A dízel Ford Orionunkban a szívótorokban volt egy légszelep ami lezárt ha levetted a "gyújtást" így azt le lehetett állítani.
Nem értem hogy miért hagyják ki ezt.
Öngyulladástól soha a fenébe nem pörgött fel a motor. Az öngyulladás csak a szikrát tudta pótolni, nem az üzemanyagot. Szóval volt ott más gond is.
Igen, nekem is van ilyen ellen dugattyús 2T dízel motorom. 1,35ccm 😁 alapjáraton forog 20ezret, és nincs rajta kipufogó. Metanol, ricinus, éter keverékkel megy. Éter az oktánszám csökkentésére kell 😆 az ellendugattyú pozíciójával lehet beállítani a sűrítési arányt és hogy mikor érje el az öngyulladást, és így lehet állítani az előgyújtást.
Repülni soha nem sikerült vele, mert egy hulladék, de próbapadon szépen szól. Manapság meg egy villanymotor többre képes a modellekben és nem olyan mocskos.
Egy vw bogarat láttam így pörögni, mire én odaértem valaki beugrott és lefullasztotta, meg egy valami japán kistehert ami pécs belvárosát borította füstbe, ordítottam az embernek hogy fullassza le, nem tudom mi lett vele de leállt, vagy lefullasztotta vagy elfogyott az olaj.
Szeretnének.
De.
Most egy átlag, Kádár-kocka méretű kertes ház, beépített villamos teljesítménye mondjuk 6-8 kW. A fűtése olyan 15 kW. Tehát kell pluszban kb. 200-250% plusz energia. Ez a vezeték keresztmetszet és általában a villamos hálózat terhelhetőségéhez szükséges, plusz a villanyautók.
Nehéz számolni, mert ki tudja, hányan töltik, mert a fűtés hideg időben ugye szinte mindig. Számolhatnánk az egyidejűségi tényezővel, ehhez viszont a lakásadatok nem állnak rendelkezésemre, illetve ha nyilvános is, nincs kedvem kikeresni.
Elektromos autók.
Hát ez még nehezebb, de a keresztmetszet szempontjából mégiscsak bele kell számolni, sőt, hogy amikor én vasalok és mosok, közben megy a fűtés és mondjuk a sötétzöldcség miatt, a rohadt faszkalap prüsszelita zsidók és jenki faszcibálók miatt a gáz és benzin helyett minden elketromosan kell, hogy menjen.
Magyarországon 2022-ben 1,5 milliárd liter benzin, 2,6 milliárd liter dízel fogyott. Ez, az egyszerűség kedvéért 9,8 kW/literrel számolva a kettő energiatartalmát, 43,1 MW elektromossal kiváltható.
Ennél fontosabb viszont amit az előbb írtam, hogy ha dolgozik az ember, akkor dolgozik otthon, akkor biztosan fűt is, ha napközben takarékosabban is teszi ezt, és ha dolgozik nappal, akkor este tölti az autóját.
Tudom, vannak, akik napközben a munkahelyen, de a lényeg, hogy amikor tervezik az elektromos hálózatot, akkor ezeket is bele kell kalkulálni, ha nem is mindig veszik igénybe.
vannak itt olyanok ugye, akik tudják, ha vasalnak és süt a mama, akkor ne akarjanak hegeszteni a műhelyben, vagy fordítva. https://villanyautosok.hu/elek...
Tehát kell 3*16A a töltéshez, az alapban meglévő beépítetthez, mondjuk 3*10A-hez pluszban a fűtés 3*20, de inkább 3*25A árama, azaz összeadva 3*50 A.
Hát... úgy gondolom, ehhez a a 400/120/20/0,4 kV-os hálózatot fullban, a trafókat fullban le kell cserélni. És nem a drótot, hanem az oszlopokat is.
Erre tényleg kíváncsi leszek.
