Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ha már kocsi
a 2.0 cr tdi mennyire betegágy a volkswagennek?
400 ezer felett mennyire esnek ezek széjjel? mert ugye a hahun szinte mind 200 alatti de magyar embernek nem lehet hinni......
Az első felével egyetértek, én vagyok olyan 'igénytelen', hogy ne érdekeljen a kocsi kora, csak a műszaki állapota.

Az új autóhoz ragaszkodók preferenciáit meg nem tudom a saját szemszögemből meg- vagy elítélni.
sosem értette miért nem felel meg egyeseknek a régi kocsi
és most itt a régit ne azonosítsuk a szar kocsival
egy régi, megfelelően karbantartott kocsi olyan mint új korában, minden eleme cserélhető ha tönkremegy
szóval ami neked 20 éve megfelelő volt új kocsiként mi a nem jó ma ugyanannál a kocsinál? a kocsi nem változott semmit sem
amúgymeg a 2035 az kb 10 év, a mai 50 körüli korosztály aki a legjobban lázad ellene az már 60 éves lesz 60 évesen meg ha megveszed az utolsó szériás benzinest az elketyeg minimum 10 évet, leszel már 70 éves
70 évesen félvakon félhülyén nem teljesen mindegy hogy van-e még benzines vagy nincs????
"és amíg nem vetik meg az embert heti szinten hogy vegyen villanyos kocsit addig csak kamu duma hogy rá vagyunk kényszerítve"

Ez eddig szép és jó, hogy nincs stigma (még) a belsőégésűt vezetőkön. Gyanítom viszont, hogy a másik sarokban kesztyűző fiúk a kényszerítés alatt azt értik, amit a politika nyom. A jenkiknél pl. a kormányzat törekvése, hogy 2032-re az összes eladott új autó 2/3-át a villamos tegye ki. Ugye az EU is hasonló dolgokat forszíroz (lásd a "2035 után nem lehet új fosszilist forgalomba helyezni" ötletet).

Értem én, hogy utána is járhatok majd 30 éves Euro4-es benzinessel, de ez nem mindenkinek felel meg.
légkondiknál számít valamit a befúvott meleg levegő a kintihez képest? mert most ezerrel süt a nap és mintha nem fújna olyan meleget mint amikor van kint 7-8 fok
de így is elég kiváltani a konvektorokat, mert nem kapcsolnak be csak késő este
Hőszívattyúval. Nem jön 80 fokos
és persze nem stopperoltam, de elég gyorsan elkezdi fújni a meleg levegőt. Gyakorlatilag ha nem fűtöm elő a kocsit, akkor is mire becsukom a kertkaput már meleg van a kocsiban.
Ja és az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Leaf-nél ahol csak cekaszos fűtés volt, ott lassabban fűtött fel. Kb. mint a Prius. Kellett neki pár sarok mire meleg lett, és ott a kis akku miatt ez hatótávban is határozottan többet rontott.
Eléggé elterjedt a hűtő-fűtő hőszivattyú az elektromos autókban. Már az első Leafekbe is lehetett kérni extraként. A Zoe-ba pedig régóta alapfeszereltség. Teslánál azt hiszem 2019-ben lett alapfelszereltség, de a legtöbb gyártónál extraként kell fizetni érte, viszont az ülés és kormány fűtés mellett az az amiért érdemes fizetni, mert az ülésfűtéssel együtt ezek a hatékonyságot növelik, nem csupán a kényelmet.
Ezen felül van cekaszos fűtés mindegyikben, arra az esetre, amikor túl hideg van a hőszivattyúnak.
Teslában ezt is spéci módon oldották meg. Nem külön elektromos fűtőtest van benne, hanem a villanymotort vezérlését módosítják úgy hogy jobban melegedjen ha ez szükséges, és agy a hőkezelő rendszerén keresztül át tudja irányítani ezt az utastérbe, vagy az akkuba. Lényegében a motor, akku, utastér és külső levegő között tetszőlegesen tudja irányítani a meglévő hőt, akár fűteni, akár hűteni kell bármelyik egységet. Többek között ezért is nagyon hatékony a Tesla hideg időben (is)
amúgymég mindig nem fogta fel a nép hogy a villanyos kocsi nem való mindenkinek
akinek nem való az miért baszogatja?
a maserati sem való mindenkinek mégsem fikázza senki
és amíg nem vetik meg az embert heti szinten hogy vegyen villanyos kocsit addig csak kamu duma hogy rá vagyunk kényszerítve
kíváncsiságból megnézetem a hahu-t
benzines 46.500
dízel 37.100
benzin+lpg 196
hybrid 4.574
villanyos 4.690
szóval kurvára kevés a villanyos a többihez képest, még ha összeadjuk a hibriddel ami nettó csalás akkor sincs harmada a benzinesekhez képest
Csak nem használhatod az utad végén,mert nem érsz haza.
Ja csak ahhoz meg túl gazdag voltam...mondjuk ezt annyira nem bánom.
És egyébként hol van előírva hogy mit olvashatok?Elolvasok mindent,hátha egyszer meg leszek győzve,de egyenlőre még marhára nem.Szóval igen,olvasgatok,csak nem az ilyen szopkodós részrehajló h.andrás meg villanyautósok.hu oldalt
Én is összefoglalom. Beszoptad birka módra a fakenews-t, mert illeszkedett az elképzelésedbe, ezért inkább görbíted a valóságot, figyelmen kívül hagyod az ettől eltérő infókat.
Valóságban a Teslások szeretik és nagyon kényelmesnek tartják a kocsijukat, Svédországban, Norvégiában, Kanadában is, ahol rendszeresen van olyan hideg, nem alkalmanként. Az meg hogy pár egység sugarú bérelt Teslás Uber sofőr csinálta a káoszt, aki még a beépített navigációt sem képes használni, meg figyelmen kívül hagyja a kocsi kiírásait, mert ők jobban tudják, és ezért beszopták, amit meg felfújtak a villanyautó ellenesek, már nem hallod meg. A helyi Teslások meg nem értik mi a gond, mert a valóságban kurvajó Chicagoban is a Tesla.

