Kicsit utánanéztem,egy RAM Promaster 2,4 benzin 9 sebességes autómata váltóval,gyárilag combined city/hwy city hwy 4.2 gal/100 mi fogyasztás adatot hoz.Ez egy átváltóval 9,88 l/100km-re jön ki.Nem tudom milyen a mérési ciklus,de gondomom hasonló mint itt.
Ez a promaster egy Ducato/boxer/jumper kaszni csak ebbe benzinmotorokat tesznek,van 6 hengeres V motor is. 😀
Na arra egy 16,7 mpg adat van.Az se egetverő átváltó szerint az 14 l/100km.
Ennyit ugyanúgy bevesz dízelből is.
Szóval ha a gáz olcsó,lehet megérné egy benzines furgon,főleg hogy a 2,2-es ford eredetű motor mostanra a béka segge alól-ról a tetűszarra módosult.
Állandó egr,adblue,olajevés gondok,motorcserék stb.
A fiat multijet-ek még a legjobbak voltak csak kihaltak mióta átvette a peugeot az egész céget.
Úgy és ezt pont bizonyította amit linkeltél az az alatti hsz-ek ahová rögtön betenné amit írok olyan akinek késztetése van erre és lássuk be van itt olyan. 😆
A dirsel-gáz igen, de az marhaság volt, én a benzines tgk és buszokról beszélek, a gázos buszok skandináviában elég nagy karriert futottak be, itthon a debreceni városi buszok mentek cng-vel sokáig.
Nem hiszem, egy akkora furgonban bármilyen még elfogadható erejű benzines motor benzinből legalább 16-20 gázból meg picivel többet enne. Nekem sok gázos autóm volt kis platósból is legalább 6 zuk, vw, gazella. A diesel meg max. 10, de inkább 8 lehet bár ezt te látod.
Meg gyorsan rájöttek, hogy ezzel tökön lövik magukat, jobb nekik ha eladnak négy autót inkább 😄
W123-al már egyszer elkövették ezt a hibát, túl tartósra sikerült 10 évig nem vettek helyette másikat
Bár az LPG valóban jobb mint a gázolaj, jót tett volna a föld klímájának és a környezetnek, ha minden belsőégésűt átállítanak erre úgy 30éve ,amikor terjedni kezdett, lévén sokkal több hidrogén van benne, ezért tisztábban és kevesebb CO2-vel ég, de sajnos az LPG korlátozott mennyisége a probléma vele. A CNG is jó alternatíva, ebből van is elég és olcsó főként az Oroszoktól, csak annak már nem olyan egyszerű a kezelése a magas nyomás és robbanékonyság miatt, ezért drágább, kockázatosabb, és rosszabb jelentősen a hatótáv...bár egy fokkal még mindig jobb mint a hidrogén. Szóval a CNG meg ezért nem terjedt el.
Azonban a fő gond ezekkel az, hogy még mindig fosszilis üzemanyag (jelenleg a hidrogén is az), és ezek irányába már nem érdemes elmenni és komoly infrastrukturális fejlesztésekbe kezdeni, ha 10 éven belül lehet kukázni az egészet, hiszen a világ éppen próbál megszabadulni ezektől, és csökkenteni a függőségét.
Ez tényleg király lett volna, és nem is nézett ki szarul.
Szerintem azért bukott el a koncepció, mert a közlekedési hatóság nem tudta hogyan lehet lepapírozni 🤣
ez csak plusz volt
nagyságrendileg úgy alakult a fogyasztás hogy a 35 literes gázolaj helyett evett 30 litert meg 5 liter lpg
izmosabb volt, kevesebbet füstölt és kb egy évi futás visszahozta az árát
csomó traktor is így megy felénk
az a vicces ebben a nagy környezet védelemben hogy az lpg hajtást meg kinyírták
mert ugye avval spórolni is lehetett kicsi ráfordítás mellett
és a szar milliót futott euro3 kamion simán verte az euro4 értékeit
Ez a promaster egy Ducato/boxer/jumper kaszni csak ebbe benzinmotorokat tesznek,van 6 hengeres V motor is. 😀
Na arra egy 16,7 mpg adat van.Az se egetverő átváltó szerint az 14 l/100km.
Ennyit ugyanúgy bevesz dízelből is.
Szóval ha a gáz olcsó,lehet megérné egy benzines furgon,főleg hogy a 2,2-es ford eredetű motor mostanra a béka segge alól-ról a tetűszarra módosult.
Állandó egr,adblue,olajevés gondok,motorcserék stb.
A fiat multijet-ek még a legjobbak voltak csak kihaltak mióta átvette a peugeot az egész céget.