arra emléxem, hogy bogyó a kliót vitte bőségesen idő előtt garanciális szervizre. Mivel évente 3-4 ezer kilométer került az autójába így neki csak sok sok év múlva kellett volna menni az első gariszervizre. Viszont írta, hogy 1 éves már az autóban az olaj ezért lebeszélte a márkaszervizzel, hogy elviszi az autót mert 1 évnél idősebb olajjal nem mer már kujtorogni 😅
Persze, hogy a márkaszerviznek ez jó volt(meghajlós) Fogtak egy balekot. Készségesen fogadták kapott 1 kv-t meg ücsörgött a váróban 1 órát. Elkértek 25 ezret az olajat meg hülyék lettek volna kicserélni 3 ezer futott kilométernél 😅
szóval gondolatom szerint ha neked 40 ezer az olajcsere periódusod de te odamégy 15 ezernél, hogy cseréljétek le az olajat biztosan nem fognak hazazavarni. (kezeit széttáró) és baj sem lehet belőle mert ők cserélték le az olajat az ő olajukból az ő szerelőjükkel szóval jogos a bejegyzés a szervizkönyvbe(kezeit széttáró)
Szélvédőt nem.is.mondtam.......cserélheti bármelyik ablakos banda holott tele van rakva kamerákkal. Nem.kell ehhez se szerviz pedig több problémát okoz mint egy olajcsere. Ellenben kötelességed elvinni szintén bárhová kalibráltatni a kamerákat. Ehhez sem ragaszkodik egyik márka se hogy márpedig muszáj hozzájuk vinned a törött szélvédődet
Ez hülyeség amit leirsz. Cserélhet fékbetétet is bárki a lényeg hogy gyári vagy azzal egyenértékü kerüljön bele. Ez igaz minden kopó és fogyó alkatrészre. Ha ez igaz lenne olajat se tölthetnél utánna, de ha nem töltesz ugrott a gari. Gumit se cserélhetnél mert gyárilag tették rá, akkut se meg égőt se cserélhetnél mert megbontod stb....
Az a baj hogy a technikai dolgokhoz nem nagyon értesz de a szerzett információkra és kevesebb tapasztalásra alapozva mondod mi hogy van. Ezeket az esetleges ilyen jellegű információkat pont neked találták ki hogy minden aprósággal vidd szervizbe ami persze nincs ingyen.
A lényeg hogy a gyárilag elvárthoz képest ne tegyél gyengébb kopó fogyó anyagot az autóba
Errre nincs semmilyen érzékelő és értelme sincs.
Leirom neked a ford szerviz metódikáját. Az elsö kötelező szerviz az előző autónál ötvenezernél volt ennél negyven. Ekkor van az első olajcsere is amit kiir az autó. Ezt követően a kötelező szervizek ennek a többszöröseinél van. VISZONT: az első szerviz után az olajcsere félidőnként kerül kijelzésre az autón azaz 25 ezer ennél gondolom 20 ezrenként. Ezt az ciklust bevezik kőztes szerviznek DE erre nem vagy köteles elvinni az autót a fordhoz csak az 50 illetve jelenleg 40 többszörösenél. (vagy egy éven belül) Viszont az olajcserét köteles vagy elvégeztetni mert az már garancia vesztéssel jár. Tehát valahová el kell vinned olajcserére vagy otthon kicseréled és kiiratod a jelzést az mindegy már. De van egy olyan olajcseréd minden kötelező szerviz közt amihez a ford nem ragaszkodik.
A garis szervizek csak arról szólnak hogy az autót lássák átnézzék nincs valami kezdődő problémája hogy megelőzzék a meghibásodást. Meg persze a velejáró anyagivonzat amire kizárólagos igényt tartanak.