Vagy ha annyira úgy gondolod hogy szar, és nem tölt hidegben. Ezt mivel magyarázod? Oda felé -35 visszafelé -40 fok volt az úton, és nem volt semmi gond a töltéssel. 180kW-al indult neki elsőre, és 2 másik töltőn sem volt gond.
http://youtu.be/83mDbdnEjlo

Megjegyzem a Teslának pont ezért Kanadában van egy teszt telepe, ahol direkt az extrém hidegre tesztelnek, és optimalizálnak, tehát az sem mondható, hogy nem készítették fel erre az autóikat.
jobbkba van egy hűtő-fűtő klíma
A villanyos autó mivel fűti az utasteret , és a szellőzőkön annál is jön 80 C fokos levegő mint egy benzines vagy dízelnél ? 🤔
a nullás napelem nem rossz, ismerősnek van, azóta nincs villany számlája
valamit elkúrt a démász(mvm) és nem küld semmit
de már voltak nála ellenőrizni, a legfontosabb az volt kint van-e a támogatásos tábla
És akkor ki a hülye,aki úgy alkot véleményt hogy fogalma sincs róla,vagy aki azért olvasgat és tájékozódik?
Mondjuk ezt nem ők dobták össze. A kocsi és a napelem is saját pénzből van, nem baszakodok ilyen állami faszságokkal, mert mindig az jön ki hogy ha összerakom magamnak, olcsóbban jön ki mint az állami ingyenes 😁
Feleségem Renault Zoe-ját viszont ők dobták össze 😆
(folytatás)
Azonban a kisebb kivehető kapacitás nem azt jelenti hogy elveszett az energia mennyiség, csak azt hogy nem lehet hideg akkuból kivenni, mert megnövekedett a hidegben a belső ellenállása. A nagyobb belső ellenálláson pedig áram hatására teljesítmény is keletkezik, ami meg szépen fűti az akkut. Röviden, ha használják akkor melegedni fog az akku. Így a gyakorlatban még a Leaf esetén is volt olyan hogy 20km után több volt a megtehető kilométer, mint induláskor.

Tesla meg külön állatfaj a hatékonyság terén. Ott nem csupán a kényelem miatt fűtik ilyenkor az akkut, hanem azért is, mert a hőszivattyús rendszere képes a motor hulladékhőjét is átirányítani az akku (és utastér) melegítésére. Így pedig jóval kevesebb energia veszik el az akku melegítésére is, mintha magától kellene felmelegítenie. Ha meg már meleg az akku, akkor az akku kapacitást nem befolyásolja az, hogy kint a dobozon kívül milyen hideg van. Ráadásul, ha fel van dugva a töltőre, akkor ezt a felfűtést a hálózatról csinálja, akár indulás előtt, nem az akkuból, így induláskor egy felfűtött akku és utastér fogad, így ezek energia igényes felfűtésére, már nem kell energiát vesztegetni az úton, csak az utastér hőmérséklet megtartására.

Röviden, a hideg akku valóban szar. A Tesla és most már a modern villanyautók autók többsége, ezt a problémát úgy kerüli meg hogy nem használ hideg akkut.
Egy, mondhatni tomondatban osszefoglaltam, nehogy a nagy fenyezesben megprobald elrejteni a lenyeget a sorok kozott.
Tehát nem jutottál túl az első bekezdésben az olvasásban, mert ez még csak az elmélet volt, a gyakorlat ez után jön. Köszönjük Emese. Hivatalosan is elérted Blődi IQ szintjét.
Szerinten vastagon tolt bele saját lóvét.
mondjuk ez nem vitás de laca akkor is ingyen jár vele és akkor is ti dobtátok neki össze 😅
😅
most néztem a tv-ben vagy hol 3 millát esett a teszla ára fogja is a fejét a hertz mert most ad el 20 ezer darabot belőle.
Te mennyivel kerültél közelebb a teszlához, hogy 3 misivel olcsóbb? 😅