És ha a házaknál cserélni kell, akkor már szabványosítani is, ha a kazán cseréjét egy másik beszélgetésre is hagyom.
én is láttam élőben még tapasztaltam is 😅 Meg volt még a kombi wartyesz ócsóé vettem hozzá az ukrán üzemanyagot. A bratyó a zsiguliba töltötte én egy kis 2t olaj hozzálötybölése után meg a wartyogóba(kezeit széttáró) A zsigának az volt a reakciója ettől a fajta minőségi üzemanyagtól, hogy miután leállította a tesó és kivette a kulcsot még egy kicsit járt az autó csak néhány másodperc múlva állt le 😅
Nekem meg olyan volt a wartyesszal, hogy bent az udvarban voltam aztán egyszer csak felpörgött a motor alapjáratról csumára(kezeit széttáró) A kulcs már rég a kezembe volt az autó meg üvöltött 😅 Hát rohadt mód megijedtem 17 évesen azt hittem az ördög szállta meg a szekeret 😅 Valahogy sikerült lefullasztanom(kezeit széttáró) Aztán amikor beszéltem a tesóval az mondta a hitvány oktánszám az oka. Öngyulladásba megy át az autó ami azt jelenti, hogy annyira beizzanak a gyújtógyertyák, hogy nem a gyertyára kiosztott szikra lobbantja be a benzin-levegő keveréket hanem a gyertya izzása így hiába nincs gyújtáson az autó az már az önálló életét járja(kezeit széttáró) Azt mondta az ilyet úgy kell leállítani, hogy tövig kell nyomni a gázt és a hirtelen bedúsuló üzemanyag pillanatra elhűti a gyertyákat és megáll az autó(kezeit széttáró) Állítólag az ilyen modellező kisköbcentis 4-5 cm3-is gépek is ilyen öngyulladásos módon működnek(kezeit széttáró)
Ilyet láttam élőben kollégának, de nekem is 1.5dci-nél csak az volt a mázli, hogy épp nézegettük mi lehet mikor elkezdte csinálni, de le volt véve a légszűrő és időben le tudtam fojtani a kezemet a szívócsonkra téve. Daf-nál meg szétpörgött, automata volt így nem lehetett leállítani bár ha már felpörgött hiába engedi rá az ember a kuplungot akárhanyadikban is legfeljebb az is leég. 😏
Eccer volt ilyenem a vivaron. A turbonál a tengely mellett szivta be az olajat. Meg kell fojtani a motort. Sebesség fék kuplung fel különben szétforgatja magát a motor.
zéró emisszió és társai
indiában meg az út szélére öntözgeti az akkumlázor savas ólomszennyezet vizeket akivel mosogatják a 15x is felújított akkukat
elég fura ez....
Először tiltsák már be a szénerőműveket amiket most indítottak újra Németországban, aztán lehet hatástanulmányt csinálni. Fel fog ívelni a teamécses biznisz az biztos 😆
Nem értem hogy miért hagyják ki ezt.
Igen, nekem is van ilyen ellen dugattyús 2T dízel motorom. 1,35ccm 😁 alapjáraton forog 20ezret, és nincs rajta kipufogó. Metanol, ricinus, éter keverékkel megy. Éter az oktánszám csökkentésére kell 😆 az ellendugattyú pozíciójával lehet beállítani a sűrítési arányt és hogy mikor érje el az öngyulladást, és így lehet állítani az előgyújtást.
Repülni soha nem sikerült vele, mert egy hulladék, de próbapadon szépen szól. Manapság meg egy villanymotor többre képes a modellekben és nem olyan mocskos.
De.
Most egy átlag, Kádár-kocka méretű kertes ház, beépített villamos teljesítménye mondjuk 6-8 kW. A fűtése olyan 15 kW. Tehát kell pluszban kb. 200-250% plusz energia. Ez a vezeték keresztmetszet és általában a villamos hálózat terhelhetőségéhez szükséges, plusz a villanyautók.