Én speciel hordtam a köztesekre is de ott is volt részemről mindig egy 12-13 ezre olajcsere mert szerintem a 25 ezer is sok egy olajnak.
hogy miért nem lehet babrálni? Logikusan szerintem azért mert bukik a garancia. (kezeit széttáró)
Értelmezésem szerint 5 év vagy 100 ezer km garanciát akkor vállal egy autómárka szervíz, ha az adott időszakban ők vagy bármelyik partnermárkaszervizük végzi a garanciális szervizelést. Értve ezt hajtásláncra, fékekre, futóműre karosszériára bármire(kezeit széttáró)
Egy sima maszek szerviz is csak akkor vállal garanciát a munkára, ha ő szerzi be az alkatrészt nem hozott alkatrésszel dolgozik.(kezeit széttáró) Persze tudjuk, hogy ez csak duma mert, hogy az autószerelő műhely kedvezményesen jut az alkatrészhez de teliáron számolja el az alkatrészt annyiért amennyiért az utcáról az autósboltba besétáló józsi bácsi is fizetne érte.(kezeit széttáró)
Egy márkaszerviz meg miért hunyna szemet az otthoni olajcserékre? Aztán kifingik a motor ki a hibás? Biztos nem magukat fogják megjelölni hanem aki a garázsban saját szakállára cserélgeti a bizonytalan eredetű, minőségű olajat(gondolkodós)
Én úgy gondolom/persze biztosan nem tudom/ 5 év garancia csak úgy tartható meg, hogy ezen időszak alatt csak a márkaszerviz és partnerhálózata által biztosított gyári alkatrészből /értsük ide a folyadékokat is/ lesz javítva az autó és az általuk képzet szerelők saját szerelőjük végzi el a munkát. erre lehet szervizkönyvet adni akár papíron akár elektronikusan. Arra nem, hogy otthon te kilögybölőd a régi olajat aztán a madaras teszkós gagyi olajjal meg felöntöd(kezeit széttáró)
Ja,de mikor akad meg az az ablak?Működés közben,tehát az hibaként jelentkezik.Gyújtás nélkül nincs működés ezáltal hibatárolás sem.Ez pont olyan mint a szélvédő csere,semmi gond nincs a szenzorokkal ha szét vannak szedve majd összerakva,de ha szétszedett állapotban rámegy a gyújtás,egyből tárolja hibának,ugyanez a légzsák is, gyújtás nélkül nem tárolja hibának.
én ezt nem tudhatom(kezeit széttáró) manapság már minden szart beír. Még azt is ha az elektromos ablak egy pillanatra megakad. (kezeit széttáró) Épen ilyen alapon az olajcserét is beírhatná(kezeit széttáró)
Nem hagy nyomot........ha ez megnyugtat. Fokuszba se hagyott, az előző transitba se meg ebbe se. Ha.meg veszem a fáradtságot és fomoco olajszűröt veszek még az se tűnik fel hogy más.......többnyire egyébként ikyet szoktam, neten rendelek legtöbbször castrol olajat is bele (gyárilag is az van benne) akkor már hozzácsapok olajszűrőt is.
Mér ne nyulkálhatnék? Ha nem.lehetne benne lenne a manualba hogy tilos, nem tudnám nyom nélkül lecserélni az olajat stb....
blődi bazmeg kb. 2 éve nem láttam az autót az utolsó olajcserére is legalább 3 éve kísértem el. ha ki van cserélve az olaj bedob valami ikont de asszem csak 3 narancssárga csíkot és az nem tágít. akár hányszor gyújtásra rakod az addig míg ki nem iktatod meg fog jelenni minden gyújtás ráadáskor. Az autót a működésben egyébként nem befolyásolja csak zavaró az idegen karácsonyfadísz. Aztán vagy laptoppal vagy valami trükkös kóddal gyújtás le föl nyomkodni pedálokat bajuszkapcsolókat ki lehet iktatni. Nem jegyeztem meg mivel nekem sosem kellett csinálnom(meghajlós) De nem ez volt az alaptéma hanem az, hogy nyomot hagyhat az autó vezérlőjében mondjuk fordnál tartottunk amit észre vehet a márkaszervíz, hogy babrálva lett az autó. Bár kawa szerint mind1 mert "hallgatólagosan" ott beleegyeztek, hogy gariperiódus 5 évbéen nyúkálhat az autóhoz. (kezeit széttáró)
na erre én is(fejét fogó) A gumidugós nullázás a hájesznél volt(fetrengős)
Faszom ez a sok lom. Egyikbe sem ültem évek óta kopnak az emlékek 😅
tojota reszetelés(kezeit széttáró)
A maszter még a kétezres évek technológájából építkezett. Nem volt túl intelligens az ecuja, bár a maga korában azért fejlettnek számitott. De a mai autók képességeinek nyomába se ér öndiagnosztika terén.
