Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Fejlődés!!!
Van medencegépészes ismerősöm, a pH-t megmondta kóstolásra +/- 0,1 értékre, ez 10-ből 8-9 alakalommal úgy is volt.
Ugorj el egy kútra, biztos van nekik polcon bele való olajuk. Drágább de nem kell 2x szerelni 🤔
Az az örök élet csak úgy hangozhatott el mint ahogy te is azt írtad az előbb.Sokan nem tudják hogy mi különbség a kettő jelentése között.Én mindig élettartam periódust írtam.Élettartam,örökélet.....érezzük a különbséget?
Ezen lehet rugózni, de felesleges!
Örök élet vagy élettartam periódus.
Elképzelhető, hogy ki tudod tolni a váltó élettartamát az elvégzett olajcserével. Mivel, hogy semmi nem örökéletű, ezért egy olajnál sincs értelme ennek a fogalomnak.
Én pl cseréltem az automatában is az olajat. De nincs is vele problémám. De lehet, hogy ha leszarnám, akkor is tökéletesen működne. Viszont lehet, hogy így tovább marad hibamentes. Nem lehet tudni, mert én elvégeztetem a cserét, ha kell, ha nem.
azt sem látam még feketét, de ott több esély van a feketedésre, bevisz egy csomó port az alu is kopik meg mittudoménmi
de a váltóban nem lehet feketedés, főleg nem 40 ezer alatt
az opel 80ezer felé lett kibelezve, aztán ha már ennyire szétszedtem lecseréltem a váltó olajat is
a gyári olaj szép piros színű, amit leengedtem az is piros volt csak kicsit matt volt a folyadék, nem olyan átlátszóan tiszta mint az új, azóta elment 200 ezret és fogalmam nincs hogy nézhet ki mert nem érdekel a téma mert már tudom egy olaj egy váltó. nem kell azt baszogatni
persze ha valami francia cuccod van akkor minden lehetséges, de akkor meg mindegy cserélsz-e olajat benne mert attól sem lesz sem jobb sem tartósabb 😁
Mondjuk alapvető gondom az, hogy anno a belevalót tettük bele viszont mivel 2x is ki volt véve a váltó 1 héten belül na meg féltengely régebben így a fene tudja, hogy igazából mivel lett keverve a kényszerű feltöltések során na meg nincs viszkomérő a hüvelyk-mutatóujjaimba telepítve pár haverommal ellentétben így ennyire nem bízok magamban. 😁
Nem Pipi vagyok és nem keresgélek, de ez is egy hosszantartó vita volt anno és az örök élettel kezdődött ami linkelések után változott élettartamra annál is aki az előbbit írta. 😆
Szerintem soha senki nem írt olyat hogy "örökéletű" olyan volt írva hogy élettartam csereperiódus.
Stimm, 50Cst és 9 cSt a Total.

Az Alco-hoz nem találok adatlapot sajnos. De ha szemre sokkal sűrűbb, mint egy 10W40 motorolaj vagy az, ami lejött a váltódból, szerintem ne tedd bele.
Ezt én is épp kérdezni akartam
Hát ez az, egyébként akkor a telóolaj, hogy lesz fekete ráadásul dögszagú is? 😆
Na, akkor csak létezik az egyedfejlődés, pár hónapja/éve még örökéletű volt, még a végén Darvinnak is igaza volt. 😆
váltó olaj hogy lehet fekete?? az semmiképp nem lehet fekete
Nem "örök életű" hanem élettartam feltöltött.A másik ha ez 40ezer alatt fekete lett,akkor az új is fekete lesz,szóval ennyi erővel a 40ezres feketét is visszaöntheted,ha már használt olajat is visszaöntessz.
Ez az előírt és 3-4 éves alco olaj van itthon ami sokkal gagyibb az tény, de mivel cserélném 2-3 héten belül ezért agyalok: https://www.olajwebshop.hu/Tot...
Az a 80W90 milyen olaj pontosan?

Egy 75W kézi váltóolaj, mint pl. a Fuchs Titan 75W vagy a Castrol Transmaxx 75W elég más állat. Ezeknek a 40C-os (hideg) viszkozitása 35-50 cSt, melegen 6-8 cSt.

A klaszik GL4/GL5 80W90, amit pl. mi szöghajtásba teszünk kardános motorokon 40 fokon 180-190 cSt és 20cSt 100 fokon. Az nagyon más viszkozitású annak ellenére, hogy nincs nagy különbség a SAE számukban.
Akkor igen hisz ugye van aki szerint örök életű (ezért kérdés, hogy mitől lett fekete és zavaros 40000km alatt?) és valóban csak a szintellenőrzés volt az elsődleges cél amit másképp nem tudtam megoldani, de mivel nem nagy történet így ha nem szutyok az olaj visszaöntöm hisz a szervizben is ezt csinálták 2 hónapja amivel semmi baj nincs amennyiben tiszta edénybe engedik. Szombaton még nem akartam ezt csinálni hisz nem hallottam alatta fekve azt mintha a váltó is kicsit zajos mikor a kereket forgatják és ezért gyanakodtam arra, hogy talán a szint alacsony. A bajom inkább az, hogy egyetlen áruházban és benzinkúton (szinte mindenfélét bejártam) csak 80w-90-est lehet kapni pedig a hagyományos kézi váltók jórészébe 75w vagy 75w-80 kell még ma is.
Hát ....mondjuk alapból nem értem mi volt így az elképzelés.Leengedted hogy megnézd mennyi az olaj benne,majd látod hogy fekete így nem akarod visszaborítani .Mert ha nem lett volna fekete akkor vissza öntöd a leengedett olajat?Ez egy kicsit nekiugrok de nem gondolom végig akciónak tűnik.
Ha semmi nem autómata benne , talán hideg sem lesz , esetleg , de mindenkép cserélném ! 🤔
Igen, én sem akarom, de holnap és egész héten esik ezért használnám a kocsit és ha minden nap későn végzek hétvégéig nem tudok belevalót venni ezért rágódok rajta. 😒
👍️
https://www.olajcentrum.hu/fom... nekem is ez van bene az autómba ! 🤨
Az első hidegebb reggelen észre fogod venni, nehéz lesz sebességbe rakni, vagy 1-böl 2-be, vagy hátramenetbe kapcsoláskor "akad". Ha bemelegszik a motor elmúlik a tünet, én nem raknám bele.
Valamiért 7500Ft/l ! Azt nem tudom miért , de nem keverném ! 🤔
Slágertéma, váltóolaj. Tegnap nézegettem, hogy melyik kerékcsapágy szólalhatott meg és hallottam, hogy a váltónál is kissé zajos így mivel a váltó nemrég ki volt véve ellenőrizni akarván, hogy megfelelő mennyiség van-e még benne (kb. 40000km-el ezelőtt cserélődött) és mivel szintellenőrző csavar vagy más nincs ezért leengedtem az olajat, megvolt a mennyiség így azzal nem volt gond ellenben elég fekete volt és nem akarom visszaborítani, tegnap ugye vasárnap,bde azért az összes áruházat bejártam, hogy olajat vegyek, de az előírt 75w-t nem kaptam viszont itthon pont elég 80w-90-es van és agyalok, hogy egy kis időre beletegyem-e vagy sem? A gl ugyanaz. 🤔