Na pont erre mondta a rendőr is hogy ez az a sebesség ami alatt már teljesen mindegy mi van,nem fogsz tudni megállni.Ha 25 ha 20,teljesen mindegy,itt már csak a sérülés mértéke változik.Nem érted ugye?Nem akkor kell 30al menni ha látod a gyalogost,hanem mindig.És ha te 30alatt mész és úgy is elütöd akkor az a gyalogos hirtelen került eléd.Nincs megoldás?De van,mint ahogy le van írva
Hazánkban évente számos halálos baleset történik kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken. A balesetek oka általában a gyalogosokra vonatkozó elsőbbségi szabályok megszegése – írj Facebook-oldalán a Baleset-megelőzés.
A hatályos KRESZ-előírások szerint a jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy adott esetben a gyalogos részére elsőbbségadási kötelezettségének maradéktalanul eleget tudjon tenni.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A „fokozott óvatosság” fogalma azonban mindenkinek mást jelent. Amíg egyes járművezetők gázelvételt, vagy lassító fékezést alkalmaznak, és felkészülnek arra, hogy a járművel – amennyiben az szükséges – a zebra előtt meg is tudjanak állni, addig mások gyakorlatilag semmit nem tesznek, jó esetben beérik azzal, hogy jobban figyelnek – mindezt persze anélkül, hogy a sebességüket csökkentenék.
A rendőrség néhány éve javaslatot tett a KRESZ módosítására, mely szerint kijelölt gyalogos-átkelőhelyet legfeljebb 30 km/h sebességgel lehessen megközelíteni abban az esetben, ha ott gyalogos várakozik áthaladásra. A javaslat nem ment át a jogalkotás megfelelő szintjein, így maradt a korábbi szabályozás.
"Ugyanakkor fontos tudni, hogy az igazságszolgáltatási gyakorlat alapján az eljáró hatóságok (alapvetően a bíróságok) az ügyet lezáró döntéseikben a járművezetőt teszik felelőssé, amennyiben gyalogos elütésekor a zebrát a jármű 35-40 km/h, vagy annál nagyobb sebességgel közelíti meg! Persze azért kivételek is vannak, amikor például a figyelmetlen gyalogos nekisétál az elhaladó autó oldalának, vagy egy gyermek körültekintés nélkül kirohan az úttestre."
Egy hülye bíró nyugodtan mondhatja, hogy 30-al mentél? Miért nem 25-el? 25-el mentél? Miért nem csak 20-al, ha láttad a gyalogost.
Erre nincs megoldás.
Második mondat.
De megint, hogy egyértelmű legyen.
2*2 sáv, a külső a háromszögletű előtt kettéválik, egyenesen lámpa, jobbra (ha van hely) mehetsz. De ha két autó már vár egyenesen a zöldre, akkor már nem férsz a jobbra ívbe. Vált a lámpa, reggel 7 óra, ezernyi autó, elindulna egyenesen, aki jobbra az jobbra, amikor az ívhez ér. Na de. A gyalogos valamiért fontosnak érzi, hogy habár úgy sem tud tovább menni, de a járdaszigetre átjutna, ezért a faszkalapok és a nők, valamint a bölcsész álhumanista mennybejutást várók tükör nélkül beletaposnak a fékbe. Mögötte mindenki megáll... Se egyenesen, se jobbra. A gyalogos átér a járdaszigetre, ott megáll, hiszen továbbra már piros van a gyalogosnak. Közben persze az autós sáv is piros, megindul a keresztbeforgalom, velük párhuzamosan a gyalogos is, de jó esetben a keresztbeforgalom odaér és a jobbra kanyarodók elsőbbséget kell adjon, úgyhogy továbbra is vár, pedig csak egy hülye gyalogos nem bír magával.
Persze ha az autós társadalom nem lenne olyan hülye, mint amilyen, és nem azt gondolná, hogy a gyalogosnak úgy kell megadni az elsőbbséget a gyalogátkelőhelynél, hogy az autó orra nem 5 méterre van, mert ha csak egyre, a gyalogos akkor is átmehetne és AKKOR talán mögött elférne egy másik autós is, úgyhogy kettőn áll a vásár, de a gyalogos általában mindig hülye, a baj megvan, de ha egy hülye autóssal találkozik össze, akkor a baj nem összeadódik, hanem szorzódik.