Nehéz számolni, mert ki tudja, hányan töltik, mert a fűtés hideg időben ugye szinte mindig. Számolhatnánk az egyidejűségi tényezővel, ehhez viszont a lakásadatok nem állnak rendelkezésemre, illetve ha nyilvános is, nincs kedvem kikeresni.
Elektromos autók.
Hát ez még nehezebb, de a keresztmetszet szempontjából mégiscsak bele kell számolni, sőt, hogy amikor én vasalok és mosok, közben megy a fűtés és mondjuk a sötétzöldcség miatt, a rohadt faszkalap prüsszelita zsidók és jenki faszcibálók miatt a gáz és benzin helyett minden elketromosan kell, hogy menjen.
Magyarországon 2022-ben 1,5 milliárd liter benzin, 2,6 milliárd liter dízel fogyott. Ez, az egyszerűség kedvéért 9,8 kW/literrel számolva a kettő energiatartalmát, 43,1 MW elektromossal kiváltható.
Ennél fontosabb viszont amit az előbb írtam, hogy ha dolgozik az ember, akkor dolgozik otthon, akkor biztosan fűt is, ha napközben takarékosabban is teszi ezt, és ha dolgozik nappal, akkor este tölti az autóját.
Tudom, vannak, akik napközben a munkahelyen, de a lényeg, hogy amikor tervezik az elektromos hálózatot, akkor ezeket is bele kell kalkulálni, ha nem is mindig veszik igénybe.
vannak itt olyanok ugye, akik tudják, ha vasalnak és süt a mama, akkor ne akarjanak hegeszteni a műhelyben, vagy fordítva.
https://villanyautosok.hu/elek...
Tehát kell 3*16A a töltéshez, az alapban meglévő beépítetthez, mondjuk 3*10A-hez pluszban a fűtés 3*20, de inkább 3*25A árama, azaz összeadva 3*50 A.
Hát... úgy gondolom, ehhez a a 400/120/20/0,4 kV-os hálózatot fullban, a trafókat fullban le kell cserélni. És nem a drótot, hanem az oszlopokat is.
Erre tényleg kíváncsi leszek.
És ha a házaknál cserélni kell, akkor már szabványosítani is, ha a kazán cseréjét egy másik beszélgetésre is hagyom.
Nekem meg olyan volt a wartyesszal, hogy bent az udvarban voltam aztán egyszer csak felpörgött a motor alapjáratról csumára(kezeit széttáró) A kulcs már rég a kezembe volt az autó meg üvöltött 😅 Hát rohadt mód megijedtem 17 évesen azt hittem az ördög szállta meg a szekeret 😅 Valahogy sikerült lefullasztanom(kezeit széttáró) Aztán amikor beszéltem a tesóval az mondta a hitvány oktánszám az oka. Öngyulladásba megy át az autó ami azt jelenti, hogy annyira beizzanak a gyújtógyertyák, hogy nem a gyertyára kiosztott szikra lobbantja be a benzin-levegő keveréket hanem a gyertya izzása így hiába nincs gyújtáson az autó az már az önálló életét járja(kezeit széttáró) Azt mondta az ilyet úgy kell leállítani, hogy tövig kell nyomni a gázt és a hirtelen bedúsuló üzemanyag pillanatra elhűti a gyertyákat és megáll az autó(kezeit széttáró) Állítólag az ilyen modellező kisköbcentis 4-5 cm3-is gépek is ilyen öngyulladásos módon működnek(kezeit széttáró)
Normálisan valahogy így kéne mennie
https://youtube.com/shorts/FBn...
http://youtu.be/_0vMgDtg-2Q?si=T4C6TWZn_McIySRq
indiában meg az út szélére öntözgeti az akkumlázor savas ólomszennyezet vizeket akivel mosogatják a 15x is felújított akkukat
elég fura ez....
https://24.hu/fn/gazdasag/2023...