nem keverem(kezeit széttáró) Amikor bejelezte az olajcsere periódust akkor simán lehetett törölni egy reset gombbal. Na ez ott van a műszerfal alján. Van egy kis gumidugó ami kifelé könnyen kijön. Aztán az asszony hajtűjével be kell nyúlni a lyukon kinullázni aztán a gumidugót nehezen visszaeröltetni. Visszafelé már nem olyan barátian megy(fetrengős) ez mindentől független. ha te 3 ezer kilométernél cseréled az olajat akkor is bejelzi a műszerfal. és el sem tűnik róla amíg nincs kiütve belőle.(kezeit széttáró) De erősködhettek mind a kettőtöknek volt már több ilyen autója is(gondolkodós)
Emlékeim szerint az időszerű olajcsere jelzést a villáskulccsal együtt parasztba meg lehetett oldani, asszem a féket meg talán a kuplungot kellett nyomvatartani és a gyujtást háromszor ráadni.....vagy ilyesmi, ezt a mostani autók.többségével már otthon nem lehet elkövetni.....
Majd eccer megnézem......vezettem masztert, ugyanaz a müszerezettsége meg képessége olajügyileg mint a trafficnak de az nem problémázott az olajcserével sose......
Hát ebben igazad van, de addigra.már gyártásba volt a mostani, a régit meg ugy akartam eladni hogy nem kókányolva legyen aztán mutogassanak rám később. Leszervizelve korrektül adtam át az új tulajnak, a ford áldásával hogy minden fasza.
Elküldés a picsába volt, mert a szervizes mondta hova kell imélt küldeni a központba, de az nem.biztos hogy sokat ért, mindenesetre válaszoltak rá hogy a szervizzel felvették a.kapcsolatot meg egyéb faszságok....
na akkor ez sikertörténet(meghajlós)
DE: Pár éves autó szarrárohad és mindenki pingvinezik. Az baszki, hogy egy munkaórával megoldották volna helyszínen inkább mutogattak rád. Meg egyébként is heteket, hónapokat kell várni a javításra(ujját lefelé mutató)
Neked kellett megkeresni a központot akinek a legjobb ajánlata ezek szerint az volt, hogy fizesd a harmad részét. Amikor az ő számításuk szerint a te harmadrészed feléért bárkivel megcsináltattad volna aki nem márkaszervíz.
Szóval én ezért a hozzáállásért nem ajnároznám agyon őket(gondolkodós) Elküldtem volna a faxba őket megmondtam volna szarok én rátok megcsináltatom a kis pistával gombokért itt van a garázsműhelye 2 sarokra. De, hogy tőletek nem csak autót nem rendelek a büdös életbe egy szaros gariszervízre sem teszem be hozzátok a lábam többet. (ujját lefelé mutató)
Persze, hogy a márkaszerviznek ez jó volt(meghajlós) Fogtak egy balekot. Készségesen fogadták kapott 1 kv-t meg ücsörgött a váróban 1 órát. Elkértek 25 ezret az olajat meg hülyék lettek volna kicserélni 3 ezer futott kilométernél 😅
szóval gondolatom szerint ha neked 40 ezer az olajcsere periódusod de te odamégy 15 ezernél, hogy cseréljétek le az olajat biztosan nem fognak hazazavarni. (kezeit széttáró) és baj sem lehet belőle mert ők cserélték le az olajat az ő olajukból az ő szerelőjükkel szóval jogos a bejegyzés a szervizkönyvbe(kezeit széttáró)
Az a baj hogy a technikai dolgokhoz nem nagyon értesz de a szerzett információkra és kevesebb tapasztalásra alapozva mondod mi hogy van. Ezeket az esetleges ilyen jellegű információkat pont neked találták ki hogy minden aprósággal vidd szervizbe ami persze nincs ingyen.