Hát én meg ma dolgozok utoljára,aztán legközelebb csak nyolcadikán.Inkább vagyok a családommal,ebből 10 nap ausztria, minthogy betonozzak,főleg úgy hogy nem muszáj.Szóval te csak betonozzál karácsonykor,végül is a gyere nélküled is felnő.
Azt mondta ez a bírói gyakorlatban is így van,mert ha 30alatti sebességnél nem tudsz megállni ott ahol egyébként hivatalosan 50el lehet menni akkor az a gyalogos úgy ment ki eléd hogy neked esélyed sem volt a megállásra.
Nincs ra se szandek,se penz,de szerintem villany aszma sem.
Venni most egy szett csomagrendezot,ilyen zipzaras szovetdobozszerut,nagyon idegesito a pakkban mikor keres valamit az ember es szet kell turni.Ugyanugy soha nem tudom visszatenni.
Egy headset hangszoro keszletet,es egy kijelzot telefonhoz amit vettem.
Meg benzint es gazolajat.
Mondjuk ettől még a gyalogos hal bele.
Volt itt az egyik szomszédban egy nagyon bátor srác. Aztán egy sötét estén, a kivilágítás nélküli lekopott zebrán, fekete ruhában, az esőtől csillógó aszfalton nem tudott megállni a billencs.
50méteren kenődött szét. Na utána rögtön tudtak lámpát ide tenni, meg újra festeni és középre elválasztó járdaszigetet is tenni, de ehhez meg kellett halnia egy embernek.
Mondjuk ha valóban a közlekedés biztonság lenne az elsődleges szempont akkor ezt már korábban megcsinálták volna.
Ugye megkülönböztetőjelzésnél,és ez a kreszben sincs leírva,de akkor van elsőbbséged ha megadják,hiába van elsőbbséged a gyalogossal szemben ,vagy a piroslámpánál,ha ezt valaki figyelemetlenségből nem adja meg akkor a megkülönböztető jelzést használó lesz a hibás.Két hete volt,gyalogátkelőnél öreg papa,már menni alig tudott,szerintem süket volt mint az ágyú,nálunk az autón szólt minden ő meg csak vánszorgott,mi meg ott álltunk üvöltő autóval és vártunk,ilyen van.
Tisztában vagyok vele hogy a bírói gyakorlat nem igazodik a KRESZ-hez, mindig a gyalogost tekinti vétlennek, akkor is ha 30-al mentél óvatosan, kamera felvételed van és a gyalogos oldalról rohant neked, akkor is te vagy a hibás.
Akkor végképp nem értem,ha te megállsz mert piros van,akkor ő miért ne mehetne?Vagy most akkor hol megy át és mikor?Nálunk is volt ilyen kereszteződés,jobbra kanyarodósávnál egy gyalogátkelő(lámpa nélkül)majd járdasziget 4sávos út lámpával.Én tök leszartam hogy a négysávos úton milyen lámpája van,ha odaért a besorolósáv gyalogátkelőjéhez akkor megálltam és átengedtem,arról nem is beszélve hogy sokszor a zöld olyan rövid nekik hogy a lámpától lámpáig alig érnek át.
Lehet, hogy bútoros, de nem Zotyám.
Ez fékezés nélkül érkezett meg.
Ő, azt hiszem fékezett egy picurkát.
Hazánkban évente számos halálos baleset történik kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken. A balesetek oka általában a gyalogosokra vonatkozó elsőbbségi szabályok megszegése – írj Facebook-oldalán a Baleset-megelőzés.
A hatályos KRESZ-előírások szerint a jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy adott esetben a gyalogos részére elsőbbségadási kötelezettségének maradéktalanul eleget tudjon tenni.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A „fokozott óvatosság” fogalma azonban mindenkinek mást jelent. Amíg egyes járművezetők gázelvételt, vagy lassító fékezést alkalmaznak, és felkészülnek arra, hogy a járművel – amennyiben az szükséges – a zebra előtt meg is tudjanak állni, addig mások gyakorlatilag semmit nem tesznek, jó esetben beérik azzal, hogy jobban figyelnek – mindezt persze anélkül, hogy a sebességüket csökkentenék.
