Tenger időd van nézz meg pár részt, vannak párpercesek is azok is elég jól összefoglalják. Tényleg érdekes, maga technológia tett kiváncsivá, de a hasznosságát is kifejtik valamelyik narrátoros filmben.
Épp azt elemzik hogy vissza kelett álitani rendszerbe mert pótolhatatlan.
A műholdakat tudják zavarni lézerrel vakitani de akár kilőni.
1960 májusban lelőtték az elsőt az oroszok akkor kétségbe estek. aztán kitaláltak egy jobbat de kurva drága volt megépiteni és üzemeltetni is ráadásul az alapanyagot az oroszoktol kellet venni mert csak nekik van rengeteg titánium, az u2 töredéke üzemeltetni. És ugyan az orosz terület felé nem engedték a hidegháború idején de 400 km-re ellátni és millió érzékelő van rajta amit nemrég teljesen ujítottak. A jővőjét illetően még legalább 30 évig rendszerben tartják. Hosszu sztori de érdekes.
ne hidd
én kapásból ismerek kettőt is kiskőrösön
amire gondoltam hogy lesz egy lyuk a szeriz&szervizelendő autók között, mert amíg nem lesz sok leszarják az általános szerelők, ahogy csökken a benzines és ahogy nő a villanyos úgy lesz egyre több, csak ugye előbb kell neki nőni
pl egy youtuber ember is vett nemrég egy teslát aztán valami kamera szar neki és csomó funkció nem működik és neki is hetek mire kész lesz
ha 10x ennyi tesla lesz 10x ennyi szerelnivaló
nálad akkor van emelés ha sok a vásárló, a közértben meg mindig
de a tesla akkor is sokkal olcsóbb számszerűen is ha a fizetésekhez nézzük akkor meg mégolcsóbb
és amit egy éve 60 ezer körül árultak lifepo4 cellát azt már látom most 40 felé is
Egész biztos, hogy nem lesz olcsóbb a villanykocsi, csak évről évre egyre jobban felnyomják a a füstölősök különféle adóját, költségeit, míg belátják az emberek, h el kell engedni és beállnak a sorba.
én inkább a szervizeléssel látok némi gondot
csomó spéci cucc kell a szereléshez, amit persze meg lehet venni de nem lesz egyszerű a kisebb szervizeknek ezt mind beszerezni
ki kellene tanulni a dolgokat, egy egyszerű áramtananítás se úgy van hogy odamegyek és kihúzom a dugót az akkuból....
szóval én úgy gondolom ha ez jobban elterjed 5-6 év múlva akkor kurva nagy sorok állnak majd szervizelésekre várva, főleg ha a kínai csoda verdák a pipi-féle dacia szinten vannak, és ott vannak ha árban versenyezni akarnak
ha nem lenne a forintunk ennyire elszaródva olcsóbb lenne az akku, dollárban már most olcsóbb
ahogy pl a tesla is olcsóbb lett az elmúlt pár évben még úgy is 10% körül hogy az inflációnk 20% felett van
Emiatt sem aggódnék. Persze az érthető ha valaki kivárja hogy más tesztelje le, én is így szoktam, hogy használtból a jól kitapasztalt típusokat szeretem. És igen, most is azért vettem inkább újat, mert a garancia miatt nekem ezen így nincs nagy kockázatom.
Mire pedig ezek kikerülnek a használt piacra lesz vele tapasztalat. Eddigiek alapján jobban bírják mint azt eredetileg akár a gyártók is gondolták.
Persze vannak szarabb darabok, meg egyedi meghibásodások, de amelyik elment már 300ezret és még mindig 85%-os a kapaciás, azzal nem lesz gond a következő 300ezernél sem.
Igazából olcsóbb újrahasznosítani az akkut mint bányászni, és finomítani.
Annyi a gond vele, hogy nincs amit újra lehetne hasznosítani nagy tömegben, mert nem akarnak annyira tönkremenni.
A mostani akku újrafeldolgozók főleg a gyártási selejtből élnek.
Szerintem idővel olcsóbb lesz a villanyautó. Főleg ha a környezetvédelmi normákat is be akarják tartani, mert azért a 10ezer forintos Trabanthoz képest soha nem lesz ennyi. Megjegyzem amikor a kétüteműek betiltását belengették, akkor is mindenki aggódott a 10ezres trabantok miatt, aztán valahogy mégis viharos gyorsasággal tűntek el az utakról, amint lehetett drága négyüteműt venni, annyira hogy végül be sem tiltották.
2035-re pont így lesz a villannyal is. 999embernek jó lesz a villany az az 1 bolond aki hajlandó megfizetni és szívni vele hobbiból már senkit nem fog zavarni.
ez nem hosszu és ember elmagyarázza miért maradt és mi a jelentősége