A lényeg hogy a gyárilag elvárthoz képest ne tegyél gyengébb kopó fogyó anyagot az autóba
Leirom neked a ford szerviz metódikáját. Az elsö kötelező szerviz az előző autónál ötvenezernél volt ennél negyven. Ekkor van az első olajcsere is amit kiir az autó. Ezt követően a kötelező szervizek ennek a többszöröseinél van. VISZONT: az első szerviz után az olajcsere félidőnként kerül kijelzésre az autón azaz 25 ezer ennél gondolom 20 ezrenként. Ezt az ciklust bevezik kőztes szerviznek DE erre nem vagy köteles elvinni az autót a fordhoz csak az 50 illetve jelenleg 40 többszörösenél. (vagy egy éven belül) Viszont az olajcserét köteles vagy elvégeztetni mert az már garancia vesztéssel jár. Tehát valahová el kell vinned olajcserére vagy otthon kicseréled és kiiratod a jelzést az mindegy már. De van egy olyan olajcseréd minden kötelező szerviz közt amihez a ford nem ragaszkodik.
A garis szervizek csak arról szólnak hogy az autót lássák átnézzék nincs valami kezdődő problémája hogy megelőzzék a meghibásodást. Meg persze a velejáró anyagivonzat amire kizárólagos igényt tartanak.
Én speciel hordtam a köztesekre is de ott is volt részemről mindig egy 12-13 ezre olajcsere mert szerintem a 25 ezer is sok egy olajnak.
Értelmezésem szerint 5 év vagy 100 ezer km garanciát akkor vállal egy autómárka szervíz, ha az adott időszakban ők vagy bármelyik partnermárkaszervizük végzi a garanciális szervizelést. Értve ezt hajtásláncra, fékekre, futóműre karosszériára bármire(kezeit széttáró)
Egy sima maszek szerviz is csak akkor vállal garanciát a munkára, ha ő szerzi be az alkatrészt nem hozott alkatrésszel dolgozik.(kezeit széttáró) Persze tudjuk, hogy ez csak duma mert, hogy az autószerelő műhely kedvezményesen jut az alkatrészhez de teliáron számolja el az alkatrészt annyiért amennyiért az utcáról az autósboltba besétáló józsi bácsi is fizetne érte.(kezeit széttáró)
Egy márkaszerviz meg miért hunyna szemet az otthoni olajcserékre? Aztán kifingik a motor ki a hibás? Biztos nem magukat fogják megjelölni hanem aki a garázsban saját szakállára cserélgeti a bizonytalan eredetű, minőségű olajat(gondolkodós)
Én úgy gondolom/persze biztosan nem tudom/ 5 év garancia csak úgy tartható meg, hogy ezen időszak alatt csak a márkaszerviz és partnerhálózata által biztosított gyári alkatrészből /értsük ide a folyadékokat is/ lesz javítva az autó és az általuk képzet szerelők saját szerelőjük végzi el a munkát. erre lehet szervizkönyvet adni akár papíron akár elektronikusan. Arra nem, hogy otthon te kilögybölőd a régi olajat aztán a madaras teszkós gagyi olajjal meg felöntöd(kezeit széttáró)
Mér ne nyulkálhatnék? Ha nem.lehetne benne lenne a manualba hogy tilos, nem tudnám nyom nélkül lecserélni az olajat stb....
Faszom ez a sok lom. Egyikbe sem ültem évek óta kopnak az emlékek 😅
tojota reszetelés(kezeit széttáró)
Elküldés a picsába volt, mert a szervizes mondta hova kell imélt küldeni a központba, de az nem.biztos hogy sokat ért, mindenesetre válaszoltak rá hogy a szervizzel felvették a.kapcsolatot meg egyéb faszságok....
DE: Pár éves autó szarrárohad és mindenki pingvinezik. Az baszki, hogy egy munkaórával megoldották volna helyszínen inkább mutogattak rád. Meg egyébként is heteket, hónapokat kell várni a javításra(ujját lefelé mutató)
Neked kellett megkeresni a központot akinek a legjobb ajánlata ezek szerint az volt, hogy fizesd a harmad részét. Amikor az ő számításuk szerint a te harmadrészed feléért bárkivel megcsináltattad volna aki nem márkaszervíz.
Szóval én ezért a hozzáállásért nem ajnároznám agyon őket(gondolkodós) Elküldtem volna a faxba őket megmondtam volna szarok én rátok megcsináltatom a kis pistával gombokért itt van a garázsműhelye 2 sarokra. De, hogy tőletek nem csak autót nem rendelek a büdös életbe egy szaros gariszervízre sem teszem be hozzátok a lábam többet. (ujját lefelé mutató)