Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én azt tapasztalom mostanában olyan műhely és alkatrész árak vannak hogy már lassan egy gyertya csere is gtk lesz
Azért szerencsére nem olyan gyakori egy ilyen olajfelkapás ismeretségi körben egyről hallottam eddig egy dízel vectra autópályán viszont elérte a kétszázat amit amúgy nem szokott és még fékezett is közben a srác 😁
Nem,csak a motor.Gtk akkor lesz ha csak nézed és kiég az egész autó.
Az a baj olyan meglepetésszerüen jön hogy azt se tudja mitöl van az ember. De simán lefojtható manual váltónál. Én is szurtam gyorsan egy hármast padlófék aztán kuplung fel. Automatánál eszembe nem jutott volna a motortérben bujkálni pláne hogy minden takart, alig férni hozzá bármihez némelyik autón.
Ha szerencséje van akkor előbb a turbót bassza szét amivel már jók vagyunk. Jobb a turbót meg a coolert cserélni mint felgyújtani az autót.
Vagy egy késsel elvágni valamelyik nyomócsövet.
Csak hát nagyon kicsi az esélye hogy tudja a felhasználó mit kell tenni, vagy hogy egyáltalán mi micsoda a motorban
Na attól akkor biztos gtk lesz a verda
Valamikor télen a teherautók indításakor kalapács vagy 17-19-es kulcs a kézben volt az indítás . Ha felpörög , lekell lazítani a szívócsövet , vagy elkalapálni a nagynyomású csoveket ! Volt rá példa a Krazon kb 85-telén Gabcikovoban a vízlépcső építésekor -20 fokban ! Gáz-oxigénnel melegítették az adagolót , bikázták , égő gázolajos rongy a légszívóhoz , én meg indítottam a fa karosszériást ! Nem ma volt ! 🤔
Mondjuk malac passattal én is jártam így ezzel a szeleppel, de olyan korú merci és man tgk-knál is, vagy felakadt, de inkább nem akartak indulni.
Ahogy bánik az autóival nem csodálkozok már ilyeneken😃 ameddig megy megy aztán ha megáll akkor szar az autó ugy összességében.
Ez a tipikus példája annak hogy nem a disznó a büdös hanem ami alatta van, arról meg az ember tehet.
baszki nagyon megijedtem ám 😅 nem éltem ilyet át azóta se valószínű most is megijednék, mert már elszoktam tőle 😅
Hát én próbáltam gázolajjal, az istennek nem akart pörögni 😆
Elhiszem hogy így történt és szívesen megnéztem volna 🤣 de volt ott más gond is, nem csak az öngyulladás. Gondolom felakadt a gázbowden. A kétütemű motoroknak nem volt elég végnyomásuk, hogy a váltó olajjal képesek legyenek megszaladni. Dízel az más, azok simán képesek a motor olajjal erre.
Ez igaz, a kétütemű öngyulladástól nem repül szét a motor, de ha a motorolajat kapja fel akkor addíg míg van motorolaj pörög mint állat. és vagy szétrepül, de inkább az olajhiány miatt kikönyököl bár az is szétrepülés. 😁
A kétütemű öngyulladása bár hasonló, de mégsem ugyanaz mert a turbó dieseleknél a motorolajat kapja fel a turbó és az gyullaf meg így nincs csap amit elzárhatok hanem míg van motorolaj addig pörög. Kétüteműnél nekem többször is volt jellemzően trabantjaimnál és a hengerfejre letapadt ráégett és felizzó olaj gyújtotta be a keveréket. Általában az amúgy lassan, öregesen használtaknál rakódott le a régi arol és ha egyszercsak kicsit meghajtották akkor izzott be a lerakódás.
paszáttal jártam úgy kivettem a kulcsot és pötyögött tovább alapjáraton(kezeit széttáró) Már két napja úgy jártam az autóval, hogy lefullasztva kellett leállítani(kezeit széttáró) Aztán meguntam és elkezdtem vizsgálódni mi lehet a baj(kezeit széttáró) Aztán arra a megállapításra jutottam, hogy van az adagolón egy mágnesszelep és a gyújtás levételével ez a szelep elzár és leáll az autó. Könnyen ki lehetett szedni ezt a szelepet és egy pici fém forgácsot találtam rajta szerintem nem engedte elzárni az üzemanyag útját.(kezeit széttáró) Hogy ez a fémrészecske, hogy kerülhetett oda amikor gázolajszűrőn keresztül érkezett a nafta azt nem firtattam, örültem, hogy sikerült elhárítanom a hibát 😅 Bár az tény, hogy volt amikor azért állt meg az autó alattam, mert már úgy eltömődött a gázolajszűrő, hogy nem kapott elég naftát a gép 😅
Én csak azt tudom, hogy 17 évesen kezemben a gyújtáskulccsal rohangáltam az autó körül az meg forgott üresben max fordulaton 😅
Mondjuk akkor nagyon megijedtem(kezeit széttáró) Kattogott az agyam, hogy mit csináljak aztán beugrott, hogy lekapom a gyertyapipákat(kezeit széttáró)Gyorsba kinyitottam a nem kicsi motorháztetőt és a wartyeszba rendszeresített gépronggyal elkezdtem lekapkodni a gyertyapipákat a teljes siker reményében az iszonyatosan üvöltő motorról. Nem csalódás és nem döbbenet ült ki az arcomra hanem a félelem amikor a lepattintott gyertyapipák ellenére sem történt változás(kezeit széttáró) Minden addigi ismereteimet felül múlta ez az esemény. a másodpercek tört része alatt villant át az agyamon ez már nem játék itt csak földönkívüli beavatkozásról lehet szó és mindjárt felrepülök a wartyúval egy űrhajóba ahol az ufók sokszorosítani fognak 😅
Ilyen esetben már nem a motort kell védeni,az autót.A motor nagy valószínűséggel így is úgyis kuka,már ha a gyors lefullasztás nem opció.
Hacsak ugy nem
Nem ég le az egész autó.Sok esetben az a vége.
Az mivel jobb, ha szétbassza a hajtókart? 😃
Lényegében csak a fojtás marad mint lehetőség egy automatánál.Ha egy flakon víz van az autóba akkor azt kell belocsolni a légszűrő felől.......
Akkor nincs mese, kis CO2 oltókészüléket kell a kocsiban tartani és megfojtani :)
Naja.....automatát nem vettem számitásba...... de hatodikba ötödikbe akár le is ugorhatsz a kuplungról