Pontosan így van, ahogy leírtad.
Ő is 124-es mercivel kezdett kb 25 éve.
Már akkor is ki volt tömve rendesen.
Végigjárta a létrát, megtanulta a leckét és elfogadta a tanácsokat.
Ezelőtt kellett hordani váltóshoz az autót javíttatni, most nem kell.
Szerintem is ilyen egyszerű a képlet.
Ja, és nem javít otthon és barátja se csinálja a garázsba hétvégén 😀
a merci azért elég fos lett.....
persze ne egy alsó polcoshoz képest viszonyítva, de amíg egy 123-124es merci elment különösebb hiba és ráköltés nélkül millión felül is, a mostaniak meg már 3-500 ezer felé költeni kell rá bőszen, és 6-700 felé nem egy vállalhatatlan állapotba van
persza a 124 után is volt pár egészen jól megtervezett típus, de az utóbbi 10 évben árnyéka a régi megbízhatóságnak
Mint olvashattad is, azt írtam,hogy ajánlott. Nem kötelező. Mint írtam, elképzelhető, hogy hosszabbíthatsz az élettartamán. Továbbá írtam, hogy mindenki eldönti, hogy cseréltet vagy nem.
A komámat nem hinném, hogy lehúzzák. Túl van pár 0km--es mercin és már a tapasztalat bizonyította, hogy nem kell váltót javíttatnia, mióta ajánlott periódusonként cserélteti az olajat.
És hozzáteszem, ez nem egy magasan pozicionált autó, csak egy rossz merci 🤣
A BMW-nél pl, nincs megadva... de bimmer fórumokon azt mondják 150 felett ajánlott, nekem 220 van benne, nem volt cserélve semmi baja.
Nem, nem igénytelenség, BMW szervizes barátom mondta, hogy csak ugyanolyannal szabad, mert ugye nem jön le mind, azt meg nehéz megszerezni egy 10+ éves autóba. Ha csak valamilyen olaj komponens nem stimmel, lehet, rosszabb lesz, mint volt, mert habzani kezd.
Azt mondta, amíg nem érzem, hogy már nem vált olyan szépen, addig kár baxtatni.
Komádat a mercivel a 30 ezres cserével csak lehúzzák 1-2 évente 200 ezerre 😄30 ezer km az semmi...
én sosem voltam ilyen tudományos
amúgy a toyota olaj 39 ezer után is tapadt rendesen, igaz többnyire hosszútávokat ment
a kis endúrókon lehetett észrevenni hogy jobban váltott friss olajjal de ez a jóság kb 2 napig tartott.....
Megvetés tárgya leszek, beletettem, először hallgatva a tanácsra bevetettem a viszkomérőt amit pontosabbra kalibráltam a mutató helyett a középső ujjat használva és bevizsgálás után a leengedett olaj érezhetően "hígabbnak" tűnt mint az új, a váltó mcp ami mint a kamionoké félautomata tehát egy hagyományos kézi váltó elektro-hidraulikus kuplunggal és vezérléssel tehát nem én váltok karon keresztül hanem az elektronika és elsőre hidegen érezhetően keményebben váltott 1-2-be fel-le mint előtte, melegen jobb lett, de míg előtte mikor 1-be tette magát semmit nem lehetett hallani, érezni most egy nagyon kis rándulás van és változik a motor rezgése is.........konklúzió: kurva gyorsan csere. 😆
Elhiheted, hogy állítottak ilyet!!! És akkor se lehetett meggyőzni az illetőt. 🤣
Emlékszem, írtam is, hogy 25éve automatával járok és azóta a megadott km után én cseréltem.
De elengedtem akkor is a témát, mint ahogy most is. Tegyen mindenki belátása szerint! 🤣
De a barátom új S mercijében, hogy kitolja az élettartamát a váltónak, 30 ezrenként ajánlották a cserét a váltóban. Ő is megfogadta, nincs is vele gond.
Nincs egyikben sem, mol, shell, ömv, mobilpetrol, orlen és 2 kisebb maszek (még azok tartottak többfélét), auchan, tesco, praktiker, obi........ha volt is valami csak 80w-90.
Ő is 124-es mercivel kezdett kb 25 éve.
Már akkor is ki volt tömve rendesen.
Végigjárta a létrát, megtanulta a leckét és elfogadta a tanácsokat.
Ezelőtt kellett hordani váltóshoz az autót javíttatni, most nem kell.
Szerintem is ilyen egyszerű a képlet.
Ja, és nem javít otthon és barátja se csinálja a garázsba hétvégén 😀