Ja ebből ez az egy mondat fogott meg(kezeit széttáró)
"Markos László, a Porsche Hungária ügyfélszolgálati igazgatója lapunknak elmondta, a szervizt a gyári technológia szerint kell elvégezni, illetve dokumentálni, csak ebben az esetben érvényesíthető a garancia. Szerinte vitára adhat lehetőséget a független szervizekben végzett javítás. "
Na ha vitára adhat lehetőséget akkor el is dőlt a vita(kezeit széttáró) Majd azért pereskedhetek évekig, hogy bizonyítsam az igazam. (szemeit körbeforgató)
A lófaxt....
dízelnél? ahogy kifordulsz a műhelyből pont ugyanolyan fekete az új olaj mint ami benne volt 😅
Mondjuk benzinesnél egy darabig megtartja az új színét(kezeit széttáró)
Én már 2010 körül találkoztam az Opelnél Flex olajcserével, ami annyit jelentett, hogy egy szenzor figyeli az olajat, és akkor vernyog, ha már szar és cserélni kell, nem Fix időnként. Gondolom, a többi márkánál is volt ilyen, és a mostani BMW-ben is ez műxik. Nincs is megadva km... a fedkomp szól, hogy mikor kell vinni (sőt, ha rányomok, kér is időpontot, de mint tudjuk, ez PRÉMIUM autó 🤣)
nem hinném hogy nyomot hagyna egy fél/harmad idős olaj lecserélése ha eltalálja a szintet
tuti nincs nagy különbség a két olaj tulajdonsága között
hiszen mégsem egy 40+ ezret futott szarrá használt olaj kerül cserére
Már hogyne hagyna nyomot, új autóban minden naplózva van... olajminőség szenzor... de persze ezt te nem tudhatod, ha nincs 10 évesnél fiatalabb autód 😅
Az szép, mikor te, Pipi (aki hulye a műszaki dolgokhoz) meg az okos villanyszerelő (aki csak márkaszervízbe hordja a Fordjait) beszélgettek ilyen dolgokról 🤣
vagy csak hülye és ráindít olaj nélkül
vagy túl okos a gép
szomszéd kamionjából kivett pár liter gázolajat a kályhába, egyből letiltott a gép pedig nem volt gyújtáson
aztán ment a szervizes ember laptoppal a pusztába és elindította neki
azt mondta legalább 10x volt drágább a mutatvány mintha elment volna a kútig a nyergessel egy kettespet gázolajért
Új járműnél amikor amúgy is viszed kötelező szervizre, hogy megmaradjon a garancia, akkor előírás az olajcsere kilométertől függetlenül.
Persze gondot nyilván nem okoz, de Hondában nekem is cserélték mindig.
Viszont amint lejárt a garancia, felejtős az évenkénti csere. Semmi baja nem lesz semminek, ha használatra cserélik az olajat. Elvben megindul egy savasodás az olajban, de ehhez azért több év kell, hogy bármi probléma legyen belőle. Pl. 10éves olajat már érdemes cserélni, de ha valaki 2-3év alatt teszi meg a cseréhez szükséges távot, akkor az pazarlás, nem gondosság.
Azzal persze egyetértek, hogy ezek a 40ezres csereperiódusok sem egészségesek. Persze motortól is mennyire használódik el az olaj, de 40ezret úgy megy csak el egy olaj, hogy 80ezernél lejárt a garancia, és az már nem az ő bajuk. Ezeket a hosszú cseréket erre találták ki, hogy környezetvédelmi faszságnak így jobban megfelel az autó, aztán úgy is csak az első tulajt kell kiszolgálnia, utána már nem baj a szar.
Csak annyit tegyél a szerviz után hogy kihúzod a nívó pálcát. Egyértelműen látszik ha új olaj van benne. Nem kell ehhez mintánkat venni meg összehasonlítgatni.
De persze, ha a szervizt akarod lebuktatni, akkor érdemes hivatalos mintát venni. Vannak ilyen olaj laborok.
Régen nagyon bizniszeltek az olajjal, nem tudom most mennyire mennek bele hogy csak.papiron cserélik.
Fékről meg kerékcsapágyról már hallottam, ott is a számlán rajta volt a tulaj meg szerelgetős volt aztán nem volt rest levenni a kereket és megnézni. Aztán valami ingyen szervizbe egyeztek meg.
A hozott alkatrésszel.azért nem foglalkozik mert azon van 40 de néha 50% haszna minden.autószerelőnek.
Egyszer vittem első fékbetétet szervizbe fordékhoz simán belerakták, bár gyári betét volt de nem variáltak. Gondolom annyival lett vastagabb a munkadíj😃
Pont ezért került nekem annyiba a Transporter , mert a szerelő aki elvállalta , nem foglalkozik hozott alkatrésszel , főleg , hogy vw szervízben dolgozik ! És én ragaszkodtam a gyári alkatrészekhez ! Felújított kizárt ! Ez van ! 😒
Én megnéztem, hogy kicserélték-e, az olajszűrőt megjelöltem és az olaj világosabb volt a csere után. Amúgy tényleg simán megcsinálják ezt a szervizek, anno öcsém 2 lacettit és egy octaviát vett egyszerre taxizni és olyan 8-10 hónaposan 60000km-nél elkezdett a lacettikben az olajnyomás kivillanni és persze taxi így nem volt gar, de azért oda hordatták vele garis olajcserékre 15000-ként, akkor nem mondták neki, hogy úgy sincs gar, na a lényeg az, hogy levettük az egyiknek a karterét és vastagon olajsáros volt és ezért a szivattyú időnként nem tudta felszívni, az addigi 4 kifizetett olajcserékből szerintem egyszer sem cserélték, kitakarítottuk, új olaj és megint olyan volt mint újkorában. A skodával més hasonló történt.
Én is vittem 8000-el az évesre amúgy 30000-et és 2 évet írnak elő, de évente akármennyit megy el ledobom az olajat, ezek már messze nem olyanok mint a régi szívó motorok hanem túl érzékenyek már mindenre és hamar pusztulnak így jobb az óvatosság, amúgy nem 25000 hanem 65000-be került a 2. szerviz olajcserével együtt.
azért bogyó kliójában a 3000 ezret futott 1 éves olaj szerintem bőven elfutott volna 😅
hát ide a rozsdás bökőt, hogy baszták benne kicserélni 😂 Majd hülyék lettek volna 😅
és mindenki jól járt(meghajlós) Az autószerviz munka és anyagköltség nélkül jutott bevételhez meg bogyó is boldog volt, hogy friss olaj van a narancssárga rettenetbe 😅
"Markos László, a Porsche Hungária ügyfélszolgálati igazgatója lapunknak elmondta, a szervizt a gyári technológia szerint kell elvégezni, illetve dokumentálni, csak ebben az esetben érvényesíthető a garancia. Szerinte vitára adhat lehetőséget a független szervizekben végzett javítás. "
Na ha vitára adhat lehetőséget akkor el is dőlt a vita(kezeit széttáró) Majd azért pereskedhetek évekig, hogy bizonyítsam az igazam. (szemeit körbeforgató)
A lófaxt....