legalább is a 18. Kerület. Még a buszjáratokat is ritkították 🤣 Amúgy meg lófaszt. Reggel beültem a jó meleg kocsiba és bejöttem 😁
Na akkor kuka az izzito.
A handras megmondta a tutit.
Most legalabb nem dobta le a láncot mint a fűkasza vs. parizeres kenyét flame-ben. 😆
https://youtube.com/shorts/Xdt...
Meg ritkán, de előfordul hogy bedugom és nem kezd el rendesen tölteni, csak valami kicsi teljesítménnyel. Gondolom valami szenyződés vagy pára lecsapódás miatt. Ilyenkor kihúzom, visszadugom és másodikra menni szokott. Az is lehet hogy a nagyeszűek ezt nem csinálták meg, nem néztek rá a kocsi kijelzőjére, aztán pedig csodálkoztak hogy nem töltött fel, csak fogyasztott a fűtés. Valami ilyesmire tudok gondolni.
A másik elterjed az LFP akku, az 0 fok alatt nem tölthető, de korlátozott teljesítményt az is le tud adni.
Alapvetően érdemes bedugva tartani ilyen hidegben, hogy a hatótáv vesztés nélkül fel tudja magát fűteni, de amíg van töltés az akkuban működik töltő nélkül is.
A chicagói lerohadt sofőrök nagyobb része simán hülye volt. Ezt magyarázom már mióta.
Igen, nem való mindenkinek. Van az ostobaság és beleszarás olyan foka, amira azt mondom menjen inkább tömegközlekedéssel.
És igen, létezhet elhanyagolható számú olyan élethelyzet (amennyiben az autó árát ki tudja fizetni, és tölteni is tudja otthon) amikor célszerűbb a belsőégésű, de ugye azért benzinessel meg dízellel is megtanulja a többség, hogy mikor tankoljon, hideg motort melegítse, hogy tankolja meg, és melyik üzemanyaggal, szóval ha az a kérdés hogy agy nélkül használható e egy elektromos autó, akkor igazad van. Nem használható agy nélkül egyetlen jármű sem.
Megjegyzem az Uber sofőrök pont azért szeretik a Teslát használni, mert amúgy a bérleti díj mellett ezzel keresnek a legtöbbet az alacsony üzemeltetési költségek miatt.
A többi hitetlen kutya nem érti 😅
Az újabb dízeleknél is a -20 vagy hidegebb egy elég jó teszt, vagy elindul, vagy nem. Gyengébb akku, rossz hibás izzítógyertya és mehet a matek hogy na vajon séta vagy kocsikázás.
Villanyoson, a teslán biztosan van ilyen. Telefonról elindítod a fűtést, felfűti a fülkét és az akkumulátort is hellyel közzel melegíti ha nem is üzemmelegre.
Lehet más lenne a szoftver egy skandináv és egy usa kocsin ahol nem számítanak állandó hidegre ?
Elhiszem hogy aki nem tudja otthon tölteni annak a hideg nagy akadály mert lassabban töltenek a töltők és sorban kell àllni, de ha fűt akkor az akku dolgozik, nem lehet hideg, nincs olyan hogy nem veszi fel a töltést.
BIZTOSAN csökken a hatótáv és előjön a hátrány a villanynak a hidegben de most komolyan teslákról beszélünk ami 20fokos időben tud 4-6-800km távot ha ez harmadolodik a -20ban akkor is van bő 100km hatótáv… hogyan lehet hogy ennyire mélytorokra vették a faszt? Felhasználói hiba ?
*a töltésre és a tárolásra gondolok most!