A rendőrség néhány éve javaslatot tett a KRESZ módosítására, mely szerint kijelölt gyalogos-átkelőhelyet legfeljebb 30 km/h sebességgel lehessen megközelíteni abban az esetben, ha ott gyalogos várakozik áthaladásra. A javaslat nem ment át a jogalkotás megfelelő szintjein, így maradt a korábbi szabályozás.
"Ugyanakkor fontos tudni, hogy az igazságszolgáltatási gyakorlat alapján az eljáró hatóságok (alapvetően a bíróságok) az ügyet lezáró döntéseikben a járművezetőt teszik felelőssé, amennyiben gyalogos elütésekor a zebrát a jármű 35-40 km/h, vagy annál nagyobb sebességgel közelíti meg! Persze azért kivételek is vannak, amikor például a figyelmetlen gyalogos nekisétál az elhaladó autó oldalának, vagy egy gyermek körültekintés nélkül kirohan az úttestre."
Mint a videóban a franszia drogos buzik:
http://youtu.be/fiore9Z5iUg
Meg volt forgalom boven.
Erre nincs megoldás.
De megint, hogy egyértelmű legyen.
2*2 sáv, a külső a háromszögletű előtt kettéválik, egyenesen lámpa, jobbra (ha van hely) mehetsz. De ha két autó már vár egyenesen a zöldre, akkor már nem férsz a jobbra ívbe. Vált a lámpa, reggel 7 óra, ezernyi autó, elindulna egyenesen, aki jobbra az jobbra, amikor az ívhez ér. Na de. A gyalogos valamiért fontosnak érzi, hogy habár úgy sem tud tovább menni, de a járdaszigetre átjutna, ezért a faszkalapok és a nők, valamint a bölcsész álhumanista mennybejutást várók tükör nélkül beletaposnak a fékbe. Mögötte mindenki megáll... Se egyenesen, se jobbra. A gyalogos átér a járdaszigetre, ott megáll, hiszen továbbra már piros van a gyalogosnak. Közben persze az autós sáv is piros, megindul a keresztbeforgalom, velük párhuzamosan a gyalogos is, de jó esetben a keresztbeforgalom odaér és a jobbra kanyarodók elsőbbséget kell adjon, úgyhogy továbbra is vár, pedig csak egy hülye gyalogos nem bír magával.
Persze ha az autós társadalom nem lenne olyan hülye, mint amilyen, és nem azt gondolná, hogy a gyalogosnak úgy kell megadni az elsőbbséget a gyalogátkelőhelynél, hogy az autó orra nem 5 méterre van, mert ha csak egyre, a gyalogos akkor is átmehetne és AKKOR talán mögött elférne egy másik autós is, úgyhogy kettőn áll a vásár, de a gyalogos általában mindig hülye, a baj megvan, de ha egy hülye autóssal találkozik össze, akkor a baj nem összeadódik, hanem szorzódik.
http://youtu.be/qtetMlFPZ_8?si=rZMwZ-JvD8Vt7lGZ
Venni most egy szett csomagrendezot,ilyen zipzaras szovetdobozszerut,nagyon idegesito a pakkban mikor keres valamit az ember es szet kell turni.Ugyanugy soha nem tudom visszatenni.
Egy headset hangszoro keszletet,es egy kijelzot telefonhoz amit vettem.
Meg benzint es gazolajat.
Volt itt az egyik szomszédban egy nagyon bátor srác. Aztán egy sötét estén, a kivilágítás nélküli lekopott zebrán, fekete ruhában, az esőtől csillógó aszfalton nem tudott megállni a billencs.
50méteren kenődött szét. Na utána rögtön tudtak lámpát ide tenni, meg újra festeni és középre elválasztó járdaszigetet is tenni, de ehhez meg kellett halnia egy embernek.
Mondjuk ha valóban a közlekedés biztonság lenne az elsődleges szempont akkor ezt már korábban megcsinálták volna.
Akkor emlékeztetnék mindenkit erre!
Zene a fülben leszart mindenkit és belehalt. Amit azért nem ír a szar-szemét firkász, a mentőautó vezetőjét megbüntették.
Tehát az, hogy mit ír a Kresz, az legfeljebb támpont az események utólagos megítéléséhez.